СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Диагностическая работа по английскому языку 5 класс

Нажмите, чтобы узнать подробности

Диагностическая работа по английскому языку для учащихся 5 классов. Вариант 2. Базовый уровень. 

Просмотр содержимого документа
«Диагностическая работа по английскому языку 5 класс»

Пояснительная записка к диагностической работе по английскому языку

(базовый уровень) для учащихся 5 классов


Диагностическая работа по английскому языку проводится в пятых классах с целью:

  1. проведения мониторинга качества знаний и уровня обученности в параллели;

  2. проверки умений читать связные тексты, сопоставлять и находить в них ответы на поставленные вопросы;

  3. проверки умений распознавать в тексте и употреблять в речи глаголы в наиболее употребительных временных формах действительного залога: to be в Present Simple.

  4. проверки умений распознавать в письменном тексте изученные лексические единицы; определять обобщающее понятие для группы слов.


Контрольная работа состоит из 5 заданий:


Части

Количество заданий

Количество баллов

1.2. Чтение

2

10

3. Грамматика

1

6

4.5. Лексика

2

14

ИТОГО

5

30



На выполнение работы отводится 40 минут. На аудирование отводится 5 минут. Текст записан с паузами и предъявляется 2 раза.

Критерии оценки

Каждый правильный ответ оценивается в 1 балл. Максимальное количество баллов за работу - 30.

«отлично» - 30-27 балла

«хорошо» - 26- 22 баллов

«удовлетворительно» - 21 – 17 баллов

«неудовлетворительно» -














Диагностическая работа по английскому языку для учащихся 5 классов

Вариант 2. Базовый уровень


Фамилия и имя учащегося: ____________________________________

Part 1. 2. Reading


Задание 1: Прочитайте текст. Определите, какие из приведенных ниже утверждений 1-5 соответствуют содержанию текста (1 - True), а какие не соответствуют (2 - False). Обведите номер верного ответа.


My Family

My name is Polly. I am ten. I am a schoolgirl. I go to school. I like learning English and playing puzzles. I would like to tell you about my family. It is neither big nor small. There are four of us.

I have got a mother. Her name is Jane. She is a teacher. She is very responsible and creative. She likes her work. Her hobbies are singing and shopping. My mother is fond of reading detective stories.

I have got a father. His name is Jack.  He is a doctor. He is clever and hardworking. My father likes playing golf. He goes in for sport to be healthy and strong. He is fond of fishing too.

My brother Nick is small. He is only four. He likes playing toys. Usually we get on well with him, but sometimes he is very naughty.





On Saturdays and Sundays we like to be together. Last Sunday we went to the country. We had a good rest.



1. Polly is twelve years old

1) True 2) False

2. Polly studies English.

1) True 2) False

3. Polly’s mother doesn’t like her work.

1) True 2) False

4. Polly’s likes sport.

1) True 2) False

5. Polly has got a sister.

1) True 2) False






Задание №2: Прочитайте текст и ответьте на вопросы. Запишите ответы в пропуски рядом с вопросами.

ВНИМАНИЕ! Используйте не более четырёх слов в каждом ответе. НЕ ПИШИ ПОЛНЫЙ ОТВЕТ.



A VILLAGE SCHOOL

The Greens are a British family. Mr. Green is a builder and Mrs. Green is a housewife. There are three children in the family: a son and two daughters. Mike is thirteen years old, Sandy is twelve and Kate is ten.

All the three children are pupils. Mike is at the boys’ school; his sisters are at a school for girls. Mike is a tall boy. He is clever. He is a very good pupil.

Sandy has dark hair and hazel eyes. She is a pretty girl, she is clever and a good pupil. Her sister Kate is a nice girl with long fair hair and large blue eyes. She is good at music.

The Greens are in Australia now. Mr. Green’s uncle is a farmer. His house and farm in Australia are in a village. The Greens are in their uncle’s house now.

The house is big. It is on a hill. It is summer now. In Australia January, February, March and April are summer months.

The school in the village is small. In fact, it is a one-room school. There is only one teacher for all the pupils. The garden around the school is very beautiful. The Greens are fond of the farm and the school in the village.

Example: What are the Greens? - a British family

  1. How many children are there in the family? - _______________________________

  2. What are Mike’s sisters at? - __________________________________

  3. Where are the Greens now? - ______________________________

  4. What are summer months in Australia? - ___________________________________

  5. How many teachers are there in the village school? - _________________________



Part 3. Use of English. Grammar

Задание: Вставьте вместо пропусков глаголы am, is, are

1. He ___ a pupil.

2. My uncle ___ a good doctor.

3. My parents ___ not at home.

4. My brother ___ an engineer.

5. Boys ___ in the street.

6. I ___ not a student.

Part 4. 5. Use of English. Vocabulary

Задание №1: Напиши одно обобщающее слово (категорию) для каждой группы слов.


0) capitals

London, Moscow, Washington D.C., Paris

1)

bedroom, kitchen, bathroom, living room

2)

yellow, black, white, orange

3)

shorts, trousers, shirt, jacket

4)

bear, wolf, fox, leopard

5)

orange, lemon, apple, banana

6)

classroom, blackboard, teacher, pupil

7)

basketball, hockey, athlete, ski



Задание №2: Вставьте в предложение пропущенное слово.


Words: April, a walk, a student, of, in, the, my


  1. It’s ____ beautiful weather today.

  2. He is interested ____ sport.

  3. Her birthday is on the fifth of ________.

  4. Last year we went to _____sea.

  5. I go for ______ with my friends every weekend.

  6. Mike is ________ of the tenth form.

  7. Kate is ______ friend.

Ключи (базовый уровень):

Part 1. Listening:


  1. 2 (False)

  2. 1 (True)

  3. 2 (False)

  4. 1 (True)

  5. 2 (False)


Part 2. Reading:


  1. three children

  2. at a school for girls

  3. in Australia

  4. January, February, March and April

  5. only one teacher


Part 3. Use of English. Grammar


  1. is

  2. is

  3. are

  4. is

  5. are

  6. am



Part 4. 5. Use of English. Vocabulary


Задание 1:

  1. house/flat

  2. colours

  3. clothes

  4. animals

  5. fruit

  6. school

  7. sport


Задание 2:

  1. a

  2. in

  3. April

  4. the

  5. a walk

  6. a student

  7. my