Муниципальное бюджетное общеобразовательное учреждение
«Зуйская средняя школа № 2»Белогорского района Республики Крым
Конспект
по крымскотатарскому языку по теме:
«Сёз чешитлери акъкъында умумий малюмат».
2-Б класс
(с использованием интерактивных методов)
Подготовила: учитель
начальных классов
Хайбуллаева Ление Шевкетовна
2018г.
Дерс мевзусы.Сёз чешитлери акъкъында умумий малюмат.
Дерс чешити:янъы материалны огренюв дерси.
Дерсни макъсадлары: талебелерге сёзлернинъ чешитлерге айырылгъаныны анълатмакъ, «сёз чешитлери» тюшюнджесини,сёзнинъ чешитини бильгилемек беджерикликлерини шекиллендирмек,талебелернинъ агъзавий ве язма нутукъларыны,коммуникатив къабилиетлерини инкишаф эттирмек,сёз байлыгъыны арттырмакъ.
Бекленильген нетиджелер:талебелер сёз чешитлери акъкъында бильгилерни менимсейлер,сёзлернинъ чешитлерни бельгилемек теджрибесини къазаналар,озь нутукъларыны,коммукикатив къабилиетлерини инкишаф эттилер,сёз байлыкъларыны арттыралар.
Формирование УУД
Личностные УУД:
повышение уровня мотивации учебной и творческой деятельности; ориентация на понимание причин успеха или неуспеха выполненной работы, на восприятие и понимание предложений и оценок учителей и товарищей; духовно-нравственное развитие детей посредством формирования особого отношения к языку.
Регулятивные УУД:
развивать умение принимать и сохранять творческую задачу, планируя свои действия в соответствии с ней;
вырабатывать способность различать способ и результат действия; в сотрудничестве с учителем ставить новые учебные задачи.
Познавательные УУД:
развивать способность смыслового восприятия предложения (текста); осуществлять анализ объектов, устанавливать аналогии;
умения строить высказывания ; искать информацию; создавать моделирование.
Коммуникативные УУД:
адекватно использовать коммуникативные (речевые) средства для решения различных коммуникативных задач, овладевать диалогической формой коммуникации; задавать существенные вопросы, формулировать собственное мнение; договариваться и приходить к общему решению в совместной деятельности, в том числе, в ситуации столкновения интересов; адекватно оценивать свою роль в коллективной работах
Донатмалар: компьютер, проектор,
ана,дерс,сувукъ,ешиль,яза,ашады,бала,эв,сыджакъ,балабан,юкълай,иче,сёзлери язылгъан карточкалар, «сёз чешитлери» схемасы.
Дерс кетишаты
1.Тешкилий дакъкъа
Селямлашув.
Проекторде аталар сёзлери косьтериле:
Иши ёкънынъ-ашы ёкъ.
Тенбельге иш эт десенъ-башы агъырыр.
Адамны адам эткен иштир.
Талебелер аталар сёзлерини окъуйлар,суаллерге джевап берелер:
-Аталар сёзлери не акъкъында?(Эмексеверлик ве тенбеллик акъкъында.)
-Не ичюн ишкир олсанъ,яхшы дейлер?
2.Эв вазифесини тешкерюв (72-мешгъулиет)
3.Бильгилерни актуаллештирюв ве дерс макъсадларыны къоюв
Проектерде я да тахтада анна,дерс,сувукъ,ешиль,ашады киби сёзлер язылы карточкалар берилле.талебелерге бу сёзлерни окъуп,оларгъа суаллер къоймакъ теклиф этиле.
-Ана сёзю насыл суальге джевап бере?(Ким?)
-Дерс сёзю насыл сульге джевап бере?(Не?)
-Сувукъ сёзю насыл суальге джевап бере?(Насыл?)
-Ешиль сёзю насыл суальге джевап бере?(Насыл?)
-Яза сёзю насыл суальге джевап бере?(НЕ япа?)
-Ашады сёзю насыл суальге джевап бере?(Не япты?)
__Айны суальге джевап берген сёзлерни косьтеринъиз!.
-Демек,бу суаллер оларны бирлештирелер.Ким?,веНе? Суаллерине джевап берген сёзлер предметни анълаталар,насыл? Суалине джевап берген сёзлер аляметни, не япа? Суаллерине джевап берген сёзлер арекетлерни анълаталар.Айны суальге джевап берген группаларгъа бирлешелер.Бу группаларгъа «Сёз чешилери дейлер.
Проекторде «Сёз чешитлери» схемасы косьтериле.
4.Дерс мевзусы узеринде иш
Дерсликнен чалышув.удефтерлерине язалар..Балалар ресимге бакъып,предметлернинъ адлары,оларнынъ аляметлери ве предметнинъ аректлерини айталар,эр бир сёзге суаль къоялар,бир къач джумле уйдурып дефтерлерине язалар.
74-мешгъ. Талебелер «Сёз чешитлери»схемасы бакъып,сёз чешитлерининъ адларыны окъуйлар,эр бир сёз чешитини анълаталар,джумлени окъуп,талиль этелер.
«Сёз чешитлерини бельгиле».Тахтада къарышыкъ шекильде фаркълы сёз чешитлерине аит сёзлер языла:бала,эв,сыджакъ,балабан,юкълай,иче.Балалар айны суаллерге джевап берген сёзлерни тапып,учь сырагъа язалар,сёз чешитлернинъ адларыны айталар.
5.Раатлыкъ дакъкъасы
Мераба!
-Козьчиклерим,мераба!(козьлерни ишарет пармакъларнен сыпаламакъ)
-Сиз уяндынъызмы?
-Къулакъларым, мераба!(авучларнен къулакъларны окъаламакъ)
-Сиз турдынъызмы?
-Къолларым меним,селям!(эллер бири-бирини сыйпалалай)
-Сиз уяндынъызмы?(эльчырпмалар)
-Аякъларым меним,селям!(эллер тизлерни сыйпалай)
-Сиз турдынъызмы?(аякълар тапырдатыла)
-Кунешчигим ,мераба!(эллер юкъары котерилип узатыла).
6.Мустакъиль иш
75-иш. Группаларда чалышув.Балалар берильген сёзлерни окъуйлар.Талебелер учь группагъа айырылалар,эр бир группагъа бирер сёзлер сырасы берилле.Балалар сёзлер сырасы къайсы масалдан алынгъаныны бельгилейлер, сёзлернинъ чешитини тайин этелер,энъ сонунда истеген сёзлерни сечип джумле уйдуралар.
76-иш. Балалар берильген парчаны окъуйлар,дефтерлерине кочирип алалар.
7. Рефлексия.
8. Дерснинъ нетиджесини чыкъарув
-«Сёз чешитлери» деп неге айталар? (Айны группагъа бирлешкен сёзлер.)
-«Сёз чешитлери» нении бильдирелер? (Предметни, аляметни,арекетини.)
9.Эв иши 77-ишни беджермек.