СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Конспект урока английского языка "Предстоящая поездка в США" (11 класс)

Нажмите, чтобы узнать подробности

Просмотр содержимого документа
«Конспект урока английского языка "Предстоящая поездка в США" (11 класс)»

Класс 11. Урок

Тема урока: Предстоящая поездка в США.

Практические задачи: Научить монологической речи по теме. Организовать чтение текста с полным пониманием прочитанного. Повторить и активизировать лексический материал темы.

Образовательные задачи: расширять филологический кругозор учеников: учить учеников наблюдать за лексическими явлениями английского языка, замечать их отличия от родного языка; приобщать учеников к диалогу культур – англоязычной и родной; повышать общую культуру учеников.

Развивающие задачи: развивать коммуникативные навыки учеников; развивать сообразительность учеников; развивать навыки изучающего чтения; развивать умение планировать свой речевой поступок; развивать умение работать в группах, самостоятельно.

Воспитательные задачи: воспитывать морально-этические нормы поведения; воспитывать культуру общения, интерес к изучению иностранного языка.

Планируемые результаты обучения

Предметные

Коммуникативные умения (говорение, монологическая речь): ученик научится строить связное монологическое высказывание с вербальной опорой (информация из интернет-источников) в рамках освоенной тематики.

Коммуникативные умения (чтение): ученик научится читать и находить в несложных аутентичных текстах, содержащих отдельные неизученные языковые явления, нужную /запрашиваемую информацию, представленную в явном и в неявном виде.

Коммуникативные умения (письменная речь): ученик получит возможность научиться делать краткие выписки из текста, видеоматериала, интернет-источников, с целью их использования в собственных устных высказываниях.

Языковые навыки и средства оперирования ими (орфография и пунктуация): ученик научится правильно писать изученные слова; правильно ставить знаки препинания.

Языковые навыки и средства оперирования ими (лексическая сторона речи): ученик научится узнавать в письменном и звучащем тексте и употреблять в устной и письменной речи в их основном значении изученные лексические единицы в соответствии с решаемой коммуникативной задачей.

Личностные УУД: развивать устойчивый познавательный интерес; формирование коммуникативной компетентности в общении и сотрудничестве со сверстниками в процессе образовательной, общественно полезной, учебно-исследовательской, творческой и других видах деятельности; формирование общекультурной и этнической идентичности как составляющих гражданской идентичности личности; формирование мотивации изучения иностранных языков и стремление к самосовершенствованию в образовательной области «Иностранный язык».

Метапредметные

Регулятивные УУД: принимать решения в проблемной ситуации на основе переговоров; осуществлять познавательную рефлексию в отношении действий по решению учебных и познавательных задач.

Познавательные УУД: создавать и преобразовывать модели и схемы для решения задач.

Коммуникативные УУД: адекватно использовать речь для планирования и регуляции своей деятельности; строить монологическое контекстное высказывание.

Оборудование: учебник, раздаточный материал.

Тип урока: урок обобщения и систематизации знаний.

Сценарий урока

1.Подготовка к восприятию иноязычной речи.

1)Приветствие, сообщение темы и задач урока.

2)Проверка домашнего задания.

P.148, Ex.13. Writing a letter or article.

Suggested Answer Key

A. Situated on the edge of the Irish sea in the Northwest of England, Blackpool continues to be one of the most popular travel destinations in the British Isles.

Walking down the endless promenade on a sunny summer day, you’ll be amazed at the sight of hundreds of happily laughing visitors enjoying the time of their lives. Admiring the Tower, a replica of the one in Paris, you’ll gaze far up into the clear blue sky as the seagulls cry noisily for a crumb of bread.

You won’t be bored in Blackpool! Visit the hugely entertaining funfair, famous far and wide! Hear the delighted screams of both children and adults as they test their nerves on the terrifying rides. And take a leisurely stroll at the end of the day to see the rosily warm sunset as the day goes down on what is sure to have been an unforgettable experience.

Blackpool is unique and you will not regret one single fun-filled minute of the happiest holiday you’ll ever have. Many thousands of tourists flock here every year and almost always come back.

B. Dear Editor,

Having been an avid reader of your travel supplement for many years now, I thought I would send in my recommendation for the perfect day trip, Buxton, an ancient spa town where I have spent some of my most pleasurable moments.

Situated in the heart of the Cheshire countryside, Buxton is delightful old English town with beautiful tree-lined avenues and the excitement of a big town combined with peacefulness of a country village.

Visit Buxton Opera House, home to an ever-expanding annual festival that almost every year gets more and more popular. Spend time in the Roman Baths and sweat off the hustle and bustle of city life. Eat a deliciously filling pub lunch and walk it off in the nearby forests while relaxing to the sounds of chirping birds in the trees and the gently splashing water in the streams.

I can whole-heartedly recommend Buxton for a fantastically relaxing day trip away from the worries and cares of office and work. Once you visit this warmly-inviting little town, you’ll have moments to cherish for the rest of your life.

Yours faithfully,

Sarah Kingsley

2.Основная часть урока.

1)Подача текста для чтения.

P.149, Ex.1a. Introducing the topic. Focus Ss’ attention on the leaflet. Elicit answers to the questions in the rubric.

Answer Key

It is for people visiting the USA. “Mind your manners’ means to behave correctly in society and avoid offending anyone.

P.149, Ex.1b. Predicting the content of a leaflet. Instruct Ss to read the parts of the leaflet in bold. In pairs, Ss discuss what they expect to read. Ss read and listen to the text to check their predictions. Elicit from Ss the purpose of the author.

Suggested Answer Key

I expect to read some advice about how to behave as a visitor to the USA.

Answer Key

The author’s purpose is to give advice/information about what is/not accepted in American society.

2)Подача и активизация нового лексического материала темы.

P.149, Ex.2. Identifying American and British English. Explain the task and complete the first item as a class. Ss complete the task individually and then check their answers using a dictionary.

Answer Key

American-English

British-English

gas

petrol

sidewalk

pavement

sneakers

trainers

freeway

motorway

drugstore

chemist’s

counter-clockwise

anti-clockwise

chips

crisps

fries

chips

attorney

lawyer

fall

autumn

sales clerk

shop assistant

zip code

postcode

bill

note

eraser

rubber

3)Развитие навыков письменной речи.

P.149, Ex.3. Writing a short paragraph expressing your opinion. Read out the questions in the rubric and explain the task. Allow Ss exactly three minutes to write on the topic. Invite individual Ss to read out their writing to the class. Follow up with a class discussion.

Answer Key

The author’s purpose is to give advice/information about what is/not accepted in American society.

Suggested Answer Key

I think it is really important to learn about the customs of the country you are visiting because then you know how to behave there. People will think you are more polite and considerate if you take the trouble to learn about their culture. I would hate to offend someone just because I didn’t know their customs, but that would be so easy to do. etc

P.149, Ex.4. Writing a list of advice for foreigners visiting your country. Focus Ss’ attention on the leaflet again. Ask Ss the questions in the rubric. Allow Ss time to make their lists. Ss compare lists with a partner.

Suggested Answer Key

  • Unexpected visits are not done in Russia. Call ahead.

  • Never forget to say ‘please’ and ‘thank you’.

  • It is considered normal in business meetings and negotiations for people to yell and become angry and upset so don’t be offended.

  • Do not stand with your hands in your trouser pockets; it is considered rude.

  • People are often late in Russia and it is not considered rude especially in social situations.

  • Always bring a small gift such as flowers or a dessert when invited to a home.

  • Never refuse a drink or a toast as it is considered a rejection of the person offering.

  • Do not show the soles of your shoes, it is considered impolite.

3)Проект.

P.149, Ex.5. Writing a leaflet giving advice about good manners in your country. Explain the task. Remind Ss to use their answers from Ex.4 to write their leaflets.

Suggested Answer Key

Visiting Russia? A few things to keep in mind...

Be Serious: excessive smiling or laughing in public is seen by most Russians as strange as they are usually reserved and serious in public situations.

Call Ahead: unexpected visits are not usually done, so better to arrange appointments ahead of time.

Don’t be offended: Russian tend to yell and become angry or upset in business meetings and negotiations, don’t take it personally.

Bring a Gift: when invited to a Russian’s home always bring a small gift like flowers or dessert.

Drink and Be Merry: never refuse a drink or a toast offered to you by a Russian as they will see it as a personal rejection.

Stand up Straight: do not stand with your hands in your trouser pockets; it is considered rude.

Keep your Feet on the Ground: try not to show the soles of your shoes, it is considered impolite.

...and as in most countries saying ‘please’ and ‘thank-you’ is always appreciated and seen as a sign of politeness.

3.Заключительная часть урока.

1)Домашнее задание.

С.149, упр.3 - письменно.

2)Подведение итогов урока.

T: Express your impressions about the lesson.