Уку
Цикл(Б?лек):?д?пле булыйк!
Тема: Эчт?лек с?йл?? д?ресе.”?ч ул ?кияте”
Максат: - укучыларны? бу б?лект? алган белемн?рен, к?некм?л?рен, диалогик, монологик с?йл?мн?рен кабатлау ??м ныгыту;
- чагыштыра бел?, ?з м?н?с?б?те?не ?йт? ??м д?лилли бел? к?некм?л?рен ?стер?;
- ?д?плелек т?рбиял??;
- ?лк?нн?рг?, бер-бере?? х?рм?т т?рбиял??;
- антонимнарны кабатлау;
- саннарны кабатлау.
- Д?рест? я?а технологиял?р куллану(сингапур ?йр?т? структурасы)
?и?азлау: д?реслек (Х?йд?рова Р.З.3нче сыйныф “К??елле татар теле”,р?семн?р,презентация, карточ-калар.
Д?рес барышы
I. ?й эшен тикшер?. Актуальл?штер?.
а) ?д?псез малай турында нинди ?с?р
укыдыгыз?У? як к?рше?? с?йл?!
?)?д?пле малайлар турында сез нинди ?с?рл?р укыдыгыз?Сул як к?рше?? с?йл?!
б) ? сез ?д?пле балалармы?Каршы к?рше?? с?йл?!
Сочинение:“Мин-?д?пле малай(кыз)”.
“Я-прилежный мальчик(девочка)”
К?рше? с?йл?г?нне безг? с?йл?!
II. Т?п ?леш.Кабатлау.
1) С?зл?рне? антонимнарын табыгыз (табличкалар):
1.КЕЧКЕН? А.Т?РБИЯСЕЗ 2.АК Б.Т?МСЕЗ
3.ЯХШЫ В. НАЧАРЛЫК
4.Т?РБИЯЛЕ Г.КАРА
5.ЯХШЫЛЫК Д. НАЧАР
6.Т?МЛЕ Е. ЗУР
2) С?злекне иск? т?шер?(парларны табу):
1.ЯРТЫ а.СЕМЕНА
2.ОРЛЫКЛАР ?.ПОЛОВИНА
3.АЛМАГАЧ б.ЗЕМЛЯ
4.?ИР в.ЯБЛОНЯ
5.ЯХШЫЛЫК г.ПЛОХОЕ
6.НАЧАРЛЫК д.ДОБРОТА
Финк – Райт – Раунд – Робин (обучающая структура)
(Подумай – запиши – обсуди в команде)
- Уйлагыз. Беренче баганадагы с?зл?р икенче баганадагы кайсы с?зне? т?р?ем?се булыр?
- 1нче номерлы к?газьг? с?зл?рне? парларын цифрлар ярд?менд? языгыз
- ?илк?д?ш ипт?шл?регез бел?н фикерл?регезне уртаклашыгыз(обсудите с партнёром по плечу)
- Беренче т?ркемд?ге 1 нче номерлы укучы ?з фикерен (?авабын) ?йт?. Р?хм?т.
- 2нче т?ркемд?ге 3 нче номерлы укучы ипт?шене? фикерен ?йт?. Р?хм?т.
- 3нче т?ркемд?ге 2 нче номерлы укучы ?з фикерен ?йт?. Р?хм?т.
- Р?хм?т, укучылар.
Сингл Раунд Робин (учащиеся проговаривают ответы на данный вопрос по кругу один раз).
-?тк?н д?рест? без нинди ?кият укыдык?
1.?киятне? эчт?леген сул як к?рше??(партнёру по левому плечу)с?йл?!
2.1нче номерлы укучы ?киятне? ?чт?леген кычкырып с?йл?сен.
3.2нче номерлылар 3нче номерлыларга,4нче номерлылыр 1нче номерлыларга эчт?лек буенча сораулар бирегез!
- Каждый №2 рассказывает содержание текста “?ч ул” партнеру по правому плечу.
- Каждый №3 рассказывает текст вслух.
ТАЙМД– ПЭА – ШЭА
(два участника делятся развернутыми ответами в течение определенного количества времени)
-“?ч ул”?кияте н?рс?г? ?йр?т??(Чему учит сказка “?ч ул”?)
-Расскажите об этом партнёру по правому плечу.
-Партнёр по правому плечу доведи информацию до остальных вслух.
-?зе? ничек уйлыйсы??(Сам как думаешь?)
- Экранда ??мл?л?рне? башы бирелг?н. Д?вам итегез:
- Илдар начар малай т?гел, ч?нки ...
- Илдар т?рбияле малай, шу?а к?р? ...
- Гали начар малай т?гел, ч?нки ...
- Гали т?рбияле малай, шу?а к?р? ...
- ??мл?л?рне 2 нче номерлы к?газьл?рг? язып бетер?без (1 минут)
- ?зегезне? ??мл?л?рне т?ркемд?ге ипт?шл?рг? укып к?рс?тегез. 1 нче номерлы укучы укый башлый (30 секунд).
- ??р т?ркемн?н бер?р укучы укый.
- Дим?к Илдар ??м Гали нинди малайлар? Ни ?чен?
СТЁ ЗЕ КЛАСС
(перемешай класс)
Учащиеся молча передвигаются по классу для того, чтобы добавить как можно больше идей участников к своему списку.
-Бер-берегезг? укыган ?с?рл?рне? эчт?леген с?йл?гез.К?бр?к текстларны исегезг? т?шерегез.(5минут)
Сималтиниус Раунд Тэйби (4 участника в команде одновременно выполняют письменную работу на отдельных листочках, по окончанию одновременно передают друг-другу по кругу)
- Укыган текстларны? исемн?рен языгыз. Карточкаларны алыштырыгыз. Ипт?шегез язган текст исемн?ре бел?н танышыгыз.
- 2 нче номерлылар ?с?р исемн?рен атагыз.
III .Йомгаклау
Релли Тэйбл (два участника поочередно записывают свои ответы на одном (на двоих) листе бумаги)
-“?ч ул” ?киятенд?ге геройларны атагыз.
-Гали нинди малай?
-Ялкау,т?рбиясез малай турындагы ?с?рне? исеме ничек?
-Дима нинди малай?
-? сез т?рбияле баламы?
-Т?рбияле балалар турында нинди хик?ял?р укыдыгыз?
- Т?рбияле балалар нинди эшл?р эшлил?р?
-Т?рбияле балалар ничек с?йл?ш?л?р?
- Запишите правильные ответы на листочках и передайте партнеру по правому плечу.
- Полученный ответ озвучивает партнер по левому плечу.
IV.?й эше.1.”?ч кыз”?киятене? интернеттан мультфильмын карагыз.
2.Эчт?леген с?йл?рг? ?йр?негез