СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Использование технологии развития критического мышления через чтение и письмо по теме "Семья" 5 класс

Нажмите, чтобы узнать подробности

спользование технологии развития критического мышления через чтение и письмо по теме "Семья" 5 класс.

Работа по тексту: аудирование и чтение текста, элементы ТРКМЧП , работа в группе и в паре.

Просмотр содержимого документа
«Использование технологии развития критического мышления через чтение и письмо по теме "Семья" 5 класс»

The 9 th of December 5 grade

The 9 th of December

5 grade

Что мы делаем на уроках ? Слушаем- Listen to  читаем ---- Read строим вопросы ---- Make up questions  учим стихи --- Learn poems Переводим ----- translate  Делаем кластеры ---- make clusters Answer the questions

Что мы делаем на уроках ?

  • Слушаем- Listen to

читаем ---- Read

  • строим вопросы ---- Make up questions
  • учим стихи --- Learn poems
  • Переводим ----- translate
  • Делаем кластеры ---- make clusters
  • Answer the questions
What words are associated with family?

What words are associated with family?

What are we going to speak about? Topic is…. A family Can you name the topic?

What are we going to speak about?

Topic is….

A family

  • Can you name the topic?
Can you answer the questions? Who are the Simpsons? What do they look like? What are they like?

Can you answer the questions?

  • Who are the Simpsons?
  • What do they look like?
  • What are they like?
Self-evaluation cards We learnt done it well Words   To read and find information Have some problems   need help To find information   Where am I?   To work in groups/ pairs           To listen   To answer the questions                 To make up sentences   To evaluate yourself                          

Self-evaluation cards

We learnt

done it well

Words

 

To read and find information

Have some problems

 

need help

To find information

 

Where am I?

 

To work in groups/ pairs

 

 

 

 

 

To listen

 

To answer the questions

 

 

 

 

 

 

 

 

To make up sentences

 

To evaluate yourself

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Let’s have a little rest!!

Let’s have a little rest!!

Listen to and Read the text p. 61 ex.1 Who are the Simpsons? What do they look like? What are they like?

Listen to and Read the text

p. 61 ex.1

Who are the Simpsons?

What do they look like?

What are they like?

Simpsons family Who are the Simpsons? cluster 1.who 2. how old 3 what What do they look like? What are they like?

Simpsons family

Who are the Simpsons?

  • cluster
  • 1.who
  • 2. how old
  • 3 what

What do they look like?

What are they like?

What do we need to speak about Simpsons? You’ll listen to about Simpsons family You’ll hear it for 2 times.  you’ll read Answer the questions. Describe the family ( cluster) Make up questions.

What do we need to speak about Simpsons?

  • You’ll listen to about Simpsons family
  • You’ll hear it for 2 times.
  • you’ll read
  • Answer the questions.
  • Describe the family ( cluster)
  • Make up questions.

Self-evaluation cards We learnt done it well Words   To read and find information Have some problems   need help To find information   Where am I?   To work in groups/ pairs           To listen   To answer the questions                 To make up sentences   To evaluate yourself                          

Self-evaluation cards

We learnt

done it well

Words

 

To read and find information

Have some problems

 

need help

To find information

 

Where am I?

 

To work in groups/ pairs

 

 

 

 

 

To listen

 

To answer the questions

 

 

 

 

 

 

 

 

To make up sentences

 

To evaluate yourself

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

h/w Cluster – 8 предложений

h/w

  • Cluster – 8 предложений
Home task At home you should make a big cluster about Simpsons. Use all the information you’ve got.

Home task

At home you should make a big cluster about Simpsons.

Use all the information you’ve got.

Рефлексия-reflection Что сегодня делали? Достигли ли мы цели? Как достигли? Что получилось? В чем были затруднения? Над чем надо работать? С кем вам понравилось работать в паре? Почему?

Рефлексия-reflection

  • Что сегодня делали?
  • Достигли ли мы цели?
  • Как достигли?
  • Что получилось?
  • В чем были затруднения?
  • Над чем надо работать?
  • С кем вам понравилось работать в паре? Почему?
Thank you for the lesson!!

Thank you for the lesson!!