I.Организация начала урока. 1.1. Приветствие. 1.2. Объявление темы и целей урока. II. Подготовка учащихся к теме урока. 2.1.Введение темы. III. Изучение новой лексики по теме: «Заболевания, являющиеся последствиями курения» 3.1. Введение лексики 3.2. Активизация лексики по теме IV. Развитие навыков аудирования. 4.1. Выполнение упражнений на понимание текста. V. Физкультминутка VI. Развитие навыков говорения ( монолога и диалога) 6.1. Выполнение упражнений. VII. Подведение итогов урока. VIII. Домашнее задание. | Учитель: Good morning. I`m glad to see you. At the previous lesson we have spoken about the problems of the young people. Do you think smoking is a problem? Do you think cigarettes have harmful effect for the smoker’s health? Do many people around you smoke? Do your relatives smoke? Do you want to help them to stop smoking? Well, today we’ll speak about smoking and how to stop it. (слайд №1) Учитель: Express your point of view to the following facts. -In Russia smoking kills 332 thousand people a year, or 15% of all deaths. -240 thousand (231 thousand males + 9 thousand females) or 72% of them are still in middle age when they die. -Men in Russia smoke more and are more severely affected by smoking hazard than women. -One fourth of all deaths at all ages and one third at middle age are associated with tobacco smoking. -For women, smoking causes 3% of all annual deaths. -Significantly less – 3.5 thousand women vs. 47 thousand men (by a factor of 13) yearly die from lung cancer caused by smoking. (слайд №2) Ученик: читают факты, высказывают свое мнение. Учитель: Match the words with their Russian equivalents (слайд №3) 1)Cancer 2)Emphysema 3)Alzheimer’s disease 4)Stroke 5)Amyotrophic Lateral Sclerosis (ALS) 6)Age-related Macular degeneration (AMD) Ученик: читают слова, находят их русские эквиваленты. Учитель: What kind of disease is it? (слайды №4 -№ 7) Ученик: знакомятся с описанием заболевания, подбирают определение. Учитель: Listen to the first part of the radio program. (part1) (слайд 8) Read the script and choose the most suitable options. (слайд 9) Match the words with their definitions. (слайд 10) Before listening to the second part decide whether these statements are true or false? (слайд 11) Ученик: выполняют задания после прослушивания фрагмента радиопрограммы. 1) Соединяют лексические значения слов с определением; 2) Выбирают правильные утверждения. Учитель: I think it’s time to have a rest and do some exercises. Ученик: Hands up! Hands down! Hands on hips! Sit down! Hands up! To the sides! Bend left! Bend right! One, two, three! Hop! One, two, three! Stop! Stand still! Учитель: Give an advice «How to stop smoking». После высказываний учащихся можно предложить памятку «How to stop smoking». ( слайд 15) Ученик: предлагают свои варианты решения вопроса темы урока "Как остановить курение?" Учитель: Comment on the picture (слайды 16-22) Ученик: комментируют фото слайдов. Учитель: Was the lesson interesting? Have you got some useful information? Will it help you and your friends (relatives) to stop smoking? Ученик: обсуждают с учителем тему урока, работу на уроке каждого учащегося. Учитель: Our lesson is coming to the end. Thank you for your active work. I think your marks will be the following…. Your homework may be different: -to write an article about smoking to the school newspaper, -to draw a poster against smoking. Учитель: оценивает работу учащихся и предлагает домашнее задание на выбор: 1)написать заметку о проблемах курения; 2) нарисовать плакат о вреде курения. |