Урок английского языка в 7 классе
по УМК «Английский в фокусе»
Тема: You are what you eat (раздел 9а)
Цель: развитие коммуникативных навыков через работу по изучаемой лексико-грамматической теме.
Задачи урока:
Образовательные: (предметные) развивать лексические навыки по теме «Здоровое питание», активизировать речемыслительную деятельность по теме, формирование грамматических навыков по теме «Выражение количества».
Развивающие: (метапредметные) учить находить запрашиваемую информацию в языковом материале, осмысливать материал в русле задания, делать выводы; применять алгоритм грамматического правила.
Воспитательные: (личностные) способствовать развитию интеллектуальной, эмоциональной и мотивационной сферы личности учащихся; прививать интерес к изучению иностранного языка посредством использования ИКТ и темы урока;
Практические: расширять словарный запас учащихся, развивать умение общаться на иностранном языке.
Оборудование урока: проектор, компьютер, ноутбук, презентации к уроку, раздаточный материал.
Тип урока: комбинированный.
Вид урока: урок развития лексических и коммуникативных навыков.
Форма: традиционная с использованием ИКТ.
План урока
Организационный момент.
Hello everybody! Our today’s lesson is unusual – we have our guests here. Say “Good morning” to our guests. And sit down, please.
Разминка
2.1. Настрой на работу
We will start our lesson with English humour. Do you know the proverb “An apple a day keep a doctor away”?
Look at this picture:
2.2. Переход к теме
Apples, onions - are useful foods. Look here – how many of them can you name?
So what are we going to speak about today?
You are perfectly right! We will discuss what foods are useful to our health and what can harm us. We’ll also try to make a healthy choice at a school canteen and healthy shopping list…
Основной этап.
3.1. Активизация лексики урока
In your student’s books you can find such shopping lists – they are on page 86. There are two boys with their shopping lists. Let’s categorize the foods from their lists under the headings on the blackboard.
- Which of these foods are high in fat?
…. high in sugar?
…. high in salt?
- Is it useful to our health if we eat such foods?
- Look at their shopping lists again and decide – whose shopping list is healthier?
отвечают …because here are a lot of fat snacks….
3.2. Работа с основным текстом урока.
- Do you follow a healthy diet? We have an interesting quiz in the text book, but we’ll mark our answers here – in the sheets.
читают по очереди, отмечают…
- Let’s read the verdict from the book.
- What advise can we give to , , … ?
3.3. Работа в группах.
You know, you are not alone if you don’t have a healthy eating habits. Here are some people who don’t follow a healthy diet. Use the information from the quiz to give them useful advice. Imagine, you are a dieticians.
!!!! But before this let’s recall some grammar material/ You will use it in your advice.
+ примеры
Use some/any/ no – many/ much/ a lot of / few/ little – a few/ a little – in your recommendation to these people who have problems with their diets.
+ видео с «танцующей едой»
- I’m sure, they will feel better if they follow your advice!...))))
3.3. Просмотр видео.
You know, some school canteens have menus. On your desks you can find such menu. What options can you see there?
Now let’s watch a short video about eating habits that English pupils have. Tick the foods they choose for breakfast and lunch.
смотрят, отмечают…
- Do they choose healthy foods?
Заключительный этап.
4.1. рефлексия через осмысление проблемы
- Now work in pairs and decide what food to choose. What would you choose?
4.2. подведение итогов, выставление отметок.
4.3. Домашнее задание (на слайде)