СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Дополнительные задания по темам

Нажмите, чтобы узнать подробности

Темы:

 Theme I. History and historiography.

Theme II. Civilization

Theme III. State.

Theme IV. Governmental Structures.

Theme V. Totalitarism.

Theme VIII. Terrorism.   и пр.

 

Просмотр содержимого документа
«Дополнительные задания по темам»

Theme I. History and historiography.

1. Содержание практических занятий:

1.The difference between the notions “history” and “historiography”.Literature and historiography.

3.Sources of history. Greek and Roman historians. Historians today

4. Western historiography.

5. Non-Western historiography.

Система послетекстовых упражнений:

- ответить на вопросы по тексту;

- транскрибировать наиболее сложные для чтения слова;

- дать англо-русские эквиваленты словам;

- упражнения лексического характера (например, вставить лексические единицы в текст в соответствии со смысловым содержанием текста);

- верное или неверное утверждение;

2. Вопросы для коллективного обсуждения.

-What do you know of the notion philosophy of history?

-Historiography of what country do you consider particularly interesting?

3. Задания для самостоятельной работы:

Перевод текста по теме с русского на английский язык с использованием учебной лексики.







Theme II. Civilization

1. Содержание практических занятий:

1. The term “civilization”

2. Historical thinking dominated in the 18th century.

3. Historical movement prevailed early in the 19th century.

4. What modern historians of civilization maintain.

5. The doctrines by Oswald Spengler and A. Toynbee.

Система послетекстовых упражнений:

- ответить на вопросы по тексту;

- транскрибировать наиболее сложные для чтения слова;

- дать англо-русские эквиваленты словам;

- упражнения лексического характера (например, вставить лексические единицы в текст в соответствии со смысловым содержанием текста);

- верное или неверное утверждение;

- чтение, перевод и обсуждение дополнительных текстов по теме.

2. Вопросы для коллективного обсуждения.

- Can you agree with the doctrine put out by Oswald Spengler?

- How may a civilization prolong its life according to A. Toynbee?

3. Задания для самостоятельной работы:

Перевод текста по теме с русского на английский язык с использованием учебной лексики.



Theme III. State.

1. Содержание практических занятий:

1. The term “state”.

2. The difference between the Greek and the Roman ideas of the state.

3. The modern concept of the state that emerged in the 16th century.

4. Reexamination the origins and purposes of the state by the 17th century reformers.

5. Hegel and his idea of freedom in the state.

6. Changes of the concept of state throughout the 20th century.

7. Kelsen and Ichazo and their idea of Universal internationalism.

Система послетекстовых упражнений:

- ответить на вопросы по тексту;

- транскрибировать наиболее сложные для чтения слова;

- дать англо-русские эквиваленты словам;

- упражнения лексического характера (например, вставить лексические единицы в текст в соответствии со смысловым содержанием текста);

- верное или неверное утверждение;

- чтение, перевод и обсуждение дополнительных текстов по теме.

2. Задания для коллективного обсуждения.

Speak on the modern concept of the state that emerged in the 16th century. Try to compare different points of view.

3. Задания для самостоятельной работы:

Перевод текста по теме с русского на английский язык с использованием учебной лексики.



Theme IV. Governmental Structures.

1. Содержание практических занятий:

1. Monarchy.

2. Oligarchy.

3. Democracy.

4. Constitutional Government.

Система послетекстовых упражнений:

- ответить на вопросы по тексту;

- транскрибировать наиболее сложные для чтения слова;

- дать англо-русские эквиваленты словам;

- упражнения лексического характера (например, вставить лексические единицы в текст в соответствии со смысловым содержанием текста);

- верное или неверное утверждение;

- чтение, перевод и обсуждение дополнительных текстов по теме.

2. Вопросы для коллективного обсуждения.

Speak on the following topics:

- The role of monarchy in modern European countries;

- Oligarchic tendencies in advanced political systems.

- The contemporary political systems based on constitutionalism and democracy.

3. Задания для самостоятельной работы:

Перевод текста по теме с русского на английский язык с использованием учебной лексики.



Theme V. Totalitarianism.

1. Содержание практических занятий:

1. The term “totalitarianism”

2. The main feature that distinguishes totalitarianism from dictatorship, despotism and tyranny.

3. The nature of public opinion in totalitarian states.

4. The role of a constitution in states with totalitarian from of government.



Система послетекстовых упражнений:

- ответить на вопросы по тексту;

- транскрибировать наиболее сложные для чтения слова;

- дать англо-русские эквиваленты словам;

- упражнения лексического характера (например, вставить лексические единицы в текст в соответствии со смысловым содержанием текста);

- верное или не верное утверждение;

- чтение, перевод и обсуждение дополнительных текстов по теме.

2. Вопросы для коллективного обсуждения.

- Explain why the achievement of the goal in a totalitarian state can never be acknowledged.

- Try to compare police operations within a totalitarian state with those within a police state.

3. Задания для самостоятельной работы:

Перевод текста по теме с русского на английский язык с использованием учебной лексики.



Theme VI. Revolution.

1. Содержание практических занятий:

1.The term “revolution”

2.Revolution from the time of ancient Greece to the Middle Ages.

3. Machiavelli and modern revolutionary thought.

4. Philosophers about revolution.

5. Marx and Lenin about revolution.

Система послетекстовых упражнений:

- ответить на вопросы по тексту;

- транскрибировать наиболее сложные для чтения слова;

- дать англо-русские эквиваленты словам;

- упражнения лексического характера (например, вставить лексические единицы в текст в соответствии со смысловым содержанием текста);

- верное или неверное утверждение;

- чтение, перевод и обсуждение дополнительных текстов по теме.

2. Вопросы для коллективного обсуждения.

- Did revolution remain a philosophical notion? Give different examples of revolutions which happened in the history of mankind.

- What makes society flimsy (or tenuous) to revolution?

3. Задания для самостоятельной работы:

Перевод текста по теме с русского на английский язык с использованием учебной лексики.



Theme VII. Dictatorship.

1. Содержание практических занятий:

1. The origin of the term dictatorship.

2. The techniques which dictators used to maintain their political power.

3. Two main forms of government which were typical in the world in the 19th and 20th centuries.

Система послетекстовых упражнений:

- ответить на вопросы по тексту;

- транскрибировать наиболее сложные для чтения слова;

- дать англо-русские эквиваленты словам;

- упражнения лексического характера (например, вставить лексические единицы в текст в соответствии со смысловым содержанием текста);

- верное или неверное утверждение;

- чтение, перевод и обсуждение дополнительных текстов по теме.

2. Вопросы для коллективного обсуждения.

- Speak of the features fascism and communism have in common.

- How should the two systems (fascism and communism) be distinguished.

3. Задания для самостоятельной работы:

Перевод текста по теме с русского на английский язык с использованием учебной лексики.



Theme VIII. Terrorism.

1. Содержание практических занятий.:

1. The role and place of terrorism throughout centuries and throughout the world.

2. The role of communications media in terrorism’s public impact

Система послетекстовых упражнений:

- ответить на вопросы по тексту;

- транскрибировать наиболее сложные для чтения слова;

- дать англо-русские эквиваленты словам;

- упражнения лексического характера (например, вставить лексические единицы в текст в соответствии со смысловым содержанием текста);

- верное или неверное утверждение;

- чтение, перевод и обсуждение дополнительных текстов по теме.

2. Вопросы для коллективного обсуждения.

- Can terrorism be used in the frame work of state policy? Speak of such cases in history.

- Do you think terrorism is the only means of settling various conflicts in societies?

3. Задания для самостоятельной работы:

Перевод текста по теме с русского на английский язык с использованием учебной лексики.





Theme IX. Religion.

1. Содержание практических занятий:

1. What religion is.

2. How religion influences human life.

3. Some approaches to the study of religion.

Система послетекстовых упражнений:

- ответить на вопросы по тексту;

- транскрибировать наиболее сложные для чтения слова;

- дать англо-русские эквиваленты словам;

- упражнения лексического характера (например, вставить лексические единицы в текст в соответствии со смысловым содержанием текста);

- верное или не верное утверждение;

- чтение, перевод и обсуждение дополнительных текстов по теме.

2. Вопросы для коллективного обсуждения.

- How does religion influence human life?

- The role of religion in historical developments.

3. Задания для самостоятельной работы:

Перевод текста по теме с русского на английский язык с использованием учебной лексики.



Theme X. Europe. Expansion of Western civilization.

1. Содержание практических занятий:

1. Western European civilization and other civilizations on the globe.

2. The position of European civilization in the world.

3. North America. Cultural regions, pre-Columbus civilizations, colonization, present situation

4. Central America. Administrative units of the region, states of the federation, history of Central American countries.

5. South America. Ethnic components, cultural life, colonization, history.

6. Asia. Population, culture, history, first civilizations, development.

7. Africa. Geographic position, languages, history of Roman occupation, empires on the territory, European colonization, present situation.

Система послетекстовых упражнений:

- ответить на вопросы по тексту;

- транскрибировать наиболее сложные для чтения слова;

- дать англо-русские эквиваленты словам;

- упражнения лексического характера (например, вставить лексические единицы в текст в соответствии со смысловым содержанием текста);

- верное или не верное утверждение;

- чтение, перевод и обсуждение дополнительных текстов по теме.

2. Вопросы для коллективного обсуждения.

- What civilization will, in your opinion, predominate in the 21st century?

- Why was the position of European civilization weakened in the world?

- When and why did North America become a powerful center of world influence? What gave it considerable global influence? What did the nations of North America do to achieve hemispheric unity?

3. Задания для самостоятельной работы:

Перевод текста по теме с русского на английский язык с использованием учебной лексики

.