СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

"Хэн ямар тамирта дуратайб?" урок в 4 классе

Нажмите, чтобы узнать подробности

Просмотр содержимого документа
«"Хэн ямар тамирта дуратайб?" урок в 4 классе»

Класс:4 Нэгэдэхи хэшээл.

Темэ: Хэн ямар тамирта дуратайб?

Зорилго:

- hургалгын: шэнэ темээр шэнэ угэнуудтэй танилсалга, тэдэнээ хэлэлгэдээ хэрэглэлгын hорилго. (употребление в разных видах РД; чтении, аудировании, говорении);

-Хугжоолгын: hурагшадай уншалгын дадал хугжɵɵлгэ, уншаhанаа хγсэд ойлголго; -γхибγγдэй хадуун абалга, анхарал, ухаагаа гγйлгэлгэ hорин хγгжɵɵлгэ;

- Хумуужуулгын:hурагшадые буряад хэлээр hонирхуулха ба мэдэсыень ургэдхэхэ(расширение кругозора).

Хэшээлэй хэрэгсэл: тамир тухай зурагууд, даабаритай карточканууд.

Ход урока:

I. Организационный момент: приветствие, дети делятся на 2 группы.

Булэг булэгоор hуугты даа, Энэ зурагуудые хараад, хэлэгты даа ямар темэ муноодэр гарахабибди? Слайд №1. Картинки про виды спорта или видео. Зай, зуб даа. Хэшээлэймнай темэ – Тамир. Хэн ямар тамирта дуратайб? Муноо фонзарядка хэе.

Фонетическэ hорилго:Минии хойноhоомни дабтагты: а -аа, даам, барилдаан, урилдаан, hур харбаан. Ай – дуратай; уй – гуй- дурагуй. Би дуратайб, Баяр дурагуй.

II.Тамир хэрэгтэй гээшэ гу?Юундэ? (Тамир хэрэгтэй. Хунэй бэе шанга, хусэтэй болодог. Элуур болодог.) (мозговой штурм.)

Слайд № 2. Шэнэ угэнγγд (Презентация нового лексического материала): барилдаан- борьба, мори урилдаан- конные скачки, hур харбаан- стрельба из лука, шатар- шахматы, шагай-косточки,hээр шаалга- разбивание кости, даам- шашки. (бокс, теннис, хоккей, футбол, волейбол, баскетбол). Дуратай- любит, дурагγй- не любит, ( Шэнэ угэнγγдээ уншанабди, дабтанабди). (Закрепление лексич. метериала) Слайд №3.Энэ зурагуудые хараад, хэлэгты, ямар тамирта дуратайбта? (2 мин.) ( дабтаад хэлэхэ) Презентация нового грамм. материала.- Би футболдо дуратайб, харин шатарта дурагγйб. Би барилдаанда дуратайб, харин теннистэ дурагγйб. ( пишутся окончания –да, дэ,до-аялг, л,м,н,ж,з. - та, тэ,то(бγхы хаш, нэрлэгдэhэнhээ бэшэ, аялганай тааралдал хараад бэшэхэ зэргэтэйбди.)

2) ϴɵр тухай мэдγγлэл зохёогты: Та ямар тамирта дуратайбта, дурагγйбта, хэлэгты. (2 мин.)

2) Слайд № 4. Энэ зурагуудые хараад, хэлэгты, танай нγхэд ямар тамирта дуратайб? (hажаагаад хэлэхэ) (3мин.)

Жаргалма Эрдэни Нарана Чингис Эржена Номина

Барилдаан баскетбол хоккей Даам Шатар Футбол


-да -дэ -до -та - тэ -то


дуратай



3. Карточка дээрэ даабари дγγргэхэ. Допишите окончания – да, дэ,до, та, тэ,то. (2 мин.)

1. Криштиану Роналду футбол______ дуратай.

2. Владислав Третьяк хоккей____ дуратай.

3. Борис Будаев барилдаан___ дуратай.

4. Инна Степанова hур харбаан___ дуратай.

5. Любовь Волосова барилдаан___ дуратай.

Зай, дγγргээ гγт? Шалгая.

Оценивание по критериям.

5б- 5 правильных ответов

4б – 4 правильных ответа

3 б– 3 правильных ответа

2б- 2 правильных ответа

0 б- 1 правильный ответ

Слайд №5

1. –до . 2. - дэ, 3. -да. 4. - да. 5. – да.

4. Слайд №6. Текст уншалга (удхыень хγсэд ойлгоод).

Сайн байна! Би Золто гэжэ нэрэтэйб. Би арбан нэгэтэйб.Би тамирта ехэ дуратайб. Би футбол наададагби. Харин баскетболдо дурагγйб. Минии аба баскетболдо дуратай. Ахаймни барилдаха дуратай. Ши ямар тамирта дуратайбши?

5. Даабаритай Карточка. Зγб харюуда +, буруу харюуда - табигты

1.Золто арбан табатай .

2. Тэрэ футболдо дуратай.

3. Золтын аба hур харбаанда дуратай.

4. Золто баскетболдо дуратай.

5. Золтын ахай барилдаанда дуратай. (5 мин)

Оценивание по критериям.

5- 5баллов

4 – 4 балла

3 – 3 балла

2- 2 балла

Шалгая:

1. –

2. +

3. -

4. -

5. +.

III. 3).Работа в группах. Каждой группе (выдается лист бумаги, фломастеры) учитель читает текст, дети правильно должны нарисовать картинки т.е. составить картину (5 мин) Текст. ??????

IV. Рефлексия: Эсээ ёhотойт. Нюдоо хаагты. Тестын асуудалнуудта харюусангуй хургаараа харуулагты. Багша уншана (3 мин); 1) буряад арадай тамир: 1-барилдаан, 2- теннис, 3- хоккей. 2) Футбол бэрхээр наададаг: 1-японецууд, 2- бразилецууд, 3- монголшууд. 3) Американецуудай дуратай тамир: 1- бейсбол, 2- сумо, 3- шагай. Эрын 3 нааданда ородог: 1- hур харбаан, 2- шатар , 3- ёохор.

Зай, иигээд нюдээ нээгты даа. Бэрхэнууд гээшэт. Булта бэрхээр ажаллаат.

Дерево. Hурагшад, танда хэшээл hайшаагдаа hаань, энэ хии мориной зураг абаашаад модон дээрэ хиидхэгты.

V. Сэгнэлтэ. (4мин.) Тоологты даа, хэн хэды балл абааб.

«5»- 9-10 баллов

«4»- 7-8 баллов

«3»- 5-6 баллов

VI. Гэрэй даабари разноуровневые задания (3 мин)

Шэнэ γгэнγγдые хэрэглэн 3 мэдγγлэл зохёохо (оценка «3»)

Минии нγхэд ямар тамирта дуратайб гэжэ коллаж хэхэ (оценка «4»)

Классаймни hурагшад ямар тамирта дуратайб гэhэн темээр, нγхэртɵɵ бэшэг бэшэхэ (оценка «5»)

Хэшээл дγγрээ, hайн даа.



















Хэшээлэй шуумжэлэл

Энэ хэшээл «Хэн ямар тамирта дуратайб гэhэн темээр» унгэргооб. Хэшээлэй зорилго хадаа шэнэ угэнуудые элдэб янзын хэлэлгын яжаябуулгада хэрэглэлгэ :уншалга, бэшэлгэ, шагналга болон хэлэлгэ. Энэ лексикэеэ хэлэлгэдээ hорилго.

Хоёрдохи практическа зорилго хадаа грамматическа- зугэй падежэй залгалтануудтай танилсалга, болон тэрэнээ бэхижуулгэ болоно.

Би хэшэлдээ . Они выбирают тот смайлик, который показывает их настроение и которые они должны сделать букет. После этого ученики делятся на три группы при помощи картинок о видах спорта и садятся по группам. И назначается лидер группы. При помощи картинок ученики должны назвать тему урока.

На втором этапе было первое задания, где ученики прослушали и повторили новые слова и предложения по теме спорт, я использовала видеоролик. Второе задание: была дона картинка, где ученики должны назвать виды спорта и сказать чем занимаются дети. Также им было дано задание на доске, картинки с изображением различных видов спорта и карточки с названиями видов спорта которое оценивалось по критериям. Затем ученикам дается текст, который читается по цепочки и каждый переводит его. Затем выполняет задание на понимание текста (Правда/ ложь) и это задание оценивается по критериям.

На третьем этапе урока предлагается найти слов по теме «SPORT,» которое оценивается по критериям. Следующим заданием исключить из ряда лишнее слово: после которого происходит работа в группах. Каждая группа выбирает себе одно из выше перечисленных видов спорта и составляет постер и защищает его. Эта работа оценивается по критериям.

На 4-м этапе урока дети закрывают глаза и отвечают на вопросы теста, показывая столько пальцев, сколько соответствует правильному варианту ответа.

Пятый этап урока это рефлексия где ученики на , что им "понравилось", и крепятся на дерево. Затем подводят итоги урока, где подчитываются баллы















Карточка №1. Допишите окончания – да, дэ,до, та, тэ,то.

1. Криштиану Роналду футбол______ дуратай.

2. Владислав Третьяк хоккей____ дуратай.

3. Борис Будаев барилдаан___ дуратай.

4. Инна Степанова hур харбаан___ дуратай.

5. Любовь Волосова барилдаан___ дуратай.

Карточка №2

Если верно +, неверно -

1.Золто арбан табатай .

2. Тэрэ футболдо дуратай.

3. Золтын аба hур харбаанда дуратай.

4. Золто баскетболдо дуратай.

5. Золтын ахай барилдаанда дуратай.

Карточка №1. Допишите окончания – да, дэ,до, та, тэ,то.

1. Криштиану Роналду футбол______ дуратай.

2. Владислав Третьяк хоккей____ дуратай.

3. Борис Будаев барилдаан___ дуратай.

4. Инна Степанова hур харбаан___ дуратай.

5. Любовь Волосова барилдаан___ дуратай.

Карточка №2

Если верно +, неверно -

1.Золто арбан табатай .

2. Тэрэ футболдо дуратай.

3. Золтын аба hур харбаанда дуратай.

4. Золто баскетболдо дуратай.

5. Золтын ахай барилдаанда дуратай.

ϴɵрыгɵɵ сэгнэ.

Даабари1. Даабари 2

1. 1. 2. 2. 3. 3. 4. 4. 5. 5.





ϴɵрыгɵɵ сэгнэ.

Даабари1. Даабари 2

1. 1. 2. 2. 3. 3. 4. 4. 5. 5.



ϴɵрыгɵɵ сэгнэ.

Даабари1. Даабари 2

1. 1. 2. 2. 3. 3. 4. 4. 5. 5.





ϴɵрыгɵɵ сэгнэ.

Даабари1. Даабари 2

1. 1. 2. 2. 3. 3. 4. 4. 5. 5.