Ужпумо югдур кылдытон но мугъёс пуктон люкет (Организационно – мотивационный этап) А)Организационной(ужаны мылкыд сетон) Б)Чылкыт гожъяськон | Пиналъесыз уроклы организовать карон; Выль тодон – валан басьтыны мылкыдзэс жутон; Каллиграфически чебер гожъяськыны быгатонлыксэс азьланьтон понна; Пиналъеслэсь тодон-валанзэс юнматоно, выль разделэн тодматоно. | Словесной(беседа), Практической(чылкыт гожъяськон), взаимпроверка | Фронтальной Индивидуальной Индивидуальной Коллективной фронтальной | -Жингыртэ ни, жингыртэ, Ваньмес, ваньмес дыртытэ. Чингыли нош ик оте: Удмурт кыл урок кутске. - Зечбуресь, пиналъёс, пукселэ. Туннэ уроктэс нуо мон, мынам нимы Ольга Геннадьевна. -Ойдолэ туннэ умой ужаломы, ог-огмылы юрттомы, ум возьдаське, сак луом, возьматэ ужаны быгатэмдэс. -Эскере, ваньмыз-а тиляд уроклы дась?Тиляд парта вылады кылльыны кулэ учебник, тетрадь, ручка. -Али асьмеос чебер но шонер гожъяськемдэс эскером, Нош нырысь чиньыосмылы гимнастика лэсьтом. Мар луиз? Мар кылиське? Липетэ зор йыгаське. Зоры, зоры, зор золгес, Чебер миськы улосэз. -Нош али ожытак гожъяськом. Усьтиськом тетрадьёсмес, гожтиськом число (11 оштолэзь) но классысь уж. Кин гожтиз, чебер пуксиськом. -Али ми ортчытомы словарной диктант. -Вань-а одиг пинал, кинлэн потэ доска дорын ужамез? -Нош мукетъёс тетрадяды. -Кутскиськомы гожъяны выль чурысен, бадзым букваысен, но кылъёсмес гожъяськомы запятой пуктылыса. Гожтисько, ветли, сьодэктэ, вояло, чужектиз, пушъёз, мальдытиз, ортчиз, сетоз. -Нош али, ойдолэ эскеромы, шонер гожъяды а та кылъёсты. (доска дорын ужась валэктэ орфограммаосты) -Кинлэн одиг но янгышес овол кидэс жутэлэ. -Нош кинлэн одиг яке кык янгышез? -Зечокъёс! -Нош кинлэн тросгес? -Мукет дыръя ти луоды саккес, но гожъялоды ини янгыштэк. | Дышетисен зечъясько. Чиньыоссылы гимнастика лэсьто -Тетрадязы гожто число но классысь уж. -словарной диктант гожъяло. | Регулятивной УУД: нылпиос дышетись юрттэмъя ужзэс радъяло, ас ужзылы дунъет сетыны дышетско. Познавательной УУД: сётэм ужъёсты сэрттыны-пертчыны, урокын рассуждать карыны, малпанэз ас кылыныд вераны, устной но письменной кабен иворъёс басьтыны. Коммуникативной УУД: дышетисен, эшен кусып тупато; куспазы кенешыса ужало; малпанъёссэс шонер но чебер вераны дышетско. Личностной: капчи мылкыдын дышетскыны, ас визьмыныд тодон-валан люканы, мукет адямиослэсь верамзэс, мылкыдзэс лыдэ басьтыса, валче ужаны дышетско |
Ужез радъян люкет (ориентировочный этап) А)Проблемной ситуация кылдытон Б)Уроклэсь темазэ поттон В) Ужпумъёс но мугъёс пуктон | Выль темаез дышетыны мылкыдзэс жутон; Пиналъесын чош темаез поттон; Пиналъесын чош ужпумъес пуктон. | Наглядной(учебник) Словесной(беседа) | Фронтальной | -Пиналъёс, ма вераны быгатиськоды та кылъёс сярысь? -Луоз-а кыче ке люкетъёсты люкыны та кылъёсыз? Коня люкетлы? -Кызьы та кылъёсты куинь люкетлы люкыны луоз? -Быгатиськоды-а вераны? -Нош тодэмды потэ-а кызьы соос люкисько? -Нырысь тодамы ваемы, кыче разделэз удмурт кылын ти али дышетиськоды? -Вералэ, мар со сыче глагол? -Кыче нош солэн юанъёсыз? -Коня лыдлы вошъяське глагол? -Шонер. Зечокъёс. -Учке али доска шоры, но лыдзе кылъёсыз. Гожтисько гожти гожто - Пуктэ та кылъёслы юанъёс? -Шонер. Нош маин соос висъясько? -Озьыен кыче туннэ урокмылэн темаез? -Кыче ужпумъёс быгатиськом пуктын уроклы? | -та кылъёс глаголъёс -Луоз. -3 люкетлы. Пиналъёс малпанзэс верало -Ум -Потэ -Глагол -арберилэсь ма каремзэ возьматись кылъёсты глагол шуо. -ма карыны? ма луыны? ма каре? ма луэ? -Кык. Одиг но трос лыд. -Ма карисько? Ма кари? Ма каро? -Дырын -Глаголлэн дыръя вожъяськемез. - тодын кызьы глаголъёс дыръя вошъясько, кыче соослэн юынъёсыз, быгатын соосыз висъяны. | Регулятивной УУД: нылпиос дышетись юрттэмъя ужзэс радъяло Познавательной УУД: сётэм ужъёсты сэрттыны-пертчыны, урокын рассуждать карыны, малпанэз ас кылыныд вераны, устной но письменной кабен иворъёс басьтыны. Коммуникативной УУД: дышетисен, эшен кусып тупато; малпанъёссэс шонер но чебер вераны дышетско. Личностной: капчи мылкыдын дышетскыны, ас визьмыныд тодон-валан люканы, мукет адямиослэсь верамзэс, мылкыдзэс лыдэ басьтыса, валче ужаны дышетско. |
Утчан- эскерон люкет ( поисково- исследовательский) 1)Выль валатонэз пример вылын чаклан: А)предложениез яке текстэз быдэстон(упражнение до правила) Б)беседа пыр выль валатонъёсъя ужан, схемаен сое возьматон В)валтись валатонэз висъян 2)Правило бордын ужан: | Выль теоретической материалэн тоодматскон. А)Выль валатонъёсыз висъяно; Б) Выль валатонэз схемаен возьматон; В) Тужгес но валтись тодметъёссэ юнматиськом а)правило поттон схема вылэ пыкъяськыса б)учебникысь правилоен тодматскон; в)чошатны , серттыны, пертчыны, формулировкаез шонертыны дышетсконо | Словесной(беседа), практической(учебникъя уж быдэстон), наглядной( учебник) | Фронтальной Индивидуальной Коллективной | -Усьтэлэ учебниклэсь 79 бамзэ. -Шедьтэлэ 126 ужез. Лыдзе ма кароно. -Лыдзелэ ас поннады. -Кинлэн потэ лыдземез шара? -Ойдолэ та предложениосысь валтись ёзъёссэ шедьтомы. - Шедьтэ табере образецэз, кызьы лэсьтыны кулэ. Озьы ик ми но быдэстомы. Нырысь ваньмы чош вераса потомы, юанъёс пуктомы, борсьы гожъяломы. -Куазь сульпаське. Юанэз кыче? -Кызьы малпаськоды кыче со дырын? Кыче дырын ортче действие? -Куазь сульпаськиз. Кыче юанэз? - Кыче дырысь действиез возьматэ? - Куазь сульпаськоз. Кыче юанэз? - Кыче дыре действиез возьматэ? Глаголлэн дыръя вошъяськемез Али дыр Ортчем дыр Вуоно дыр Возьмато али дыре ортчись действиос Возьмато ортчем дырысь действиосты Возьмато вуоно дыре ортчоно действиосты Ма каре? Ма карисько? Ма кариськод? Ма кариз? Ма кари? Ма карид? Ма кароз? Ма каро? Ма карод? -Лэсьтэ огъясь вывод та схемая. -Гожъяськом горд чурысен, бадзьым букваысен. -Нош табере лыдзомы учебникысь правилоез, но чошатомы асьмелэн огъянэмы. -79 ик бамысь шедьтэлэ правилоез. (одиг пинал лыдзе шара) - шонер-а ми лэсьтим огъян? -Зечокъёс! -Нош али пичияк шутэтском. Али ванмы чош султом Йырынымы бергатом, Киосынымы шулдыр чабом, Пыдынымы тыпыртом, Кусъёсмес но вырытом. Пукселэ | -Кыче дыре ортчо действиос. -Куазь сульпаське. Куазь сульпаськиз. Куазь сульпаськоз. -Ма каре? -Али -Ма кариз? -Ортчем -Ма кароз? -Вуоно. Куазь(ма каре?) сульпаське. Куазь(ма кариз?) сульпаськиз. Куазь( ма кароз?) сульпаськоз. | Предметной: тодматскозы чыжы-выжы луись кылъёсын; Регулятивной УУД: нылпиос дышетись юрттэмъя ужзэс радъяло, ас ужзылы дунъет сетыны дышетско. Познавательной УУД: сётэм ужъёсты сэрттыны-пертчыны, урокын рассуждать карыны, малпанэз ас кылыныд вераны, устной но письменной кабен иворъёс басьтыны. Коммуникативной УУД: дышетисен, эшен кусып тупато; куспазы кенешыса ужало; малпанъёссэс шонер но чебер вераны дышетско. Личностной: ас визьмыныд тодон-валан люканы, мукет адямиослэсь верамзэс, мылкыдзэс лыдэ басьтыса, валче ужаны дышетско |
Практической люкет 1)Ужъёс быдэстон 2)Ас коже быдэстон уж | Выль дышетэм правилоез уже кутыны быгатон. Правилоез юнамтон понна ужъёсты быдэстон. Эскерыны кызьы пиналъёс валаллям темаез. | Словесной(беседа), наглядной(учебник), практической(ужез быдэстон) | Фронтальной, индивидуальной, парной | -Нош али шедьтиськомы 127 ужез 80 бамысь. Лыдзе ас поннады мар кароно. -Ма кароно та ужын? -Ас поннады лыдзе текстэз. -Кыче заданиос сетэмын текстлы? Лыдзе шара. - 3 нылпи потоз доска азе. (котькудиз быдэстоз 1 текстъя) -Кыче йыръянъёс малпады? Малы озьы нимады? -Шедьтэ табере 128 ужез. Лыдзе кылбурез. Ма сярысь вераське текстын? Ма карем пияш? Али мар каре? Азьланяз ма карын малпа? -Шедьтэ но вералэ мыным вань глаголъёсты кылбурысь. -Али ужаломы кузен. Тиляд парта вылады вань конверт. Шедьтэ отысь карточкаосыз та глаголъёсын но дыръёсын. Лэсьтэн уте кластер. Али дыр
Глаголлэн дыръя вошъяькемез Вуоно дыр Ортчем дыр | -текстэз лыдзоно, йыръян малпано. -одъя, лыдъя, сюди, улляй, шуди, лыдъяй, ури, тубай, вури, пырай,лэсьтиськем, изено, жадиськем. -Тиледлы кулэ сетэм глаголъёсты интыяз пуктыны. | Регулятивной УУД: нылпиос дышетись юрттэмъя ужзэс радъяло, ас ужзылы дунъет сетыны дышетско. Познавательной УУД: сётэм ужъёсты сэрттыны-пертчыны, урокын рассуждать карыны, малпанэз ас кылыныд вераны, устной но письменной кабен иворъёс басьтыны. Коммуникативной УУД: дышетисен, эшен кусып тупато; куспазы кенешыса ужало; |
Дунъян люкет 1)Выль темая итог лэсьтон 2)Дунъян (рефлексия3)Дунъян (пуктэм мугъёс быдэстэмын – а?) 4)Класслэн ужамезлы итог лэсьтон 5)Дорысь уж сётон | Чош ужаммылы итог лэсьтон, пуктэм ужпумъёсты эскерон. Выль темая тодон-валанзэс огъян понна. Выль тодон-валанзэс юнамтон понна Котькуд пинал аслыз итог лэсьтэ Пуктэм ужпумъёсыз быдэстэмзэс чаклан. | Словесной(беседа) | фронтальной Индивидуальной | Нош урокмы йылпумъъяське ни. -Ойдолэ тодамы ваём кыче темаез ми туннэ ортчим? -Коня дырлы вошъяське глагол? Кыче дыръёслы? -Доска вылын вань быдтымтэ предложениос (туннэ урокын мон тоди… Мыным кельшиз… Урок бере мынам потиз…) Йылпумъялэ соосты. -Туннэ кызьы ти урокын ужады, мыным туж кельшиз. -Нош али усьтиськомы дневникмес, гожтиськомы дорысь уж: с.81, 129 уж -Таин урокмы вуиз пумаз. Зеч луэ! | -глаголлэн дыръя вошъяськемез -3 | Регулятивной, познавательной, коммуникативной, личностной, предметной |