Просмотр содержимого документа
«Диагностическая работа по английскому языку 5 класс»
Пояснительная записка к диагностической работе по английскому языку
(базовый уровень) для учащихся 5 классов
Диагностическая работа по английскому языку проводится в пятых классах с целью:
проведения мониторинга качества знаний и уровня обученности в параллели;
проверки умений читать связные тексты, сопоставлять и находить в них ответы на поставленные вопросы;
проверки умений распознавать в тексте и употреблять в речи глаголы в наиболее употребительных временных формах действительного залога: to be в Present Simple.
проверки умений распознавать в письменном тексте изученные лексические единицы; определять обобщающее понятие для группы слов.
Контрольная работа состоит из 5 заданий:
Части | Количество заданий | Количество баллов |
1.2. Чтение | 2 | 10 |
3. Грамматика | 1 | 6 |
4.5.Лексика | 2 | 14 |
ИТОГО | 5 | 30 |
На выполнение работы отводится 40 минут. На аудирование отводится 5 минут. Текст записан с паузами и предъявляется 2 раза.
Критерии оценки
Каждый правильный ответ оценивается в 1 балл. Максимальное количество баллов за работу - 30.
«отлично» - 30-27 балла
«хорошо» - 26- 22 баллов
«удовлетворительно» - 21 – 17 баллов
«неудовлетворительно» -
Диагностическая работа по английскому языку для учащихся 5 классов
Вариант 4. Базовый уровень
Фамилия и имя учащегося: ____________________________________
Part 1.2. Reading
Задание №1: Прочитайте рассказ. Определите, какие из приведенных ниже утверждений 1-5 соответствуют содержанию текста (1-True), а какие не соответствуют (2 - False). Обведите номер верного ответа. |
Mag’s favourite season
My name is Mag. My favourite season is autumn. It is a very beautiful time of the year. The trees are brown, yellow and red.
When it is warm and sunny, my parents, my brothers and I can have a picnic in the park. We like to ride a bike or a scooter on a warm autumn day. Sometimes we fly a kite or play hide-and-seek.
When it is rainy, my brothers Tom and Tim don’t go for a walk. We listen to music, play computer games, read books or watch TV. I like to draw pictures. You can see nice autumn trees and blue sky in them. My brothers like my pictures very much. My brother Tom can write poems. He likes poems about autumn.
In autumn school starts and I can see my school friends again. When I am on holidays I don’t see them. I miss my school friends a lot.
I think autumn is a wonderful season.
1. Mag’s favourite season is winter.
1) True 2) False
2. Mag’s parents and brothers ski in the park .
1) True 2) False
3. They play hide-and-seek.
1) True 2) False
4. Mag likes drawing
1) True 2) False
5. Tim can write poems.
1) True 2) False
Задание №2: Прочитайте текст и ответьте на вопросы. Запишите ответы в пропуски рядом с вопросами. ВНИМАНИЕ! Используйте не более четырёх слов в каждом ответе. НЕ ПИШИ ПОЛНЫЙ ОТВЕТ. |
MY FAMILY’S HOUSE
Hi! I am Jane. I have got a mother, a father and a sister. We are a happy family. We live in a big new house.
There are many rooms in my house. The living room is big and sunny. There is a sofa, a fireplace and a TV in it. When it is cold and rainy, we like to sit in the armchairs next to the fireplace. We can read books, watch TV or listen to music. Sometimes my mother plays the piano and I sing English songs. My father and my sister like it very much. They say I can sing very well.
There are three bedrooms in our house. I don’t share a room with my sister. I have got my own room. I like my room. There is a bed, a wardrobe, a desk, a chair and many bookshelves in it. I like to read fairy tales very much. Sometimes I write fairy tales and give them to my sister or my mother as presents. They like to read them. They say that my fairy tales are very interesting. My father doesn’t like them. He likes it when I sing!
Example: Where does Jane and her family live? - in a big new house.
What is there in the living room? - ____________________________
Where do they like to sit in the armchairs? - _____________________
What does Jane’s mother do sometimes? - ______________________
How many bedrooms are there in their house? - __________________
What does Jane write sometimes? - ____________________________
Part 3. Use of English. Grammar
Задание: Вставьте вместо пропусков глаголы am, is, are |
My name _____ Sally Fox.
My birthday _____ on the first of February.
I ______French.
My phone number ______745-34-28.
My friend’s names ______ Tim and Paul.
They ______ friendly.
Part 4. 5. Use of English. Vocabulary
Задание №1: Напиши одно обобщающее слово (категорию) для каждой группы слов. |
0) animal | kangaroo, horse, elephant, monkey |
1) | sheep, pig, dog, hen, cat |
2) | son, daughter, granny, aunt |
3) | Canada, France, Germany, Great Britain |
4) | butter, cake, pizza, meat |
5) | coat, skirt, blouse, jeans |
6) | fireplace, sofa, armchair, table |
7) | apricot, pear, peach, apple |
Задание №2: Вставьте в предложение пропущенное слово. |
Words: at, my, in front, two, has, sunny, watch
They _____ TV in the evening.
The weather is_____ .
Lisa ______ got a big house.
My house has ______floors.
There is a school _______ of my house.
I go to the park ________ the weekend.
Jack is____ best friend.
Ключи (базовый уровень):
Part 1. Listening:
2 (False)
2 (False)
1 (True)
1 (True)
2 (False)
Part 2. Reading:
a sofa, a fireplace and a TV
next to the fireplace
plays the piano
three bedrooms
fairy tales
Part 3. Use of English. Grammar
is
is
am
is
are
are
Part 4. 5. Use of English. Vocabulary
Задание 1:
pets
family
countries
meal
clothes
furniture/room
fruit
Задание 2:
watch
sunny
has
two
in front
at
my