СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Итоговые контрольные работы по английскому языку по специальности "Техническое обслуживание и ремонт автомобильного транспорта" для студентов 3 курса политехнических колледжей

Нажмите, чтобы узнать подробности

Предлагаю тексты итоговых контрольных работ по английскому языку  за 1 и 2 семестр для студентов 3 курса политехнических колледжей по специальности  "Техническое обслуживание и ремонт автомобильного транспорта"

Просмотр содержимого документа
«Итоговые контрольные работы по английскому языку по специальности "Техническое обслуживание и ремонт автомобильного транспорта" для студентов 3 курса политехнических колледжей»

Группа 3 А

(190631 Техническое обслуживание и ремонт автомобильного транспорта)

1 семестр

  1. Выберите и запишите термины, данные ниже, которые относятся к:

  1. the engine

  2. the chassis

  3. the body.

Fuel system, axle shaft, accessories, cooling system, frame with axles, running gear, lubricating system, steering system, heater, propeller shaft, power transmission, final drive, windshield wiper, clutch, wheels and axle shafts, gearbox, electric system, differential.

  1. Переведите письменно на английский язык:

  1. Для управления автомобилем необходима система рулевого управления.

  2. Рулевое управление включает в себя: рулевое колесо и рулевую колонку, зубчатое соединение, рулевую сошку, рычаги поворотного кулака и шарнирные соединения, рычаги и поперечные тяги.

  3. Когда водитель поворачивает руль влево или вправо, то рулевой механизм заставляет рулевую сошку поворачиваться влево или вправо.

  4. Это движение передается поперечными тягами к рычагам поворотных кулаков и к колесам, заставляя их поворачиваться влево и вправо.



  1. Вставьте артикль, где необходимо.

  1. Once ... poor woodman went to ... wood which was on ... bank of ... deep river. ... woodman was working ... whole day and got tired.

  2. The centre of New York is built on ... island. ... first Europeans who colonized ... island bought it from ... Indians living there for $24.

  3. Many years ago ... famous theatre was preparing for ... first night. ... producer wanted ... play to be ... success.

  4. ... cup is dirty. Can I have ... clean one?

  5. Browns Ltd is ... large company in ... Park street. It makes ... furniture.

  1. Переведите письменно на английский язык слова, данные в скоб­ках.

  1. February is (худший)_____________month of the year.

  2. He (едва)__________spoke to me.

  3. He has missed (меньше)__________lessons than me.

  4. I asked every pupil in the class but (никто)__________of them could answer the question.

  5. The moment the sun (встало)__________we got up and dressed.

  6. So you are late again (как обычно)________________.

  7. I am more (интересуюсь)_____________in teaching languages.







2 семестр

  1. Прочитайте и переведите письменно текст.

Road traffic safety refers to methods and measures for reducing the risk of a person using the road network being killed or seriously injured. The users of a road include pedestrians, cyclists, motorists, their passengers, and passengers of on-road public transport, mainly buses and trams. Best-practice road safety strategies focus upon the prevention of serious injury and death crashes in spite of human fallibility (which is contrasted with the old road safety paradigm of simply reducing crashes assuming road user compliance with traffic regulations). Safe road design is now about providing a road environment which ensures vehicle speeds will be within the human tolerances for serious injury and death wherever conflict points exist.

The basic strategy of a Safe System approach is to ensure that in the event of a crash, the impact energies remain below the threshold likely to produce either death or serious injury. This threshold will vary from crash scenario to crash scenario, depending upon the level of protection offered to the road users involved. For example, the chances of survival for an unprotected pedestrian hit by a vehicle diminish rapidly at speeds greater than 30 km/h, whereas for a properly restrained motor vehicle occupant the critical impact speed is 50 km/h (for side impact crashes) and 70 km/h (for head-on crashes).

As sustainable solutions for all classes of road have not been identified, particularly lowly trafficked rural and remote roads, a hierarchy of control should be applied, similar to best practice Occupational Safety and Health. At the highest level is sustainable prevention of serious injury and death crashes, with sustainable requiring all key result areas to be considered. At the second level is real time risk reduction, which involves providing users at severe risk with a specific warning to enable them to take mitigating action. The third level is about reducing the crash risk which involves applying the road design standards and guidelines (such as from AASHTO), improving driver behavior and enforcement.



  1. Определите части речи следующих слов из текста:

  1. Unprotected

  2. Providing

  3. The second

  4. In spite of

  5. To ensure

  6. Seriously

  7. Below

  8. Greater

  9. Head-on

10) Hierarchy

11) Either

12) This

13) Which