СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

КОНТРОЛЬНО-ИЗМЕРИТЕЛЬНЫЕ МАТЕРИАЛЫ к промежуточному контролю №4 по дисциплине «Иностранный (английский) язык»

Нажмите, чтобы узнать подробности

Контрольно-измерительные материалы предназначены для промежуточного контроля и оценки результатов освоения дисциплины «Английский язык» в рамках ОПОП специальностей и профессий:

13.01.01 Электромонтер по ремонту и обслуживанию электрооборудования (по отраслям)

 

Количество заданий для обучающихся: 10 заданий по грамматике (охват тем: Местоимения. Времена группы Simple) и задание по чтению на установление соответствия между заголовками (1-7) и текстами (A-F).

 

Время выполнения задания: 90 минут.

Просмотр содержимого документа
«КОНТРОЛЬНО-ИЗМЕРИТЕЛЬНЫЕ МАТЕРИАЛЫ к промежуточному контролю №4 по дисциплине «Иностранный (английский) язык»»


МИНИСТЕРСТВО ОБРАЗОВАНИЯ И НАУКИ УДМУРТСКОЙ РЕСПУБЛИКИ


Автономное профессиональное образовательное учреждение

Удмуртской Республики «Техникум радиоэлектроники и информационных технологий»



СОГЛАСОВАНО:

на заседании МО

общеобразовательного цикла

_______________ И.Н. Кузнецова

«_____» _____________ 2016 г.


УТВЕРЖДАЮ:

Зам.директора АПОУ УР «ТРИТ»

_______________ О.М. Москова

«_____» _____________ 2016 г.












КОНТРОЛЬНО-ИЗМЕРИТЕЛЬНЫЕ МАТЕРИАЛЫ
к промежуточному контролю
по дисциплине «Английский язык»







Разработал

преподаватель английского языка




И.В. Фонарева















Ижевск, 2016

Контрольно-измерительные материалы предназначены для промежуточного контроля и оценки результатов освоения дисциплины «Английский язык» в рамках ОПОП специальностей и профессий:

13.01.01 Электромонтер по ремонту и обслуживанию электрооборудования (по отраслям)


Количество заданий для обучающихся: 10 заданий по грамматике (охват тем: Местоимения. Времена группы Simple) и задание по чтению на установление соответствия между заголовками (1-7) и текстами (A-F).

 

Время выполнения задания: 90 минут.

 

Оборудование: бумага, ручка, англо-русский словарь.

 

Основные источники:

  1. Агабекян И.П. Английский для средних профессиональных заведений. Ростов на Дону: Феникс, 2004 г.

  2. Восковская А.С. Карпова Т.А. Английский язык. СПО. Ростов на Дону: Феникс, 2007 г.

  3. Англо-русский и русско-английский словарь для школьников с грамматическим приложением. – М., 2000 г.

  4. Англо-русский и русско-английский словарь. Слова и их грамматические формы. – М., 1993 г.

  5. Егорова С.Н. Сборник упражнений для закрепления лексики и грамматики английского языка. – М., 1997 г.

  6. Голицынский Ю. Грамматика для школьников. Сборник упражнений. С. Петербург, «Каро», 2011 г.


Критерии оценки:

Каждый правильный ответ – 1 балл.

Оценка 5 – 46-48 баллов

4 – 38-45

3 – 24-37

2 – менее 24


Ключи

  1. 1) His

2) Him

3) Them

4) You it

5) It’s



  1. 1) Loses lost

2) Is rained

3) Went was

4) Leaves left

5) Saw see



  1. 1) Do

2) Is

3) Are

4) Does

5) Is



  1. 1) Is

2) Is Ann

3) Do you usually

4) Did Ann go

5) Will you go



  1. 1) Didn’t buy

2) Had

3) Wasn’t

4) Told

5) Caught

















































  1. 1) Important

2) Written

3) Communicate

4) Common

5) Way



  1. 1) C

2) D

3) C

4) B



  1. 1) Jane’s parrot can talk

2) Jack’s dog can bring slippers

3) Dan’s parrot can sing

4) Ted’s cat can hunt mice



  1. 1) Shall be able see

2) Get shall I

3) Don’t catch won’t meet

4) Don’t feel

5) Will worry don’t phone



  1. 1) I’d love one. No, thanks.

2) Yes, it was. No, it wasn’t.

3) Yes, you can. No, it wasn’t.

4) Yes, I would. No, I can’t.

5) I expect so. I don’t expect to.





Контрольная работа

Местоимения. Времена группы Simple.


1. Use the right pronoun to complete the sentences.

(Поставьте нужное местоимение.)


1. Pete is ill. He asked me to hand in _____ paper.

2. Do you see that man? Do you know _____ ?

3. I don’t know these boys. Have you ever met _____ ?

4. Ann, have you found the article? Have _____ translated _____ ?

5. My dog Rex is here. But where is _____ dog-collar?




2. Complete the sentences. Use the verbs in the Present Simple or the Past Simple.

(Поставьте глагол в нужном времени)

be (2) lose(2) go rain leave(2) see meet

1. Jim often _____ things. Yesterday he _____ his umbrella.

2. It _____ sunny today, but yesterday it _____ all day.

3. Last Sunday we _____ to the cinema. The film _____ boring.

4. Lisa usually _____ home at 8 o’clock in the morning. Yesterday she _____ home at 8.15.

5. I _____ Nick yesterday. I _____ him on the way home.




3. Put in is/are/do/does.

(Вставьте is/are/do/does)

1. _____ you like your new school?

2. Where _____ your textbook?

3. _____ you usually tired after your classes?

4. _____ she know your phone number?

5. _____ her job boring?



4. Choose the correct answer.

(Выберите правильный вариант)

1. Nick _____ the best runner. (he is ; is; do; are)

2. What _____ doing now? (Ann is; Ann; does Ann; is Ann)

3. ______ to the swimming pool on your days off?

(You usually go; Do you go usually; Do you usually go; Are you go)

4. Where _____ yesterday? (Ann did go; did Ann go; Ann went; was Ann go)

5. Where _____ next summer?

( were you; will you go; you will go; are you go)



5. Put the verb in the correct form – positive or negative.

(Поставьте глагол в правильной форме – положительной или отрицательной)

Ex. Last weekend we went camping. But the weather was awful. We didn’t enjoy our trip. (enjoy)

1. The sweater was too big for me. I _____ it. (buy)

2. The test wasn’t very difficult. I _____ enough time to check my answers. (have)

3. I didn’t want to go to school yesterday because I _____ ready for the test. (be)

4. He didn’t want to tell the truth. He _____ a lie. (tell)

5. It was very cold yesterday and I _____ a cold. (catch)




6. Complete the text using the words. (Вставьте нужные слова)

communicate common important written way

English plays an (1) _____ part in a teenager’s world. It is the dominant language in youth style and it is one (2) _____ in which teenagers across the world can (3) _____ with each other and share (4) _____ culture. The existence of graffiti (5)_____ in English in many countries is one example of this idea.

7. Choose A, B, C or D to complete the text.

(Выберите правильный вариант)


1. There are many different animals in the world. There are wild animals and domestic animals. They can be long-legged and short-legged _____

A. The elephant is bigger than the tiger.

B. The giraffe eats leaves and grass.

C. There are long-necked and short-necked animals.

D. The monkey’s tail is longer than the hare’s.


2. After school Ann usually goes home. She has dinner and then _____ .Some time later she takes her dog for a walk.

A. did her homework.

B. is hungry and thirsty.

C. telephoned her friends. D. does her homework.


3. There are many different countries in the world –for example, _____ Some countries are large, but others are not.

A. I’d like to visit them.

B. they are very interesting.

C. warm countries and cold countries.

D. the Earth is full of wonders.


4. Tim is a very nice boy. He is always friendly and kind. He has a lot of friends. _____ .

A. He has got a dog.

B. He always helps them if they need it.

C. Tim lives in a big house.

D. He isn’t a sweet tooth.






8. Read the story and write whose pets they are and what they can do.

(Прочитайте текст и напишите чьи это питомцы и что они умеют делать?)

Jane, Jack, Dan and Ted are pet lovers. Jane would like to have a hamster, but her mother is afraid of hamsters. Instead, Jane has a parrot. Her parrot is a real chatterbox. Jack always says that he would like to have a horse. He can’t keep a horse as a pet. He has got a dog – Diamond. When ha comes home from school Diamond brings his slippers to him. Dan has got a parrot. His parrot can’t talk, he can sing. Ted has got a cat. The cat teaches her kittens how to hunt mice.

Kitty’s puppy can give his paw.

Jane’s _______________ .

Jack’s _______________ .

Dan’s _______________ .

Ted’s _______________ .

9. Open the brackets in if/when clauses.

(Раскройте скобки, поставив глагол в нужной форме)

1. I (can) tell Jim about it if I (to see) him.

2. If I (to get) any news, I (to find)you.

3. Hurry up! If you (not to catch) a taxi, you (not to meet) them at the station.

4. Call for an ambulance, if you (not to feel) better.

5. Your parents (to worry), if you (not to phone) them.

10. Which answers are right. For some questions more than one alternative is possible. (Выберите правильный ответ(ы))

1. Would you like a cup of coffee?

( Yes, I do. I’d love one. Yes, please. No, thanks.)

2. It wasn’t a bad weekend, was it?

( Yes, it was. No, it was. No, it wasn’t. Yes, it wasn’t.)

3. Can I give you a lift?

( Yes, you can. Yes, please. Yes, of course. Yes, you may.)

4. Would you wait half an hour, please?

( Yes, please. All right. Yes, I would. No, I can’t.)

5. Will you be here tomorrow?

( No, I won’t. I expect so. No, I’m not. I don’t expect so.