СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Итоговый тест 3 класс

Нажмите, чтобы узнать подробности

Итоговый тест по английскому языку за 3 класс (Spotlight). 

Просмотр содержимого документа
«Итоговый тест 3 класс»

ИТОГОВЫЙ ТЕСТ. 3 класс.

NAME _______________________________________CLASS___________DATE____________



  1. Отметь треугольником предложения в Present Simple, кругом – в Present Continuous.

  1. I ride a bike on Fridays.

  2. She is driving a car now.

  3. They have lunch at 2 o’clock.

  4. He is having breakfast now.

  5. We are having fun!



  1. Вставь am, is, are:

  1. He ______ sleeping now.

  2. We _____watching TV now.

  3. The boys _______singing now.

  4. I _____playing tennis now.

  5. A dog_____eating now.



  1. Напиши множественное число следующих существительных:

  1. Sheep - ____________

  2. Mouse - ____________

  3. Fish- _______________

  4. Aeroplane - _________

  5. Doll - ______________



  1. Составь предложения, расставив слова в правильном порядке:

  1. is/ my/ Masha/ name.

_________________________________________

  1. eight/ old/ I/ years/ am.



_______________________________________

  1. Maths / I/ Music/ and/ like.



_______________________________________

  1. food/ favourite/ is/ pizza/ my.



________________________________________

  1. Выбери правильное слово и подчеркни его:

  1. I’ve got some/any water in the glass.

  2. We haven’t got some/any chairs in the room.

  3. Has he got some/any toys in his bedroom?

  4. Can I have some/any pasta?



  1. Вставь артикль а или an.

  1. _______ball

  2. _______aeroplane

  3. ________desk

  4. __________armchair

  5. _______garden



  1. Подчеркни правильное слово:

  1. A dog can/ have/ has got a long tail.

  2. A bird can/ have/ has sing.

  3. Can/ Have/ Has rabbits got long ears?



  1. Вставь предлоги at, in, on:

  1. ___________Sunday

  2. ___________the morning

  3. ___________5 o’clock

  4. ___________Tuesday

  5. ___________night



  1. Вставь there is или there are:

  1. _________________ a table in the kitchen.

  2. _________________three dolls in the toy box.

  3. _________________a rocking horse and five dolls in the children’s room.

  4. _________________a sofa in the living-room.

  5. _________________two chairs in my bedroom.



  1. Составь отрицательные предложения:

  1. They like apples. - ____________________________

  2. She runs on Sundays. -________________________________

  3. We are playing soccer now - ____________________________



  1. Составь вопросительные предложения:

  1. He rides a bike on Saturdays. - ________________________

  2. They fly a kite in the evening. - _________________________

  3. We are painting pictures now. - _________________________



  1. Прочитай и напиши Yes или No.

Dan is a nice Russian boy. He is ten. He doesn’t like to paint pictures, but he likes to play computer games. Max likes to go to school. His favourite subject is Maths. Max has got a ball. He likes to go to the park and play soccer there.

Max likes to visit his grandpa. He visits his grandpa on Sundays. They play and read books.

Max likes to eat. His favourite food is pizza. He doesn’t like soup.



  1. Max is from Russia. __________

  2. Max is 10. __________

  3. Max likes to paint pictures. __________

  4. Max visits his grandpa on Fridays. __________

  5. They fly a kite. __________

  6. Max likes to eat. __________

  7. His favourite food is sausages. __________



  1. Замени слова, выделенные жирным шрифтом на his, her, its.

  1. Mum’s bag __________

  2. My sister’s doll________

  3. His dog’s toy__________

  4. Grandpa’s table________

  5. Tim’s mouse____________



15.* Напиши о себе все, что можешь. (имя, возраст, что любишь и умеешь, любимая еда, игрушка, животное, что у тебя есть и нет, любимый предмет в школе и т.д.)