МКОУ «Чонтаульская СОШ№2»
Кизилюртовский район
Урок родного (кумыкского) языка в 7 классе
На муниципальном уровне
Подготовила и провела
учитель родного языка и
литературы Атаева З.М.
2017-2018 уч.год.
Дарснытемасы: Гьаллыкъны бёлюклери.
Дарснымурады:
1.Текстни ичиндеги гьаллыкъланы табып бажармакъ ва оланы маънасын токътадырмакъ;
2.Гьаллыкъны бёлюклери булан таныш этмек;
3.Гьаллыкъны жумладагъы къуллугъун токъташдырмакъ.
Дарсны юрюлюшю.
1.Къурум мюгьлет. (слайд 1)
-Салам яшлар. Биз бугюн гьаллыкълар булан танышлыгъыбызны узатажакъбыз. Бу дарсда биз гьаллыкъны бёлюклери булан таныш болажакъбыз.
2. Уьйге ишни тергев.
3.Айтывланы уьстюндеиш. (слайд 2)
Жума гюн явгъан янгур сонгугюн токътар, сонгугюн явгъан янгур къачан токътар?
Билимсизге бир гюн гелир, билимсилик огъар биз дей чанчылыр.
Терекни емиши тюбюне тюшер.
Эрте онгмагъан геч онгмас.
Татли сёз йылланны ичиден чыгъарыр.
Кёпс ёйлеген, кёп янгылар.
(Шу айтывланы ичиндеги бары да гьаллыкъланы язып алыгъыз).
4.Янгы дарсныанглатыв.
«Гьаллыкъланы бёлюклери» деген ёммакъны охув.
Бир болгъан, бир болмагъан биртамаша шагьар болгъан. Шо шагьарда бары да тил гесимлеряшай болгъан, шоланы арасында гьаллыкълар да болгъан. Булар бир гюн шагьарны баш майданына жыйылып, оьзлени иштагьына гёре бёлюклеге бёлюнюп токътагъан. Гьар белюкню башчысы болуп соравлар токътагъан. Бир тайпа гьаллыкълар-къыдырывчулар башчысы къайда? Деген сораву булан – оьзлеге ер гьаллыкълар деген атны къойгъан. Экинчи тайпа гьаллыкълар къачан? Деген башчысы булангъылары оьзлеге замангьаллыкълар деген атгъа есболгъанлар. Сорав гьаллыкъланы башчылары къайда? Къачан? Нечик? Къайсылай? къайдан? неге? болуптокътагъанлар. Нечик? Деген башчы сыкюйгьаллыкълланы баш ындатокътагъан. Нечакъы? дегенсоравоьлчевгьаллыкъланыбашчысыболуптокътагъан.
- Бары да гьаллыкълар бармы шунда? Геремен, шундагелген ер гьаллыкълар, замангьаллыкълар, соравгьаллыкълар.
-Барыгъыздажыйылгъансыз, энни гьар тайпа гьаллыкълар оьзюню маънасын авасоравларына гёре 5 белюкге бёлюндюгюз ва гьаригизни атыгъыз да бар.
Шулай, гьаллыкъларсёйлешип, маъналыбелюклегебелюнген.
5. Айырыв диктант. (слайд 4)
(Гьаллыкъланымаънабелюклеринегереайырып,тапкъырлагъаязыгъыз).
Чалт, аста, эртен, бугюн, алгъа, туврадан, къайсылай? къачан? биркерен, бирдагъы да, тангала, ярты-юрту, къаттыгюн, шоссагьат, йыракъдан, атгъанлай, бизинче, къайтыкъ-къуйтукъ, онча, аз-аз, артлы-аллы, негьакъдан, сийрек, гьавайын, айтгъанлай.
6.Китап буланиш. (слайд 5)
Тапшурув №473
7.Ял алыв.
-Гёзлригизникъысыпябыгъызвагерипачыгъыз.
-Гёзлеригизниайландырыгъыз:оьрге, тюпге, онга, солгъа.
-Къолларыгъызныузатыгъызоьрге, тюшюрюгюзтюпге.
8. Ребусланычечивю (слайд 6,7,8)
9. Яратывчулукъ диктант (слайд 9)
(Гьаллыкълагъакъаршыдашсёзлерязыгъыз).
Тез-… кёп-…
арекден-… гюндюз-…
эртен-.. эниш-…
йыракъ-… ярты-юрту-…
оьрде-… иссилей-…
мунда-… гьали-…
10. Жумланы синтаксис чечивю (слайд 10)
Тереклердеянгуртамчылараста-астаагъыза. (простой, хабар, генглешген, толу, экибелюклю).
11.Яратывчулукъ оюн (слайд 11)
Кайсыгюпчапмакъдегенишликгекепгьаллыкъларязса, шогюпутажакъ.
12. Тест (слайд 11, 12)
13. Уьйгеиш (слайд 13)
14. Дарснынатижасынчыгъарыв.
-Бугюнгю дарсда сиз не билдигиз?
-Нече ва нечик белюклеге белюне гьаллыкълар?
15. Яшланыкъыйматлав.
Отзыв об открытом уроке родного языка, которое прошло муниципальном этапе 4.05.2018 году в 7 «Б» классе.
Урок провела учитель родного языка Атаевой З.М. на тему «Гьаллыкъны бёлюклери».
Урок организован и проведен на достаточно высоком профессиональном уровне.
По своему типу урок изучения нового материала с элементами систематизации и обобщения материала.
Стиль урока доброжелательный, создающий творческую атмосферу делового сотрудничества. Все этапы урока четко спланированы и выдержаны. Актуализация базовых знаний была осуществлена с помощью таким форм работы как фронтальная работа по вопросам теоретического материала и индивидуальная работа по карточкам.
Для снятия усталости и одновременного закрепления знаний. В процессе урока была проведена физкультминутка. Подведение итогов урока показал, что дети хорошо усвоили материал по данной теме.
Урок является инновационным, интересным, познавательным и показал, что учитель в своей работе активно применяет элементы информационно-коммуникативной, здоровьсберегающей, личностно-ориентированной технологий.
Заместитель директора по учебно-воспитательной работе
МКОУ «Чонтаульская СОШ №2» Гимматова Ш.С.
Отзыв об открытом уроке родного языка, которое прошло муниципальном этапе 4.05.2018 году в 7 «Б» классе.
Урок провела учитель родного языка Атаевой З.М. на тему «Гьаллыкъны бёлюклери».
Зумурут Марутовна формирует на уроке развитие коммуникативных умений у учащихся.
У учащихся настрой на четкую и организованную работу.
Этапы урока логичны. Наглядность и доступность изучаемого материала обеспечивается эффективностью использования ИКТ на различных этапах урока. Учитель владеет методикой объяснения нового материала. Содержание заданий для закрепления материала подобраны таким образом, чтобы учащиеся могли осознать и запомнить самые интересные моменты на уроке
В течении урока наблюдается хорошее учебное сотрудничество, способствующее развитию умения слышать и слушать ученику – учителя, учителю – ученика.
Чувствуется высокий профессионализм учителя, который владеет и применяет элементы образовательных технологий: информационно-коммуникационной, здоровьесберегающей.
Директор МКОУ «Чонтаульская СОШ № 2» Х.Г.Гаджиев