СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Викторина на тему "In the world of English"

Нажмите, чтобы узнать подробности

Викторина .

Просмотр содержимого документа
«Викторина на тему "In the world of English"»

The legend about languages

The legend

about languages

Для чего нужно изучать английский язык?

Для чего нужно изучать английский язык?

TODAY IS OUR HOLIDAY. WE HAVE TWO TEAMS. AN INTERESTING QUIZ AWAITS US. LET'S GET START. Hi everybody!
  • TODAY IS OUR HOLIDAY.
  • WE HAVE TWO TEAMS.
  • AN INTERESTING QUIZ AWAITS US.
  • LET'S GET START.

Hi everybody!

KNOWLEDGEABLE SMART GUYS

KNOWLEDGEABLE

SMART GUYS

 Plan TODAY IS OUR HOLIDAY. WE HAVE TWO TEAMS. AN INTERESTING QUIZ AWAITS US. LET'S GET START.

Plan

  • TODAY IS OUR HOLIDAY.
  • WE HAVE TWO TEAMS.
  • AN INTERESTING QUIZ AWAITS US.
  • LET'S GET START.
THE RULES OF OUR QUIZ DON'T SCREAM RESPECT EACH OTHER RAISE YOUR HAND

THE RULES OF OUR QUIZ

DON'T SCREAM

RESPECT EACH OTHER

RAISE YOUR HAND

GOOD LUCK!!!

GOOD LUCK!!!

1. Составьте из данных слов предложения и расскажите о своей команде. (Знайки)   1. our, this, team, is. 2. team, clever, our, is. 3. English, can, we, speak, well, very. 4. many, words, know, we, English. 5. English, it, is, very, to, important, know. 6. like, language, we, very, English, much

1. Составьте из данных слов предложения и расскажите о своей команде. (Знайки)

  • 1. our, this, team, is.
  • 2. team, clever, our, is.
  • 3. English, can, we, speak, well, very.
  • 4. many, words, know, we, English.
  • 5. English, it, is, very, to, important, know.
  • 6. like, language, we, very, English, much
2. Составьте из данных слов предложения и расскажите о своей команде.(Умники) 1. present, our, team, we. 2. pupils, of, are, 5A form, we 3. team, is, our, friendly 4. to, want, win, we, competition, this 5. English, we, many, words, know 6. can, English, we speak, well

2. Составьте из данных слов предложения и расскажите о своей команде.(Умники)

1. present, our, team, we.

2. pupils, of, are, 5A form, we

3. team, is, our, friendly

4. to, want, win, we, competition, this

5. English, we, many, words, know

6. can, English, we speak, well

5. Задание на карточках. Знаете ли вы, что значат эти английские слова по-русски?  (кто первый)   Crocodile Lemonade Kangaroo Orange Machine Popcorn Chocolate ​ photo ​ Milk ​ telephone ​ Zoo ​ sausage. ​

5. Задание на карточках. Знаете ли вы, что значат эти английские слова по-русски? (кто первый)

  • Crocodile
  • Lemonade
  • Kangaroo
  • Orange
  • Machine
  • Popcorn
  • Chocolate ​
  • photo ​
  • Milk ​
  • telephone ​
  • Zoo ​
  • sausage. ​
6. «Mistakes»   (Командам дается задание – убрать одно лишнее слово в каждой строчке. И нужно объяснить, почему это слово лишнее, кто первый)    1. peach, pear, chicken, apple, banana 2. tail, cat, mouse, dog, rabbit 3. bird, airplane, kite, helicopter, bus 4. red, sun, green, purple, brown 5. cold, warm, dry, sky, cloudy

6. «Mistakes» (Командам дается задание – убрать одно лишнее слово в каждой строчке. И нужно объяснить, почему это слово лишнее, кто первый)

  • 1. peach, pear, chicken, apple, banana
  • 2. tail, cat, mouse, dog, rabbit
  • 3. bird, airplane, kite, helicopter, bus
  • 4. red, sun, green, purple, brown
  • 5. cold, warm, dry, sky, cloudy
7. Tongue twisters»  (Кто лучше и быстрее повторит скороговорку.)  (решает жюри) 1. A little pot is soon hot 2. Bobby brings bright bells 3. Seven Santas sing silly song 4. Chilly children cheerfully chant

7. Tongue twisters» (Кто лучше и быстрее повторит скороговорку.) (решает жюри)

  • 1. A little pot is soon hot
  • 2. Bobby brings bright bells
  • 3. Seven Santas sing silly song
  • 4. Chilly children cheerfully chant
PHYSICAL EDUCATION MINUTE

PHYSICAL EDUCATION MINUTE

8. Задание на карточках . (Дополните каждую строчку словом, подходящим по смыслу.(Complete each line with one word)  (кто первый)   Spring, summer, autumn, W___ Grandmother, grandfather, mother, F____ Baseball, football, basketball, T___ September, October, November, D____ Thursday, Friday, Saturday, S___ Cheese, ice-cream, butter, m_____

8. Задание на карточках . (Дополните каждую строчку словом, подходящим по смыслу.(Complete each line with one word) (кто первый)

Spring, summer, autumn, W___ Grandmother, grandfather, mother, F____

Baseball, football, basketball, T___ September, October, November, D____

Thursday, Friday, Saturday, S___ Cheese, ice-cream, butter, m_____

9. Find one odd word in each line   (Найдите лишнее слово, кто первый)   blue, black, pink, yellow, melon speak, answer, sing, breakfast, translate potato, tomato, carrot, pear, tree tiger, lion, bird, elephant, rabbit summer, winter, rain, spring, autumn carpet, sausage, apple, juice, cheese teacher, pupil, blackboard, manager, book mother, sister, aunt, dad, doctor English, Russian, Phone, Sport, Mathematics table, bathroom, armchair, lamp, sofa

9. Find one odd word in each line  (Найдите лишнее слово, кто первый)

  • blue, black, pink, yellow, melon
  • speak, answer, sing, breakfast, translate
  • potato, tomato, carrot, pear, tree
  • tiger, lion, bird, elephant, rabbit
  • summer, winter, rain, spring, autumn
  • carpet, sausage, apple, juice, cheese
  • teacher, pupil, blackboard, manager, book
  • mother, sister, aunt, dad, doctor
  • English, Russian, Phone, Sport, Mathematics
  • table, bathroom, armchair, lamp, sofa
10. Из данных букв составьте слова.  (кто первый)   T,c,a – B,a,c,k,l, - C,o,k,c.l – V,i,f,e –  N,e, v, e, s –   C,o,o,d,r,c,e,l,i –

10. Из данных букв составьте слова. (кто первый)

  • T,c,a – B,a,c,k,l, -
  • C,o,k,c.l – V,i,f,e – 
  • N,e, v, e, s –   C,o,o,d,r,c,e,l,i –
I have got four legs but I can’t walk . I’m tall and green, I’m in the garden.  11.”Solve the riddles” ( Команды по очереди отгадывают загадки. Если команда не знает ответа или отвечает неправильно, право отвечать переходит к следующей команде.   It does not have legs, but it goes.  Two brothers, but they don’t see each other.  It’s white, cold and sweet. All children like it.  It’s not a man, it’s not a woman, but it teaches us. 

I have got four legs but I can’t walk .

I’m tall and green, I’m in the garden. 

11.”Solve the riddles” ( Команды по очереди отгадывают загадки. Если команда не знает ответа или отвечает неправильно, право отвечать переходит к следующей команде.

It does not have legs, but it goes. 

Two brothers, but they don’t see each other. 

It’s white, cold and sweet. All children like it. 

It’s not a man, it’s not a woman, but it teaches us. 

1. A friend in need is a friend indeed. – 12.”Some English proverbs”  (На экране даны английские пословицы. Командам раздаются их русские эквиваленты. Учащиеся должны сопоставить английские пословицы с их русским переводом. За каждый правильный ответ команда получает одно очко). 2. Two is a company, but three is none. – 3. While there is life, there is hope. -  4. All is well that ends well. – 5. Tastes differ. - 6. Better late than never. – 7. You can’t eat cake and have it. - 8. No smoke without fire. -

1. A friend in need is a friend indeed. –

12.”Some English proverbs” (На экране даны английские пословицы. Командам раздаются их русские эквиваленты. Учащиеся должны сопоставить английские пословицы с их русским переводом. За каждый правильный ответ команда получает одно очко).

2. Two is a company, but three is none. –

3. While there is life, there is hope. - 

4. All is well that ends well. –

5. Tastes differ. -

6. Better late than never. –

7. You can’t eat cake and have it. -

8. No smoke without fire. -

Black-_______ short-_______ big-__________ winter-_________ new-_________ Cold-_______ sit-_________ man-_________ girl-____________ clever-________ Dirty-_________ love-_________ 13.”Opposite words”  (  Команды должны назвать антонимы к предложенным словам. Если ученики не могут назвать антоним, то право назвать слово переходит к их соперникам.)
  • Black-_______
  • short-_______
  • big-__________
  • winter-_________
  • new-_________
  • Cold-_______
  • sit-_________
  • man-_________
  • girl-____________
  • clever-________
  • Dirty-_________
  • love-_________

13.”Opposite words” Команды должны назвать антонимы к предложенным словам. Если ученики не могут назвать антоним, то право назвать слово переходит к их соперникам.)

14.“Artist’s competition”  (Командам даётся текст, по которому нужно нарисовать картинку. Оценивается соответствие тексту.)   There is a big house in the middle of the picture. The house is yellow with a red roof. There are two windows in the house and one door. To the left of the house there is a green tree. To the right of the house there are two flowers. One flower is red, the second flower is blue. Under the tree there is a black dog. On the tree there is a fat cat.

14.“Artist’s competition” (Командам даётся текст, по которому нужно нарисовать картинку. Оценивается соответствие тексту.)

There is a big house in the middle of the picture. The house is yellow with a red roof. There are two windows in the house and one door. To the left of the house there is a green tree. To the right of the house there are two flowers. One flower is red, the second flower is blue. Under the tree there is a black dog. On the tree there is a fat cat.

16. Соотнесите профессии и глаголы-действия.     (кто быстрее)  1. A policeman … people.  2. A baker … bread.  a). makes  3. A gardener … flowers.  b). helps  4. A taxi driver … taxis.  c). waters  5. A pilot …  d). Drives  e). Flies

16. Соотнесите профессии и глаголы-действия.     (кто быстрее)

1. A policeman … people.

2. A baker … bread.

a). makes

3. A gardener … flowers.

b). helps

4. A taxi driver … taxis.

c). waters

5. A pilot …

d). Drives

e). Flies

17. Подберите верный перевод для этих предметов одежды. (кто быстрее)   a) a coat; b) a jacket; c) a jumper. a) shorts; b) leggings; c) jeans.  a) a shirt; b) a skirt; c) a dress. a) pants; b) stockings; c) socks.

17. Подберите верный перевод для этих предметов одежды. (кто быстрее)

a) a coat; b) a jacket; c) a jumper. a) shorts; b) leggings; c) jeans.

a) a shirt; b) a skirt; c) a dress. a) pants; b) stockings; c) socks.

1)January, May, February, December, 2)September, October, Winter, November, 3) rain, November , snow, wind 4) March, June, July, August 5) winter, nice, summer, autumn 18. Вычеркни лишнее слово:  (кто быстрее)
  • 1)January, May, February, December,
  • 2)September, October, Winter, November,
  • 3) rain, November , snow, wind
  • 4) March, June, July, August
  • 5) winter, nice, summer, autumn

18. Вычеркни лишнее слово: (кто быстрее)

19. Составь предложения из слов:  (кто быстрее) Is/ sometimes/ it/ raining/ autumn/ in _________________________________________ 2.The/ like/ what’s/ today/ weather? ________________________________ 3.Children/ playing/ enjoy/ in/ snow/ the _______________________________ 4.My/sister/ snowman/ me/ in winter/ and/ make/ a/ snowman/ always  ________________________________________________

19. Составь предложения из слов: (кто быстрее)

  • Is/ sometimes/ it/ raining/ autumn/ in _________________________________________
  • 2.The/ like/ what’s/ today/ weather? ________________________________
  • 3.Children/ playing/ enjoy/ in/ snow/ the _______________________________
  • 4.My/sister/ snowman/ me/ in winter/ and/ make/ a/ snowman/ always

________________________________________________

20. Подпишите по-английски, что делают люди на фотографиях, используя грамматическое время Present Continuous.  (кто быстрее)

20. Подпишите по-английски, что делают люди на фотографиях, используя грамматическое время Present Continuous. (кто быстрее)

Thanks!

Thanks!