СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Конспект урока по родному (крымскотатарскому) языку в 4 классе на тему: «Фииль»

Нажмите, чтобы узнать подробности

Мевзу: Фииль. Умумлештирюв дерси

Сыныф: 4

Дерснинъ макъсадлары:

-фииль акъкъында малюмат умумийлештирмек;

-талебелернинъ агъзавий ве язма нутукъларыны, коммуникатив къабилиетлерини инкишаф эттирмек ве сёз байлыгъыны арттырмакъ;  

-къырымтатар тилине севги ве бильгиге меракъ ашламакъ

Просмотр содержимого документа
«Конспект урока по родному (крымскотатарскому) языку в 4 классе на тему: «Фииль»»

МУНИЦИПАЛЬНОЕ БЮДЖЕТНОЕ ОБЩЕОБРАЗОВАТЕЛЬНОЕ УЧРЕЖДЕНИЕ «ПАРТИЗАНСКАЯ ШКОЛА ИМЕНИ ГЕРОЯ СОВЕТСКОГО СОЮЗА БОГДАНОВА АЛЕКСАНДРА ПЕТРОВИЧА» СИМФЕРОПОЛЬСКОГО РАЙОНА РЕСПУБЛИКИ КРЫМ

ул. Сумская, №11а, с. Партизанское, Симферопольский район, Республики Крым, РФ, 297566

телефон: +7(978)7375962, e-mail: [email protected]

ОКПО 00827082, ОГРН 1159102023134, ИНН 9109009671, КПП 910901001






















Конспект урока по родному (крымскотатарскому) языку

в 4 классе на тему:

«Фииль»

















Конспект урока подготовила:

                  Катаева Линура Инверовна,

                  учитель крымскотатарского

                  языка и литературы

                  МБОУ  «Партизанская  школа-

                  имени

                А.П.Богданова»

                  Симферопольского  района 

                  Республики Крым



















с. Партизанское, 2022 г.

Конспект урока по родному (крымскотатарскому) языку

Учитель: Катаева Линура Инверовна, учитель крымскотатарского языка и литературы,

Класс: 4-А,

Дата: 25.04 2022

Тема: «Фииль»

Тип урока: урок построения новых знаний, базовый уровень

Къырымтатар тили дерси 4 сыныф

Мевзу: Фииль. Умумлештирюв дерси

Сыныф: 4

Дерснинъ макъсадлары:

-фииль акъкъында малюмат умумийлештирмек;

-талебелернинъ агъзавий ве язма нутукъларыны, коммуникатив къабилиетлерини инкишаф эттирмек ве сёз байлыгъыны арттырмакъ;

-къырымтатар тилине севги ве бильгиге меракъ ашламакъ.

Планируемые результаты.

Личностные:

создать условия для развития коммуникативных навыков сотрудничества с сверстниками;

работать над развитием эмоционально-чувственной сферы учащихся и освоением начальных форм познавательной и личностной рефлексии;

Метапредметные:

регулятивные:

-уметь ставить учебную задачу на основе систематизации известного учащимся;

-самостоятельно определять цель учебной деятельности;

-уметь планировать, т.е. определять последовательности  промежуточных целей с учетом конечного результата; уметь составлять план и определять последовательность действий.

-осуществлять пошаговый и итоговый контроль (самоконтроль);

-оценивать правильность выполнения действия на уровне адекватной оценки, вносить необходимые коррективы.

познавательные:

-самостоятельно выделять и формулировать познавательную цель;

-осуществлять поиск и выделять необходимую информацию из различных источников информации;

-выделять главное, представлять полученные результаты в виде простых таблиц, схем, рисунков;

-самостоятельно делать выводы;

коммуникативные:

- формировать умение работать в группе и паре: распределять обязанности, договариваться друг с другом, слушать и понимать других,   допускать возможность существования у людей различных точек зрения, в том числе не совпадающих с его собственной,  учитывать мнение друг друга, высказывать свою точку зрения;

- адекватно использовать речевые средства для решения различных коммуникативных задач, строить монологическое высказывание, владеть диалогической формой речи.

Предметные:

-иметь  представление о глаголе как части речи, выделять среди частей речи, соотносить с вопросами, определять число и изменять по числам;

-использовать различные источники информации (учебник, тетради, инструкция) с целью поиска и извлечения нужной информации, ответов на вопросы, для создания собственных устных и письменных высказываний;

-коллективно обсуждать прочитанное или увиденное, выдвигать гипотезы и проводить исследования, их подтверждающие или отвергающие, доказывать собственное мнение, опираясь на источник информации, выборочно передавать его содержание;

Дерс чешити: янъы материалны огренюв дерси

Донатмалар: компьютер, проектор, ресимлер, карточкалар.


Дерснинъ кетишаты.

1. Организационный момент. Оджанынъ кириш сёзю. (Слайд№ 1)

Уйле! Кунеш кокке котерильди,

4-Б сыныф талебелери

Мусафирлернен корюшти.

Бир афта еди кунь:

Базарэртеси бугунь.

Талебелер топланды,

Дерслеримиз башланды…

-Балалар, биз дерсте чокъ иш алып бараджамыз. Онынъ ичюн, озь джевапларынъызын джедвельге язынъыз. Дерснинъ сонъунда нетидже чыкъарармыз.(Самоооценочная карта)

2. Актуализация знаий.(Талебелернинъ бильгилерини актуаллештирюв):

Кечкен дерснинъ мевзуны тешкерюв (карточкалар боюнджа)

Берильген сёзлерни , суаллерине коре учь сырагъа язып алынъыз. (Слайд№ 2)

Баарь, тавшан, кельди, ана, тильки, къыз, дерслик, яза, тизе, къалпакъ, мелевше, талебе, окъуй.

Ким?

Не?

?








«Умют» мешгъулиети

Балалар, бу дерсте, сиз не беклейсинъиз? Озь джевапларыны ойле ибаренен башланъыз: Мен умют этем …..

Мен …………олмагъа истейим.

Мен дерстен….беклейим.

Мен …… огренмеге истейим.

Мен де …..

-Балалар, айтынъыз, бу не вакъыт ола? (Слайд№ 3)


Къар ирип кетти,

Сувукълар битти.

Сыджакълар кельди,

Балалар кульди.

Тазере ерлер,

Ача ал гуллер.

Айт, къачан ола,

Бу зевкълы куньлер?

(Черкез Али)

-Айт, къачан ола?

-Бугунь ава насыл?

-Шимди насыл ай?

-Бугунь майыснынъ къачы? (Запись числа)

-Аркъамны догъру тутам, дефтерни догъру къоям ве дюльбер язам.

-Балалар, бугунь бизим дерсимизге миявкъуш учып кельди. О эр ерлерде, уча, чокъ шей биле миявкъуш икметли къуш. О сизге вазифелер азырлады.

Сизин бильгилеринъизни тешкермеге истей. Бутюн дерс девамында о чалышкъандарынъызны сейир этеджек. Сонъра исе нетидже чыкъараджакъ. Энди, балалар, бизде бу вазифелерни беджерейик.

-Келинъиз миявкъуштан дерсимизнинъ мевзусыны билейикъ(Слайд№ 4)


Темиз язув дакъкъасы

Мий рюв у му леш ти, си дер

3. Словарная работа. (Лугъат иши.) Сёзнинъ манасыны анълатув. Лугъатлардан бакъынъыз.

Умумийлештирюв-обобщение.

- Балалар, насыл мевзуны умумийлештиреджекмиз?

4. Дерснинъ мевзусыны ве макъсадыны еткизюв.

Раатлыкъ дакъкъа

-Кельди, яза, окъуй сёзлерни насыл сырагъа яздынъыз?

-Бу сёзлерге насыл суаллер къоймакъ мумкюн?

-Демек, бугуньки дерс мевзусы, иш-арекетни бильдирген сёзлер.

1) Фииль акъкъында бильгилеримизни умумийлештирюв

2) Фииллерни джумлелерде догъру къулланмакъны

3) Ана тилимизге меракъ догъурмакъ

4) Язма ве агъзавий нутукъымызны зенгинлештирмек

-Демек, бугунь биз фииль акъкъында бильгилеримизни умумийлештиреджекмиз ве пекитеджекмиз.

фиииль

«Мий уджумы»











- Фииль нени бильдире?

- Насыл суаллерге джевап бере?

- Джумледе насыл джумле азасы ола?

- Джумледе не ерде къулланыла?

-Кач заман бар?

-Фииллер тюрлене я да тюслене?

-Насыл шекиллерде къулланамыз?

-Менфий шекли насыл ялгъамалар къошулувынен япыла?

Джумлелернен чалышув (чифтли иш)

- Янълыш тизильген джумлелерни догъру язынъыз. Фиилерни устюне заманларыны язынъыз.

Карточка

кельди, Баарь, юваларына, къайталар, къушлар

Тереклер, ачты ,чокъ,чечек

оладжакъ,Берекет,бол

- Раатлыкъ дакъкъа


«Иш- арекетни тап» оюны. Оджа къуш, балыкъ, къой, тавшан, инсан киби исимлерни айта, балалар бу сёзлерге келишкен иш-арекетлерни айталар.

Нетидже

- Иш-арекетни бильдирген сёз чешитине не дейлер?

- Фииллер насыл суаллерге джевап бере?


Группаларнен чалышув. Карточка

II группа эписи джумлелерни яза. I группа 5 джумле яза.

- Бу метинде суаллер ерине келишкен сезлерини къоймагъа керек (талебелер вазифелерни япалар, оджа оларгъа керек олгъанда ярдым бере).

Вазифелерини япкъан сонъ эки адам группадан чыкъалар ве озь метинни окъуйлар. (1-джи группа, 2- джи группа)

Талебелер ерлештирген сезлерини заманыны ве текликте я да чокълукъта олгъаныны айталар.

Хыдырлез

Хыдырлез байрамы майыс айынынъ биринджи джума куню (не япа?) ___________.Халкъымыз байрамны дагъ этегинде, озен ялысында, чокъракъ башында я да бир мейдан ерде (не япа?)__________. Чалгъыджылар миллий авалар (не япа?)______________. Эр кес (не япа?)__________, ____________, ______________. Яшлар ичюн салынджакълар (не япа?) ________________. Огъланлар байрамда (не япалар?)_______________. Енъип чыкъкъан пельван йигитке къой (не япалар?)______________. Къадынлар байрамлыкъ къалакъай, кобете, чешит ашлар (не япалар?)______________ .Байрамда къалакъай тыгъыртмакъ адет олгъан. Къалакъайнынъ юзю тёпеге (не япса?) _________, йыл берекетли олур, эгер де терсине тюшсе – берекет яхшы олмаз, дейлер.


Ярдымджы сёзлер: курешелер, къаршылай, къайд этиле, къурула, чала, ойнай, йырлай, шенълене, пиширелер, багъышлайлар, тюшсе


Къайд этильген джумлени синтактик талиль этейик.

Чалгъыджылар миллий авалар чала. (икяе джумле, нида олмагъан, адий, кениш)


Метинде къайд этильген сёзге синоним тап.(Слайд№5)

А) Къызартмакъ

Б) чаптыртмакъ

В) юварлатмакъ.

-Раатлыкъ дакъкъа (козь гимнастикасы)


- Фиильнинъ шекиллерини айтынъыз.

- Насыл фиильге мусбет деймиз? Мисаль.

- Насыл фиильге менфий деймиз? Мисаль.


- Сёзлерни суаллерине коре учь сырагъа язып алынъыз. (Слайд№6)

Суварды, къаза, бараджакъ, сая, тикти, чалыша, эзберледи, раатланаджакъ, секирди, чивильдей, раатлана, чапа, ичеджек, басты, басаджакъ.


Не япа? Не япты? Не япаджакъ?



-Дерсликнен чалышув. Группаларнен чалышув.

С. ____, ____ мешгъулиет,



1 гр. -1,2,3 джумле,

2 гр., 4,5,6 джумле



-Тапмаджа

Бир сёнерим, бир янарым

Тийген еримни якъарым. Йылдырым


- Келинъиз, «янарым» сёзюни талиль этейик.

Янарым – фииль, не япарым?, теклик, келеджек заман, I шахыс, мусбет.

? – фииль, не япамыз? чокълукъ, шимдики заман, I шахыс, мусбет (къурамыз)

«Иш- арекетни тап» оюны. (Слайд№7)


Нетидже. «Микрофон»

1. Насыл сёзлерге фииль дейлер?

2. Фииллер нени бильдире?

3. Фиильнинъ къач заманы бар?

4. Кечкен заман фииллери насыл суаллерине джевап бере?

5. Шимдики заман фииллери насыл суаллерине джевап бере?

6. Келеджек заман фииллери насыл суаллерине джевап бере?

7. Фииллернинъ мусбет ве менфий шекиллери акъкъында не билесинъиз?

8. Джумлелерде фииллер не ерде тура,языла?

5. Таблица самооценки. (Бааллав.Джедвеллер)

6.Домашнее задание.(Эв вазифеси с.)


7. Рефлексия «Сенкан»

1. Фииль

2. Менфий, мусбет

3. Бирлештире, ареке эте, ишлетиле

4. Иш арекетини, алыны анълата

5. Не япа?

Бугунь мен озюме дерсте ачтым…

-Дерсте мен огрендим…

-Дерсте бойле япылгъан ишлерни бегендим…

-Манъа меракълы эди…

- Бугунь дерсте сиз пек яхшы чалыштынъыз, машалла!


-Кимге дерс меракълы олды, яхшы чалыштынъыз - къырмызы чечекни япыштырынъыз, керекли чалышкъанлар- сары чечекни япыштыра,

орта чалышкъанлар-беяз чечекни япыштырынъыз.

-Балалар, миявкъуш сизин ишинъизнен мемнюн къалды. О сизлерге «Сагълыкънен къалынъыз!»- дей. (Слайд№8)