СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Конспект урока "Школы в Англии"

Нажмите, чтобы узнать подробности

Конспект урока английского языка по теме: "Школы в Англии" К учебнику Spotlight 5.

Просмотр содержимого документа
«Конспект урока "Школы в Англии"»

Тема: Школы в Англии.

Цель урока: активизировать ранее изученную лексику; социокультурное развитие учащихся

Задачи урока:

Образовательные: повторить лексику по теме «Школьные предметы», «Школьные принадлежности»; употребление глагола to be.

Развивающие: развивать навыки аудирования, чтения, говорения, развивать память учащихся;

Воспитательные: воспитывать интерес и уважение к культуре другой страны.

Тип урока: комбинированный урок.

Ход урока:

  1. Организационный момент.

Приветствие. Эмоциональный настрой учащихся.

Т: Good morning, boys and girls!

 The motto of our lesson:  we see, hear, speak, do and all will be OK! All together! (Девизом нашего урока будет: вижу (прикасаюсь к глазам), слышу (прикасаюсь к ушам), говорю (прикоснуться к губам), делаю (стукнуть кулачек о кулачок), получится (большой палец вверх)! И вместе!

Фонетическая минутка.

3. Сообщение темы урока.

- Today we’ll talk about schools in England.

4. Актуализация опорных знаний учащихся.

1) Индивидуальная работа по карточкам.

Запиши слова числами

Eleven_____

Fifteen_____

Eighteen _____

Twelve _____

Поставь артикль a|an

___eraser, ____notepad,

___atlas, ____eraser,

___ruler.


Образуй отрицательную и вопросительную формы

He is a student.

_________________________________

_________________________________

2) Повторение заглавных и строчных букв.

* Упражнение «Find the pairs» (на доске прикреплены строчные буквы, уч-ся должны найти их заглавную пару, затем записать пары)

3) Повторение названий предметов.

* Упражнение «Match the picture»

(уч-ся пишут названия предметов около картинки, его изображающей)

4. Первичное усвоение новых знаний.

1) Чтение

Упр.1, стр.31.

Физкультминутка

5. Первичная проверка понимания.

1) Говорение.

Упр.2, стр.31.

6. Первичное закрепление + контроль усвоения, обсуждение допущенных ошибок и их коррекция.

1) Чтение.

1. Read the text. Underline the correct words in the sentences below.

Hi Henry!

How are you? My name is Chris and I’m ten years old. I go to Green School. My favourite subject is PE. I also like History and English. I have a lunch break from 12:30 to 1:30 every day. My favourite day at school is Friday. I have History, English and PE on this day.

Well, that’s about it.

Please write soon and tell me about your school.

Bye for now.

Chris


1. Chris is 9/10 years old.

2. Chris goes to Yellow/Green School.

3. His favourite subject is Information Technology/Physical Education.

4. He likes Science and Maths/English and History too.

5. Chris starts lunch at 12.30/1.30.

6. His favourite day at school is Friday/Thursday.

7. He asks Henry to tell him about his family/school.


2. Choose the correct response.

1. How old are you? ____

2. Excuse me, where is the History lesson? ____

3. How are you? ____

4. Are you new to the school? ____

5. My name is Victor. ____

6. How do you spell your name? ____

7. Let’s go to the lesson together. ____


A. I’m fine, thanks.

B. It’s l-V-A-N-O-V.

C. I’m twelve.

D. It’s in Room 13.

E. OK, great! Thank you!

F. Nice to meet you. I’m John.

G. Yes, I am.


3. Fill in the gaps to complete the dialogue.

Jill: Hi, I’m Jill.

Alex: Hello, I’m Alex.

Jill: Nice to____you, Alex. Where are you_____?

Alex: I’m from Moscow, Russia. Are you from England?

Jill: Yes, I____. How____are you, Alex?

Alex: I’m twelve____old. I’m at_____school. What about you?

Jill: I’m thirteen.

2) Письмо.

7. Д.з.

Упр.5, стр.34 – письменно, повторить слова.






















1. Read the text. Underline the correct words in the sentences below.

Hi Henry!

How are you? My name is Chris and I’m ten years old. I go to Green School. My favourite subject is PE. I also like History and English. I have a lunch break from 12:30 to 1:30 every day. My favourite day at school is Friday. I have History, English and PE on this day.

Well, that’s about it.

Please write soon and tell me about your school. Bye for now.

Chris


1. Chris is 9/10 years old.

2. Chris goes to Yellow/Green School.

3. His favourite subject is Information Technology/Physical Education.

4. He likes Science and Maths/English and History too.

5. Chris starts lunch at 12.30/1.30.

6. His favourite day at school is Friday/Thursday.

7. He asks Henry to tell him about his family/school.


A. I’m fine, thanks.

B. It’s l-V-A-N-O-V.

C. I’m twelve.

D. It’s in Room 13.

E. OK, great! Thank you!

F. Nice to meet you. I’m John.

G. Yes, I am.


2. Choose the correct response.

1. How old are you? ____

2. Excuse me, where is the History lesson? ____

3. How are you? ____

4. Are you new to the school? ____

5. My name is Victor. ____

6. How do you spell your name? ____

7. Let’s go to the lesson together. ____



3. Fill in the gaps to complete the dialogue.

Jill: Hi, I’m Jill.

Alex: Hello, I’m Alex.

Jill: Nice to____you, Alex. Where are you_____?

Alex: I’m from Moscow, Russia. Are you from England?

Jill: Yes, I____. How____are you, Alex?

Alex: I’m twelve____old. I’m at_____school. What about you?

Jill: I’m thirteen.


1. Read the text. Underline the correct words in the sentences below.

Hi Henry!

How are you? My name is Chris and I’m ten years old. I go to Green School. My favourite subject is PE. I also like History and English. I have a lunch break from 12:30 to 1:30 every day. My favourite day at school is Friday. I have History, English and PE on this day.

Well, that’s about it.

Please write soon and tell me about your school. Bye for now.

Chris


1. Chris is 9/10 years old.

2. Chris goes to Yellow/Green School.

3. His favourite subject is Information Technology/Physical Education.

4. He likes Science and Maths/English and History too.

5. Chris starts lunch at 12.30/1.30.

6. His favourite day at school is Friday/Thursday.

7. He asks Henry to tell him about his family/school.


A. I’m fine, thanks.

B. It’s l-V-A-N-O-V.

C. I’m twelve.

D. It’s in Room 13.

E. OK, great! Thank you!

F. Nice to meet you. I’m John.

G. Yes, I am.


2. Choose the correct response.

1. How old are you? ____

2. Excuse me, where is the History lesson? ____

3. How are you? ____

4. Are you new to the school? ____

5. My name is Victor. ____

6. How do you spell your name? ____

7. Let’s go to the lesson together. ____



3. Fill in the gaps to complete the dialogue.

Jill: Hi, I’m Jill.

Alex: Hello, I’m Alex.

Jill: Nice to____you, Alex. Where are you_____?

Alex: I’m from Moscow, Russia. Are you from England?

Jill: Yes, I____. How____are you, Alex?

Alex: I’m twelve____old. I’m at_____school. What about you?

Jill: I’m thirteen.







Запиши слова числами

Eleven_____

Fifteen_____

Eighteen _____

Twelve _____

Поставь артикль a|an

___eraser, ____notepad,

___atlas, ____eraser,

___ruler.


Образуй отрицательную и вопросительную формы

He is a student.

_________________________________

_________________________________

Запиши слова числами

Eleven_____

Fifteen_____

Eighteen _____

Twelve _____

Поставь артикль a|an

___eraser, ____notepad,

___atlas, ____eraser,

___ruler.


Образуй отрицательную и вопросительную формы

He is a student.

_________________________________

_________________________________

Запиши слова числами

Eleven_____

Fifteen_____

Eighteen _____

Twelve _____

Поставь артикль a|an

___eraser, ____notepad,

___atlas, ____eraser,

___ruler.


Образуй отрицательную и вопросительную формы

He is a student.

_________________________________

_________________________________

Запиши слова числами

Eleven_____

Fifteen_____

Eighteen _____

Twelve _____

Поставь артикль a|an

___eraser, ____notepad,

___atlas, ____eraser,

___ruler.


Образуй отрицательную и вопросительную формы

He is a student.

_________________________________

_________________________________

Запиши слова числами

Eleven_____

Fifteen_____

Eighteen _____

Twelve _____

Поставь артикль a|an

___eraser, ____notepad,

___atlas, ____eraser,

___ruler.


Образуй отрицательную и вопросительную формы

He is a student.

_________________________________

_________________________________

Запиши слова числами

Eleven_____

Fifteen_____

Eighteen _____

Twelve _____

Поставь артикль a|an

___eraser, ____notepad,

___atlas, ____eraser,

___ruler.


Образуй отрицательную и вопросительную формы

He is a student.

_________________________________

_________________________________