1. Organizational moment. Creation of positive motivation. Good afternoon, children. I am glad you to see. I see before myself clever, kind faces. To understand how we will work today, I want to learn what mood at you. If you have a good mood, smile to me. Look at each other, smile! I am sure that today's lesson will bring us satisfaction and will be fruitful, and your mood will not worsen by the end of a lesson. Today at a lesson we will continue to learn with you the amazing world of a human body … | 1.Организационный момент. Создание позитивной мотивации. Добрый день, ребята. Я рада вас видеть. Я вижу перед собой умные, добрые лица. Для того, чтобы понять, как мы с вами будем сегодня работать, я хочу узнать какое у вас настроение. Если у вас хорошее настроение, улыбнитесь мне. Посмотрите друг на друга, улыбнитесь! Я уверена, что сегодняшний урок принесет нам удовлетворение и будет плодотворным, а ваше настроение не ухудшится к концу урока. Сегодня на уроке мы продолжим с Вами познавать удивительный мир организма человека… |
So, at biology lessons we learned composition of blood and function of its components. I suggest to check the knowledge, having performed the following tasks. Testing. Choose one correct answer: 1. Where does formation of erythrocytes happen? a) liver b) red marrow c) spleen 2. How a liquid part of blood is called? a) water b) plasma c) lymph 3. What blood cells participate in transfer of oxygen and carbon dioxide? a) platelets b) leukocytes c) erythrocytes 4. What uniform elements of blood have a kernel in cells? a) erythrocytes b) leukocytes c) platelets 5. What uniform elements of blood participate in its folding? a) erythrocytes b) platelets c) leukocytes | Итак, на уроках биологии мы узнали состав крови и функции ее компонентов. Я предлагаю проверить свои знания, выполнив следующие задания. Тестирование. Выберите один правильный ответ: 1.Где происходит образование эритроцитов? а) печень б) красный костный мозг в) селезёнка 2.Как называется жидкая часть крови? а) вода б) плазма в) лимфа 3.Какие клетки крови участвуют в переносе кислорода и углекислого газа? а) тромбоциты б) лейкоциты в) эритроциты 4.Какие форменные элементы крови имеют в клетках ядро? а) эритроциты б) лейкоциты в) тромбоциты 5. Какие форменные элементы крови участвуют в её свёртывании? а) эритроциты б) тромбоциты в) лейкоциты |
I will read offers. Find offers in which mistakes are made and correct them: 1. The internal environment of an organism is blood, a lymph, fabric liquid. 2. Erythrocytes are the red blood cells having a kernel. 3. Leukocytes participate in protective reactions of an organism, have the amyobovidny form and a kernel. 4. The kernel, their main function – participation in fibrillation have platelets. 5. Red coloring to erythrocytes is given by protein – hemoglobin. | Я буду читать предложения. Найдите предложения, в которых допущены ошибки и исправьте их: 1.Внутренняя среда организма - это кровь, лимфа, тканевая жидкость. 2. Эритроциты – это красные кровяные клетки, имеющие ядро. 3. Лейкоциты участвуют в защитных реакциях организма, имеют амёбовидную форму и ядро. 4. Тромбоциты имеют ядро, основная их функция – участие в свёртывании крови. 5. Красную окраску эритроцитам придает белок – гемоглобин. |
Что узнали мы сегодня? Довольны ли Вы своей работой? Какие выводы вы сделаете относительно заботы о своем здоровье? Большое спасибо за урок! | What was learned by us today? Whether you are happy with the work? What conclusions will you draw concerning care of the health? Many thanks for a lesson! |