СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Health care for 10th form

Нажмите, чтобы узнать подробности

 10 form

Unite:

Theme:

The aim:

Tasks:

 

 

 

 

Grammar:

 

 

Org. moment:

 

Warm-up:

 

Checking up h/w:

The main part:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

H/w:

 

Reflection.

 

Marks.

 Date               

Health care.

Grammar lesson.

Повторение и закрепление грамматической темы «Времена глагола».

1) Обеспечить в ходе урока повторение и закрепление учащимися данной темы.

2) Воспитывать у учащихся внимательность.

3) Развивать навыки говорения.

Tenses of the verb.

 

The procedure of the lesson:

T: Good morning, dear children! Sit down! Who is on duty today? What date is it today? Who is absent today?

How are you? What’s the weather like today? How many lessons do you have today? What are they? What tenses of the verb do you know?

 

Ex. 6 p. 77 Read your sentences to the class!

Today we are going to review the grammar theme "Tenses of the verb”.

First let’s review grammar rules watching the presentation.

(учащиеся смотрят презентацию)

And now I’m giving you a table with all tenses and we’ll do some exercises using this table.

Таблица времёнДействительный залог.

 

Past

Present

Future

Indefinite

Ved, V2

V, V(e)s

will (shall) + V

Continuous

was (were) +Vin

am (is, are) + Ving

will (shall) +be + Ving

Perfect

had + V3

have (has) + V3

will (shall) + have been +V3

Exercise 1.

T: Я часто смотрю телевизор.  What English Tense should be used?              

 P: (глядя на таблицу): It is necessary to use the Present Simple Tense.

T: Give an English variant of this sentence, using the necessary form for a predicate in the table.

P: I often watch TV.

T: Я сейчас смотрю телевизор. What English Tense should be used?              

P: (глядя на таблицу): It is necessary to use the Present Continuous Tense.

T: Give an English variant of this sentence, using the necessary form for a predicate in the table.

P: I am watching TV now.

(И так во всех временах)

Exercise 2. Задание сложнее, надо дополнить и закончить предложение.

  1. I have just …                                     (Present Perfect)
  2. He often …                                        (Present Simple)
  3. Are you … ?                                      (Present Progressive)
  4. What is Oleg … ?                              (Present Progressive)
  5. Olga has already…                            (Present Perfect)
  6. Tomorrow I …                                   (Future Simple)
  7. Next Sunday my parents …               (Future Simple)

 

Exercise 3.

             Задание: найди ошибку и исправь её. На доске написаны предложения, в которых сказуемое употреблено в неправильном времени, и приготовлена таблица видовременных форм английского глагола в действительном залоге, которая поможет при выполнении данного упражнения.

1.      I have just to read the book.         Read (Present Perfect)

2.      He is gone along the street now.  Going (Present Progressive)

3.      John is liking to eat ice-cream.     Likes  (Present Simple)

4.      Martha feeds the baby when I arrived at her house.

Was feeding (Past Progressive)

5.      Simon plays the piano well, can’t he? Doesn’t (Present Simple)

6.      She didn’t finish her work yet.      Hasn’t (Present Perfect)

7.      Do she play the violin?                 Doesn’t (Pres. Simp. 3л, ед., ч.)

8.      She watch TV now.                       Is watching (Present Progress.)

 

Exercise 4.

Задание – письменно в тетрадях к данному предложению составить пять видов вопросов (карточку с предложением раздаю каждому ученику). (см. приложение)

 

Составить предложение и изменить его по всем временам.

 

I hope the lesson was interesting and useful for you. What have you learnt today?

The marks for the lesson are…       

The lesson is over! Good-bye!

Просмотр содержимого документа
«Health care for 10th form»

 10 form

Unite:

Theme:

The aim:

Tasks:

 

 

 

 

Grammar:

 

 

Org. moment:

 

Warm-up:

 

Checking up h/w:

The main part:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

H/w:

 

Reflection.

 

Marks.

 Date

Health care.

Grammar lesson.

Повторение и закрепление грамматической темы «Времена глагола».

1) Обеспечить в ходе урока повторение и закрепление учащимися данной темы.

2) Воспитывать у учащихся внимательность.

3) Развивать навыки говорения.

Tenses of the verb.

 

The procedure of the lesson:

T: Good morning, dear children! Sit down! Who is on duty today? What date is it today? Who is absent today?

How are you? What’s the weather like today? How many lessons do you have today? What are they? What tenses of the verb do you know?

 

Ex. 6 p. 77 Read your sentences to the class!

Today we are going to review the grammar theme "Tenses of the verb”.

First let’s review grammar rules watching the presentation.

(учащиеся смотрят презентацию)

And now I’m giving you a table with all tenses and we’ll do some exercises using this table.

Таблица времёнДействительный залог.

 

Past

Present

Future

Indefinite

Ved, V2

V, V(e)s

will (shall) + V

Continuous

was (were) +Vin

am (is, are) + Ving

will (shall) +be + Ving

Perfect

had + V3

have (has) + V3

will (shall) + have been +V3

Exercise 1.

T: Я часто смотрю телевизор.  What English Tense should be used?              

 P: (глядя на таблицу): It is necessary to use the Present Simple Tense.

T: Give an English variant of this sentence, using the necessary form for a predicate in the table.

P: I often watch TV.

T: Я сейчас смотрю телевизор. What English Tense should be used?              

P: (глядя на таблицу): It is necessary to use the Present Continuous Tense.

T: Give an English variant of this sentence, using the necessary form for a predicate in the table.

P: I am watching TV now.

(И так во всех временах)

Exercise 2. Задание сложнее, надо дополнить и закончить предложение.

  1. I have just …                                     (Present Perfect)

  2. He often …                                        (Present Simple)

  3. Are you … ?                                      (Present Progressive)

  4. What is Oleg … ?                              (Present Progressive)

  5. Olga has already…                            (Present Perfect)

  6. Tomorrow I …                                   (Future Simple)

  7. Next Sunday my parents …               (Future Simple)

 

Exercise 3.

             Задание: найди ошибку и исправь её. На доске написаны предложения, в которых сказуемое употреблено в неправильном времени, и приготовлена таблица видовременных форм английского глагола в действительном залоге, которая поможет при выполнении данного упражнения.

1.      I have just to read the book.         Read (Present Perfect)

2.      He is gone along the street now.  Going (Present Progressive)

3.      John is liking to eat ice-cream.     Likes  (Present Simple)

4.      Martha feeds the baby when I arrived at her house.

Was feeding (Past Progressive)

5.      Simon plays the piano well, can’t he? Doesn’t (Present Simple)

6.      She didn’t finish her work yet.      Hasn’t (Present Perfect)

7.      Do she play the violin?                 Doesn’t (Pres. Simp. 3л, ед., ч.)

8.      She watch TV now.                       Is watching (Present Progress.)

 

Exercise 4.

Задание – письменно в тетрадях к данному предложению составить пять видов вопросов (карточку с предложением раздаю каждому ученику). (см. приложение)

 

Составить предложение и изменить его по всем временам.

 

I hope the lesson was interesting and useful for you. What have you learnt today?

The marks for the lesson are…       

The lesson is over! Good-bye!