СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Конспект урока по английскому языку по теме: “All jobs are good. Choose the one you like”

Нажмите, чтобы узнать подробности

Целью данного урока является обобщение и систематизация знаний по теме «Профессии»; повторение изученной лексики;

Просмотр содержимого документа
«Конспект урока по английскому языку по теме: “All jobs are good. Choose the one you like”»

Конспект урока по английскому языку по теме: “All jobs are good. Choose the one you like”

Цели: 

  1. Обобщение и систематизация знаний по теме «Профессии»; повторение изученной лексики;

  2. Расширение навыков эрудиции, кругозора, восприятия и понимания иноязычной речи на слух; формирование навыков говорения, чтения; развитие умения высказывать и аргументировать свою точку зрения, 
    способность анализировать, сравнивать и систематизировать предлагаемый материал;   развитие памяти, внимания, воображения, осуществление рефлексивной деятельности; формирование самостоятельной познавательной деятельности; 

  3. Воспитание коммуникативных способностей личности; уважения точки зрения собеседника с одной стороны и умения отстаивать свою точку зрения с другой; формирование чувства интереса к культуре (в т. ч. иноязычной), языку другого народа.

Оборудование, необходимые материалы: мультимедийное оборудование, видео «people song», презентация «All jobs are good. Choose the one you like», приложение 1 - раздаточный материал.

Тип урока: обобщающий

Ход урока

  1. Организационный момент

- Good morning, children!

- I am glad to see you too.

- Sit down, please. Who is on duty today?



- What date is it today?

- What day of the week is it?

- What season is it today?

- What is the weather like today?

- Who is absent today?

- Good morning, …………………!

- We are glad to see you too.

- I am.

(дежурный на английском языке отвечает на вопросы учителя.)

- It is the ..th of …….. today.

- Today is ……

- It is ….

- The weather is ….

- Today is (are) … absent.


  1. Фонетическая зарядка:

T: Let`s repeat after me. (читает стихотворение со слайда)

I Want to Be
I want to win аn Olympic race,
I want to see the Earth from space,
I want to travel to Katmandu
I want to bе rich and famous, too.
I want to bе оn Hollywood's screen,
I want to invent а new machine,
I want to bе very clever and wise,
I want to win the Nobel prize,
But most of all, I want to bе
Healthy and strong, and nice.

T: And what do you want to do? Choose the variant from a poem.

P1: I want to ……

P2: ……….

T: And how do you think what the topic of our lesson is?

P1: …..

P2: …..

T: The topic of our lesson today is “All jobs are good. Choose the one you like”.

Today we have a synthesis lesson. You have to show everything that you learned on the profession.

We speak about different kinds of jobs, workers, professional skills and abilities.

  1. Просмотр видеоролика: «Professions»

T.: -So, what was this video about?

P.: -It was about professions

T: - Very good. Please, answer my question. What professionshave you seen on this video? (What professions do you know?)

P1: - A hairdresser

P2: - Programmers

P3: - A master of finishing construction works

P4: - A cook

P.5: - A seller (A shop assistant)

T: - Well done.

  1. Речевая зарядка

T: What does the teacher do?

P: …….

T: What does dentist do?

P: …….

T: What does postal worker do?

P: …….

T: What does doctor do?

P: …….

T: What does student do?

P: …….

T: What does fire fighter do?

P: …….

T: What does chef do?

P: …….

T: What does nurse do?

P: …….

T: What does police officer do?

P: …….

T: What does truck driver do?

P: …….

T: What does singer do?

P: …….

5. Работа в парах

T: Do exercise in pairs. Match professions with places.


Professions

Places

Doctor

Police station

Postman

Café

Police officer

Hospital

Teacher

Post office

Chef

Airport

Waiter

School

Pilot

Factory

Nurse


Worker



6. Выступления учащихся с результатами опроса

T: Pupils of our form made a survey among your peers. Let's listen to them.

(учащиеся выступают у доски, рассказывают о результатах опроса с помощью диаграмм)

7. Закрепление новой лексики.

T: Now, your task will be divided into three groups and choose a profession for your interest, but to perform it on the board. Each group will consist of 2 people.

(А теперь, вашей задачей будет разделиться на три группы и выбрать профессию, выполнить это на доске. Каждая группа будет состоять из 2 человек. Вы можете использовать картинки на доске или некоторые фразы.) Приложение 2

Now you have the chance to present your projects to me and your classmates.

The first group is sellers. (Каждая группа описывает основные черты и качества выбранной ими профессии).

8. Рефлексия.

T: Thank you for your work. You are good students. You helped me during our lesson. You were attentive and diligent. Your marks are…what information was new/ interesting for you?

9. Подведение итогов урока.

T: Profession is a kind of work that requires some training and is a regular source of income.

In modern society, a profession is understood as such activity of person which:

- requires special training, training

- man practiced regularly

- serves as a source of livelihood

-To get a good profession you should get a good education.

And I hope many of you will be qualified professionals.