СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Комплект (контрольно) оценочных средств по учебной дисциплине Иностранный язык в профессиональной деятельности по специальности СПО 54.02.01 Дизайн (по отраслям)

Нажмите, чтобы узнать подробности

Просмотр содержимого документа
«Комплект (контрольно) оценочных средств по учебной дисциплине Иностранный язык в профессиональной деятельности по специальности СПО 54.02.01 Дизайн (по отраслям)»



Комитет образования и науки Волгоградской области

Государственное бюджетное профессиональное образовательное учреждение «Волгоградский технологический колледж»


















Комплект (контрольно) оценочных средств

по учебной дисциплине

Иностранный язык в сфере профессиональной коммуникации

основной профессиональной образовательной программы

по специальности СПО

54.02.01 Дизайн (по отраслям)
























Волгоград 2017



Раздел 1. Общие положения


Результатом освоения учебной дисциплины являются освоенные умения и усвоенные знания, направленные на формирование общих и профессиональных компетенций.

Формой аттестации по учебной дисциплине является дифференцированный зачет .

Итогом зачета является качественная оценка в баллах от двух до пяти.


Раздел 2. Результаты освоения учебной дисциплины, подлежащие проверки

    1. Освоенные умения:

В результате контроля и оценки по учебной дисциплине осуществляется комплексная проверка следующих умений:

уметь:

У 1. вести беседу (диалог профессиональной направленности и на повседневные темы) на иностранном языке;

У 2. составлять и осуществлять монологические высказывания по профессиональной тематике и на повседневные темы

У 3. переводить иностранные тексты профессиональной направленности

У 4. профессионально пользоваться словарями, справочниками и другими источниками информации


    1. Усвоенные знания

В результате контроля и оценки по учебной дисциплине осуществляется комплексная проверка следующих знаний:

знать:

З 1. лексический (1200-1400 лексических единиц) и грамматический минимум, необходимый для овладения устными и письменными формами общения и перевода текстов профессиональной направленности

З 2. правила ведения деловой переписки, особенности стиля и языка деловых писем, речевую культуру общения по телефону, ;

З 3. правила пользования специальными терминологическими словарями;

правила пользования электронными словарями;


2. 3. Смежные результаты

В результате контроля и оценки по учебной дисциплине осуществляется проверка сформированности следующих общих компетенций:


Общие компетенции

Показатели оценки результата

ОК 1. Понимать сущность и социальную значимость своей будущей профессии, проявлять к ней устойчивый интерес.


- демонстрация познавательного интереса в ходе овладения профессиональными умениями и навыками;

- активная учебная позиция, участие в конкурсах, выставках и конференциях;

ОК2. Готовность и способность вести диалог на английском языке с представителями других культур .

- целеполагание и планирование собственной деятельности;

- обоснование принятых решений;

ОК 3. Готовость и способность к непрерывному образованию включая самообразование в профессиональной области с использованием английского языка

- умение самостоятельно выбирать успешные коммуникативные стратегии различных ситуациях общения- аргументирование и обоснование принятых решений;

ОК 4. Осуществлять поиск, анализ и оценку информации, необходимой для постановки и решения профессиональных задач, профессионального и личностного развития.

- применение ИВТ в поиске информации для эффективного выполнения профессиональных задач;

- ранжирование найденной информации, её анализ и оценка;

- применение найденной информации для профессионального и личностного развития;

ОК 5. Использовать информационно-коммуникационные технологии для совершенствования профессиональной деятельности.

- навыки работы в профессиональной сфере с использованием информационно-коммуникационных технологий;

ОК 6. Работать в коллективе и команде, обеспечивать ее сплочение, эффективно общаться с коллегами, руководством, потребителями.

- использование приемов и методов психологии делового общения в работе с коллегами, руководством, клиентами и потребителями;

ОК 7.Самостоятельно определять задачи профессионального и личностного развития, заниматься самообразованием, осознанно планировать повышение квалификации.

- планирование личностного развития и повышение уровня профессиональной компетентности;

- оценка эффективности организации самостоятельных занятий при освоении профессиональных компетенций;


Раздел 3. Оценка освоения учебной дисциплины

    1. Общие положения


Учебный материал оценивается по разделам и заканчивается дифференцированным зачетом: ДЗ 3, ДЗ 4, ДЗ 5, ДЗ 6 ,ДЗ 7

ДЗ 3: Обучающимся предлагается 7 заданий. Раздел: Представление.Знакомство(1 задание-тестовое,10 вопросов. 2 задание – на проверку навыков монологической речи) Раздел: Путешествие на самолете.( 1 задание-тестовое 9 вопросов. 2задание – лексико-грамматическое. 3 задание - на проверку навыков монологической речи) Раздел: В гостинице (1 задание тестовое.2 задание – на проверку навыков монологической речи)

ДЗ 4: Обучающимся предлагается 5 заданий. Раздел: Разговор по телефону(1 задание-тестовое.2 задание на проверку навыков диалогической речи).Раздел: Экскурсия по городу(1 задание-тестовое. 2 задание – лексико-грамматическое. 3задание -на проверку навыков диалогической речи)..

ДЗ 5:Обучающимя предлагается 8 заданий. Раздел: Виды жилья в Великобритании и США.( 5 заданий - лексико-грамматические) Раздел: Типы размещений.(1 задание – тестовое,8 вопросов . 2 – лексико-грамматическое)

ДЗ 6: :Обучающимя предлагается 6 заданий. Раздел: Интерьер помещений.(1 задание-тестовое,12 вопросов. 2 задание - лексико-грамматическое. ) Раздел: Ландшафтный дизайн .( 3 задания – лексико-грамматические. 4 задание - на проверку навыков монологической речи

ДЗ 7: :Обучающимя предлагается 12 заданий. Раздел: Прием на работу.(7 заданий - лексико-грамматических. 8 задание - на проверку навыков диалогической речи) Раздел: История дизайна (5 заданий – лексико-грамматических)

Характер предъявляемых заданий комплексный: (ответы на тестовые вопросы, задания на выбор ответа, продолжить предложение, выполнить лексико-грамматические упражнения)

Принцип формирования заданий от простого к сложному.

Время выполнения заданий составляет 1 час.

Форма предъявления ответа комбинированная.


    1. Тексты заданий

1. Раздел: Представление.Знакомство

Проверяемые результаты обучения: У1, У2, , З 1, З 2.

Задания для оценки усвоения темы:


Задание 1:

1. Выберите правильный ответ.

1. Ann, … our secretary Petrova, please.

a) see b) meet c) let d) have

2. Let me …. our new secretary.

a) introduce b) promise c) remember d) tell

3. He has some … with you.

a) head b) friend c) business d) delegation

2.Выберите правильный перевод.

1.Я бы хотел поговорить с вами.

a) I want to say a word to him.

b) I’d like to have a talk with you.

c) I have spoken to you.

d) I’d like to speak about you.

2. Кейт, познакомься с моим новым секретарём.

a) Will you introduce my new secretary Kate to me?

b) Meet my new secretary, Kate.

c) Let me introduce my new secretary Kate to him.

d) Will you introduce Kate to my new secretary?

3. Let me introduce John Green, a Sales Manager to your colleagues.

a) Джон Грин работает менеджером по сбыту со своими коллегами.

b) Разрешите мне представить Джона Грина, менеджера по сбыту, вашим коллегам.

с) Разрешите мне вам представить Джона Грина, менеджера по сбыту.

d) Разрешите Джону Грину, менеджеру по сбыту , вам представиться.

3. Продолжите лексический ряд.

1. Dear Sirs, Gentlemen, friends,…

a) Mrs. b) Miss c) Ms. d) Mr.

2. Pleased, glad, happy,…

a) shy b) grateful с) smart d) kind

4. Вставьте пропущенные фразы в диалог в правильном порядке.

T. - Good morning. How are you, Fred?

F. - ……………………………………………………..

T. - Very well, thank you.

F. - ……………………….This is Ms. Black. Ms. Black, this is Fred Stern.

B. - Nice to meet you Mr. Stern.

T. - ………………….What’s your profession, Ms. Black?

B. – I’m a secretary.

T. –……………………….

B. -I work with Alpha.

T. –I see.



a) Nice to meet you too.

b) What company do you work for?

c) Good morning. Fine, thanks. And how are you, Tom?

d) Let me introduce my new secretary to you.



Критерии оценивания работ с тестовыми заданиями.

І уровень

Оценка «неудовлетворительно»

выполнено от 11-24%

ІІ уровень

Оценка «удовлетворительно»

выполнено от 25-69%

ІІІ уровень

Оценка «хорошо»

выполнено от 70-89%

ІV уровень

Оценка «отлично»

выполнено от 90-100%


Задание 2: Выскажитесь по теме: «Позвольте представиться» (10-12 предложений)

Критерии оценки монологической и диалогической речи

"отлично"- выставляется, если студент свободно владеет профессиональной лексикой, демонстрирует умение использовать изученные речевые единицы в различных ситуациях общения.

"хорошо" – выставляется, если студент профессиональной лексикой строит высказывания на основе подготовленной модели общения, делая незначительные ошибки.

"удовлетворительно" – выставляется, если в высказываниях студента присутствует значительное количество лексико-грамматических ошибок, указывающих на слабую подготовленность.

"неудовлетворительно" – выставляется, если студент не освоил лексику, не способен высказаться по теме.


2. Раздел: На борту самолета

Проверяемые результаты обучения: У1, У2, У3, , З 1, З 2.

Задания для оценки усвоения темы:

Задания 1:

1. Выберите правильный ответ.

1. The plane …..in forty minutes.

a) stands up b) takes off c) write down d) watches

2. Passengers are requested ……their seat belts.

a) to fasten b) to sleep c) to like d) to clean

3. You …..in London at 9. 30 p. m.

a) jump b) smoke c) feel d) land

2. Выберите правильный перевод.

1. Стюардесса, принесите мне, пожалуйста, стакан воды.

a) Stewardess, could I have a glass of water, please?

b) Stewardess, would you care for a glass of water, please?

c) Stewardess, could you have a glass of water, please?

d) Stewardess, could I have a glass of tea, please?

2. Не могли бы вы немного опустить спинку моего сиденья?

a) Would you mind having the back of my seat a little?

b) Would you mind fastening the back of my seat a little?

c) Would you like lowering the back of my seat a little?

d) Would you mind lowering the back of my seat a little?

3. Passengers are requested to register.

a) Пассажиры просят пройти регистрацию.

b) Пассажиров просят пройти идентификацию.

c) Пассажиры хотят пройти регистрацию.

d) Пассажиров просят пройти регистрацию.

3. Продолжите лексический ряд.

1. To register, to declare, to land,…

a) to need b) to announce c) to hear d) to prepare

2. A plane, a board, a pilot, …

a) an altitude b) a bell c) a table d) a friend

4. Вставьте пропущенные фразы в диалог в правильном порядке.

S: Ladies and gentlemen, British airways welcome you aboard this Boeing 747 and hope you have a pleasant flight. ….

P: Excuse me, miss. When do we land in Manchester?

S: …

P: Will you tell me what altitude shall we be flying?

S: We’ll be flying at an altitude of about 27 thousand feet.

P: Thank you. ….

S: It was cold and windy yesterday.

P: …

S: Yes, of course. You’ll have lunch in 10 minutes.

a) The plane lands in Manchester at 8. 30 a.m.

b) You are requested to fasten your seat belts and kindly refrain from smoking.

c) Will any meals be served on the plane?

d) What’s the weather like in Manchester?



Критерии оценивания работ с тестовыми заданиями.

І уровень

Оценка «неудовлетворительно»

выполнено от 11-24%

ІІ уровень

Оценка «удовлетворительно»

выполнено от 25-69%

ІІІ уровень

Оценка «хорошо»

выполнено от 70-89%

ІV уровень

Оценка «отлично»

выполнено от 90-100%

Задание 2.

  1. Complete these statements made by someone who does the job. Use the correct form of one of the verbs in the list and the word or phrase in brackets.


speak use wear work


EXAMPLE: I have to enjoy working with people. (people)


  1. I have to (uniform)

  2. I have to be able (as part of a team)

  3. I have to be good at (on the telephone)

  4. I have to know how (a computer)

  5. I have to be willing (long hours)

  6. Sometimes I have to (night shift)

  7. Occasionally I (hotel on the beach)


  1. For sentences 2, 3, 4 and 5 write the questions that the job interviewer might ask.


EXAMPLE: Do you enjoy working with people?


  1. For sentences 1, 6 and 7 write the question that a colleague or friend might ask to find out about the job.

  2. Ruth works as a check-in clerk at a busy airport, but this week is her week off. Look at her normal work routine and what she is doing this week. Make sentences like the example.


Routine

Work

This week

Get up

7 a.m. (always)

10 a.m.

Morning

Work at airport check-in desk (usually)

Go to gym

Lunch

In staff canteen (usually)

With friends or family

Afternoon

Work in departure lounge (sometimes)

Shopping

Evening

Watch TV (usually)

Out with friends

EXAMPLE

When I work, I always get up at 7 a.m., but this week I’m getting up at 10 a.m.


3:

  1. Complete the description of Canada with are, is, has got, or nothing.

Canada _______ the world’s second largest country. It _______ located to the north of the USA and _______ stretches across six time zones. Canada _______ a population of approximately 32 million that _______ consists of many different nationalities: there _______ an English-speaking majority but there _______ also a large French-speaking minority in Quebec.


The climate _______ varied: the north _______ a polar climate, but on the Pacific coast around Vancouver there _______ warm winters, where temperatures rarely fall below zero. There _______ many attractions for tourists. Canada _______ some of the most spectacular scenery in the world. There _______ mountains, great plains, and many rivers, along which most of the big cities _______ located. There _______ lots of things for the twenty million visitors a year who come to Canada to do.


4.Write questions for the FAQ section of a website about Canada.


  1. Where / located?

  2. What / population?

  3. What / climate / like?

  4. What / attractions?

  5. Where / cities?

  6. How many / visitors every year?



Критерии оценки при выполнении заданий:

"отлично"- выставляется, если студент выполнил все задания верно.

"хорошо" - выставляется, если студент выполнил правильно не менее 3/4 заданий.

"удовлетворительно"- выставляется за работу, в которой правильно выполнено не менее половины заданий.

"неудовлетворительно" - выставляется за работу, в которой не выполнено более половины заданий.


Задание 3 (практическое задание на проверку умений): высказаться по теме: «Правила поведения на борту самолета» (8-10) предложений).

Критерии оценки монологической и диалогической речи:

"отлично"- выставляется, если студент свободно владеет профессиональной лексикой, демонстрирует умение использовать изученные речевые единицы в различных ситуациях общения.

"хорошо" – выставляется, если студент профессиональной лексикой строит высказывания на основе подготовленной модели общения, делая незначительные ошибки.

"удовлетворительно" – выставляется, если в высказываниях студента присутствует значительное количество лексико-грамматических ошибок, указывающих на слабую подготовленность.

"неудовлетворительно" – выставляется, если студент не освоил лексику, не способен высказаться по теме.

3. Раздел: В гостинице

Проверяемые результаты обучения: У1, У2, , З 1, З 2.

Задания для оценки усвоения темы:


Задание 1.

1. Выберите правильный ответ

1. What hotel can you…?

a) look b) fly c) recommend d) prepare

2. Arriving at the hotel a visitor should …an arrival card.

a) fill in b) dance c) write d) put

3. I’d like …overlooking the sea.

a) a bath b) a stay c) a floor d) a double room

2. Выберите правильный перевод.

1. Сколько стоит номер люкс с видом на море?

a) What is the bill for a suite overlooking the sea?

b) What is the rate for a suite overlooking the sea?

c) What is the rate for a suite overlooking the ocean?

d) What is the rate for a single room overlooking the sea?

2. Заполняя бланк карточки прибытия, вы пропустили дату своего рождения.

a) Making up the arrival card you failed to put down the date of birth

b) Filling in the arrival card you failed to put down the date of birth.

c) Filling in the birthday card you failed to put down the date of birth

d) Filling in the arrival card you failed to put down your address.

3. Портье встречает новых посетителей гостиницы и размещает их.

a) A chambermaid receives new visitors and gives them an accommodation.

b) A porter receives new visitors and gives them an accommodation.

c) A cook receives new visitors and gives them an accommodation.

d) A reception clerk receives new visitors and gives them an accommodation.

3. Продолжите лексический ряд.

1.A double room, a single room, a room,…

a) a suite b) a hall c) a place d) a day

2.A desk clerk, a porter, a clerk,…

a) a chambermaid b) a visitor c) a cook d) a woman

4. Вставьте пропущенные фразы в диалог в правильном порядке.

- Hello, Reception. What can I do for you?

- When for?

- From the 10th to the 15th of October.

- I'd like a suite. How much is it?



- That's fine.

- What is your name, please?

- …

- Well, Mr. Greenland, your room is 305. We are waiting for you on the 10th of October.

- …

- Don't worry; we'll hold the room until midnight.

a) OK, what kind of room would you like?

b) My name is Mr Greenland.

c) I'd like to book a room.

d) Oh, but my train arrives very late.

Критерии оценивания работ с тестовыми заданиями.

І уровень

Оценка «неудовлетворительно»

выполнено от 11-24%

ІІ уровень

Оценка «удовлетворительно»

выполнено от 25-69%

ІІІ уровень

Оценка «хорошо»

выполнено от 70-89%

ІV уровень

Оценка «отлично»

выполнено от 90-100%


Задание 2 (практическое задание на проверку умений): составить диалог по теме: «Бронирование номера в гостинице» (10-12 предложений).

Критерии оценки монологической и диалогической речи:

"отлично"- выставляется, если студент свободно владеет профессиональной лексикой, демонстрирует умение использовать изученные речевые единицы в различных ситуациях общения.

"хорошо" – выставляется, если студент профессиональной лексикой строит высказывания на основе подготовленной модели общения, делая незначительные ошибки.

"удовлетворительно" – выставляется, если в высказываниях студента присутствует значительное количество лексико-грамматических ошибок, указывающих на слабую подготовленность.

"неудовлетворительно" – выставляется, если студент не освоил лексику, не способен высказаться по теме.

3. Раздел: Экскурсия по городу

Проверяемые результаты обучения: У1, У2, У 3 , З 1, З 2.

Задания для оценки усвоения темы:


Задание 1.

1. Выберите правильный ответ.

1. Am I on the right … to the Mamaev Hill?

a) road b) block c) transport d) place

2. When was that castle …?

a) write b) built ) wait d) fly

3. The museum is worth….

a) taking b) changing c) missing d) seeing

4.The… of this bridge dates back to the times of Suvorov

a)playing, b)attention, c)foundation, d)celebration

2. Выберите правильный перевод.

1. I would like to draw your attention to this palace.

a) Я хотела бы обратить ваше внимание на этот собор.

b). Обратите внимание на этот великолепный дворец.

c) Я хотела бы обратить ваше внимание на этот дворец.

d) Обратите ваше внимание на эту средневековую церковь.

2. Пересядьте на троллейбус 28.

a) Go by trolleybus 28.

b) Take the number 28 trolleybus.

c) Change the number 28 trolleybus.

d) Get off the number 28 trolleybus.

3. The city is famous for its numerous monuments.

a) Этот город знаменит своими широкими площадями

b) Этот город знаменит своими историческими памятниками.

c) Этот город знаменит своими средневековыми памятниками

d) Этот город знаменит своими многочисленными памятниками

4.This magnificent palace was built under Catherine II.

a)Этот великолепный замок был построен при Екатерине Второй.

b)Этот величественный дворец был построен при Екатерине Второй.

c)Этот знаменитый дворец был построен при Екатерине Первой

d)Этот живописный замок был построен при Екатерине Второй.

3. Продолжите лексический ряд.

1. A tube, a trolleybus, a bus,….

a) a museum b) a palace c) a taxi d) a castle

2. To go sightseeing, to draw attention, to be worth seeing, …

a) to show b) to swim c) to help d) to play

3.A tower, a cathedral, a church

a) a book, a table ,a castle, a door

Задание 2.

Вставьте пропущенные фразы в диалог в правильном порядке.

Guest: Excuse me, ………………………….

Tour guide: Well. It's in the city centre in Chuykova Street.

G: Is it far to walk?

T.G.: ………………………..It's about 5 stops.

G: What number bus should I take?

T.G.: ……………………………

G: Where's the bus stop?

T.G.: Turn left outside the hotel and go straight ahead until you ge­t to the main road. There you will see traffic lights. …………………………..The bus stop is on your left.

G: Thank you very much.

a) Could you tell me the way to the Panorama of Stalingrad Battle, please?

b) Don't cross the street.

c) Yes, you'd better take a bus.

d) Take the number 10 tram.

Критерии оценивания работ с тестовыми заданиями.

І уровень

Оценка «неудовлетворительно»

выполнено от 11-24%

ІІ уровень

Оценка «удовлетворительно»

выполнено от 25-69%

ІІІ уровень

Оценка «хорошо»

выполнено от 70-89%

ІV уровень

Оценка «отлично»

выполнено от 90-100%

Задание 3: Выскажитесь по теме: «Составьте рассказ о вашем городе » (10 -12 предложений)

Критерии оценки монологической и диалогической речи

"отлично"- выставляется, если студент свободно владеет профессиональной лексикой, демонстрирует умение использовать изученные речевые единицы в различных ситуациях общения.

"хорошо" – выставляется, если студент профессиональной лексикой строит высказывания на основе подготовленной модели общения, делая незначительные ошибки.

"удовлетворительно" – выставляется, если в высказываниях студента присутствует значительное количество лексико-грамматических ошибок, указывающих на слабую подготовленность.

"неудовлетворительно" – выставляется, если студент не освоил лексику, не способен высказаться по теме.


5. Раздел: Беседа по телефону

Проверяемые результаты обучения: У1, У2, У6, У7, З 1, З 4.

Задания для оценки усвоения темы


Задание 1

1.Вставьте подходящее по смыслу слово

1. The line is …time.

a) put b) small c) engaged d) lucky

2. Is the telephone … ?

a) put through b) out of order c) trunk call d) call

3.You have dialed the … .

a) long buzz b) wrong number c) telephone directory d) long line



2. Выберите правильный перевод.

1. What’s the extension for Moscow Sales department?

a) Как сделать звонок в московский отдел продаж?

b) Как сделать междугородний звонок в московский отдел продаж?

c) Какой добавочный номер в московском отделе продаж?

d) Как мне позвонить в московский отдел продаж?

2. I have to make a trunk call now.

a) Мне нужен срочный вызов сейчас.

b) Я слышу телефонный гудок сейчас.

c) Мне нужно сделать междугородний звонок сейчас.

d) Мне нужно сделать поздний звонок сейчас.

3. Will you hold on, please?

a) Оставайтесь на линии, пожалуйста.

b) Держитесь за ручку, пожалуйста.

c) Пождите минуту, пожалуйста.

d) Не могли бы вы подождать минуту, пожалуйста?

3. Продолжите лексический ряд.

1. to tell, to say, to talk,…

a) to speak b) to fit c) to miss d) to lead

2. to make a call, to ring up, to call, …

a) to hold on b) to dress c) to clean d) to make

4. Вставьте пропущенные фразы в диалог в правильном порядке.

Secretary. Good morning, Motors Company. Can I help you?

Jack. Hello, Jack Wharton speaking. ………….

Secretary. …………………… Would you like to leave a message?

Jack. Certainly. …………………I need to talk to him urgently!

Secretary. Yes, of course. …………………

Jack. Thanks, bye.

Secretary. Goodbye.

a) Would you ask him to call me back?

b) Thank you for your call.

c) I’d like to speak to Nick Stanley, please.

d) Oh, I’m afraid Mr. Stanley isn’t here at the moment.

Критерии оценивания работ с тестовыми заданиями.

І уровень

Оценка «неудовлетворительно»

выполнено от 11-24%

ІІ уровень

Оценка «удовлетворительно»

выполнено от 25-69%

ІІІ уровень

Оценка «хорошо»

выполнено от 70-89%

ІV уровень

Оценка «отлично»

выполнено от 90-100%



Задание 2. . Раскройте скобки, употребляя глагол в соответствующем времени.

1. The letter (to be) too long?

2. My sister (to become) a good secretary in a few years.

3. Mary (to have) a shower before going for a work.

4. I (not to write) a test yesterday.

5. We (to take) Secretarial Courses next year.

6.…you (to type) a letter for a Paris company a day ago?

7. I seldom (to go) shopping.

8. Last Monday they (to sign) the contract.

9. What letter…you (to write) now?

10. He (to speak) to a secretary on the phone last week

11. A secretary usually (to maintain) diaries.

12. Secretaries (not to attend) Shorthand courses every month

"отлично"- выставляется, если студент выполнил все задания верно.

"хорошо" - выставляется, если студент выполнил правильно не менее 3/4 заданий.

"удовлетворительно"- выставляется за работу, в которой правильно выполнено не менее половины заданий.

"неудовлетворительно" - выставляется за работу, в которой не выполнено более половины заданий.


Задание 3 (практическое задание на проверку умений): составить диалог по теме: «Договориться о встрече по телефону» (10-12 предложений).

Критерии оценки монологической и диалогической речи:

"отлично"- выставляется, если студент свободно владеет профессиональной лексикой, демонстрирует умение использовать изученные речевые единицы в различных ситуациях общения.

"хорошо" – выставляется, если студент профессиональной лексикой строит высказывания на основе подготовленной модели общения, делая незначительные ошибки.

"удовлетворительно" – выставляется, если в высказываниях студента присутствует значительное количество лексико-грамматических ошибок, указывающих на слабую подготовленность.

"неудовлетворительно" – выставляется, если студент не освоил лексику, не способен высказаться по теме.


6. Раздел: Виды жилья в Великобритании и США

Проверяемые результаты обучения: У1, У2, У3, З 1, З 2.

Задания для оценки усвоения темы:


Задание 1.

Doctor Sandford`s house

  1. Doctor Sandford`s house is not large , but it is --- .

  2. It is small --- cottage.

  3. Behind it there is a little orchard with a few --- .

  4. On the ground floor there is a --- .

  5. There are also several rooms --- .

  6. The --- is modern and quite new.

upstairs , furniture , comfortable , kitchen ,two-storey , fruit trees .

II Translate the words from English into Russian.

Types of houses

Block of flats

(us apartment building)

Cottage

Detached house

Terraced house

III Where people live.

  1. I live in the country. a. It has 20,000 inhabitants.

  2. I live in the city centre. b. It`s very small, with only 800 inhabitants.

  3. I live in the suburbs. c. There are a lot of houses but no offices or big shops.

  4. I live in a village. d. It`s right in the middle of the city.

  5. I live in a small town. e. It`s the area outside the central part of town.

  6. I live in a residential area. f. There are two floors below me.

  7. I live in the second floor. g. There are fields and trees all around me.



IV Match the name with the correct definition.

Type of home Definition

detached house a small house with only one floor

semi-detached house a set of rooms on one floor of a building

terraced house a small flat

flat a small house , especially in the country

flatlet a house not joined to another on either side

bed-sitter a room used for both living and sleeping in

cottage a house joined to another on one side

bungalow one of a long line of houses joined together



V Fill in the missing words

Write the room.

Study hall dining room

bedroom living room kitchen

garage bathroom



Where do you usually…

1 …take off your coat? In the---

2 …have a shower? In the---

3 …have dinner ? In the---

4 …use a computer? In the---

5 …park your car? In the---

6 …make lunch? In the---

7 …watch television? In the---

8 …sleep? In the---



Критерии оценки при выполнении заданий:

"отлично"- выставляется, если студент выполнил все задания верно.

"хорошо" - выставляется, если студент выполнил правильно не менее 3/4 заданий.

"удовлетворительно"- выставляется за работу, в которой правильно выполнено не менее половины заданий.

"неудовлетворительно" - выставляется за работу, в которой не выполнено более половины заданий.



7. Раздел: Типы размещения

Проверяемые результаты обучения: У1, У2, У6, У7, З 1, З 4.

Задания для оценки усвоения темы:


Задание 1.

1. Выберите правильный ответ.

1. Internet bookings …computer reservation systems

a) look b) use c) recommend d) prepare

2. Arriving at the hotel a visitor should …an arrival card.

a) fill in b) dance c) write d) put

3. All hotels offer a range of services and...

a) a bath b) a stay c) a floor d) facilities

2. Выберите правильный перевод.

1.Какие типы жилья вы можете предложить?

a) What is the bill for a suite overlooking the sea?

b) What is the rate for a suite overlooking the sea?

c) What is the rate for a suite overlooking the ocean?

d) What type of house can you offer?

2. В мобильных домах селятся пенсионеры и студенты.

a) Making up the arrival card you failed to put down the date of birth

b) Filling in the arrival card you failed to put down the date of birth.

c) Filling in the birthday card you failed to put down the date of birth

d) Filling in the arrival card you failed to put down your address.

3. Смежные дома самый популярный способ размещения в Великобритании

a) A chambermaid receives new visitors and gives them an accommodation.

b) A porter receives new visitors and gives them an accommodation.

c) Hotels are the most popular type of accommodation in many countries.

d) A reception clerk receives new visitors and gives them an accommodation.

3. Продолжите лексический ряд.

1.A double room, a single room, a room,…

a) a suite b) a hall c) a place d) a day

2.A hotel, a motel, a guest house….

a) a chambermaid b) a visitor c) a lodge d) a woman

Критерии оценивания работ с тестовыми заданиями.

І уровень

Оценка «неудовлетворительно»

выполнено от 11-24%

ІІ уровень

Оценка «удовлетворительно»

выполнено от 25-69%

ІІІ уровень

Оценка «хорошо»

выполнено от 70-89%

ІV уровень

Оценка «отлично»

выполнено от 90-100%

Задание 2.

Ответьте на вопросы

AMERICAN HOME

1.How many bedrooms are usually in an American apartment?

2.What about furniture ? Is there much of it?

3.How is the light organized?

4.How are usually walls decorated?

5.What about modern conveniences?

6.Can you rent an apartment or you must purchase it?

7.How much will you pay for a rent?

8.If you can not buy a house how can you organize you living?

9.Where are mobile homes usually located?

10.Who lives in mobiles?

Критерии оценки при выполнении заданий:

"отлично"- выставляется, если студент ответил на все вопросы верно.

"хорошо" - выставляется, если студент выполнил правильно не менее 3/4 заданий.

"удовлетворительно"- выставляется за работу, в которой правильно выполнено не менее половины заданий.

"неудовлетворительно" - выставляется за работу, в которой не выполнено более половины заданий.



8. Раздел: Ландшафтный дизайн в Великобритании

Проверяемые результаты обучения: У1, У2, У6, У7, З 1, З 4.

Задания для оценки усвоения темы:


Задание 1.

1 .Answer the questions

а)Do the British love their gardens?

б) What can you find in British gardens?

г)Why is a gnome much more than decoration?

д)What is the shed?

е)What do British do in their gardens?

ж)What did the philosopher Roger Scruton say about British gardens ?

2. Translate the words from English into Russian.

Flat, a lawn, to despise, to look down on, not bother, a flower bed, a pond, a shed, gardening tool, junk, to mow the lawn, to pick fruit, to dig, to lay a path, a seed, a hose, a paddling pool, aching feet, uprooted.

3. Translate from Russian into English.

а) Англичане ненавидят каждого у кого лучше сад.

б) В типичном английском саду есть пруд.

в) Обязательным украшением сада является маленькие фигуры гномов.

г) Сарай - это маленькая деревянная или пластиковая конструкция в которой хранятся садовые инструменты.

д)Сад - это место для отдыха и развлечения.

е)Растения не критикуют тебя, не грубят, не смеются над тобой.

ж)Сад- это собственность англичан и они гордятся этим.

з)Они собирают фрукты, копают ямы и сажают семена растений



Критерии оценки при выполнении заданий:

"отлично"- выставляется, если студент выполнил все задания верно.

"хорошо" - выставляется, если студент выполнил правильно не менее 3/4 заданий.

"удовлетворительно"- выставляется за работу, в которой правильно выполнено не менее половины заданий.

"неудовлетворительно" - выставляется за работу, в которой не выполнено более половины заданий.

Задание 2.Опишите картинку(предлагаются преподавателем на выбор различные виды ландшафтного дизайна) 8-10 предложений

Критерии оценки монологической и диалогической речи:

"отлично"- выставляется, если студент свободно владеет профессиональной лексикой, демонстрирует умение использовать изученные речевые единицы в различных ситуациях общения.

"хорошо" – выставляется, если студент профессиональной лексикой строит высказывания на основе подготовленной модели общения, делая незначительные ошибки.

"удовлетворительно" – выставляется, если в высказываниях студента присутствует значительное количество лексико-грамматических ошибок, указывающих на слабую подготовленность.

"неудовлетворительно" – выставляется, если студент не освоил лексику, не способен высказаться по теме.



9. Раздел: Прием на работу

Проверяемые результаты обучения: У1, У2, У3, У4, З 1, З 2.

Задания для оценки усвоения темы:


Задание 1.

A job application letter

1. Read the advertisement and application letter.























Dear Ms. Wong,

I would like to apply for the position of graphic designer advertised in the November 23 issue of the Asian Times. I enclose a copy of my resume, as requested.

As you can see from my resume, I will graduate from art university next February. Although my work experience is limited, I believe I have the necessary skills for the position of Assistant Designer. I speak English, Japanese, and Korean.

I look forward to hearing from you.

Sincerely,

Miho Taguchi

Miho Taguchi




2. Answer the questions.

  1. What job is advertised?

  2. How many Asian languages should the applicant speak?

  3. What should he/she send?

  4. Where did Miho see the advertisement?

  5. Which Asian languages does he speak?

3. Find in the letter translation of these words.

    • обращаться по поводу должности - _____________________________________

    • прилагать резюме - ___________________________________

    • по требованию - ______________________________________

    • заканчивать университет - ______________________________

    • стаж работы, опыт работы - _________________________________

    • иметь необходимые умения - __________________________________

    • ждать ответа от … - ___________________________________________

    • искренне - _________________________________

4. Complete the sentences with words from exercise 3.

  1. I enclose in my letter the certification in Mechanical Engineering, as _________________ .

  2. The applicant must have _____________________________ for the position of Assistant Engineer.

  3. The employers require from the applicants the work ________________ .

  4. I ____________________ to hearing ____________ you.

  5. I will ________________ from the college this summer.

  6. _____________________, Nick Braid.

  7. In my applicant letter I _______________ my resume.

  8. I would like _____________________________ of mechanic.

5. Complete the application letter, using the words below.

  • requested

  • worked

  • see

  • work


  • enjoy

  • learned

  • like

  • enclose





Dear Mr. Fernandez,

I would like to apply for the position of Sales Representative advertised in the September 10 issue of the ELT Times. I ___________ a copy of my resume, as ____________.

As you can _______________ from my resume, I have _____________ for Pathfinder Publications for two years. Although I have ____________ my time there as a sales representative, and have ____________ a lot about the publishing business, I would now like to look for new challenges. I would also _______________ more chances to improve my English skills.

I would very much like to ________________ for your company, and I hope that you will consider my application.

I look forward to hearing from yo



6. Complete the sentences.

Learn

interest in

work experience

advertised

as requested

college diploma

the position of economist

worked as




1. I would like to apply for _____________________________ .

2. I enclose a copy of __________________________, __________________________ .

3. This job is _____________ in the New-York Times.

4. My ____________________ is two years in an German Company.

5. I have __________________ an English teacher for one year.

6. The successful applicant should _______________ a lot about car industry.

7. I have _____________________ foreign languages.

7. Translate into English.

1. Я хотел бы получить должность менеджера, реклама которой была в Нью-Йорк Таймс. ______________________________________________________________________________

2. Я прилагаю копию резюме и копию диплома колледжа, по требованию.

______________________________________________________________________________

3. Как Вы видите из моего резюме, я работал в компании «Oxford Press» три года.

______________________________________________________________________________

4. Мой стаж работы ограничен (не долгий). ____________________________________________________________________________

5. У меня есть необходимые умения для этой должности.

______________________________________________________________________________

6. Я свободно говорю на английском языке.__________________________________________

_________________________________________________________________________________

7. Я хотел бы работать в Вашей компании, и надеюсь, Вы рассмотрите мое заявление.

_________________________________________________________________________________

8. Я жду Вашего ответа.

_________________________________________________________________________________

Критерии оценки при выполнении заданий:

"отлично"- выставляется, если студент выполнил все задания верно.

"хорошо" - выставляется, если студент выполнил правильно не менее 3/4 заданий.

"удовлетворительно"- выставляется за работу, в которой правильно выполнено не менее половины заданий.

"неудовлетворительно" - выставляется за работу, в которой не выполнено более половины заданий

Задание 8: Выскажитесь по теме: Составьте диалог «Собеседование при приеме на работу» (10 -12 предложений)

Критерии оценки монологической и диалогической речи

"отлично"- выставляется, если студент свободно владеет профессиональной лексикой, демонстрирует умение использовать изученные речевые единицы в различных ситуациях общения.

"хорошо" – выставляется, если студент профессиональной лексикой строит высказывания на основе подготовленной модели общения, делая незначительные ошибки.

"удовлетворительно" – выставляется, если в высказываниях студента присутствует значительное количество лексико-грамматических ошибок, указывающих на слабую подготовленность.

"неудовлетворительно" – выставляется, если студент не освоил лексику, не способен высказаться


10. Раздел: История дизайна

Проверяемые результаты обучения: У1, У2,, , З 1, З 4.

Задания для оценки усвоения темы:


Задание 1.Translate the text

The History of Interior Design

In the modern world, human life activities are played out in interior spaces. We may love being out-of-doors for the sense of open air and sky, for the escape it offers from life inside enclosure, but the very joy of being outside reflects the reality that so much of life is spent inside.

Buildings and their interiors are planned to serve the purposes and styles from the times of their origins, but they exert their influence on the activities and lives that they house as long as they continue to be used.

The study of interior design, its development and change through history is a useful way both to explore the past and to make sense of the spaces in which modern life is lived.

Professional interior designers are expected to study design history, to know the practices of the past in the terms of “styles”, and to know the names and the nature of the contributions of those individuals who generated the most interesting and influential approaches to design.

escape – спасениеe nclosure – ограждение purpose – цель to exert – оказывать

development – развитие

to explore – исследовать, изучатьcontribution – вклад approach – подход

2. Find the English equivalents in the text (10 points):

жизнедеятельность людей

внутренние помещения

здания и их интерьер

изучение дизайна интерьера

отражать реальность

служить целям

оказывать влияние

использовать пространство с пользой

изучать историю дизайна

знать правила употребления термина «стиль» в прошлом

3. True or false (5 points):

1). Human life activities are played out in interior spaces.

2). The very joy of being outside reflects the fact that we spend a greater part of our life outside.

3). Buildings and their interiors exert their influence only on the activities of people.

4). The study of interior design, its development and change through history is a useful way to explore the past.

5). Professional interior designers are expected to know the names of the people who contributed much to the development of the design.

4. Answer the questions (5 points):

1). Why do we like being out-of-doors?

2). What does the joy of being outside reflect?

3) What are the buildings and their interiors are planned for?

4). Why is it useful to study the history of the interior design?

5). Do you know what the term “style” means?

5. Insert prepositions where necessary (11 points):

1). People spend a lot ___ their lives ___ interior spaces.

2). Buildings and their interiors influence ___ the activities and lives that they house.

3). One ___ the purposes ___ studying design history is to make sense ___ the spaces ___ which modern life is lived.

4). We must know the names ___ those individuals who generated the most interesting and influential approaches ___ design.

5). What offers the escape ___ life ___ enclosure?

Критерии оценивания

Студент получает 1 балл за каждый правильный ответ

Оценка Количество баллов

«5» 31-29

«4» 29-25

«3» 24-16

«2»