Просмотр содержимого документа
«ИТОГОВАЯ КР ПО АНГЛ 8»
Автор: Устюжанина Галина Юрьевна, учитель английского языка ГБОУ школа № 777 г. Москва.
Описание материала: Контрольная работа в формате ГИА по английскому языку предназначена для учащихся 8 класса. Итоговая работа составлена в двух вариантах и состоит из 3 разделов – задание на аудирование, задание на чтение и задание на грамматику и лексику. Задания первого раздела (с выбором ответа) нацелены на проверку умения понимать общее содержание прослушанного текста. При помощи заданий второго раздела (с выбором ответа) проводится контроль понимания в прочитанном тексте запрашиваемой (эксплицитно представленной) информации. Задания 11-16 третьего раздела (с кратким ответом) направлены на проверку грамматических навыков употребления нужной морфологической формы слова в коммуникативно-значимом контексте и задания 17-21 проверяют лексико-грамматические навыки образования и употребления родственного слова нужной части речи с использованием аффиксации в коммуникативно значимом контексте.
Критерии оценки:
За задания первого раздела учащийся может максимально получить 5 баллов.
За задания второго раздела - 5 баллов.
За задания третьего раздела - 11 баллов.
Общее количество баллов - 21.
Время проведения 45 минут.
Оценка "5" выставляется, если учащийся набрал 20-21 балл.
Оценка "4" выставляется, если учащийся набрал от 16 до 19 баллов.
Оценка "3" - от 12 до 15 баллов.
Оценка "2" выставляется, если учащийся набрал 11 баллов и менее.
Данная разработка направлена на выявление реального уровня владения материалом и определение проблемных областей в употреблении лексики и грамматики у учащихся.
Цель: контроль сформированности навыков понимания услышанного и прочитанного, использования грамматического и лексического материала.
Задачи: 1) проконтролировать знание лексики и грамматики за курс 8 класса общеобразовательных школ (базовый уровень);
2) проконтролировать умение обучающихся понимать общее содержание прослушанного текста;
3) проконтролировать умение обучающихся понимать в тексте запрашиваемую информацию;
4) проконтролировать знание языкового лексического и грамматического материала, изученного в 8 классе.
EXIT TEST. GRADE 8. VARIANT – 1
ЗАДАНИЯ ПО АУДИРОВАНИЮ
Вы два раза услышите пять высказываний, обозначенных цифрами 1-5. Установите соответствие между высказываниями и утверждениями из следующего списка: к каждому высказыванию подберите соответствующее утверждение, обозначенное буквами A, B, C, D,E. Используйте каждое утверждение из списка 1-5 только один раз |
A. | The speaker only visits places he/she knows very well. |
B. | The speaker does some research before visiting a place. |
C. | The speaker doesn’t like to visit the same place twice. |
D. | The speaker prefers travelling alone. |
E. | The speaker prefers more active holidays |
Запишите в таблицу выбранные буквы под соответствующими цифрами
Говорящий | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Утверждение | | | | | |
Ответ:
ЗАДАНИЕ ПО ЧТЕНИЮ
Прочитайте текст. Определите, какие из приведённых утверждений 6-10 соответствуют содержанию текста (1 – True), какие не соответствуют (2 – False) и о чем в тексте не сказано, то есть на основании текста нельзя дать ни положительного, ни отрицательного ответа (3 – Not Stated). |
IT-Master
7-year-old Nia Zui, a first-grade student in Southern China has already earned the nickname of IT Master!
And it’s a title that is well deserved – for while this little one still does not know how to read a book, he is already in the middle of college level training in computer programming and also has an impressive resume to boot. Nia, who started playing computer games when he was two, went on to install Windows 98 /Windows XP at the tender age of three. By the time he turned four, he could install an operating system in MS-DOS mode. By five and six he was installing computer hardware and repairing computers. Currently he is into computer programming.
The highlight of his young life was last November, when around his seventh birthday, he helped a college upgrade (модернизировать) their computer operating system. He managed to upgrade 7 of the 45 computers independently - his birthday gift to himself! We have a feeling we are going to hear about this young computer whiz a lot in the next few years.
The seven-year-old Chinese boy is a computer genius. __________
Nia is also at the top of his class in many subjects. __________
The Chinese boy cannot install hardware. __________
College professors help Nia to become a perfect computer programmer. __________
The boy is good at making computers more powerful and effective. __________
ЗАДАНИЯ ПО ЛЕКСИКЕ И ГРАММАТИКЕ
Прочитайте приведённый ниже текст. Преобразуйте слова, напечатанные заглавными буквами в конце строк, обозначенных номерами 11–16 так, чтобы они грамматически соответствовали содержанию текста. Заполните пропуски полученными словами. Каждый пропуск соответствует отдельному заданию 11–16. |
11 | It was a busy market day. There were lots of different goods on the stalls. Danny looked at the big wooden basket filled with juicy peaches. Peaches _______ his favorite fruit. He liked them even better than grapes and watermelons. | BE |
|
12 | His dad ____________what Danny was thinking and said, “No, that’s too many. Let’s get a small basket.” He pointed to a sad little box with only six peaches in it. | UNDERSTAND |
|
13 | But Danny ___________ to give up. “Dad, please, …. I’ll eat all of them.” | NOT/WANT |
14 | His dad laughed. “Ok. If you manage to name five different dishes with peaches, I’ll buy ____________ for you.” "Peach lemonade. Peaches and cream. Sliced peaches and ice cream,” Danny started his list, “then, sliced peaches with cinnamon and the spices we eat at Christmas at Aunt Helen's house.” | THEY |
|
15 | “Those were good,” Dad replied, remembering them now. “That’s four.” “And a peach pie. This is the __________ dish.” | FIVE |
|
16 | “Ok. You ____________,” his dad gave up and got out his wallet. The father smiled, very pleased with himself. He liked the peaches too, but didn’t want anybody to know about his “weakness”. | WIN |
|
Прочитайте приведённый ниже текст. Преобразуйте слова, напечатанные заглавными буквами в конце строк, обозначенных номерами 17–21 так, чтобы они грамматически и лексически соответствовали содержанию текста. Заполните пропуски полученными словами. Каждый пропуск соответствует отдельному заданию 17-21. |
17 | The Smurfs are the heroes of a popular cartoon. They are tiny creatures who live in mushroom houses in a village hidden in the forest. The Smurfs speak a ____________ dialect. | FUN |
|
18 | The word "smurf" is used _____________ in their speech as a noun, verb, and everything in between; "what a smurfy smurf, Papa Smurf" is a common sentence. There are over 100 Smurfs in the Smurf Village. | WIDE |
|
19 | Papa Smurf is the ____________ of the Smurfs. He is 543 years old. | LEAD |
|
20 | In spite of his funny appearance Papa is a _________ wizard. He is always busy making magical drinks in his laboratory | POWER |
|
21 | So, everyone in the Smurf Village has _________ problems but they all go to Papa Smurf for help. | DIFFER |
|
EXIT TEST. GRADE 8. VARIANT – 2
ЗАДАНИЯ ПО АУДИРОВАНИЮ
Вы два раза услышите пять высказываний, обозначенных цифрами 1-5. Установите соответствие между высказываниями и утверждениями из следующего списка: к каждому высказыванию подберите соответствующее утверждение, обозначенное буквами A, B, C, D,E. Используйте каждое утверждение из списка 1-5 только один раз |
A. | The speaker prefers more active holidays |
B. | The speaker doesn’t like to visit the same place twice. |
C. | The speaker only visits places he/she knows very well. |
D. | The speaker prefers travelling alone. |
E. | The speaker does some research before visiting a place. |
Запишите в таблицу выбранные буквы под соответствующими цифрами
Говорящий | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Утверждение | | | | | |
Ответ:
ЗАДАНИЕ ПО ЧТЕНИЮ
Прочитайте текст. Определите, какие из приведённых утверждений 6-10 соответствуют содержанию текста (1 – True), какие не соответствуют (2 – False) и о чем в тексте не сказано, то есть на основании текста нельзя дать ни положительного, ни отрицательного ответа (3 – Not Stated). |
Anti-fur protestor Heather Mills McCartney is threatening to stalk actress Jennifer Lopez. The wife of ex-Beatle Sir Paul McCartney has targeted Ms Lopez because of the singer-actor’s love of fur. Ms Lopez often attends movie premieres and awards shows wearing expensive fur coats. She says she wants to be “educated” as to why she should not wear them. She has angered animal rights activists for many years. They accuse her of making fur fashionable. She has made it an attractive item for the young and wealthy to want to buy.
Ms McCartney’s latest stalking attempt ended painfully when she lost her prosthetic (протез) leg in a fight with security guards at the New York offices of Ms Lopez’s fashion company. Ms McCartney wanted to deliver a DVD to Ms Lopez, which contained a documentary of animals pain. Ms McCartney had to replace her artificial leg in a stairwell, as the guards refused her entry to a restroom. She promised to continue her crusade against Ms Lopez, and to “show up” at her home or “get a hold of her at her premieres”.
6. | Jennifer Lopez has been arrested for wearing fur coats. | __________ |
7. | Ms Lopez wears fur coats at movie premieres and awards shows | __________ |
8. | Jennifer Lopez makes fur trendy and popular. | __________ |
9. | Ms McCartney lost a leg in a fight with Ms Lopez’s security guards. | __________ |
10. | The DVD contained a documentary of polar bears pain. | __________ |
ЗАДАНИЯ ПО ЛЕКСИКЕ И ГРАММАТИКЕ
Прочитайте приведённый ниже текст. Преобразуйте слова, напечатанные заглавными буквами в конце строк, обозначенных номерами 11–16 так, чтобы они грамматически соответствовали содержанию текста. Заполните пропуски полученными словами. Каждый пропуск соответствует отдельному заданию 11–16. |
11 | Tom felt uneasy. All his classmates were talking about their hobbies but he didn’t have any. He decided to take up a hobby too but he _____________ what to choose. | NOT/KNOW |
|
12 | Then he had an idea: “I’ll see what my friends do as hobbies and will choose the ____________ hobby of all.” He took his father’s camera and headed to Kate’s house. | INTERESTING |
|
13 | Kate was glad to see _________________ . | HE |
|
14 | “Come in,” she said. “I _____________ an apple pie right now. Wait for half an hour, and you can try it.” “No, I can’t wait,” Tom said. “I need to find myself a hobby.” e took a photo of Kate with white flour on her hands and hair and hurried to Jack’s house. | MAKE |
|
15 | Jack was busy constructing an aeroplane. “Look, this plane is made of paper, but it looks like a real one, doesn’t it?” Jack __________ really proud of his work. Tom nodded and his camera flashed. | FEEL |
|
16 | In the evening Tom showed about fifteen photos to his dad. All of the photos were of the happy children doing their hobbies. “But I still don’t know what I want to do,” Tom sounded upset. “I think you __________ your hobby already,” remarked his dad. “You are a good photographer, aren’t you?” | FIND |
|
Прочитайте приведённый ниже текст. Преобразуйте слова, напечатанные заглавными буквами в конце строк, обозначенных номерами 17–21 так, чтобы они грамматически и лексически соответствовали содержанию текста. Заполните пропуски полученными словами. Каждый пропуск соответствует отдельному заданию 17-21. |
17 | Have you heard of the Maoris? They are the native people of New Zealand and have a long and _________________ history. | INTEREST |
|
18 | The ________________ of Maori is not large. There are less than one million of them now. | POPULATE |
|
19 | Due to European settler integration, there was a danger that Maori culture would _________________ completely. | APPEAR |
|
20 | Luckily, New Zealanders approved of the government's actions to support local culture and history as they believed it was good for the _________________ of the whole country. | DEVELOP |
|
|
21 | Maoris started to teach their children traditional Maori crafts. And, _______________, Maori language has become one of the main school subjects. | RECENT |
|
Answers
| | Вариант 1 | Вариант 2 |
I | -
| C | B |
-
| E | A |
-
| B | E |
-
| A | C |
-
| D | D |
II | -
| 1 | 1 |
-
| 3 | 1 |
-
| 2 | 2 |
-
| 3 | 1 |
-
| 1 | 3 |
III | -
| WERE | DID NOT KNOW; DIDN’T KNOW |
-
| UNDERSTOOD | MOST INTERESTING |
-
| DID NOT WANT; DIDN’T WANT | HIM |
-
| THEM | AM MAKING; ‘M MAKING |
-
| FIFTH | FELT; WAS FEELING |
-
| HAVE WON; ‘VE WON; WON | HAVE FOUND; ‘VE FOUND |
| -
| FUNNY | INTERESTING |
-
| WIDELY | POPULATION |
-
| LEADER | DISAPPEAR |
-
| POWERFUL | DEVELOPMENT |
-
| DIFFERENT | RECENTLY |