1 | Организационный этап | Слайд №1 | -Бур лун, челядь! Видза оланныд! Ме рад тіянлы! Пуксьöй парта саяныд, водзö вылö! -Мыйла муса да зэв дона Вöр да эзысь ю? Быдöн радейтö зэв ёна Ассьыс чужан му! Зарни шонді сійöс шонтö, Мыськö сöстöм зэр, Медым дзоридзавны пондас Миян войвыв эрд. Тайö му вылас век шуда, Лоас ныв и пи: Сійöс, донаöс, пыр кужас Видзны налöн ки! | -проверка готовности к уроку; -создание благоприятного психологического климата; - приветствует учащихся, проверяет готовность к совместной деятельности. | -самоопределение (Л); - смыслообразование (Л); - внутренняя позиция школьника (Л); - учебно-познавательная мотивация (Л); - планирование учебного сотрудничества (К) | 1 мин |
2 | Проверка домашнего задания, воспроизведение и коррекция опорных знаний учащихся. Актуализация знаний | Слайд№2 Слайд№3 | -Мый ті казяланныд ас гőгőрсьыныд? (слайд вылын ребус, челядь тöдмалöны сійöс). - А сідзкö, мый сэтшöмыс мифология? Мыйынкö эм торъялöмыс роч да коми мифологияын? - Коді найöс гижис? - Челядь, мый сэтшöмыс легенда? Предание? Быличка? Мый пуктöма подулас? Мыйöн найö торъялöны öта-мöдсьыныс? (Воссьö таблица, кöні торъя чукöръясын сетöма определениеясыс ) Легенда-христианскöй эскöмкöд йитчöм неыджыд устнöй висьт. Тайö христианскöй персонажъяс йылысь асшöр висьт. | Предание-чуймöдысь лоöмтор йылысь висьт.Преданиеса геройöн лоö татчöс олысь, а оз религиознöй гижöдъясысь персонаж. Йитчö збыль историякöд. | Быличка – сверхъестественнöй вынъяскöд(вöрсакöд, васакöд, олысякöд да с.в.) паныдасьлöмйылысь устнöй висьтъяс. | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | - создать условия, чтобы учащиеся вспомнили и актуализировали конкретное представление об основной идее изучаемого вопроса | - мотивационная основа учебной деятельности (Л); - смыслообразование (Л); -анализ, синтез, сравнение, обобщение (П); -структурирование знаний (П); -извлечение необходимой информации из прочитанных текстов (П); -смысловое чтение, осознанное и произвольное построение речевого высказывания в устной речи (П,К); - построение логической цепи и рассуждения (П); - достаточно полное и точное выражение своих мыслей в соответствии с задачами и условиями коммуникации (К); - формулирование и аргументация своего мнения и позиции в коммуникации (К); - учёт разных мнений, координирование в сотрудничестве разных позиций (К); | 3 мин |
3 | Постановка цели и задач урока. Мотивация учебной деятельности учащихся (цель и тема, способ, план, средство) | Слайд№4 Слайд№5 | - Миф - тайö збыльтор либö мöвпыштöм? - Кöсъянныд – ö тi ворсöм пыр кывзыштны ёртъяснытö, кывзыны налысь проект дорйöм да донъявны найöс? (Да) - Сідзкö, мый ми кутам вöчны урок вылын? (Ворсöм пыр кывзыны öта-мöднымöс да донъявны) - Кыдзи ми кутам донъявны öта-мöднымöс? (Разöда оценочнöй листъяс быдöнлы, тöдмöда) Защита и представление проектов. Участник проекта | Соответствие теме | Эстетический вид | Творческий подход | Общий балл | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | -Кутшöм мог сувтöдам ас водзын? (Бура кывзыны öта-мöднымöс да донъявны). | Определение темы урока, постановка цели и задач урока, осознание и принятие их учащимися. О чем мы будем говорить на уроке? Какие цели стоят перед нами на сегодняшнем уроке? | - учебно-познавательный интерес (Л); - смыслообразование (Л); - анализ, синтез, сравнение, обобщение (П); - подведение под понятие (П); - определение основной и второстепенной информации (П); -подготовка и формулирование проблемы (П); - учёт разных мнений, координирование в сотрудничестве разных позиций (К); - формулирование и аргументация своего мнения и позиции в коммуникации (К); - самоопределение (Л); - постановка познавательной цели (П); - познавательная инициатива (Р); - планирование, прогнозирование (Р); - построение логической цепи рассуждения (П); - построение речевых высказываний (П); - выбор наиболее эффективных способов решения задач (П); - планирование учебного сотрудничества (К); | 2 мин |
4 | Первичное закрепление в знакомой ситуации (типовые) в изменённой ситуации (конструктивные) | | - Коді мифъясас медшöр геройясыс? (Челядь вочавидзöны, кодъяс). - А збыльысь-ö тайö персонажъясыс вöліны, гашкö, и öні на эмöсь? ( Челядь вочавидзöны, мый вермас лоны и сідз). - А мыйöкö велöдöны оз миянöс мифъяс? (Велöдчысьяс вöчöны кывкöртöд, мый , велöдöны пыдди пуктыны вöр-ва, оз ков вунöдны вöр-ваыскöд öтувъялунсö). | | - постановка вопросов -инициативное сотрудничество (К) - высказывать предположения, обсуждать проблемные вопросы (П) | 2 мин |
5 | Творческое применение и добывание знаний в новой ситуации (проблемные задания) | Слайд№6 Слайд№6 | 1)Кылö шылад, челядь чуймöмöн кывзöны. http://ipleer.fm/song/132967097/LYSVA_VOJT_-_Zaran/ -Код йылысь тайö сьыланкывйыс? (Зарань йылысь) Асссыс уджсö петö дорйыны…. Юалöмъяс (став велöдчысьяслы проект дорйöм бöрын): Кажитчис –ö тіянлы проектыс? (Мый кажитчис, мый эз?) Отсаліс-ö тіянлы уджыс мöдпöвъёвтны тöдöмлунъяс? Мый вöлі медся тöдчанаыс да интереснöйыс тэнад уджад? Мыйын вöлі сьöкыдлуныс и кыдзи тэ сійöс пановтын? Кажитчыс татшöм сяма уджыс? Кутшöм верманныд сетны замечание либö ошкöм? 2) Воссьö кроссворд. Челядь тöдмалöны. Петö дорйыны ассьыс уджсö … Физминутка. Юалöмъяс. 3) Воссьö отрывок «Яг морт » преданиеысь.Мичаа кодкö öти лыддьö да тöдмалö Яг мортöс. Петö дорйыны ассьыс уджсö … Юалöмъяс. 4)Мультфильмысь отрывок серти челядь тöдмалöны Чукляöс https://youtu.be/1OzvZE7hiPg Петö дорйыны ассьыс уджсö … Юалöмъяс. 5) Ребус серти челядь тöдмалöны Русалкаöс. Петö дорйыны ассьыс уджсö … Юалöмъяс. 6) Быдöнлы парта вылö öні ме разöда пазлъяс, ті параясöн чукöртöй найöс. Коді медводдзаöн помалас, лэптö ки. (Пазлъяс чукöртöм бöрын артмö Васа). Петö дорйыны ассьыс уджсö … Юалöмъяс. 7) Видзöдöны Пывсян айка йылысь мультфильм. Тöдмалöны сійöс. Петö дорйыны ассьыс уджсö … Юалöмъяс. 8) Олыся йылысь нöдкыв : Коді дзебсясьö гöбöчын да видзö керканымöс? Кодöс корлісны корсьны гортысь вошöмторсö? 9) - Кöрткерöс районын эм сэтшöм фестиваль, коді мунö быд во сора тöлысьын. Сеэтчö волывлöны оз сöмын Россияысь, но весиг и суйöр сайсянь гöсьтъяс – дорччысьяс, кодъяс ордйысьöны дорччысьлöн уджын. А сиöма тайö фестивальсö Коми преданиеса геройлы? Коді тайö? (челядь вочавидзöны, мый Кöрт Айка) Петö дорйыны ассьыс уджсö … Юалöмъяс. 10) – Тöдмалöй нöдкыв: Коді торкалö вöралысьлысь кок туйсö? Дзебсясьö быд пу сайö? (Вöрса) Кывкöртöд: Мифъяс пыр йöзыс восьтісны му артмöм вылö, йöз олöм вылö, асгöгöрса олöм вылö видзöдласъяс. Найöс кыскис тöдтöмтор, выльтор, интереснöйтор Сідзкö, думыштöмтор либö збыльтор тайö мифъясыс, персонажъясыс? Вермам шуны, мый думыштöмтор ёна йитчöма збыльторйыскöд, мед мортыс ачыс аслыс пуктіс кутшöмкö тшупöд, мед не вöчны вöр-ваыслы лёктор. | - создать условия, чтобы учащиеся получили конкретное представление об основной идее изучаемого вопроса | - нравственно-этическое оценивание усваиваемого содержания (Л); -осознание ответственности за общее дело (Л); - следование в поведении моральным нормам и этическим требованиям (Л); - анализ, синтез, сравнение, обобщение, классификация (П); - выдвижение гипотез и их обоснование (П); - познавательная инициатива (Р); - поиск необходимой информации (П); - формулирование и аргументация своего мнения и позиции к коммуникации (К); - адекватное использование речевых средств для решения коммуникационных задач (К) - преобразовывать объект: импровизировать, изменять, творчески переделывать (П); - анализировать и исправлять, находить ошибки, дополнять (К); | 30 мин |
6 | Информация о домашнем задании, инструктаж по его выполнению | | -Гортын тіянлы колö тыртны таблицасö геройясöн, коді аддзас унджык: | - дать комментарий к домашнему заданию -смотивировать обучающихся на самостоятельную работу дома | - познавательная инициатива (Р); -осуществление самоконтроля по результату и по способу действия (Р); | 2 мин |
7 | Рефлексия (подведение итогов занятия) | | - А öні видлам донъявны öта-мöднымöс. Защита и представление проектов. Участник проекта | Соответствие теме | Эстетический вид | Творческий подход | Общий балл | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | Аттьö ставныдлы!Аддзысьлытöдз! | -мобилизовать учащихся на рефлексию своей деятельности -акцентирвать внимание на конечных результатах учебной деятельности обучающихся на уроке - дать анализ и оценку успешности достижения цели | - внутренняя позиция школьника (Л); - самооценка на основе критерия успешности (Л); - рефлексия способов и условий действия (Л); - адекватное понимание причин успеха/неуспеха в учебной деятельности (Л); -контроль и оценка процесса и результатов деятельности (П); - формулирование и аргументация своего мнения (К) | 5 мин |