СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Demonstrative lesson "travelling to the united kingdom"

Нажмите, чтобы узнать подробности

Открытый урок на тему "Travelling to the United Kingdom "

Просмотр содержимого документа
«Demonstrative lesson "travelling to the united kingdom"»

Урок английского языка в 7-м классе "Traveling to the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland"

Цели урока:

- практический аспект - совершенствование умений практического владения учащимися английским языком по теме «Великобритания», развитие коммуникативных и личностно – познавательных навыков;

- образовательный аспект - расширение кругозора учащихся; развитие у них общих и специальных умений, позволяющих совершенствовать учебную деятельность по овладению английским языком;

- воспитательный аспект - стимулирование учащихся к самостоятельной работе, развитие умений работать в коллективе и принимать совместные решения, развитие духа командного соревнования, формирование и развитие организаторских способностей учащихся;

- развивающий аспект - развитие креативных способностей учащихся, способностей использовать английский язык при создании индивидуального проекта по теме;

- социокультурный аспект - расширение объема знаний учащихся об истории, культуре, традициях, достопримечательностях Великобритании.

Задачи урока (учебные):

- обобщить пройденную информацию по теме «Великобритания»;

- совершенствовать коммуникативные умения учащихся (подготовленная и неподготовленная устная речь) в соответствии с заданной ситуацией общения;

-совершенствовать умения аудирования с целью получения необходимой информации;

- отрабатывать фонетические навыки на конкретных примерах, направленных на решение коммуникативной задачи;

- привитие навыков самостоятельной работы по дальнейшему овладению иноязычной культурой;

Задачи познавательного, развивающего, воспитательного компонентов урока:

- развивать умение применения полученных знаний при решении конкретной коммуникативной задачи (развитие социокультурной компетенции);

- прививать интерес к культуре, традициям, достопримечательностям Великобритании, приобретение знаний о культуре, национальных символах, географии, экономике Англии как части Соединенного Королевства;

- воспитывать умение работать в коллективе, группе;

- удовлетворение личных познавательных интересов учащихся;

- развитие речевых способностей (фонематический слух, догадка, трансформация, моделирование) и психических функций (аудиовизуальные виды памяти, восприятие, творческое воображение);

- развитие мотивации к дальнейшему овладению иноязычной культурой на уроках лингвострановедения, привитие уважения к культуре, жителям Великобритании (в частности, Англии).

Оборудование:

- интерактивная доска;
- м/м проектор;
- компьютер;
- раздаточный материал в печатном виде и на слайде (карты Великобритании, Англии; задания к аудированию);
- презентация слайдов с картами и заданиями для урока

- материалы для проектной деятельности.

Ход урока

I. Оргмомент

1. Учащиеся рассаживаются произвольно в группы по пять человек. В процессе урока учащимся будут даваться задания, за правильные ответы на которые будут даваться баллы всей группе. За полный ответ дается три балла, за неполный ответ – два балла, за дополнение или небольшую реплику – по одному баллу. В конце урока подводятся итоги и выставляются оценки. Оцениваются все участники группы. Учащиеся группы, набравшей наибольшее количество баллов, получают оценку «5», занявшие второе место «4», наименьшее «3».

На интерактивной доске представлены слайды с названием темы урока, а затем картой Великобритании.

2. Приветственное слово учителя:

Teacher (T): Good afternoon, ladies and gentlemen. I am glad to see you.

Pupils (P): Good afternoon, teacher. We are glad to see you too.

3. Установка учителя на урок

T: Today’s lesson will be merry and serious at the same time. We’ll try to generalize your knowledge on history and culture of Great Britain, find out and learn something new.

II. Questions.

На доске представлен слайд с вопросами о Соединенном Королевстве.

T: First let’s remember what you have learnt about the United Kingdom. What do you know about it? Look at the map and answer the questions:

  1. What is the geographical position of the United Kingdom?

  2. What is the capital of the United Kingdom?

  3. What countries does the United Kingdom consist of?

  4. What are the capitals of these countries?

III. Complete the sentences.

На доске представлен слайд с предложениями, которые учащиеся должны закончить.

T: Now you will see sentences without their endings. You should complete these sentences.

  1. The larger of the British Isles is called (Great Britain).

  2. And the smaller island is called (Ireland).

  3. The British Isles are separated from the European continent by (English channel and the North sea).

  4. Another name of Great Britain is (Albion).

  5. The capital of Great Britain is (London) .

  6. The United Kingdom has a border with (Irish Republic).

  7. The highest mountain of the United Kingdom is (Ben Nevis).

  8. The longest river in the United Kingdom is (the Severn).

  9. London stands on the river (Thames) that runs into (the North sea).

  10. The name of the Scottish lake where some people think a Monster lives is (Loch Ness).

IV. Phonetic Drill (фонетическая зарядка).

T: Form as many names of the towns and cities of Great Britain using the following word – parts.

На интерактивной доске представлен слайд с составными частями названий городов Великобритании.

Chester

pool

fast

Brad


New

Brigh

diff

field


Liver

ford

Bel

tol


Birming

Strat

Glas

Ro


bridge

Edin

Man

ford


Castle

Lon

ton

Ox


Shef

Car

Bris

Cam


ham

gow

burgh

don


ford

Chester

 

 




















Manchester



Rochester



Glasgow



Cardiff

Brighton

Bristol

London

Liverpool

Sheffield

Stratford

Oxford

Cambridge

Bradford

New Castle

Edinburgh

Birmingham







V. British flag. Conversation.

На доске представлен слайд с изображением Британского флага и его компонентов.

T: Now let’s speak about the flag of the United Kingdom.

  1. First, what is its name? (British flag’s name is Union Jack)

  2. How many parts does it consist of? What are they?(British flag consists of three parts(flags). They are flags of England, Scotland and Northern Ireland).

  3. How can you describe the flag of England? (The English flag is represented as a red cross on white and it is of St. George of England).

  4. Describe us the Scottish flag. (The Scottish flag is represented as a white cross on blue and it is of St. Andrew of Scotland).

  5. What can you tell us about the Irish flag? (The Irish flag is represented as a red “X” on white and it means St. Patrick of Ireland).


VI. London.

Working in groups.


На интерактивной доске представлены слайды с изображением достопримечательностей Лондона с небольшими комментариями.

На фоне сменяющихся слайдов ведется беседа о столице Соединенного Королевства Лондоне и дается задание, связанное с его достопримечательностями.


Т: Now let’s speak about the capital of the United Kingdom, about London.

Who can tell me in what country of the United Kingdom is London situated? (England)

What is the population of London? (8 million people)

On what river is it situated? (the Thames)


Now you will work in groups. Each of your group will receive the card with the description of one of London’s sights. During five minutes you will read about it and then you will tell your text to other groups. So after finishing your reports you will learn about all four sights. Then you will ask questions about your report. The more questions your group answer, the more scores you get. Well, let’s begin.


1 task.

WESTMINSTER ABBEY.


Westminster abbey is a national shrine where the kings and queens are crowned and famous people are buried. Founded by Edward the Confessor in 1050, the Abbey was a monastery for a long time. Since William I almost every English mo9narch has been crowned in this great church, which contains the tombs and memorials of many of Britain’s most eminent citizens. One of the greatest treasures of the Abbey is the oaken Coronation Chair made in 1300.

Near the West Door of the Abbey the Unknown Warrior lies on a simple grave commemorating the men who died in the First World War.

The Abbey is also known for its Poets’ Corner, where many of the greatest English writers are buried: Chaucer and Charles Dickens, Tennyson and Thomas Hardy. Here too are monuments to Shakespeare. R. Burns, Byron, W. Scott and Longfellow.


2 task.

BIG BEN.


The Clock Tower of the Palace of Westminster, commonly known as the Big Ben, is one of London's most famous landmarks. The hour bell was probably named after Benjamin Hall, the First Commissioner of Works. Some sources however claim the bell was named after Benjamin Caunt, a British heavy weight boxing champion.

The clock was the largest in the world and still the largest in Great-Britain. The clock faces have a diameter of almost 25ft (7.5m). The hour hand is 9ft or 2.7m long and the minute hand is 14ft (4.25m) long.

The clock is known for its reliability, it has rarely failed during its long life span. Even after the nearby House of Commons was destroyed by bombing during World War II, the clock kept on chiming. The clock's mechanism, designed by Edmund Beckett Denison, has a remarkable accuracy.

3 task.

THE BRITISH MUSEUM.


One of the most famous museums in the world is the British Museum. It is situated in London. Built in the middle of the last century it is situated in Bloomsbury, a district in central London. It is an immense, light grey building, like a Greek Temple.

It is difficult to answer the question: What is the British Museum?

In the first place it is a great library, one of the largest in the world, with something 6 or 7 million books.

Many famous people of the past worked here. Among them were Charles Dickens, Joseph Cronin and others.

Secondly, the British Museum has a wonderful art gallery. It has unique collection of sculpture, ceramics, drawings and paintings of the Egyptians, Greeks, Romans, Chinese, Japanese, Indians and many other peoples.

It has unique collections of Italian drawings (Leonardo da Vinci), English and French prints and so on.


4 task.

THE HOUSES OF PARLIAMENT.


From the centre of Westminster Bridge you can have a splendid view of the Houses of Parliament which spread magnificently on the north bank of the Thames. This structure is remarkable example of Gothic architecture. The Clock Tower , which contains the hour bell called “Big Ben”, is known all over the world. The bell is named after Sir Benjamin Hall, under whose direction the Houses of Parliament were rebuilt in 1850.

The Parliament of the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland consists of the House of Lords and the House of Commons. The House of Lords consists of just over 1000 members of the different grades of nobility – dukes, marquesses, earls, viscounts and barons. In the House of Commons there are 635 members. They are elected by secret ballot by the people of England, Scotland, Wales and Northern Ireland aged 18 and over.


VII. Conclusion. Results of the lesson.

Выставление оценок.


VIII. Homework.

To choose a place of the capital of the UK and describe it.





























































Открытый урок


В 7 «Б» классе


Тема:


"Traveling to the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland"





Подготовила учитель английского языка школы № 233

Рахимова Р.Ф.