Приложение к рабочей программе
«Иностранный язык (английский). 10 класс»
муниципальное бюджетное общеобразовательное учреждение
средняя общеобразовательная школа № 4
г. Сальска
ОЦЕНОЧНЫЕ МАТЕРИАЛЫ
к рабочей программе
по иностранному языку
(английский)
10 класс
Составитель: Байбара К.В.
2022-2023 учебный год
Спецификация
входной контрольно-измерительной работы по английскому языку в 10 классе
1.Назначение контрольной работы
Контрольная работа проводится с целью контроля лексико-грамматических навыков на материале, изученном в 9 классе.
2. Документы, определяющие содержание и структуру контрольной работы
Содержание и основные характеристики проверочных материалов определяются на основе следующих документов:
- Федеральный компонент государственного стандарта основного общего образования по английскому языку (Приказ Минобразования России от 05.03.2004 г. №1089);
- Кодификатор элементов содержания и требований (умений), составленный на основе Обязательного минимума содержания основных образовательных программ и Требований к уровню подготовки выпускников основной школы.
Кодификатор
Перечень элементов содержания, проверяемых на контрольной работе по английскому языку
Код элементов | Элементы содержания, проверяемые на контрольной работе | Уровень сложности |
1. | | Чтение | |
| 1.1 | Установление соответствий между заголовками и содержанием текстов | Базовый |
| 1.2 | Проверка умения чтения с детальным пониманием прочитанного | Повышенный |
2. | | Лексика | |
| 2.1 | Подбор ЛЕ в соответствии с содержанием текста | Базовый |
3. Структура диагностической работы
Контрольная работа состоит из 2 вариантов, каждый из которых содержит 3 задания. В ней представлены задания базового и повышенного уровней сложности.
4. Время выполнения работы
На выполнение всей работы отводится 40 минут.
5. Дополнительные материалы и оборудование
Не используются.
Максимальный балл за выполнение заданий - 15 баллов
Количество баллов | % выполненных заданий | Отметка |
14-15 | 100-83 % | «5» |
11-13 | 82-58 % | «4» |
8-10 | 57-50 % | «3» |
Менее 8 | Менее 50 % | «2» |
Входная контрольная работа
по английскому языку
для обучающихся 10 класса
Вариант 1
Чтение
1 задание
Прочитайте тексты и установите соответствие между заголовками 1 — 6 и текстами А — E. Запишите свои ответы в таблицу. Используйте каждую букву только один раз. В задании есть один лишний заголовок.
Are any of lyrics about real people and events?
When did McCartney begin to write songs?
When did he meet John Lennon?
What kinds of music does he like?
Why is he well known?
Why did he make his wife a member of the Wings'?
A. Sir Paul McCartney is probably the most famous pop musician of the 20th century. Together with John Lennon he formed the Beatles, and since their break-up has had a long solo career. Altogether he has written over 500 songs including Yesterday, the most played pop song of all time. He has recently also written a classical piece called Standing Stone which was premiered in 1997. His wife Linda died of cancer in 1998. He has four children.
B. 'In 1957 when I was 15 and he was 16, and we were both still at school. We had a lot in common, we were both mad about music and we both lost our mothers when we were teenagers. My mother had died of cancer the year before and John's mum was run over by a car a year after we'd met. So there was always that special bond between us.'
C. 'It was when I was still at school and John was at art college. We used to write at my house in the afternoon when my dad was working. We had about three hours before my dad got home. John had a second-hand guitar and I played a bit on the piano. We had an old school notebook and I used to write at the top of the page A Lennon and McCartney original. We always said to eaph other that we'd be the greatest songwriting team in the world, which is funny because that's exactly what we became. We formed the Beatles in 1960.'
D. 'Usually the Beatles' songs which were my idea weren't personal but there were some exceptions, for instance, I wrote Let it be about my mother, whose name was Mary. One night, when the Beatles were breaking up and I was feeling very depressed, I had a dream where I saw my mum. It was great to see her again and in the dream she said, 'Don't worry. Everything'll be all right.' It was such a nice dream I woke up and I felt much better and I started to write Let it be. Later I formed Wings and I wrote a lot of songs to my wife Linda.'
E. 'I persuaded her to do it. I needed her there, we were a partnership and I wanted her with me on the stage. She wasn't very happy about being in the group at all in the beginning, I suppose because she felt she wasn't a musician. But for me it was really important. I know a lot of people didn't like it but that's
their problem.'
Текст | A | В | С | D | E |
Утверждение | | | | | |
2 задание
Прочитайте текст. Определите, какие из приведённых утверждений А7 — А11 cсоответствуют содержанию текста (1 —True), какие не соответствуют (2 — False) и о чём в тексте не сказано, то есть на основании текста нельзя дать ни положительного, ни отрицательного ответа (3 — Not stated).
An expensive horseshoe
The English king Richard the Lion Heart was a tall and strong man. He was very proud of his strength and often liked to show people how strong he was.
Once as he was riding on horseback in the country-side he suddenly noticed that his horse had lost one of its shoes. Luckily, he was not far from a little village and soon he found a blacksmith.
'Give me a good horseshoe', he said to the man. The blacksmith chose a horseshoe and gave it to him. Richard took it in his hand and broke it in two pieces. 'This horseshoe is no good', he said to the blacksmith, 'give me a better one.' The blacksmith gave him another but Richard broke it almost as easily as the first.
The blacksmith was surprised but he did not say a word. He found a third horseshoe and offered it to the king. This time Richard seemed to be satisfied and ordered the blacksmith to shoe his horse.
When the work was done, Richard offered the man a coin. The blacksmith took the coin, looked at it and, putting it between his fingers, broke it in two. Now it was Richard's turn to be surprised. He took a larger coin out of his pocket and handed it over to the blacksmith. The man broke it again with the same ease, adding: 'This coin is no good, give me a better one!' Richard smiled and, handing the man a gold coin, said: 'Your horseshoes are rather expensive, my friend, but I am glad to have met a man who is as strong as I am. I should like to have you in my army.'
It is said that the blacksmith joined Richard's army and fought side by side with the king in many battles.
A7 The king was very unhealthy person.
l)True 2) False 3) Not stated
A8 When he was travelling his horse was limping.
l)True 2) False 3) Not stated
A9 The king disliked the first horseshoe.
1) True 2) False 3) Not stated
A10 The king did the same thing with the second one.
l)True 2) False 3) Not stated
A11 The blacksmith was a very clever person.
1) True 2) False 3) Not stated
Лексика
Прочитайте текст с пропусками, обозначенными номерами А12 – А16. Эти номера соответствуют заданиям А12 – А16, в которых представлены возможные варианты ответов. Обведите номер выбранного вами ответа.
Trees for Life
Trees are amongst the biggest and the longest-living things on Earth, some dating back longer than the oldest buildings. But A12______ being nice to look at, trees also play an important role in improving the quality of our lives. On a world-wide A13______, forests help to slow down the effects of global warming by using up the gas known as carbon dioxide and giving A14______ the oxygen we need to breathe. At local neighbourhood level, trees also bring important environmental benefits. They offer shade and shelter, which in A15_____ reduces the time, they also remove other impurities from the air we breathe.
Urban trees are especially important because for many people they provide the only daily contact with the natural world. What’s more, urban trees also provide a home for birds, small animals and butterflies. A16______the trees we would lose the pleasure of seeing these creatures in our cities.
A12 1) as far as 2) as long as 3) as soon as 4) as well as
A13 1) scale 2) size 3) range 4) area
A14 1) in 2) away 3) up 4) out
A15 1) turn 2) place 3) order 4) reach
A16 1) Throughout 2) Beyond 3) Without 4) Outside
Входная контрольная работа
по английскому языку
для обучающихся 10 класса
Вариант 2
I. Чтение
1 задание
Прочитайте тексты и установите соответствие между заголовками 1—6 и текстами А —E. Запишите свои ответы в таблицу. Используйте каждую букву только один раз. В задании есть один лишний заголовок.
National hobby
Type of pronunciation
A new method of painting
Expected discovery
Means of transportation
A well-known part of town
A. Hundred of years ago there were stories about a large continent in the Southern Hemisphere. People called it terra australis incognita, or the unknown southern land. But no one could say what it was like and whether
it was inhabited until the Dutch discovered it in 1606. Willem Jansz was the first European known to sight the continent.
B. The Welsh are known in Great Britain for their singing. They like singing together. Choral singing is a national art and every village has more than one choir. The Welsh sing everywhere — in competitions, on holidays, in a bus. People like to sing loudly. There are singing competitions in a festival of Welsh culture.
C. The East End is especially famous as the center of clothing industry in London. For centuries people from abroad have come to find work there. Traditionally someone born in the East End is known as a cockney although this name is now given to anyone who speaks like a Londoner. Typically they change certain vowel sounds and have a few problems with th and use t
instead.
D. John Trumbull (1756-1843) was the first American artist to produce history paintings dealing with contemporary American events. His work The Declaration of Independence is a painting of particular historical significance. Of the forty-eight figures crowded into the canvas, thirty-six were painted from life. Standing at the table before John Hancock are John Adams, Roger Sherman, Robert R. Livingston, Thomas Jefferson and
Benjamin Franklin.
E. There are two main kinds of buses in London: the red double-decker and the single-decker. The single-decker buses travel between the main stations and stop at fewer stops than the double-deckers. The double-deckers have seats for 65 people. Only five people are allowed to stand when the seats are full. So the conductor may stop you getting on the bus if there are five passengers already standing.
Текст | A | В | С | D | E |
Утверждение | | | | | |
2 задание
Прочитайте текст Определите, какие из приведённых утверждений А7 — А11 соответствуют содержанию текста (1 —True), какие не соответствуют (2 — False) и о чём в тексте не сказано, то есть на основании текста нельзя дать ни положительного, ни отрицательного ответа (3 — Not stated).
Football in England
Football is the most popular game in England. You have only to go to one of the important matches to see this. Rich and poor, young and old, you can see them all there, shouting and cheering for one side or the other.
One of the most surprising things about football in England to a stranger is the great knowledge of the game which even the smallest boy seems to have. He can tell you the names of the players on most of the important teams, he has photographs of them and knows the results of large numbers of matches. He will tell you, with a great air of authority, who he expects will win such and such a match, and his opinion is usually as valuable as that of persons three or four times his age.
Most schools in England take football seriously — much more seriously than nearly all European schools, where lessons are all-important and games left for private arrangements. In England it is believed that education is not
only a matter of filling a boy's or girl's mind with facts in the classroom: education also means character training; and one of the best ways of training character is by means of games, especially team games, where the player has to learn to work with others for his or her team, instead of working selfishly for oneself alone.
The school therefore arranges games and matches for its pupils. Football is a good team game, it is good exercise for the body, it needs skill and a quick brain, it is popular and it is cheap. As a result, it is the school's favorites game.
A7 Shouting and cheering people at the match prove the popularity of football.
l)True 2) False 3) Not stated
A8 English children know only the names of the players of the popular teams.
l)True 2) False 3) Not stated
A9 Even the smallest boy tells the result of this or that match.
l)True 2) False 3) Not stated
A10 Any boy will tell you the winner of the match and the referee.
l)True 2) False 3) Not stated
A11 Football is included in school schedules in England.
1) True 2) False 3) Not stated
II. Лексика
Прочитайте текст с пропусками, обозначенными номерами А12 – А16. Эти номера соответствуют заданиям А12 – А16, в которых представлены возможные варианты ответов. Обведите номер выбранного вами ответа.
Trees for Life
Trees are amongst the biggest and the longest-living things on Earth, some dating back longer than the oldest buildings. But A12______ being nice to look at, trees also play an important role in improving the quality of our lives. On a world-wide A13______, forests help to slow down the effects of global warming by using up the gas known as carbon dioxide and giving A14______ the oxygen we need to breathe. At local neighbourhood level, trees also bring important environmental benefits. They offer shade and shelter, which in A15_____ reduces the time, they also remove other impurities from the air we breathe.
Urban trees are especially important because for many people they provide the only daily contact with the natural world. What’s more, urban trees also provide a home for birds, small animals and butterflies. A16______the trees we would lose the pleasure of seeing these creatures in our cities.
A12 1) as far as 2) as long as 3) as soon as 4) as well as
A13 1) scale 2) size 3) range 4) area
A14 1) in 2) away 3) up 4) out
A15 1) turn 2) place 3) order 4) reach
A16 1) Throughout 2) Beyond 3) Without 4) Outside
Ключи:
Вариант 1
I. Чтение:
1 задание: 1 – D 2 задание: A7 – 2 II. Грамматика и лексика: A12 – 4
2 – C A8 – 3 A13 – 1
3 – B A9 – 1 A14 – 4
5 – A A10 –1 A15 – 1
6 – E A11 – 3 A16 – 3
Вариант 2
I. Чтение:
1 задание: 1 – B 2 задание: A7 – 1 II. Грамматика и лексика: A12 – 4
2 – C A8 – 2 A13 – 1
3 – D A9 – 1 A14 - 4
4 – A A10 – 3 A15 – 1
5 – E A11 – 3 A16 – 3
Спецификация
контрольно-измерительной работы по английскому языку в 10 классе
по теме «Сколько стран – столько и праздников»
1.Назначение контрольной работы
Контрольная работа проводится с целью усвоения лексико-грамматического материала, над которым велась работа в разделе по теме «Сколько стран – столько и праздников».
2. Документы, определяющие содержание и структуру контрольной работы
Содержание и основные характеристики проверочных материалов определяются на основе следующих документов:
- Федеральный компонент государственного стандарта основного общего образования по английскому языку (Приказ Минобразования России от 05.03.2004 г. №1089);
- Кодификатор элементов содержания и требований (умений), составленный на основе Обязательного минимума содержания основных образовательных программ и Требований к уровню подготовки выпускников основной школы.
Кодификатор
Перечень элементов содержания, проверяемых на контрольной работе по английскому языку
Код элементов | Элементы содержания, проверяемые на контрольной работе | Уровень сложности |
1. | | Чтение | |
| 1.1 | Установление соответствий между вопросами и содержанием текстов | Базовый |
| 1.2 | Контроль сформированности социокультурных знаний | Базовый |
2. | | Грамматика | |
| 2.1 | Грамматические навыки (словообразование) | Базовый |
3. Структура диагностической работы
Контрольная работа состоит из 1 варианта, который содержит 3 задания. В ней представлены задания базового уровня сложности.
4. Время выполнения работы
На выполнение всей работы отводится 40 минут.
5. Дополнительные материалы и оборудование
Не используются.
Максимальный балл за выполнение заданий - 25 бaллов
Количество баллов | % выполненных заданий | Отметка |
25-22 | 100-83 % | «5» |
21-17 | 82-58 % | «4» |
16-12 | 57-50 % | «3» |
Менее 12 | Менее 50 % | «2» |
Контрольная работа для учащихся 10 класса
по теме «Сколько стран – столько и праздников»
Раздел 1. Социокультурные знания
Say if the sentence is true or false:
Canada is situated in the south of the North American continent.
Canada is the second largest country in the world.
It is bordered by two oceans: the Atlantic and the Arctic.
The population of Canada is over thirty million people.
The capital of the country is Ottawa.
There are two official languages in Canada.
The most part of the country is a vast plain.
The Great Lakes don’t belong to Canada.
Winters are usually cold and long in Canada.
Summer is warm and lasts from four to five months.
Раздел 2. Чтение
II. Прочитайте вопросы 1-4 и тексты, обозначенные буквами A-E. Установите, в каких текстах можно найти ответ на эти вопросы. Ответ на каждый вопрос можно найти только в одном тексте. С номером вопроса впишите соответствующую букву. В задании один текст лишний.
Where can tourists….
1. learn more about extreme sports?
2. see a country which is as large as America?
3. enjoy the most splendid view of the Niagara Falls?
4. have lunch at a sand dune?
A.
Canada has an area of nearly ten million square kilometers. It is a country of lakes. Since the building of the St. Lawrence Seaway the Great Lakes and the St. Lawrence River form a great water way from the Atlantic to the heart of the country. The Niagara Falls on the Niagara River between Lake Erie and Lake Ontario are one of the most splendid sights in the world.
B.
New Zealand is famous for its geysers, thermal springs, its national past time rugby and extreme sports. It is a mountainous country. Most of North Island and the south-west of South island have good forests of evergreen trees and large areas are rich grasslands. Tourists are offered such extreme amusements as tramping through virgin forest, rafting on rushing mountain rivers, jumping from helicopters and bridges into precipices and water.
C.
Australia is massive and very sparsely peopled: in size in rivals the USA, yet it’s population is just over eighteen million. This is an ancient land, and often looks it. In contrast, its cities – most of which were founded as recently as the mid nineteenth century – express a youthful energy.
D.
Indian people are very friendly and hospitable. I continued to travel in India at a snail’s pace. The longer we were out in the desert, the more beautiful it grew, so peaceful and romantic as the land shifted from scrub bush to sand dunes to rocky hills and back to sand dunes. Each day we could stop at a new sand dune for lunch.
E.
Dubai (a land of sunrise) was once a part of a large desert. But now it is a green island of everlasting summer, a centre of world entertainment, and a civilized city in the United Arab Emirates. There are wonderful buildings of glass, skyscrapers, peaceful fountains in the middle of flower gardens, and meadows with colorful plants.
Раздел 3. Грамматика
Ключи:
1. FTTFTTFFTF
2. B C A D
3. (1) Annually; (2) significant; (3) observance; (4) appreciation; (5) National; (6) memorials; (7) Traditionally; (8) Unknown; (9) Americans; (10) Remembrance; (11) usually.
Спецификация
контрольно-измерительной работы по английскому языку в 10 классе
по теме «Семья прежде всего»
1.Назначение контрольной работы
Контрольная работа проводится с целью проверки уровня сформированности лексико-грамматических навыков говорения по теме «Семья прежде всего».
2. Документы, определяющие содержание и структуру контрольной работы
Содержание и основные характеристики проверочных материалов определяются на основе следующих документов:
- Федеральный компонент государственного стандарта основного общего образования по английскому языку (Приказ Минобразования России от 05.03.2004 г. №1089);
- Кодификатор элементов содержания и требований (умений), составленный на основе Обязательного минимума содержания основных образовательных программ и Требований к уровню подготовки выпускников основной школы.
Кодификатор
Перечень элементов содержания, проверяемых на контрольной работе по английскому языку
Код элементов | Элементы содержания, проверяемые на контрольной работе | Уровень сложности |
1. | | Говорение | |
| 1.1 | Тематическое монологическое высказывание | Базовый |
| 1.2 | Умение вести диалог в ситуации неформального общения с опорой на вербальную ситуацию | Базовый |
3. Структура диагностической работы
Контрольная работа состоит из 1 варианта, который содержит 2 задания. В ней представлены задания базового уровня сложности.
4. Время выполнения работы
На выполнение всей работы отводится 20 минут.
5. Дополнительные материалы и оборудование
Не используются.
Контрольная работа для учащихся 10 класса
по теме «Семья прежде всего»
SPEAKING
What makes your family happy? What do you think? Give a 2-minute talk on the topic.
Remember to say about:
the number of your family members;
your family relationships;
the customs and traditions you follow;
the household responsibilities you share;
what you spend your free time on.
You have to talk about all the points. The teacher will listen until you have finished. Then he/she will ask you some questions.
Imagine that while visiting Great Britain, you come across a poster about the Family Week and you’d like to get more information. In 1.5 minutes you are to ask 5 direct questions to find out about the following:
what type of event it is;
place;
aim;
participants;
activities.
You have 20 seconds to ask each question.
Спецификация
контрольно-измерительной работы по английскому языку в 10 классе
по теме «Твое поколение – какое оно?»
1.Назначение контрольной работы
Контрольная работа проводится с целью усвоения лексико-грамматического материала, над которым велась работа в разделе по теме «Твое поколение – какое оно?».
2. Документы, определяющие содержание и структуру контрольной работы
Содержание и основные характеристики проверочных материалов определяются на основе следующих документов:
- Федеральный компонент государственного стандарта основного общего образования по английскому языку (Приказ Минобразования России от 05.03.2004 г. №1089);
- Кодификатор элементов содержания и требований (умений), составленный на основе Обязательного минимума содержания основных образовательных программ и Требований к уровню подготовки выпускников основной школы.
Кодификатор
Перечень элементов содержания, проверяемых на контрольной работе по английскому языку
Код элементов | Элементы содержания, проверяемые на контрольной работе | Уровень сложности |
1. | | Лексика и грамматика | |
| 1.1 | Лексико-грамматические навыки (словообразование) | Повышенный |
| 1.2 | Лексические навыки (множественный выбор) | Базовый |
2. | | Говорение | |
| 2.1 | Владение техникой чтения вслух фрагмента информационного текста | Базовый |
3. Структура диагностической работы
Контрольная работа состоит из 1 варианта, который содержит 3 задания. В ней представлены задания базового и повышенного уровней сложности.
4. Время выполнения работы
На выполнение всей работы отводится 40 минут.
5. Дополнительные материалы и оборудование
Не используются.
Максимальный балл за выполнение заданий – 30 бaллов
Количество баллов | % выполненных заданий | Отметка |
30-27 | 100-83 % | «5» |
26-21 | 82-58 % | «4» |
20-15 | 57-50 % | «3» |
Менее 15 | Менее 50 % | «2» |
Контрольная работа для учащихся 10 класса
по теме «Твое поколение – какое оно?»
I. Use of English
II. Speaking
Ключи:
I. Use of English
(1) Confident; (2) moody; (3) followers; (4) responsibility; (5) friendships; (6) appearance; (7) self-absorption; (8) unattractive; (9) self-esteem; (10) highly; (11) patience; (12) decisions.
(1) d; (2) c; (3) a; (4) d; (5) c; (6) b; (7) b; (8) b; (9) c; (10) d; (11) b; (12) c; (13) b.
II. Speaking (индивидуально)
Спецификация
контрольно-измерительной работы по английскому языку в 10 классе
по теме «Важные исторические события моей страны»
1.Назначение контрольной работы
Контрольная работа проводится с целью усвоения лексико-грамматического материала, над которым велась работа в разделе по теме «Важные исторические события моей страны».
2. Документы, определяющие содержание и структуру контрольной работы
Содержание и основные характеристики проверочных материалов определяются на основе следующих документов:
- Федеральный компонент государственного стандарта основного общего образования по английскому языку (Приказ Минобразования России от 05.03.2004 г. №1089);
- Кодификатор элементов содержания и требований (умений), составленный на основе Обязательного минимума содержания основных образовательных программ и Требований к уровню подготовки выпускников основной школы.
Кодификатор
Перечень элементов содержания, проверяемых на контрольной работе по английскому языку
Код элементов | Элементы содержания, проверяемые на контрольной работе | Уровень сложности |
1. | | Аудирование | |
| 1.1 | Полное понимание содержания текста (установление соответствий) | Повышенный |
2. | | Лексика | |
| 2.1 | Лексические навыки (множественный выбор) | Базовый |
3. Структура диагностической работы
Контрольная работа состоит из 1 варианта, который содержит 2 задания. В ней представлены задания базового и повышенного уровней сложности.
4. Время выполнения работы
На выполнение всей работы отводится 40 минут.
5. Дополнительные материалы и оборудование
Не используются.
Максимальный балл за выполнение заданий - 21 бaлл
Количество баллов | % выполненных заданий | Отметка |
21-19 | 100-83 % | «5» |
18-16 | 82-58 % | «4» |
15-10 | 57-50 % | «3» |
Менее 10 | Менее 50 % | «2» |
Контрольная работа для учащихся 10 класса
по теме «Важные исторические события моей страны»
I. Listening
Listen to 6 speakers talking about studying history at university. Match speakers’ ideas A-F and statements 1-7. There is one extra statement.
II. Use of English
Ключи:
I. Listening
A – 3; B – 6; C – 1; D – 7; E – 2; F – 5.
II. Use of English
1. c); 2. a); 3. a); 4. d); 5. b); 6. c); 7. b); 8. a); 9. c); 10. b); 11. d); 12. c); 13. a); 14. c); 15. b).
Спецификация
контрольно-измерительной работы по английскому языку в 10 классе
по теме «Мир развлечений»
1.Назначение контрольной работы
Контрольная работа проводится с целью усвоения лексико-грамматического материала, над которым велась работа в разделе по теме «Мир развлечений».
2. Документы, определяющие содержание и структуру контрольной работы
Содержание и основные характеристики проверочных материалов определяются на основе следующих документов:
- Федеральный компонент государственного стандарта основного общего образования по английскому языку (Приказ Минобразования России от 05.03.2004 г. №1089);
- Кодификатор элементов содержания и требований (умений), составленный на основе Обязательного минимума содержания основных образовательных программ и Требований к уровню подготовки выпускников основной школы.
Кодификатор
Перечень элементов содержания, проверяемых на контрольной работе по английскому языку
Код элементов | Элементы содержания, проверяемые на контрольной работе | Уровень сложности |
1. | | Чтение | |
| 1.1 | Полное понимание прочитанного, понимание структурно-смысловых связей в тексте | Повышенный |
2. | | Грамматика | |
| 2.1 | Грамматические навыки (трансформирование) | Базовый |
3. | | Говорение | |
| 3.1 | Владение техникой чтения вслух фрагмента информационного текста | Базовый |
3. Структура диагностической работы
Контрольная работа состоит из 1 варианта, который содержит 3 задания. В ней представлены задания базового и повышенного уровней сложности.
4. Время выполнения работы
На выполнение всей работы отводится 40 минут.
5. Дополнительные материалы и оборудование
Не используются.
Максимальный балл за выполнение заданий - 24 бaлла
Количество баллов | % выполненных заданий | Отметка |
24-21 | 100-83 % | «5» |
20-16 | 82-58 % | «4» |
15-12 | 57-50 % | «3» |
Менее 12 | Менее 50 % | «2» |
Контрольная работа для учащихся 10 класса
по теме «Мир развлечений»
I. Reading
II. Grammar
III. Speaking
Ключи:
I. Reading
A – 5; B – 1; C – 6; D – 2; E – 7; F – 3.
II. Grammar
(1) have been; (2) started; (3) have been making; (4) decided; (5) knew, (6) am taking; (7) to make; (8) am thinking; (9) better; (10) have been working; (11) is; (12) meeting; (13) do not give up.
III. Speaking (индивидуально)
Спецификация
контрольно-измерительной работы по английскому языку в 10 классе
по теме «Мир спорта»
1.Назначение контрольной работы
Контрольная работа проводится с целью проверки уровня сформированности лексико-грамматических навыков письма по теме «Мир спорта».
2. Документы, определяющие содержание и структуру контрольной работы
Содержание и основные характеристики проверочных материалов определяются на основе следующих документов:
- Федеральный компонент государственного стандарта основного общего образования по английскому языку (Приказ Минобразования России от 05.03.2004 г. №1089);
- Кодификатор элементов содержания и требований (умений), составленный на основе Обязательного минимума содержания основных образовательных программ и Требований к уровню подготовки выпускников основной школы.
Кодификатор
Перечень элементов содержания, проверяемых на контрольной работе по английскому языку
Код элементов | Элементы содержания, проверяемые на контрольной работе | Уровень сложности |
1. | | Письмо | |
| 1.1 | Написание письма неофициального формата на заданную тему | Базовый |
3. Структура диагностической работы
Контрольная работа состоит из 1 варианта, который содержит 1 задание. В ней представлены задания базового уровня сложности.
4. Время выполнения работы
На выполнение всей работы отводится 40 минут.
5. Дополнительные материалы и оборудование
Не используются.
Контрольная работа для учащихся 10 класса
по теме «Мир спорта»
WRITING
Спецификация
промежуточной аттестации по английскому языку в 10 классе
1.Назначение итоговой контрольной работы
Промежуточная аттестационная работа проводится с целью определения уровня усвоения обучающимися 10 класса предметного содержания курса английского языка по программе средней школы.
2. Документы, определяющие содержание и структуру итоговой контрольной работы
Содержание и основные характеристики проверочных материалов определяются на основе следующих документов:
-Федеральный компонент государственного стандарта основного общего образования по английскому языку (Приказ Минобразования России от 05.03.2004 г. №1089).
- О сертификации качества педагогических тестовых материалов (Приказ Минобразования России от 17.04.2000 г. № 1122).
Кодификатор
Перечень элементов содержания, проверяемых на контрольной работе по английскому языку
Код элементов | Элементы содержания, проверяемые на контрольной работе | Уровень сложности |
1. | | Аудирование | |
| 1.1 | Полное понимание содержания текста (множественный выбор) | Повышенный |
2. | | Лексика и грамматика | |
| 2.1 | Лексико-грамматические навыки (словообразование) | Повышенный |
3. | | Говорение | |
| 3.1 | Тематическое монологическое высказывание | Базовый |
3. Структура диагностической работы
Итоговая контрольная работа состоит из 2 вариантов, которые содержат по 3 задания. В ней представлены задания базового и повышенного уровней сложности.
4. Время выполнения работы
На выполнение всей работы отводится 40 минут.
5. Дополнительные материалы и оборудование
Не используются.
Максимальный балл за выполнение заданий – 33(34) бaлла
Количество баллов | % выполненных заданий | Отметка |
34-29 | 100-83 % | «5» |
28-22 | 82-58 % | «4» |
21-17 | 57-50 % | «3» |
Менее 17 | Менее 50 % | «2» |
Промежуточная аттестация по английскому языку для учащихся 10 класса
Вариант 1
I. Listening
II. Use of English
III. Speaking
Промежуточная аттестация по английскому языку для учащихся 10 класса
Вариант 2
I. Listening
II. Use of English
III. Speaking
Ключи:
Вариант 1
I. Listening
1. c); 2. b); 3. c); 4. a); 5. d); 6. b); 7. c).
II. Use of English
(1) majority; (2) developing; (3) constantly; (4) actions/acting; (5) disrespectful; (6) harmful; (7) noticeable; (8) behaviour; (9) availability; (10) educational; (11) replace; (12) powerful.
III. Speaking (индивидуально)
Вариант 2
I. Listening
1. c); 2. b); 3. c); 4. a); 5. d); 6. b); 7. c).
II. Use of English
1) adventurer; 2) nearly; 3) challenging; 4) decision; 5) crossing; 6) achievement; 7) reporters; 8) abilities; 9) constantly; 10) broaden; 11) enrich; 12) insight; 13) strengthen.
III. Speaking (индивидуально)