на базе имеющихся знаний, умений, навыков, совершенствуя их, обучать школьников навыкам аудирования, чтения и говорения;
обогащать словарный запас учащихся по теме “Animals”;
совершенствовать навыки пения на английском языке;
развивать грамматические навыки.
развивать познавательные процессы, память, воображение;
развивать мыслительные навыки: обобщение, систематизация, логическое и образное мышление;
формировать познавательные умения: задавать вопросы и отвечать на них, доказывать, рассуждать;
развивать и формировать интеллектуальную атмосферу на уроке.
Этапы урока | Деятельность учителя | Деятельность ученика | № слайда, функции интерактивной доски | Время (мин.) |
1. | Организационный момент. | Приветствие учеников: -Well, today is the 28th of April. Tell me please, what the day of the week is it today? Children, look at the window and say me please, what is the weather like today? Is it warm? Is it cold? Is it rainy? Is it sunny? Is it windy? I want you to guess the theme of our lesson today. I will give you the description of different objects and you will say the first letters of it and find out the theme of our lesson. A – the first letter of the alphabet N – the number that goes before ten I – delicious cold dessert that we like in summer M – Small grey creature that likes cheese A – it is round, can be green, red, yellow and tasty L – fruit that we put in the cup of tea S – in the morning we see it in the sky | Приветствие учителя: -Today is Friday. A, nine, ice-cream, mice, Apple, lemon, sun Animals | Слайд № 1-2 «Animals» | 2 мин. |
– We start our lesson. I hope you’ll enjoy our English lesson and be friendly to each other. I wish you a good luck! Let’s start. |
2. | Фонетическая зарядка | – Before we star our new theme let’s pronounce the next sounds? – Sound [æ] Africa, animal; Sound [ŋ] strong, long; Sound [θ] teeth, mouth; Sound [i:] teeth, tree; Sound [ʃ] short, Asia; Sound [ʌ] does | – Учащиеся повторяют за учителем | Слайд № 3 «Sounds» | 4 мин. |
3. | Введение новой лексики. | Please, open your student’s books on page 40 ex 6. Look at the board. Do you see the new words? animal [ˈænɪməl] животное Giraffe [ʤɪˈrɑːf] жираф Crocodile[ˈkrɔkədaɪl] крокодил Tiger [ˈtaɪgə] тигр Lion [ˈlaɪən] лев Hare [hɛə] заяц Fox [fɔks] лисица kangaroo [kæŋgəˈruː] кенгуру Africa [ˈæfrɪkə] Африка America [əˈmerɪkə] Америка Asia [ˈeɪʃə] Азия Australia [ɒˈstreɪlɪə] Австралия Europe [ˈjʊərəp] Европа | Учащиеся все вместе повторяют за учителем. Учитель спрашивает слова индивидуально. | Слайд № 4 «The new words» | 4 мин. |
3. | Тренировка новой лексики. | So, look at the screen, you know that animals can be divided into two groups: domestic and wild. Please, open your books on page 41 ex 7. You should open your copybooks and do this exercise. | Учащиеся выполняют упражнение в тетради и позже проверяют с учителем. | Слайд № 5 | 8 мин. |
5. | Физминутка. | – And now I want you to relax. Song «Be happy» | Учащиеся выполняют физические упражнения и поют. | Слайд № 6 «Физкультминутка» | 3 мин. |
6. | Активизация навыков аудирования. | – Now open your books at page 43 ex 5. Where do they live? We have 5 continents: Africa, America, Europe, Asia and the last one Australia. So, look at the blackboard. We have a big map with the continents, you should take a picture and say where this animal lives. OK? | Учащиеся смотрят на карту в книге и на карту на доске, а затем прослушивают аудиозапись об континентах, и кто там живет. | | 10 мин. |
7. | Закрепление новой темы. | – Now we know a lot about animals. You should read a description about an animal. Guess what animal it is. | Учащиеся внимательно слушают описание животного и пытаются угадать о каком животном идет речь. | Слайд № 7 «Solve the Riddles» | 5 мин. |
8. | Грамматические навыки. | – Now it’s time to remember the Present Simple Tense. Who can tell me the rule? | Учащиеся рассказывают правило настоящего простого времени и его образование. Учащиеся выполняют упражнения на раздаточном материале. | Слайд № 8-9 «Present Simple» | 6 мин. |
9. | Подведение итогов. Рефлексия. | – So, it’s time to finish our lesson. Did you enjoy our lesson? You get only good marks today. So, boys and girls I want you to ask some questions. We know that animals are divided into two groups: What are the groups? How many continents do you know? Как мы произносим вспомогательные глаголы? I’ll give you a piece of paper you should draw a smile: a happy smile – the lesson was interesting and useful, a sad smile - the lesson was boring and useless. So, please, open your dairies and write your home task: WB pp. 106-107 ex.2-5 – Thank you for your work! Our lesson is over. | Учащиеся высказывают свое мнение об уроке. – Yes, we liked it! – It was fantastic! – I’ll never forget it! | Слайд № 10 | 3 мин. |