СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Игра "Jeopardy"

Нажмите, чтобы узнать подробности

Лексико-грамматическая игра "Jeopardy"

Просмотр содержимого документа
«Игра "Jeopardy"»

Лексико-грамматическая игра «Jeopardy»

Правила игры:

Учащиеся делятся на несколько команд. В таблице представлены рубрики, ученики выбирают рубрику и сумму вопроса, чем выше сумма, тем сложнее вопрос. Выигрывает та команда, которая набрала больше очков.


Translation


Proverbs


Grammar


Others

100

100


100

100

200

200


200

200

300

300


300

300

400

400


400

400

500

500


500

500

600

600


600

600





Translation:

100-translate into Russian «break the ice» (ломать лед)

200 – translate into Russian «bossy» (властный)

300- translate into Russian: «We all have the same lessons. We are classmates» (у нас одинаковые уроки. Мы –одноклассники)

400- translate into English: «Он- почти лысый, с миндалевидными глазами и ярким воображением» (He is almost bald with almond-shaped eyes and a bright fancy)

500- Translate into Russian: «She fell off the ladder when she was painting.

Proverbs

100- repeat quickly after the teacher:

Bit a big bear, a big black bug

200 - repeat quickly after the teacher:

She sells seashells by the seashore

300 – Read it very quickly:

Give Papa a cup of proper coffee in a copper coffee-pot

400 – tell us your proverb on English

500 – Read it very quickly:

Peter Piper picked a peck of pickled peppers, a peck of pickled peppers Peter Piper picked, if Peter Piper picked a peck of pickled peppers.

600 – Translate into Russian:

Don`t trouble troubles until troubles trouble you.

Grammar

100- Which Tense is it?- I am reading a book. (Present Continuous)

200- Which Tense is it? – She was cooking a dinner at 5 o`clock yesterday (Past Continuous)

300 – Say a sentence with a planned action (be going to)

400 – What do we use in this sentence? – will or be going to? – Look! Pat`s here, I`ve an ides to speak with her. I……………..go and talk to her. (will)

500 – Put the right verb:

I was cleaning the attic, when I came across/came down my diary. (came across)

600 – Tell the sentence in Past Continuous with Past Simple.



Others:

100- Guess: What is found over your head but under your hat? (hair)

200- Translate into English: «миндалевидный» (almond-shaped)

300 –Which Tense is it? – I have never been in London (Present Perfect)

400 – Guess: What gets wetter as it dries? (A TOWEL)

500 – Describe somebody.

600 – Guess: Which room has no doors, no windows?