Коми кыв. 5 класс.
Муниципальное общеобразовательное учреждение «Средняя общеобразовательная школа» с.Нившера
Контрольно-измерительные материалы по предмету «Коми язык»
5 класс
Автор-составитель Кучева Е.А.
2016
Оглавление
СПЕЦИФИКАЦИЯ 3
Вариант №1 9
Вариант №2 13
СПЕЦИФИКАЦИЯ
КОНТРОЛЬНО-ИЗМЕРИТЕЛЬНЫХ МАТЕРИАЛОВ
ПО ПРЕДМЕТУ «КОМИ ЯЗЫК»
ДЛЯ ПРОВЕДЕНИЯ ПРОЦЕДУР КОНТРОЛЯ И ОЦЕНКИ КАЧЕСТВА
ОБРАЗОВАНИЯ НА УРОВНЕ ОСНОВНОГО ОБЩЕГО
ОБРАЗОВАНИЯ
(5 КЛАСС)
Назначение диагностической работы
Работа предназначена для проведения процедуры итогового контроля индивидуальных достижений, обучающихся 5 класса в образовательном учреждении по предмету «Коми язык».
Документы, определяющие содержание работы
Содержание и структура итоговой работы по предмету «Коми язык» разработаны на основе следующих документов:
Федеральный государственный стандарт основного общего образования (приказ Министерства образования и науки РФ № 1897 от 17.12.2010 г.)
Примерная программа по коми языку В.М.Грабежовой «Коми кыв. 5 – 9 классъяслы уджтас» (как родной) Сыктывкар: ООО «Анбур», 2015.
Планируемые результаты освоения обучающимися основной образовательной программы основного общего образования. (Примерная основная образовательная программа образовательного учреждения).
Структура КИМ
Представлены 2 варианта работы, которые включают в себя диктант и 7 заданий, которые ученик выполняет с опорой на написанный текст. Основным назначением и целью диктанта является оценка способности ученика применять орфографические правила и правила постановки знаков препинания при записи предложенного текста. Задания к диктанту выявляют то, насколько ученик ориентируется в системе знаний. Последнее задание, требующее развернутого ответа, показывает, насколько ученик научился грамотно оформить собственное высказывание.
Распределение заданий КИМ по позициям кодификатора
Большая часть времени при проведении проверочной работы по коми языку (как родному) отводится на написание диктанта и его проверку.
Следствием временных ограничений является небольшое количество заданий (7), невозможность охватить значительное количество планируемых результатов.
Среди семи заданий, выполняемых после диктовки, два задания связаны со смысловой переработкой текста, ответами на вопросы по его содержанию, одно задание направлено на проверку планируемого результата раздела «Фонетика», два задания – «Состава слова», одно – «Синтаксис», одно – на оценку умения выражать собственное мнение, аргументировать его.
Распределение заданий КИМ по позициям кодификатора
Распределение заданий КИМ по позициям кодификатора представлено в таблице.
Код проверяемых результатов | Количество заданий в варианте |
Часть 1. Диктант |
I.3 II.2 | Текст диктанта, включающий 85 слов. |
Часть 1. |
I.4 | 3 |
V.4 | 4 |
V.6 | 1 |
V.14 | 1 |
I.7 | 1 |
Распределение заданий по уровню сложности
Распределение заданий по уровню сложности представлено в таблице.
Таблица 2.
Уровни сложности | Количество заданий |
Базовый | 6 |
Повышенный | 1 |
итого | 7 |
Типы заданий: система оценивания выполнения отдельных заданий и работы в целом
В работе используются задания разных типов:
Распределение заданий разных типов по частям работы представлено в таблице.
Части работы | Количество заданий | Максимальный балл | Тип заданий |
Часть I | 1 | 5 | Диктант |
Часть II | 7 | 4 | КО, РО |
Примечание | | Нет ошибок +2 балла 1 ошибка + 1 балл 2 ошибки + 0 баллов | |
Итого | 8 | 14 | Диктант + задания с КО,РО |
Обобщённый план работы
№ | Блок содержания | Проверяемые элементы содержания | Код проверяемых элементов содержания и код проверяемых умений | Уровень сложности (базовый / повышенный / высокий) | Максимальный балл |
Часть I. Диктант |
-
| Орфография | Умение писать под диктовку текст объёмом 63-65 слов в соответствии с изученными правилами правописания. Умение проверять собственный и предложенный тексты, находить орфографические и пунктуационные ошибки. | I.3 1.4.1 1.3.7 | Б | 5 |
Часть II. Задания к тексту диктанта |
-
| Речь | Умение формировать простые выводы на основе информации, содержащейся в тексте. | I.1 1.4.1 1.4.2 1.4.3 1.1.1 | Б | 1 |
-
| Речь | Умение интерпретировать и обобщать содержащуюся в тексте информацию. | I.1 1.4.1 1.4.2. 1.4.3 1.1.1 | Б | 1 |
-
| Фонетика | Умение различать звуки и буквы. Умение сравнивать звуковой и буквенный состав слова. | V.4 2.1.1 | Б | 1 |
-
| Морфемика и словообразование | Умение находить морфемы в слове; корень, суффикс. Умение находить слово, соответствующее схеме состава слова. | V.6 2.2.1 | Б | 1 |
-
| Морфемика и словообразование | Умение находить в тексте родственные слова. Умение различать формы слова и родственные слова. | V.7 2.2.1 2.2.2 | Б | 1 |
-
| Синтаксис | Умение находить предложения с заданным количеством однородных членов. | V.14 2.5.2 | Б | 1 |
-
| Письмо | Умение выражать собственные мысли. Умение писать небольшие тексты. | I.7 1.3.1 1.3.2 | П | 1 |
Итого: диктант и 7 задааний, максимальный балл 14 (с учётом 2 дополнительных баллов за грамотное оформление собственных ответов. Общее время выполнения – 4о минут. |
Шкала перерасчёта первичного балла за выполнение диагностической работы в отметку по пятибалльной шкале.
Шкала перерасчёта первичного балла за выполнение диагностической работы в отметку по пятибалльной шкале представлена в таблице.
Отметка по пятибалльной системе оценивания | «2» | «3» | «4» | «5» |
Первичный балл | 0-6 | 7-9 | 10-12 | 13-14 |
Время выполнения работы
На выполнение всей работы отводится 40 минут.
Дополнительные материалы и оборудование
Дополнительные материалы для проведения работы не требуются.
Оценка выполнения отдельных заданий и работы
Вочакывъяс да найӧс донъялан критерийяс (Вариант №1)
№ | Стӧч вочакывъяс да найӧс донъялӧм |
-
| 5 балл. Уджас торксьӧмъяс, ӧшыбкаяс абуӧсь. Вермас лоны ӧти абу ыджыд (грубӧй) ӧшыбка: 1 – орфографияысь либӧ 1 – пунктуацияысь. 4 балл. Уджас вӧчӧма 2 орфография да 2 пунктуация; либӧ 1 орфография да 3 пунктуация; либӧ сӧмын пунктуацияысь 4 ӧшыбка. Пасйыны 2/2, 1/3, 0/4. 3 балл. Уджас вӧчӧма 4 орфография да 4 пунктуация; либӧ 3 орфография да 5 пунктуация; либӧ сӧмын пунктуацияысь 7 ӧшыбка. Пасйыны 4/4, 3/5, 0/7. Велӧдысьлы пасйӧд: V классын позьӧ пуктыны «3» – 5 орфография да 4 пунктуация ӧшыбкаысь, а сідзжӧ 6 орфография ӧшыбкаысь, эмӧсь кӧ на пиын ӧтсямаяс. 2 балл. Уджас вӧчӧма 7 орфография да 7 пунктуация; либӧ 6 орфография да 8 пунктуация; либӧ 5 орфография да 9 пунктуация; либӧ 8 орфография да 6 пунктуация ӧшыбка. Пасйыны: 7/7, 6/8,5/9, 8/6. |
-
| Вочакыв: «Гожӧм». 1 балл – гижӧма стӧч либӧ лӧсялана вочакыв. 0 балл – гижӧма абу стӧч вочакыв либӧ вочакывйыс абу. |
-
| Вочакыв: турун пуктыны 1 балл – гижӧма стӧч вочакыв. 0 балл – гижӧма абу стӧч вочакыв, либӧ вочакывйыс абу. |
-
| Вочакыв: R сёйны 1 балл – гижӧма стӧч вочакыв. 0 балл – гижӧма абу стӧч вочакыв, либӧ вочакывйыс абу. |
-
| Вочакыв: Лолыштас. 1 балл – гижӧма стӧч вочакыв. 0 балл – гижӧма абу стӧч вочакыв, либӧ вочакывйыс абу. |
-
| Вочакыв: лолыштас – ловзяс 1 балл – гижӧма стӧч вочакыв. 0 балл – гижӧма абу стӧч вочакыв, либӧ вочакывйыс абу. |
-
| Вочакыв: 1 сёрникузяын: льӧм, сэтӧр, ӧмидз. 1 балл – гижӧма стӧч вочакыв. 0 балл – гижӧма абу стӧч вочакыв, либӧ вочакывйыс абу. |
-
| Вочакыв: Гижӧма 1 – 2 сёрникузяа неыджыд текст сы йылысь, кодӧс позьӧ шуны зіль мортӧн. Текстас абу фактическӧй торкалӧмъяс. 1 балл – гижӧма стӧч, фактическӧй торкалӧмъяс абуӧсь. 0 балл – гижӧма абу стӧч, эм фактическӧй торкалӧм, либӧ вочакывйыс абу. |
Примечание. 1 – 7 заданиеяс вӧчӧмын кӧ торкалӧмъяс абуӧсь – став баллъяс дорас содтыссьӧ нӧшта 2 балл; эм кӧ 2 торкалӧм – содтыссьӧ 1 балл; эм кӧ 2-ысь унджык торкалӧм – некутшӧм балл оз содтыссьы. |
Вочакывъяс да найӧс донъялан критерийяс (Вариант №2)
№ | Стӧч вочакывъяс да найӧс донъялӧм |
-
| 5 балл. Уджас торксьӧмъяс, ӧшыбкаяс абуӧсь. Вермас лоны ӧти абу ыджыд (грубӧй) ӧшыбка: 1 – орфографияысь либӧ 1 – пунктуацияысь. 4 балл. Уджас вӧчӧма 2 орфография да 2 пунктуация; либӧ 1 орфография да 3 пунктуация; либӧ сӧмын пунктуацияысь 4 ӧшыбка. Пасйыны 2/2, 1/3, 0/4. 3 балл. Уджас вӧчӧма 4 орфография да 4 пунктуация; либӧ 3 орфография да 5 пунктуация; либӧ сӧмын пунктуацияысь 7 ӧшыбка. Пасйыны 4/4, 3/5, 0/7. Велӧдысьлы пасйӧд: V классын позьӧ пуктыны «3» – 5 орфография да 4 пунктуация ӧшыбкаысь, а сідзжӧ 6 орфография ӧшыбкаысь, эмӧсь кӧ на пиын ӧтсямаяс. 2 балл. Уджас вӧчӧма 7 орфография да 7 пунктуация; либӧ 6 орфография да 8 пунктуация; либӧ 5 орфография да 9 пунктуация; либӧ 8 орфография да 6 пунктуация ӧшыбка. Пасйыны: 7/7, 6/8,5/9, 8/6. |
-
| Вочакыв: «Скворечьяс». 1 балл – гижӧма стӧч либӧ лӧсялана вочакыв. 0 балл – гижӧма абу стӧч вочакыв либӧ вочакывйыс абу. |
-
| Вочакыв: Мудзӧмаӧсь кузь туй бӧрын. 1 балл – гижӧма стӧч вочакыв. 0 балл – гижӧма абу стӧч вочакыв, либӧ вочакывйыс абу. |
-
| Вочакыв: R вожъяс 1 балл – гижӧма стӧч вочакыв. 0 балл – гижӧма абу стӧч вочакыв, либӧ вочакывйыс абу. |
-
| Вочакыв: Нюжаліс 1 балл – гижӧма стӧч вочакыв. 0 балл – гижӧма абу стӧч вочакыв, либӧ вочакывйыс абу. |
-
| Вочакыв: оланін – овмӧдчас 1 балл – гижӧма стӧч вочакыв. 0 балл – гижӧма абу стӧч вочакыв, либӧ вочакывйыс абу. |
-
| Вочакыв: Эз сьывны, эз пинясьны, эз косясьны 1 балл – гижӧма стӧч вочакыв. 0 балл – гижӧма абу стӧч вочакыв, либӧ вочакывйыс абу. |
-
| Вочакыв: Гижӧма 1 – 2 сёрникузяа неыджыд текст сы йылысь, мый колӧ вӧчны мортлы лэбачьяслы отсалӧм могысь. Текстас абу фактическӧй торкалӧмъяс. 1 балл – гижӧма стӧч, фактическӧй торкалӧмъяс абуӧсь. 0 балл – гижӧма абу стӧч, эм фактическӧй торкалӧм, либӧ вочакывйыс абу. |
Примечание. 1 – 7 заданиеяс вӧчӧмын кӧ торкалӧмъяс абуӧсь – став баллъяс дорас содтыссьӧ нӧшта 2 балл; эм кӧ 2 торкалӧм – содтыссьӧ 1 балл; эм кӧ 2-ысь унджык торкалӧм – некутшӧм балл оз содтыссьы. |
Вариант №1
Диктант
1
Воас гожöм. Кокньыда лолыштас вöр-ва. Ловзяс ывлавыв. Вöрыс вöччас веж шöвкöн, видзьяс вылын гоньгöдчасны дзоридзьяс, петас турун, горöдчасны ёсь гöлöса лэбачьяс.
Видзьяс вылö локтасны сиктса зiль войтыр ытшкан да куртан машинаясöн, куран-косаöн. Заводитчас турун пуктöм. Бур киподтуя йӧз кыпӧдасны зорöдъяс.
Гожöм помлань сёнъяс да тыяс пöлöн кисьмас льöм, сэтöр, öмидз. Майбырöй, чöсмась шондiöн да зэрöн быдтöм вотöснас. Вай гортад сёйны йöлöн, вöчны варенньö. (63 кыв)
ВОЧАКЫВЪЯ БЛАНОК
____________________________________________________ __-ӧд класс «__»____________20__
Удж вӧчысьлӧн ов да ним класс числӧ тӧлысь во
Удж вӧчӧм дорӧ индӧдъяс
Дона велӧдчысьяс!
Тіян водзын мог – гижны диктант да вӧчны гижӧм текст серти 8 задание.
Медводз велӧдысь диктуйтас текстсӧ. Тіянлы колӧ гижны грамотнӧя, орфография да пунктуацияысь велӧдӧм правилӧяс тӧд вылын кутӧмӧн.
Сэсся, гижӧм текст вылӧ мыджсьӧмӧн, колӧ вӧчны 8 задание.
Вочакывъяссӧ гижӧй ВОЧАКЫВЪЯ БЛАНОК вылӧ.
Быд задание донъявсьӧ баллъясӧн. Вӧчӧй кыдз верманныд унджык задание, медым шедӧдны медуна балл.
Став бурсӧ Тіянлы!
Гижӧй текстсӧ диктовка улӧ да вӧчӧй сы дорӧ сетӧм заданиеяссӧ. Гижӧй мичаа, гӧгӧрвоана.
1
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Сюся лыддьӧй гижӧм текстсӧ да вӧчӧй сы дорӧ сетӧм заданиеяссӧ.
Кыдзи позьӧ нимтыны текстсӧ?
2
Вочакыв: ____________________________________________________________________________
Мыйла локтасны видзьяс вылӧ сиктса йӧз? Вочавидзӧй дженьыда.
3
Вочакыв: ____________________________________________________________________________
Кутшӧм кывйын шы да шыпас лыдыс ӧтмында?
4
5

Корсьӧй медводдза сёрникузяысь кыв, кодлӧн составыс лӧсялӧ татшӧм схема дорӧ:
(кыввуж, кыв артмӧдан да кыв вежлалан суффиксъяс). Гижӧй тайӧ кывсӧ.
Вочакыв: ____________________________________________________________________________
Корсьӧй 1-2 сёрникузяясысь ӧти кыввужъя кывъяс да гижӧй найӧс турун юръяс вылӧ.
6

7
Коймӧд абзацысь корсьӧй сэтшӧм сёрникузя, кӧні сы мында жӧ ӧтсяма юкӧд, мыйта серпасалӧма дзоридз. Быд турун юр вылӧ гижӧй ӧти ӧтсяма юкӧдӧн.



Кутшӧм мортӧс позьӧ шуны зільӧн? Вочавидз 1- 2 сёрникузяӧн. Заводитны позьӧ тадз:
8
Зіль морт – тайӧ морт, коді…


Вочакыв
_____________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Вариант №2
1
Тулыс нюжаліс. Заводитіс сывны мартын, а тулысыс локтіс апрель помланьыс. Лымйыс сыліс, юяс лӧзӧдісны. Гаръяс туктісны, бербаяс дзикӧдз вижӧдісны.
Ми виччысим, кор локтасны миянӧ важ тӧдсаяс – скворечьяс. Амбар бокӧ сувтӧдім налы выль оланін. Коді сэтчӧ овмӧдчас?
Ӧти асылӧ Юля аддзис воӧм лэбачьясӧс. Найӧ пукалісны тополь вожъяс вылын. Кузь туй бӧрад найӧ эз сьывны, эз пинясьны, эз косясьны пышкайяскӧд. Лунтыр шойччисны. Рытнас лэбачьяс разӧдчисны бӧрйыны позъяс.
(65 кыв)
С.Раевский серти
ВОЧАКЫВЪЯ БЛАНОК
____________________________________________________ __-ӧд класс «__»____________20__
Удж вӧчысьлӧн ов да ним класс числӧ тӧлысь во
Удж вӧчӧм дорӧ индӧдъяс
Дона велӧдчысьяс!
Тіян водзын мог – гижны диктант да вӧчны гижӧм текст серти 8 задание.
Медводз велӧдысь диктуйтас текстсӧ. Тіянлы колӧ гижны грамотнӧя, орфография да пунктуацияысь велӧдӧм правилӧяс тӧд вылын кутӧмӧн.
Сэсся, гижӧм текст вылӧ мыджсьӧмӧн, колӧ вӧчны 8
задание.
Вочакывъяссӧ гижӧй ВОЧАКЫВЪЯ БЛАНОК вылӧ.
Быд задание донъявсьӧ баллъясӧн. Вӧчӧй кыдз верманныд унджык задание, медым шедӧдны медуна балл.
Став бурсӧ Тіянлы!
Гижӧй текстсӧ диктовка улӧ да вӧчӧй сы дорӧ сетӧм заданиеяссӧ. Гижӧй мичаа, гӧгӧрвоана.
1
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Сюся лыддьӧй гижӧм текстсӧ да вӧчӧй сы дорӧ сетӧм заданиеяссӧ.
Кыдзи позьӧ нимтыны текстсӧ?
2
Вочакыв: ____________________________________________________________________________
Мыйла лэбачьяс чӧла пукалісны пу вылын? Вочавидзӧй дженьыда.
3
Вочакыв: ____________________________________________________________________________
Кутшӧм кывйын шы да шыпас лыдыс ӧтмында?
4
5

Корсьӧй 1 сёрникузяысь кыв, кодлӧн составыс лӧсялӧ татшӧм схема дорӧ:
(кыввуж, кыв артмӧдан да кыв вежлалан суффикс). Гижӧй тайӧ кывсӧ.
Вочакыв: ____________________________________________________________________________
Корсьӧй мӧд абзацысь ӧти кыввужъя кывъяс да гижӧй найӧс скворечникъяс вылӧ.
6
7
Корсьӧй сэтшӧм сёрникузя, кӧні сы мында жӧ ӧтсяма юкӧд, мыйта сквореч серпасалӧма. Быд лэбач вылӧ гижӧй ӧти ӧтсяма юкӧдӧн.



Мый колӧ вӧчны мортлы лэбачьяслы отсалӧм могысь? Вочавидз 1- 2 сёрникузяӧн. Заводитны позьӧ тадз:
8
Лэбачьяслы отсалӧм могысь миянлы колӧ…
Вочакыв: ____________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________