Авторы: В.П. Кузовлев, Н.М. Лапа, Э.Ш. Перегудова, И.П. Костина, О.В. Дуванова, Ю.Н. Кобец
Дата | Урок | Название урока | Часы |
| | Unit 1. Are you happy at school? | |
| 1 | Lesson 1. How did you spend your holidays? Как я провел летние каникулы? | 1 |
| 2 | Lesson 2. Are you glad to be back to school? Ты рад вернуться в школу? | 1 |
| 3 | Lesson 3. What’s your favourite subject? Какой твой любимый предмет? | 1 |
| 4 | Lesson 4. I love school. Do you? Я люблю школу. А ты ? | 1 |
| 5 | Lesson 5. What does it mean? Что это ознвчает? | 1 |
| 6 | Lesson 6. What is a progressive school like? Современная школа. Что это? | 1 |
| 7 | Lesson 7. Project lesson. Проект. | 1 |
| 8 | Lessons 8. Test yourself.Тест. | 1 |
| | Unit 2. What are you good at? | |
| 9 | Lesson 1. What are your achievements? Какие у тебя достижения ? | 1 |
| 10 | Lesson 2. What can you do well? Что ты умеешь делать хорошо? | 1 |
| 11 | Lesson 3. Who can do it better? Кто может сделать это лучше7 | 1 |
| 12 | Lesson 4. Are you a jackof-all-trades? Ты мастер на все руки ? | 1 |
| 13 | Lesson 5. Do you know how…? Ты знаешь как ? | 1 |
| 14 | Lesson 6. What do you know about The Duke of Edinburgh’s Award? Что ты знаешь о награде герцога Эдинбургского? | 1 |
| 15 | Lesson 7. Project lesson. Проект. | 1 |
| 16 | Lessons 8. Test yourself. Тест | 1 |
| | Unit 3. Can people do without you? | |
| 17 | Lesson 1. How much do you do for charity? Как много ты делаешь благотворительности? | 1 |
| 18 | Lesson 2. Why are these days important? Почему эти дни важные? | 1 |
| 19 | Lesson 3. What would you like me to do? Что бы ты хотел сделать для меня ? | 1 |
| 20 | Lesson 4. What makes you help other people? Что заставляет тебя помогать людям? | 1 |
| 21 | Lesson 5. What a great idea! Какая прекрасная идея? | 1 |
| 22 | Lesson 6. What are your fundraising ideas? Какие есть благотворительные идеи? | 1 |
| 23 | Lesson 7. Project lesson. Проект. | 1 |
| 24 | Lessons 8.Test yourself. Тест. | 1 |
| 25 | К о н т р о л ь н а я р а б о т а к ц и к л а м у р о к о в 1 – 3* (Assessment Tasks) | |
Дата | Урок | Название урока | Часы |
| | Unit 4. Are you a friend of the planet? | |
| 26 | Lesson 1. Are you ecofriendly? Вы дружелюбны? | 1 |
| 27 | Lesson 2. Are there any eco-problems in your hometown? В твоем родном городе есть экологические проблемы? | 1 |
| 28 | Reading lesson. Do you take part in charity events? Ты принимаешь участие в благотворительных мероприятиях? (Reader ex.2) | 1 |
| 29 | Lesson 3. Who should be in charge of the planet? Кто ответственен за Планету? | 1 |
| 30 | Lesson 4. Are you worried about nature? Ты беспокоишься о природе? | 1 |
| 31 | Lesson 5. Have you ever been to a national park? Ты когда-нибудь был в национальном парке? | 1 |
| 32 | C o n s o l i d a t i o n l e s s o n* (AB p. 53) | 1 |
| 33 | Lesson 6. Project lesson. Проект. | 1 |
| 34 | Lessons 7. Test yourself. Тест. | 1 |
| 35 | Р е з е р в н ы й у р о к | 1 |
| | Unit 5. Are you happy with your friends? | |
| 36 | Lesson 1. What are your friends like? Какие у тебя друзья ? | 1 |
| 37 | Lesson 2. What makes a good friend? Что делает хорошим друга? | 1 |
| 38 | Lesson 3. Do you have any problems with your friends? У тебя есть проблемы с друзьями? | 1 |
| 39 | Lesson 4. How many friends have you got? Сколько у тебя друзей ? | |
| 40 | Reading lesson. Some friend! Урок чтения (Reader ex.3.) | 1 |
| 41 | Lesson 5. Could we be pen friends with you? А мы можем быть друзьями по переписке? | |
| 42 | Lesson 6. Why do children from different countries make friends? Почему дети из разных стран становятся друзьями ? | 1 |
| 43 | C o n s o l i d a t i o n l e s s o n* (AB p. 69) | 1 |
| 44 | Lesson 7.Project lesson. Проект. | 1 |
| 45 | Lessons 8.Test yourself. Тест. | 1 |
| 46 | К о н т р о л ь н а я р а б о т а к ц и к л а м у р о к о в 4 – 5* (Assessment Tasks) | 1 |
| 47 | Р е з е р в н ы й у р о к | |
| | | |
| | | |
Дата | Урок | Название урока | Часы |
| | Цикл 6. What is best about your country? | |
| 48 | Lesson 1. What items can best represent your country? Что может лучше всего представить твою страну? | 1 |
| 49 | Reading lesson. What’s best about your country? Урок чтения.(Reader ex.1.) | 1 |
| 50 | Lesson 2. Why are they best? Почему они самые лучшие? | 1 |
| 51 | Lesson 3. What makes you make a choice? Что заставляет тебя сделать выбор? | 1 |
| 52 | Lesson 4. What’s special about the street you live in? Что особенного в улице, на которой ты живешь? | 1 |
| 53 | Lesson 5. Are you proud of your country?Ты гордишься своей страной | 1 |
| 54 | C o n s o l i d a t i o n l e s s o n* (AB p. 82) | 1 |
| 55 | Lesson 6. Project lesson. Проект. | 1 |
| 56 | Lessons 7. Test yourself. Тест. | 1 |
| | Цикл 7. Do you have an example to follow? | |
| 57 | Lesson 1. Who are you proud of? Кем ты гордишься? | 1 |
| 58 | Lesson 2. Who was the first to do it? Кто первый это сделал? | 1 |
| 59 | Lesson 3. What kinds of people do you admire? Кем ты восхищаещься? | 1 |
| 60 | Lesson 4. Who is your hero? Кто твой герой ? | 1 |
| 61 | Reading lesson. Make the world a better place. Урок чтения.(Reader ex..3) | 1 |
| 62 | Lesson 5. Is it good to be famous? Хорошо ли быть знаменитым? | 1 |
| 63 | Lesson 6. How to become famous? Как стать знаменитым? | 1 |
| 64 | C o n s o l i d a t i o n l e s s o n* (AB p.99) | 1 |
| 65 | Lesson 7. Project lesson. Проект. | 1 |
| 66 | Lessons 8. Test yourself. Тест. | 1 |
| | Цикл 8 How do you spend your free time? | |
| 67 | Lesson 1. What do you do in your free time? Что ты делаешь в свободное время? | 1 |
| 68 | Lesson 2. What’s your hobby? Какое у тебя хобби? | 1 |
| 69 | Reading lesson. A day out in London. Урок чтения.(Reader ex.3.) | 1 |
| 70 | Lesson 3. What’s the best way not to waste time? Какой самый лучший способ не тратить время впустую? | 1 |
| 71 | Lesson 4. What about watching a good film? Как на счет того, чтобы посмотреть ыильм? | 1 |
| 72 | Lesson 5. How do teens from different countries spend their free time? Как подростки из разных стран проводят свободное время? | 1 |
| 73 | C o n s o l i d a t i o n l e s s o n* (AB p.111) | 1 |
| 74 | Lesson 6. Project lesson. Проект. | 1 |
| 75 | Lessons 7. Test yourself. Тест. | 1 |
| 76 | К о н т р о л ь н а я р а б о т а к ц и к л а м у р о к о в 6 – 8* (Assessment Tasks) | 1 |
| 77 | Р е з е р в н ы й у р о к | 1 |
Дата | Урок | Название урока | Часы |
| | Цикл 9. What are the most famous sights of your country? | |
| 78-79 | Lesson 1. What do you know about the capital of your country? Что ты знаешь о столице своей страны? | 2 |
| 80-81 | Lesson 2. What do you know about the history of your hometown? Что ты можешь рассказать о своем родном городе? | 2 |
| 82-83 | Lesson 3. What will be built in your city? Что бы ты взял в своем в городе? | 2 |
| 84-85 | Lesson 4. What are your New Wonders of the World? Какое твое новое чудо света? | 2 |
| 86-87 | Lesson 5. Do you go to the museums? Ты ходишь в музеи? | 2 |
| 88 | Reading lesson. A tour to Liberty Island. Урок чтения. (Reader ex.4) | 1 |
| 89-90 | Lesson 6. What do you know about the Moscow Kremlin? Что ты знаешь о московском кремле? | 2 |
| 91 | C o n s o l i d a t i o n l e s s o n* (AB p. 125) | 1 |
| 92 | Lesson 7. Project lesson. Проект. | 1 |
| 93 | Lessons 8. Test yourself. Тест. | 1 |
| | Цикл 10. Are we different or alike? | |
| 94-95 | Lesson 1. How do we see each other? Каким мы видим друг друга? | 2 |
| 96 | Lesson 2. Is your hometown a Capital of Culture? Твой родной город столица культуры ? | 1 |
| 97 | Lesson 3. Do you worry about the same problems? Ты беспокоишься о тех же проблемах? | 1 |
| 98 | C o n s o l i d a t i o n l e s s o n* (AB p. 134) | 1 |
| 99 | К о н т р о л ь н а я р а б о т а к ц и к л а м у р о к о в 9 – 10* (Assessment Tasks) | 1 |
| 100 | И т о г о в а я к о н т р о л ь н а я р а б о т а* (Assessment Tasks) | 1 |
| 101 | Итоговый урок | 1 |