СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Кузовлев 4 класс раздел 3 урок 4 часы 25-26

Нажмите, чтобы узнать подробности

Презентация к уроку. Лексико-грамматические упражнения, говорение, аудирование.

Просмотр содержимого документа
«Кузовлев 4 класс раздел 3 урок 4 часы 25-26»

Учитель английского языка Брастовская Дина Юрьевна ФГКОУ СОШ №8 г. Севастополь My PPT collection for English 4 (Kuzovlev) Новый взгляд 2016/17

Учитель

английского языка

Брастовская

Дина Юрьевна

ФГКОУ СОШ №8

г. Севастополь

My PPT collection for

English 4 (Kuzovlev)

Новый взгляд

2016/17

Календарно-тематическое планирование Первое полугодие. Цикл уроков: Раздел 3.

Календарно-тематическое

планирование

Первое полугодие.

Цикл уроков: Раздел 3.

- I (don’t) like the project: It’s great! It’s so-so! It’s not good! - There are (no) pictures. There are a lot of great pictures / photos. The project looks nice. There are some pictures / photos. The project needs more. There are no pictures / photos. The project looks dull. Можно расссмотреть и проанализировать несколько проектов. - The story is ... very interesting! I like to hear about … short and there are no many interesting moments! not interesting at all. You should work more.

- I (don’t) like the project:

It’s great!

It’s so-so!

It’s not good!

- There are (no) pictures.

There are a lot of great pictures / photos. The project looks nice.

There are some pictures / photos.

The project needs more.

There are no pictures / photos. The project looks dull.

Можно расссмотреть и проанализировать несколько проектов.

- The story is ...

very interesting! I like to hear about …

short and there are no many interesting moments!

not interesting at all. You should work more.

С помощью ummy video downloader (позволяет скачивать видео в разных форматах) я скачала видео в формате mp3 – то есть, аудиофайла. Значок «папка с файлом» – гиперссылка, переход по которой приведёт к слайду в разделе дополнения – напоминалку о названиях дней недели. https:// www.youtube.com/watch?v=7AvNq2CQnOI

С помощью ummy video downloader (позволяет скачивать видео в разных форматах) я скачала видео в формате mp3 – то есть, аудиофайла. Значок «папка с файлом» – гиперссылка, переход по которой приведёт к слайду в разделе дополнения – напоминалку о названиях дней недели.

https:// www.youtube.com/watch?v=7AvNq2CQnOI

Learn reading well weekend – at weekend, have a nice weekend; to go on weekend. Where will you spend your weekend? early – an early morning, early in the morning; to get up early. I don’t get up early at weekends. breakfast – to have breakfast, to make breakfast. What do you usually have for breakfast? practice – to have practice, to go to football practice. On Sundays I go to golf practice. dance class – to have a dance class, to go to dance class. My sister goes to dance class twice a week. funfair – a town funfair, to go to the funfair. I like going to the city funfair on Sundays. caf é – to meet at the café, to drink coffee at the cafe. There is a nice café (coffee shop) near my house. late – to be late. I’m sorry, I’m late. Don’t be late. It’s late and it’s time to go to bed.

Learn reading well

weekend – at weekend, have a nice weekend; to go on weekend. Where will you spend your weekend?

early – an early morning, early in the morning; to get up early. I don’t get up early at weekends.

breakfast – to have breakfast, to make breakfast. What do you usually have for breakfast?

practice – to have practice, to go to football practice. On Sundays I go to golf practice.

dance class – to have a dance class, to go to dance class. My sister goes to dance class twice a week.

funfair – a town funfair, to go to the funfair. I like going to the city funfair on Sundays.

caf é – to meet at the café, to drink coffee at the cafe. There is a nice café (coffee shop) near my house.

late – to be late. I’m sorry, I’m late. Don’t be late. It’s late and it’s time to go to bed.

Date. Classwork. My Weekends. Finish the chart as in the example. Use the stickers. dewenek weekend yeral выходные fabserkat cepiratc cadne sacls nifufar écfa atle early рано/ранний breakfast завтрак practice тренировка dance class занятие танцами funfair ярмарка café кафе late поздно/поздний

Date.

Classwork.

My Weekends.

Finish the chart as in the example. Use the stickers.

dewenek

weekend

yeral

выходные

fabserkat

cepiratc

cadne sacls

nifufar

écfa

atle

early рано/ранний

breakfast завтрак

practice тренировка

dance class занятие танцами

funfair ярмарка

café кафе

late поздно/поздний

Page 44

Page

44

Choose a card, listen (х2) and tell about yourself as in the example above. Карточки открываются в произвольном порядке

Choose a card, listen (х2) and tell about yourself as in the example above.

Карточки открываются в произвольном порядке

At Home: SB: с. 44, упр. 1 – читать, по образцу текста написать о своих выходных (8-10 предложений)

At Home:

SB: с. 44, упр. 1 – читать, по образцу текста написать о своих выходных (8-10 предложений)

https:// www.youtube.com/watch?v=7AvNq2CQnOI

https:// www.youtube.com/watch?v=7AvNq2CQnOI

Fill in the gaps and spell the words. w_ _k_n_, _ _rl_, br_ _k_ _st, pr_ _t_c_, f_nf_ _r, _ _fé, l_t_. a e ea f ea d y ee u e i ai a a c c a e ABC order. Breakfast, café, early, funfair, late, practice, weekend

Fill in the gaps and spell the words.

w_ _k_n_, _ _rl_, br_ _k_ _st,

pr_ _t_c_, f_nf_ _r, _ _fé, l_t_.

a

e

ea

f

ea

d

y

ee

u

e

i

ai

a

a

c

c

a

e

ABC order.

Breakfast,

café,

early,

funfair,

late,

practice,

weekend

Make the sentences. Use the given words. at   don’t  I  early  weekend  get up. ____________________________________ for  do  usually  what  have  you  breakfast?  ____________________________________ 3) football  after  to  practice  often  I  go  the  my   café.  ____________________________________ 4) the go funfair let’s to!  ____________________________________ I don’t get up early at weekend. What do you usually have for breakfast? After my football practice I often go to the café. Let’s go to the funfair!

Make the sentences. Use the given words.

  • at don’t I early weekend get up. ____________________________________
  • for do usually what have you breakfast?

____________________________________

3) football after to practice often I go the my café.

____________________________________

4) the go funfair let’s to!

____________________________________

I don’t get up early at weekend.

What do you usually have for breakfast?

After my football practice I often go to the café.

Let’s go to the funfair!

Future Simple Tense I/we/you/he/they will watch TV in the evening. I/we/you/he/they won’t watch TV in the evening. will not = won’t Will I/we/you/he/they watch TV in the evening? Tomorrow, next week / year, in 2020

Future Simple Tense

I/we/you/he/they will watch TV in the evening.

I/we/you/he/they won’t watch TV in the evening.

will not = won’t

Will I/we/you/he/they watch TV in the evening?

Tomorrow,

next week / year,

in 2020

Page 45 2 3 watch TV clean the house get up late get up early 1 4 talk on the phone go to my friend’s house 5 6 7 8 help mum to make lunch 7 8 help mum about the house Надписи открываются в произвольном порядке. 10 go out to play with my friends go to a football practice 9 12 go on the computer go to the dance class 11 14 go to bed late 13 go to the funfair go to a café 15

Page

45

2

3

watch TV

clean the house

get up late

get up early

1

4

talk on the phone

go to my friend’s house

5

6

7

8

help mum to make lunch

7

8

help mum about the house

Надписи открываются в произвольном порядке.

10

go out to play with my friends

go to a football practice

9

12

go on the computer

go to the dance class

11

14

go to bed late

13

go to the funfair

go to a café

15

SB: с. 44, упр. 1 – читать, по образцу текста написать о своих выходных (8-10 предложений) Проверка домашнего задания

SB: с. 44, упр. 1 – читать, по образцу текста написать о своих выходных (8-10 предложений)

Проверка домашнего задания

Pages 31-32 What did you do in the morning? What did your mum make …? Did you go to dance/music class? В классе – задача записать вопросы и получить на них ответы. Дома – вторая часть упражнения. Where did you go out to play…? What time did you have lunch? Did you go to the funfair? What did you do after lunch? Did you go to the sports practice? What time did you go to bed?

Pages

31-32

What did you do in the morning?

What did your mum make …?

Did you go to dance/music class?

В классе – задача записать вопросы и получить на них ответы. Дома – вторая часть упражнения.

Where did you go out to play…?

What time did you have lunch?

Did you go to the funfair?

What did you do after lunch?

Did you go to the sports practice?

What time did you go to bed?

At Home: AB: с. 32-33, упр. 1.2), 2.

At Home:

AB: с. 32-33, упр. 1.2), 2.

Почему английские дни недели имеют такие названия? Почему они всегда пишутся с заглавной буквы? В давние времена Британию захватили племена викингов, которые поклонялись таким языческим богам, как Один, Тор, Локи, Фрейя и другим. Они считали, что и небесные светила управляют жизнью людей. Когда люди научились делить год на месяцы, а месяцы на недели и дни, они дали дням недели имена своих богов. Так как имена собственные пишутся с заглавной буквы, то и дни недели тоже. Богу-воину, могучему Тору, сыну Одина посвятили четверг - Тиу – бог войны; его именем назван вторник – В Британии неделя начинается с воскресенья, и этот день был посвящён Солнцу – the Sun + day= T ue sday Th ur sday Самым главным, «первоотцом» богов считался О дин; ему посвятили средний день – среду. Нежной богине красоты Фрейе посвятили пятницу - S u nday Fr i day Следующее немаловажное светило Луна – the Moon + day= Именем планеты Сатурн (у римлян бог времени) назвали субботу. W e d n e sday M o nday S a turday Викинги были воинственными людьми, поэтому главными считали богов-воинов.

Почему английские дни недели имеют такие названия?

Почему они всегда пишутся с заглавной буквы?

В давние времена Британию захватили племена викингов, которые поклонялись таким языческим богам, как Один, Тор, Локи, Фрейя и другим. Они считали, что и небесные светила управляют жизнью людей. Когда люди научились делить год на месяцы, а месяцы на недели и дни, они дали дням недели имена своих богов.

Так как имена собственные пишутся с заглавной буквы, то и дни недели тоже.

Богу-воину, могучему Тору, сыну Одина посвятили четверг -

Тиу – бог войны; его именем назван вторник –

В Британии неделя начинается с воскресенья, и этот день был посвящён Солнцу – the Sun + day=

T ue sday

Th ur sday

Самым главным, «первоотцом» богов считался О дин; ему посвятили средний день – среду.

Нежной богине красоты Фрейе посвятили пятницу -

S u nday

Fr i day

Следующее немаловажное светило Луна – the Moon + day=

Именем планеты Сатурн (у римлян бог времени) назвали субботу.

W e d n e sday

M o nday

S a turday

Викинги были воинственными людьми,

поэтому главными считали богов-воинов.