СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Урок защиты проектов по теме "Моя будущая профессия""

Нажмите, чтобы узнать подробности

Урок защиты проектов на английском языке по теме "Моя будущая профессия" для 5 класса

Просмотр содержимого документа
«Урок защиты проектов по теме "Моя будущая профессия""»

УРОК ЗАЩИТЫ ПРОЕКТОВ (5 класс)


Theme: MY FUTURE PROFESSION (projects)

Цели: 1. Развитие навыков устной речи.

2. Обучение групповой и самостоятельной работе над проектом.

3. Создание условий для развития и проявления творческих

способностей учащихся.

4. Профориентация. Воспитание любви и уважения к людям разных

профессий.


Оборудование: Компьютер, интерактивная доска





ПЛАН УРОКА

  1. Вступительное слово учителя (введение в тему урока, сообщение плана проведения урока)

  2. Беседа с учащимися.

  3. Фонетическая зарядка (повторение названий профессий)

  4. Защита проектов (диалог – сообщение о профессиях)

  5. Презентация «Мы в будущем»

  6. Работа жюри

  7. Песня «Люди нашего города»

  8. Итоги, награждение

  9. Рефлексия


Ребята заранее выбрали профессии, которые им нравятся. Диалоги были составлены с учетом этих профессий и выучены дома. Над описанием профессий ребята работали в течение 2-х уроков, а дома готовили свои проекты (красочно оформляли, переписывали текст, заучивали его наизусть, готовили вопросы для своих одноклассников)


(Двое учащихся разыгрывают диалог, один из них рассказывает о профессии стоматолога, демонстрируя свой проект, отвечает на вопросы одноклассников. В классе работает жюри (учитель английского языка, несколько старшеклассников)


(dentist)

-Good morning, doctor.

-Good morning . What’s the matter?

-I have a toothache.

-Sit down here. I’ll help you.

-No, no, I’m afraid.

-Oh, do you? You are a good boy. Sit down. Open your mouth.

-No, no…a…



(designers)

-Hello, ….

-Hello, …. What are you reading? Is the book interesting?

-Oh, yes, very interesting. I am reading a book about a famous designer.

-Do you want to be a designer?

-Yes. I want to be a very good designer.

-Will you give this book to me? I’d like to read it toо

-Do you?

-Yes, and can you imagine that I want to be a designer too?

-Really? It’s so nice.

-It is the best profession, I think.



(doctor, banker)

-What’s the matter, why are you so happy?

=I’ve got “5” in Mathematics.

-What’s of that? I always get only “5” in Mathematics.

=But I am going to be a banker. I must know Mathematics well.

-Oh, I see. And I want to be a doctor.

=You are kind, responsible, caring and loving. You will be a good doctor.

-I will try.



(officer, fireman)

-…., where are you doing?

-My father is waiting for me on the ship.

-Is your father а sailor?

-No, he is an officer. And I want to be an officer too.

-And I want to be a fireman.

-A fireman? It is so dangerous.

-I know, but I want to save people and help them.

-That’s good. I will be an officer and defend our country.



(pilot)

-Hello, …

=Good afternoon, dear teacher

-You look so happy. Where are you going?

=I am going to my uncle. He came from Moscow yesterday.

-Is he a doctor?

=No, he is a pilot.

-What do you always talk about?

=He tells me many stories about planes, about pilots.

-I think, it is very interesting. Are you going to be a pilot too?

=Yes, I want to be a pilot.


(interpreter)

-…, you are such a good pupil. You know English well.

=Thank you. I try to do my best.

-What do you want to be?

=I want to be an interpreter.

-Oh, it’s a good idea. What languages do you want to know?

=First of all, I want to know English. Then I will study German and other languages.

-Do you want to travel?

=Yes, I want to travel everywhere in the world.

-Where can you work?

=I can work abroad or in a foreign company.

-Is this profession popular?

=Of course, it is very popular and important.



(teacher)

-Hello, … . What are you going to do after school?

= Hello? … .I’m going to teach my younger sister.

- But she is only 5. What will you teach her?

=She wants to read but can’t. I’ll help her.

-Does she know all the letters?

=Yes, but she doesn’t know how to read the words.

- Oh, it’s too boring. Let’s watch a new film.

=No, I can’t. It’s interesting to teach for me and I want to be a teacher.



По окончании защиты проектов работу начинает жюри, а ребята поют песню «Люди нашего города».

Выступление членов жюри, вручение призов

РЕФЛЕКСИЯ