СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

КИМ_английский_6 класс

Нажмите, чтобы узнать подробности

Просмотр содержимого документа
«КИМ_английский_6 класс»

Приложение к рабочей программе

«Иностранный язык (английский). 6 класс»





муниципальное бюджетное общеобразовательное учреждение

средняя общеобразовательная школа № 4

г. Сальска










ОЦЕНОЧНЫЕ МАТЕРИАЛЫ


к рабочей программе

по иностранному языку

(английский)



6 класс









Составители: Андриянова О.А., Байбара К.В.




















2022-2023 учебный год

Спецификация

входной контрольно-измерительной работы по английскому языку в 6 классе

  1. Назначение работы

Контрольная работа проводится с целью определить и оценить уровень общеобразовательной подготовки по английскому языку в 6 классе на содержательном и деятельностном уровнях.


  1. Содержание текущей контрольной работы определяется следующими документами:

- ООП НОО (ООО,СОО) общеобразовательной организации;

- Федеральный закон «Об образовании» от 29.12.2012 № 273-ФЗ;

- Рабочие программы по предмету на 2020/2021 учебный год.


  1. Время выполнение работы: 40 мин.


  1. Структура текущей контрольной работы:

Текущая контрольная работа состоит из двух частей:

1 часть «Чтение» выполняется на основе прочитанного текста и включает задания на установление соответствия.

2 часть «Грамматика и лексика» предусматривает выполнение грамматических заданий


Распределение заданий текущей контрольной работы по частям

Части работы

Число заданий

Максимальный

первичный балл

Тип заданий

1

Часть 1

5

5

Задание на соответствие

2

Часть 2

3

25

Видоизменение слов в соответствии с содержанием текста.

Использование времен Present Simple, Present, Present Continuous, Future Simple, Past Simple, оборот to be going to


  1. Распределение заданий проверочной работы по содержанию и видам учебной деятельности

Включает следующие разделы: ««Грамматика», «Чтение».


Лексика:

  1. Достопримечательности Лондона

Грамматика:

  1. Неправильные глаголы (3 формы)

  2. Задание на составление предложений;

  3. Времена: Present Simple, Present, Present Continuous, Future Simple, Past Simple, оборот to be going to


-в разделе «Чтение» проверяется понимание структурно-смысловых связей в тексте;

Множественный выбор

- в разделе «Грамматика и лексика» проверяются навыки оперирования грамматическими и лексическими единицами на основе предложенных текстов;




  1. Система оценивания отдельных заданий и работы в целом

Номер задания

Количество баллов

1

1 балл

всего

5 баллов

2

3 балла

всего

25 баллов

всего

30 баллов


Шкала перерасчета первичных баллов за выполнение текущей работы в отметку по пятибалльной шкале:


Первичный балл

0-14

15-20

21-25

26-30

Отметка по пятибалльной шкале

«2»

«3»

«4»

«5»















































Входная контрольная работа по английскому языку для учащихся 6 класса

1 вариант


Read the text:

The Tower of London is a very old building in London. It is nine hundred years old. The Tower of London stands on the Thames.
In the early days of the history of England kings lived in the Tower. Then it was a prison where many people died, black ravens had much food near the walls of the Tower in those years. The black ravens live in the gardens of the Tower now. The English people like them very much. A man looks after the ravens and gives them meat in the morning and in the evening.
Now the Tower of London is the museum and many people from other countries come to see it. They see the dark stone halls with small windows and thick doors. The walls of the Tower are five meters thick. In the museum they can see many old guns (оружие). At ten o’clock every morning the guards (стража) lock (закрывать на замок) the big doors of the Tower for the night.


1. True or False?
1) The Tower of London is a new building. ______
2) Nowadays English queen lives in the Tower.______
3) It was a prison and many people died there._______
4) English people like black ravens very much._______
5) Now the Tower of London is the prison.________

2. Fill in the gaps with the correct forms of the verb “write”. Match the verb form in each sentence with the Russian verb.
0) I write letters to Laura very often. A
1) I ________ letters to Laura very often. _____
2) I ________a letter to Laura yesterday._____
3) I ________a letter to Laura now._____
4) I ________ a letter to Laura tomorrow._____
5) I ________ a letter to Laura on Sunday._____
6) I am ______________a letter to Laura in the evening._____
7) I _________a letter to Laura for half an hour yesterday._____
8) I _________ two letters to Laura this week._____
9) I _________letters to Laura since 2008._____ 
10) I _________a lot of letters to Laura._____

A) пишу, B) напишу, C) писала, D) собираюсь написать, E) написала 

3. Put down the second and the third forms of following verbs!

a) see - … - …

b) take - … - …

c) run - … - …

d) come - … - …

e) make - … - …

f) eat - … - …


4. Make up sentences and write them down.

1. photos, like, taking, Do, you , ? _________________________________________________

2. Helen , cake, Christmas, making, is, now. ________________________________________

3. is, most famous, the, in Europe, cities, and , London , of, interesting, one ______________

4.to, last, Andrew, went, Australia, year. ___________________________________________


5. Choose the odd word:

1 day, week, language, year, month

2 tea, coffee, juice, milk, apple

3 fifth, seventh, second, ninth, eleventh

4 longer, smaller, higher, better, bigger

5 Sunday, Tuesday, July, Friday, Monday












































Входная контрольная работа по английскому языку для учащихся 6 класса

2 вариант


Read the text:
The Tower of London is a very old building in London. It is nine hundred years old. The Tower of London stands on the Thames.
In the early days of the history of England kings lived in the Tower. Then it was a prison where many people died, black ravens had much food near the walls of the Tower in those years. The black ravens live in the gardens of the Tower now. The English people like them very much. A man looks after the ravens and gives them meat in the morning and in the evening.
Now the Tower of London is the museum and many people from other countries come to see it. They see the dark stone halls with small windows and thick doors. The walls of the Tower are five meters thick. In the museum they can see many old guns (оружие). At ten o’clock every morning the guards (стража) lock (закрывать на замок) the big doors of the Tower for the night.

1. True or False?
1) Now the Tower of London is the prison.________
2) English people like black ravens very much._______

3) It was a prison and many people died there._______
4) Nowadays English queen lives in the Tower.______
5) The Tower of London is a new building. ______


2. Fill in the gaps with the correct forms of the verb “help”. Match the verb form in each sentence with the Russian verb.
0) I help my mother very often. A
1) I ________ my mother very often. _____
2) I ________ my mother yesterday._____
3) I ________ my mother now._____
4) I ________ my mother tomorrow._____
5) I ________ my mother on Sunday._____
6) I am ______________ my mother in the evening._____
7) I _________ my mother for half an hour yesterday._____
8) I _________ my mother this week._____
9) I _________ my mother since I was 4._____ 
10) I _________ my mother._____

A) помогаю, B) помогу, C) помогала, D) собираюсь помочь, E) помогла 

3. Put down the second and the third forms of following verbs!

a) go - … - …

b) take - … - …

c) do - … - …

d) come - … - …

e) swim - … - …

f) eat - … - …


4. Make up sentences and write them down.

1.to, last, Andrew, went, Australia, year. __________________________________________. 2.photos, like, taking, Do, you , ? _________________________________________________

3. Helen , cake, Christmas, making, is, now. ________________________________________

4. is, most famous, the, in Europe, cities, and , London , of, interesting, one ______________


5. Choose the odd word:

1.doctor, vet, book, manager, teacher.

2. Christmas, Halloween, Easter , New Year, August

3. helped, wrote, watched, looked, played

4.busy, funny, easy, read, little

5. cats, tigers, monkeys, mice, parrots.
















































Ключи:


1 variant
1.Чтение: 1) False, 2) False, 3) True, 4) True, 5) False.

2. Грамматика: 1. write, 2. wrote, 3. am writing, 4. will 5. am going to, 6. am writing, 7. was writing, 8. have written, 9. have written, 10. have written.
3. a) see - saw-seen

b) take took - taken

c) run -run - run

d) come - came - come

e) make - made - made

f) eat - ate -eaten

4. 1. Do you like taking photos?

2. Helen is making Christmas cake now.

3. London is one of the most famous and interesting cities in Europe.

4. Andrew went to Australia last year.

51 language

2 apple

3 second

4 better

5 July




2 variant
1.Чтение: 1) False, 2) True, 3) True, 4) False, 5) False.

2. Грамматика: 1. help, 2. helped, 3. am helping, 4. Will help 5. am going to help, 6. am helping, 7. was helping, 8. have helped, 9. have helped, 10. have helped.
3. ) go - went - gone

b) take - took - take

c) do - did - done

d) come - came - come

e) swim - swam - swum

f) eat - ate - eaten

4. 1. Andrew went to Australia last year.

2. Do you like taking photos?

3. Helen is making Christmas cake now.

4. London is one of the most famous and interesting cities in Europe.

51. book

2. August

3. wrote

4. read

5. mice.













Спецификация

контрольно-измерительной работы по английскому языку в 6 классе

по теме «Характер»


1.Назначение контрольной работы

Контрольная работа проводится с целью усвоения лексико-грамматического материала, над которым велась работа в разделе по теме «Характер».


2. Документы, определяющие содержание и структуру контрольной работы

Содержание и основные характеристики проверочных материалов определяются на основе следующих документов:

-Федеральный компонент государственного стандарта основного общего образования по английскому языку (Приказ Минобразования России от 05.03.2004 г. №1089);

- Кодификатор элементов содержания и требований (умений), составленный на основе Обязательного минимума содержания основных образовательных программ и Требований к уровню подготовки выпускников основной школы.


Кодификатор

Перечень элементов содержания, проверяемых на контрольной работе по английскому языку


Код элементов

Элементы содержания, проверяемые на контрольной работе

1.


Чтение


1.1

Понимание основного содержания текста


1.2

Поиск и понимание определенной информации в тексте

2.


Грамматика


2.1

Лексико-грамматические навыки


2.2

Грамматические навыки

3.


Аудирование


3.1

Понимание в прослушанном тексте запрашиваемой информации



3. Структура диагностической работы

Контрольная работа состоит из 1 варианта, который содержит 3 задания. Задания представлены в виде теста, состоящего из 3 частей:

  1. Чтение

  2. Грамматика и лексика

  3. Аудирование


4. Время выполнения работы

На выполнение всей работы отводится 40 минут.


5. Дополнительные материалы и оборудование

Не используются.


6. Система оценивания отдельных заданий и работы в целом


Проверяемые навыки и умения

За каждый правильный ответ кол-во баллов

Всего Баллов

  • читать с полным пониманием содержанной информации

  • владение приемами работы с текстом: умение пользоваться определенной стратегией чтения

  • неправильные глаголы

1

3

  • правильные и неправильные глаголы в формах действительного залога в изъявительном наклонении (PresentSimple \PresentProgressive).

2

15


Максимальный тестовый балл за выполнение заданий - 18 баллов


Количество баллов

% выполненных заданий

Отметка

18- 16

100-83 %

«5»

15-13

82- 58 %

«4»

12-11

57-50 %

«3»

Менее 10

Менее 50 %

«2»















































Контрольная работа для учащихся 6 класса

по теме «Характер»



I. LISTENING COMPREHENSION


1. How do the children apologize and reply? Tick. You’ll hear the conversation twice.


A. a) I’m so sorry! B. a) That’s OK!

b) I’m very sorry! b) Don’t worry!

c) Sorry! c) That’s all right!


2. Choose a picture that matches the conversation. Write out the correct letter.


A. B. C.














II. READING COMPREHENSION


Read a story about animals at London Zoo.


LONDON ZOO

London Zoo wants everyone to adopt (взять под опеку) one of its animals, to raise money to look after them. When you “adopt” an animal, you are sponsoring it for a year.

You can adopt an animal for one year on your own, with your family or with your school or group. The cheapest are tiny (крошечные) things such as ants, beetles, butterflies and small fishes. The most expensive animal is an Asian elephant.

What do you get for your money? An Adoption Certificate, a photo of your animal and a free entrance ticket.

You can also have your name on a sign near your animal’s cage.

London Zoo has over five thousand animals.


Choose the correct answers:

1). London Zoo wants people to adopt animals…

a) to raise money

b) to get rid of them

c) to help animals

2). “To adopt” an animal means you are sponsoring it…

a) for a month

b) for six months

c) for a year

3). London Zoo has…

a) 1000 animals

b) 3000 animals

c) 5000 animals.


III. USE OF ENGLISH (GRAMMAR/VOCABULARY)


1. Bill is talking about his family and friends.

Fill in the gaps with suitable words. One word in each group is extra.


- My sister is (0) sociable. But she is sometimes (1)_____. /shy, clever, sociable/

- My brother is (2) _____. He has a (3)_____smile for everybody. /friendly, talkative, cheerful/

- My mother likes to chat over the telephone. She is very (4) _____. But she is (5) _____. /polite, talkative, bossy/

- My Dad is a bit (6) _____. He isn’t (7) _____. /strong, helpful, lazy/

- My best friend is (8) _____ math. He is very (9) _____. /clever, brave, good at/


2. At weekends Paul and his family do various things.

What are Paul and his family doing now? What do they usually do? Choose the correct verb form.


Paul’s mother usually (0) (goes/is going) shopping on Saturdays, but now she (1) (does not go/isn’t going) shopping. She (2) (reads/is reading) a tale for my little brother. But I (3) (play/am playing) chess with my father. At the moment my sister (4) (helps/is helping) mother to prepare chips for dinner. We always (5) (watch/are watching) our favourite films on Sundays.


3. It is 5 p.m. Bill’s family is at home.

Fill in the gaps with the verbs in the correct verb form.


Bill (0) is watching (watch) the horror film. Kate and Helen (1) _____ (not watch) this film. They (2) _____ (not like) horror films. Bill’s mother (3) _____ (prepare) supper. His father (4) _____ (read) the newspaper at the moment. He (5) _____ (like) to read after work.


IV. CULTURAL AWARENESS


How well do you know British and American culture?

Write the letter T if the sentences are TRUE and F if they are FALSE.


1). The Scout law in Britain has 12 points.____

2). American children of your age elect a class president.____

3). “Just Seventeen” is a magazine for small children.____

4). When British people apologize, they say ‘Excuse me’.____

5). Yo-yo is a ball game.____















Спецификация

контрольно-измерительной работы по английскому языку в 6 классе

по теме «Дом, квартира»


1.Назначение контрольной работы

Контрольная работа проводится с целью усвоения лексико-грамматического материала, над которым велась работа в разделе по теме «Дом, квартира».


2. Документы, определяющие содержание и структуру контрольной работы

Содержание и основные характеристики проверочных материалов определяются на основе следующих документов:

-Федеральный компонент государственного стандарта основного общего образования по английскому языку (Приказ Минобразования России от 05.03.2004 г. №1089);

- Кодификатор элементов содержания и требований (умений), составленный на основе Обязательного минимума содержания основных образовательных программ и Требований к уровню подготовки выпускников основной школы.


Кодификатор

Перечень элементов содержания, проверяемых на контрольной работе по английскому языку


Код элементов

Элементы содержания, проверяемые на контрольной работе

1.


Грамматика


1.1

Понимание основного содержания текста


1.2

Поиск и понимание определенной информации в тексте

2.


Письмо


2.1

Письменное высказывание с элементами рассуждения по предложенной проблеме



3. Структура диагностической работы

Контрольная работа состоит из 1 варианта, который содержит 5 заданий. Задания представлены в виде теста, состоящего из 1 части:

  1. Грамматика, лексика


4. Время выполнения работы

На выполнение всей работы отводится 40 минут.

5. Дополнительные материалы и оборудование

Не используются.


6. Система оценивания отдельных заданий и работы в целом


Проверяемые навыки и умения

За каждый правильный ответ кол-во баллов

Всего Баллов

  • правильные и неправильные глаголы в формах действительного залога в изъявительном наклонении (Past Simple \Present Perfect).;

  • использование оборотов обороты there is / there are.

5

28




Максимальный тестовый балл за выполнение заданий - 28 баллов


Количество баллов

% выполненных заданий

Отметка

28- 24

100-83 %

«5»

23-19

82- 58 %

«4»

18-14

57-50 %

«3»

Менее 14

Менее 50 %

«2»


























































Контрольная работа для учащихся 6 класса

по теме «Дом, квартира»



  1. Соотнесите английские слова из первого столбца с их правильным русским переводом из второго. (Например, 1-d)

  1. modern conveniences

  1. книжная полка

  1. refrigerator

  1. кресло

  1. electricity

  1. водопровод

  1. a chair

  1. зеркало

  1. an armchair

  1. холодильник

  1. a mirror

  1. cтул

  1. central heating

  1. центральное отопление

  1. running water

  1. стенка

  1. bookshelf

  1. современные удобства

  1. wall unit

  1. электричество



  1. Опишите комнату в 5 предложениях, используя предлоги места и обороты There is / There are.

_ ________________________________________________________________________

  1. Подчеркните только те формы глаголов, которые употребляются в Present Perfect.

has worked have washed ate has written

worked have cleaned eat had

  1. Подчеркните только те формы глаголов, которые употребляются в Pаst Simple.

cleaned have spent listened has done

brought have washed cleaning did

  1. Переведите предложения, используя времена Present Perfect или Past Simple.

1) Он никогда не был в Лондоне. ____________________________________________

2) Она была в Лондоне в прошлом году. _______________________________________

3) Я уже посмотрел фильм. _________________________________________________

4) Я смотрел фильм вчера. ___________________________________________________

5) Они только что помыли посуду. _____________________________________________

Ключи:



  1. Соотнесите английские слова из первого столбца с их правильным русским переводом из второго. (Например, 1-d)

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

i

e

j

f

b

d

g

c

a

h



  1. Опишите комнату в 5 предложениях, используя предлоги места и обороты there is/there are.

T here is a bed near the wall. There are curtains on the window. There is a chair next to table. There is a computer on the table. There is a carpet on the floor.










  1. Подчеркните только те формы глаголов, которые употребляются в Present Perfect.

Has worked have washed ate has written

Worked have cleaned eat had


  1. Подчеркните только те формы глаголов, которые употребляются в Pаst Simple.

Cleaned have spent listened has done

Brought have washed cleaning did


  1. Переведите предложения, используя времена Present Perfect или Past Simple.

- Он никогда не был в Лондоне. – He has never been to London.

- Она была в Лондоне в прошлом году. - She was in London last year.

- Я уже посмотрел фильм. - I have already watched the film.

- Я смотрел фильм вчера. - I watched the film yesterday.

- Они только что помыли посуду. - They have just washed the dishes.























Спецификация

контрольно-измерительной работы по английскому языку в 6 классе

по теме «В магазине»


  1. Назначение работы

Контрольная работа проводится с целью усвоения лексико-грамматического материала, над которым велась работа в разделе по теме «В магазине».


2. Документы, определяющие содержание и структуру контрольной работы

Содержание и основные характеристики проверочных материалов определяются на основе следующих документов:

-Федеральный компонент государственного стандарта основного общего образования по английскому языку (Приказ Минобразования России от 05.03.2004 г. №1089);

- Кодификатор элементов содержания и требований (умений), составленный на основе Обязательного минимума содержания основных образовательных программ и Требований к уровню подготовки выпускников основной школы.


Кодификатор

Перечень элементов содержания, проверяемых на контрольной работе по английскому языку


Код элементов

Элементы содержания, проверяемые на контрольной работе

1.


Чтение


1.1

Понимание основного содержания текста


1.2

Поиск и понимание определенной информации в тексте

2.


Грамматика


2.1

Лексико-грамматические навыки


2.2

Грамматические навыки

3.


Аудирование


3.1

Понимание в прослушанном тексте запрашиваемой информации


3. Структура диагностической работы

Контрольная работа состоит из 2 вариантов, который содержит 7 заданий. Задания представлены в виде теста, состоящего из 3 частей:

  1. Чтение

  2. Грамматика

  3. Аудирование


4. Время выполнения работы

На выполнение всей работы отводится 40 минут.


5. Дополнительные материалы и оборудование

Не используются.


6. Система оценивания отдельных заданий и работы в целом


Проверяемые навыки и умения

За каждый правильный ответ кол-во баллов

Всего Баллов

  • читать с полным пониманием содержанной информации

  • владение приемами работы с текстом: умение пользоваться определенной стратегией чтения

  • неправильные глаголы

1

7

  • правильные и неправильные глаголы в формах действительного залога в изъявительном наклонении (PastSimple \PresentPerfect).

  • Кол-е числительные Much Many : much, many, a lot of, a few, few, a little, little

  • Указательные местоимения this/ these, that/ those.

5

26


Максимальный тестовый балл за выполнение заданий - 33 балла


Количество баллов

% выполненных заданий

Отметка

33-31

100-83 %

«5»

30-27

82- 58 %

«4»

26-24

57-50 %

«3»

Менее 23

Менее 50 %

«2»











































Контрольная работа для учащихся 6 класса

по теме «В магазине»


  1. Listen to the text and сhoose the right answer.

1.Katie has got ____skateboards. a) 2 b) 3 c) 4

2. The skateboards are ___ . a) expensive b) not expensive c) cheap

3. David has _____ the money. a) earned b) saved c) lost

4. David has bought a lot of wonderful things: ___ . a) pencils, watch, games b) pencils, watch, games, books c) pencils, games, books

5. The most expensive thing Emma has bought was ____. a) a toy b) a doll c) clothes


II. Reading


Here is a story from the book "Charlie and the Chocolate Factory" by R. Dahl. Read the text and fill in the chart with the words from the story:

The gum.

"This gum," Mr. Wonka went on, "is my latest, my greatest, my most fascinating invention! It's a chewing-gum meal! It's... it's... it's... That tiny little strip of gum lying there is a whole three-course dinner all by itself!"

"What sort of nonsense is this?" said one of the fathers.

"My dear sir!" cried Mr. Wonka, "when I start selling this gum in the shops it will change everything! It will be the end of all kitchens and all cooking! There will be no more shopping to do! No more buying of meat and groceries! There'll be no knives and forks at mealtimes! No plates! No washing up! No rubbish! No mess! Just a little strip of Wonka's magic chewing-gum - and that's all you'll ever need at breakfast, lunch, and supper! This piece of gum I've just made happens to be tomato soup, roast beef, and blueberry pie, but you can have almost anything you want!"

Tableware

Mealtime

Food











III. Составьте словосочетания.

    1. a jar a) of Coke

    2. a can b) of coffee

    3. a carton c) of tea

    4. a bar d) of bread

    5. a box e) of chocolate

    6. a packet f) of juice

    7. a loaf g) of sweets

IV. Впишите слова в нужную колонку.

Much Many

Bread, chocolate, sweets, potatoes, eggs, water, fish, bottles, products, snow, rain, Coke, onions.


V. Заполните пропуски словами: much, many, a lot of, a few, few, a little, little.

    1. We have ____ of onions in the fridge.

    2. There’s always ____ snow in the mountains.

    3. We’ve got ____ eggs, go and buy some.

    4. There are not … shops in our village.

    5. We can’t go shopping with you. We’ve got ___ time.





Ключи:


  1. 1a 2a 3b 4b 5c

  2. Tableware

    Mealtime

    Food

    knives

    breakfast

    tomato soup

    forks

    lunch

    roast beef

    plates

    supper/dinner

    blueberry pie

  3. 1b 2a 3f 4e 5g 6c 7d


much

many

bread

chocolate

water

fish

snow

rain

Coke

sweets

potatoes

eggs

bottles

products

onions


  1. 1. lot

2. much/a lot of

3. few

4. many

5. little




































Спецификация

контрольно-измерительной работы по английскому языку в 6 классе

по теме «Здоровье»



1.Назначение контрольной работы

Контрольная работа проводится с целью усвоения лексико-грамматического материала, над которым велась работа в разделе по теме «Здоровье».


2. Документы, определяющие содержание и структуру контрольной работы

Содержание и основные характеристики проверочных материалов определяются на основе следующих документов:

- Федеральный компонент государственного стандарта основного общего образования по английскому языку (Приказ Минобразования России от 05.03.2004 г. №1089);

- Кодификатор элементов содержания и требований (умений), составленный на основе Обязательного минимума содержания основных образовательных программ и Требований к уровню подготовки выпускников основной школы.


Кодификатор

Перечень элементов содержания, проверяемых на контрольной работе по английскому языку


Код элементов

Элементы содержания, проверяемые на контрольной работе

1.


Чтение


1.1

Понимание основного содержания текста


1.2

Поиск и понимание определенной информации в тексте

2.


Грамматика


2.1

Лексико-грамматические навыки


2.2

Грамматические навыки



3. Структура диагностической работы

Контрольная работа состоит из 2 вариантов, который содержит 5 заданий. Задания представлены в виде теста, состоящего из 3 частей:


  1. Чтение

  2. Грамматика


4. Время выполнения работы

На выполнение всей работы отводится 40 минут.

5. Дополнительные материалы и оборудование

Не используются.


6. Система оценивания отдельных заданий и работы в целом


Проверяемые навыки и умения

За каждый правильный ответ кол-во баллов

Всего Баллов

  • читать с полным пониманием содержанной информации

  • владение приемами работы с текстом: умение пользоваться определенной стратегией чтения

  • неправильные глаголы

1

5

  • правильные и неправильные глаголы в формах действительного залога в изъявительном наклонении (Past Simple \Present Perfect).

  • Использование модальных глаголов should or shouldn't

2

15

  • знание правил чтения и орфографии и навыки их применения на основе изучаемого лексико-грамматического материала.

  • владение навыками перевода

2

5


Максимальный тестовый балл за выполнение заданий - 25 баллов


Количество баллов

% выполненных заданий

Отметка

25- 23

100-83 %

«5»

22-20

82- 58 %

«4»

19-17

57-50 %

«3»

Менее 16

Менее 50 %

«2»











































Контрольная работа по английскому языку для учащихся 6 класса

по теме «Здоровье»


1. Reading

Here is a story from the book "Charlie and the Chocolate Factory" by R. Dahl.


Difficult situation.

The cruel weather went on and on. 

And every day, Charlie Bucket grew thinner and thinner. His face became frighteningly white. The skin was drawn so tightly over the cheeks that you could see the shapes of the bones underneath. It seemed doubtful whether he could go on much longer like this without becoming dangerously ill. 

And now, very calmly, he began to make little changes here and there in some of the things that he did, so as to save his strength. In the mornings, he left the house ten minutes earlier so that he could walk slowly to school, without ever having to run. He sat quietly in the classroom during break, resting himself, while the others rushed outdoors and threw snowballs and wrestled in the snow. Everything he did now, he did slowly and carefully.


Are the sentences true (T) or false (F)?

1. Charlie Bucket looked like a skeleton. ___

2. The boy began to save his strength. ___

3. Charlie Bucket didn't go to school. ___

4. Charlie had a rest during the break. ___

5. During the break Charlie played snowballs in the street. ___


2. Vocabulary

Match:


1. What time is it when you should go to the dentist?

a. in an ambulance

2. How does a very sick man go to hospital?

b. a cold

3.What can go up and come down without moving?

c. toothache

4. What can you catch but not throw?

d. laughter

5. What is the best medicine?

e. the temperature


3. Grammar


1) Use should or shouldn't:


a. You ___ clean your teeth every day.

b. You ___ run in corridor.

c. You ___ have a medical check.

d. You ___ take care of yourself.

e. You ___ play computer games much.


2) Translate into English:


a. Ты уже помыл руки?

b. Мы только что позвонили доктору.

c. Сегодня я приехал в школу на велосипеде.

d. Он уже был на медосмотре в этом году.

e. Она еще не посоветовалась с врачом.





Ключи:

1. Reading

1. T; 2. T; 3. F; 4. T; 5. F


2. Vocabulary

1.c; 2. a; 3. e; 4. b; 5.d


3. Grammar

1. a. should; b. shouldn't; c. should; d. should; e. shouldn't.


2. a. Have you already washed your hands.

b. We have just phoned the doctor.

c. I have ridden a bike to school today.

d. He has already had a medical check this year.

e. She has not consulted the doctor yet.



















































Спецификация

контрольно-измерительной работы по английскому языку в 6 классе

по теме «Погода»


1.Назначение контрольной работы

Контрольная работа проводится с целью усвоения лексико-грамматического материала, над которым велась работа в разделе по теме «Погода».


2. Документы, определяющие содержание и структуру контрольной работы

Содержание и основные характеристики проверочных материалов определяются на основе следующих документов:

-Федеральный компонент государственного стандарта основного общего образования по английскому языку (Приказ Минобразования России от 05.03.2004 г. №1089);

- Кодификатор элементов содержания и требований (умений), составленный на основе Обязательного минимума содержания основных образовательных программ и Требований к уровню подготовки выпускников основной школы.


Кодификатор

Перечень элементов содержания, проверяемых на контрольной работе по английскому языку


Код элементов

Элементы содержания, проверяемые на контрольной работе

1.


Чтение


1.1

Понимание основного содержания текста


1.2

Поиск и понимание определенной информации в тексте

2.


Грамматика


2.1

Лексико-грамматические навыки


2.2

Грамматические навыки



3. Структура диагностической работы

Контрольная работа состоит из 1 варианта, который содержит 5 заданий. Задания представлены в виде теста, состоящего из 2 частей:

  1. Чтение

  2. Грамматика


4. Время выполнения работы

На выполнение всей работы отводится 40 минут.


5. Дополнительные материалы и оборудование

Не используются.


6. Система оценивания отдельных заданий и работы в целом


Проверяемые навыки и умения

За каждый правильный ответ кол-во баллов

Всего Баллов

  • чтение с полным пониманием содержанной информации

  • владение приемами работы с текстом: умение пользоваться определенной стратегией чтения

1

5

  • умение правильно использовать to be going to

2

10

  • умение правильно использовать First Conditional

1

5


Максимальный тестовый балл за выполнение заданий - 20 баллов


Количество баллов

% выполненных заданий

Отметка

20-19

100-83 %

«5»

18-15

82- 58 %

«4»

14-10

57-50 %

«3»

Менее 10

Менее 50 %

«2»











































Контрольная работа для учащихся 6 класса

по теме «Погода»


1. Reading

Here is a story from the book "Charlie and the Chocolate Factory" by R. Dahl.

The weather.

During the next two weeks, the weather turned very cold. First came the snow. It began very suddenly one morning just as Charlie Bucket was getting dressed for school. Standing by the window, he saw the huge flakes drifting slowly down out of an icy sky that was the colour of steel. 

By evening, it lay four feet deep around the tiny house, and Mr Bucket had to dig a path from the front door to the road. 

After the snow, there came a freezing gale that blew for days and days without stopping. And oh, how bitter cold it was! Everything that Charlie touched seemed to be made of ice, and each time he stepped outside the door, the wind was like a knife on his cheek.


Are the sentences true (T) or false (F)?

1. The weather was not very cold. ___

2. Charlie Bucket went to school. ___

3. It was snowing all day long. ___

4. Everything that Charlie touched was made of ice. ___

5. It was windy.___



2. Grammar

1) Look at the table with students' answers and write 5 sentences about children's plans for Sunday ( to be going to do smth):



watch TV

play football

walk a pet

ride a bike

swim and fish

1.Dima


v




2.Olya



v



3.Sasha




v


4.Katya

v





5.Grisha





v


2) Complete the sentences. Use the correct form of the verbs:

1.I will call Katya when I ___ the news.

a. will hear b. hears c. hear

2. If it ___ raining, Sasha and Grisha ___ to the park.

a. will stop, go b. stops, will go c. stop, will go

3. Olya ___ the cleaning when she ___ enough time.

a. will do, have b. does, has c. will do, has

4. Dima ___ help you if you ___ him.

a. will help, ask b. helps, will ask c. will help, will ask

5. If we ___ late, they ___ for us.

a. be, don't wait b. are, won't wait c. is, will wait







Ключи:


1. Reading

1.F; 2.T; 3.T; 4.F; 5. T.


2. Grammar

1)

1. Dima is going to play football.

2. Olya is going to walk a pet.

3. Sasha is going to ride a bike.

4. Katya is going to watch TV.

5. Grisha is going to swim and fish.


2)

1.c; 2. b; 3. c; 4.a; 5.b.








































Спецификация

контрольно-измерительной работы по английскому языку в 6 классе

по теме «Профессии»


1.Назначение контрольной работы

Контрольная работа проводится с целью усвоения лексико-грамматического материала, над которым велась работа в разделе по теме «Профессии».


2. Документы, определяющие содержание и структуру контрольной работы

Содержание и основные характеристики проверочных материалов определяются на основе следующих документов:

- Федеральный компонент государственного стандарта основного общего образования по английскому языку (Приказ Минобразования России от 05.03.2004 г. №1089);

- Кодификатор элементов содержания и требований (умений), составленный на основе Обязательного минимума содержания основных образовательных программ и Требований к уровню подготовки выпускников основной школы.


Кодификатор

Перечень элементов содержания, проверяемых на контрольной работе по английскому языку


Код элементов

Элементы содержания, проверяемые на контрольной работе

1.


Чтение


1.1

Понимание основного содержания текста


1.2

Поиск и понимание определенной информации в тексте

2.


Грамматика


2.1

Лексико-грамматические навыки


2.2

Грамматические навыки



3. Структура диагностической работы

Контрольная работа состоит из 1 варианта, который содержит 5 заданий. Задания представлены в виде теста, состоящего из 3 частей:

  1. Чтение

  2. Грамматика


4. Время выполнения работы

На выполнение всей работы отводится 40 минут.

5. Дополнительные материалы и оборудование

Не используются.


6. Система оценивания отдельных заданий и работы в целом


Проверяемые навыки и умения

За каждый правильный ответ кол-во баллов

Всего Баллов

  • читать с полным пониманием содержанной информации

  • владение приемами работы с текстом: умение пользоваться определенной стратегией чтения

  • степени сравнения прилагательных

  • порядковые числительные

  • неправильные глаголы

1

5

  • правильные и неправильные глаголы в формах действительного залога в изъявительном наклонении (PastSimple \PresentPerfect).

2

21



Максимальный тестовый балл за выполнение заданий - 26 баллов


Количество баллов

% выполненных заданий

Отметка

26- 24

100-83 %

«5»

22-20

82- 58 %

«4»

19-17

57-50 %

«3»

Менее 16

Менее 50 %

«2»























































Контрольная работа для учащихся 6 класса

по теме «Профессии»


1. Reading


Here is a story from the book "Charlie and the Chocolate Factory" by R. Dahl. Read the story and mark the sentences after the story with T if the information is right and with F if the information is false.

Mr. Bucket.

Mr Bucket was the only person in the family with a job. He worked in a toothpaste factory, where he sat all day long at a bench and screwed the little caps on to the tops of the tubes of toothpaste after the tubes had been filled. But a toothpaste cap-screwer is never paid very much money, and poor Mr Bucket, however hard he worked, and however fast he screwed on the caps, was never able to make enough to buy one half of the things that so large a family needed. There wasn't even enough money to buy proper food for them all. The only meals they could afford were bread and margarine for breakfast, boiled potatoes and cabbage for lunch, and cabbage soup for supper. Sundays were a bit better.

 

1. Mr Bucket had a job. ___

2. Mr Bucket was a toothpaste cap-screwer. ___

3. Mr Bucket was making a lot of money. ___

4. Mr Bucket had a small family. ___

5. Mr Bucket had enough money to buy much food.___


2. Vocabulary


1) Match:

1. journalist

a. someone whose job is to give advice to people about the law and speak for them in court

2. builder

b. a person whose job is to design new buildings and make certain that they are built correctly

3. lawyer

c. a person who works in a library

4. architect

d. someone who prepares food

5. cook

e. a person who writes  articles for a newspaper or 

magazine or broadcasts them on radio or TV

6. librarian

f. a person whose job it is to make buildings

7. salesperson

g. an artist who uses paint to create pictures, or a worker

 whose job is to cover parts of buildings with paint

8. pilot

h. someone who works in an office, writing letters, making phone calls, and arranging meetings

9. painter

i. a person whose job is selling things in a shop or 

directly to customers

10. secretary

j. a person who flies an aircraft



2) Do the crossword:

1. This person helps people with health problems.

2. This person works in a school.

3. This person helps to grow the food we eat.

4. This person cleans and fixes the teeth.

5. This person takes care of animals when they are sick or hurt.

6. This person works in a hospital or a doctor's office.


1.


c






2.


a






3.


r







4.

e







5.

e






6.


r








3. Grammar


Choose the correct answer:

1. You mustn't / don't have to use the mobile phone on the plane. It's dangerous.

2. You look tired. You should / shouldn't go to bed.

3. Sasha could /couldn't swim a year ago, but now he can.

4. We don't have to / have to wear a uniform, so I normally wear sports clothes. 

5. You mustn’t / needn’t take an umbrella today. The sun is shining.






Ключи:

1. Reading

1. T

2. T

3. F

4. F

5. F


2. Vocabulary

1)1.e; 2.f; 3.a; 4.b; 5.d; 6.c; 7.i; 8.j; 9.g; 10.h.


2)

1. doctor

2. teacher

3. farmer

4. dentist

5. vet

6. nurse


3. Grammar

1. mustn't; 2. should; 3. couldn't; 4. don't have to; 5. needn't













Спецификация

промежуточной аттестации по английскому языку в 6 классе



1.Назначение итоговой контрольной работы

Промежуточная аттестационная работа проводится с целью определения уровня усвоения обучающимися 6-х классов предметного содержания курса английского языка по программе средней школы.


2. Документы, определяющие содержание и структуру итоговой контрольной работы

Содержание и основные характеристики проверочных материалов определяются на основе следующих документов:

-Федеральный компонент государственного стандарта основного общего образования по английскому языку (Приказ Минобразования России от 05.03.2004 г. №1089).

- О сертификации качества педагогических тестовых материалов (Приказ Минобразования России от 17.04.2000 г. № 1122).



Кодификатор

Перечень элементов содержания, проверяемых на контрольной работе по английскому языку


Код элементов

Элементы содержания, проверяемые на контрольной работе

1.


Чтение


1.1

Установление структурно-смысловых связей текста, т.е. восстановление текста


1.2

Установление соответствия приведенных утверждений прочитанному тексту

2.


Грамматика


2.1

Выбор одного правильного ответа из предложенных вариантов


2.2

Грамматические и лексические навыки



3. Структура диагностической работы

Итоговая контрольная работа состоит из 2-вариантов, которые содержат по 4 задания. Задания представлены в виде теста, состоящего из 2 частей:

  1. Чтение

  2. Грамматика


4. Время выполнения работы

На выполнение всей работы отводится 40 минут.


5. Дополнительные материалы и оборудование

Не используются.


6. Система оценивания отдельных заданий и работы в целом


Проверяемые навыки и умения

За каждый правильный ответ кол-во баллов

Всего Баллов

  • проверяется сформированность умений понимания основного содержания текстов;


1

4

  • Времена:Present Simple, Present Continuous, проверяются навыки оперирования грамматическими и лексическими единицами на основе предложенных текстов.

1

21

  • знание правил чтения и орфографии и навыки их применения на основе изучаемого лексико-грамматического материала.

  • владение навыками перевода.

1

6


Максимальный тестовый балл за выполнение заданий - 31 балл


Количество баллов

% выполненных заданий

Отметка

29–31

100-83 %

«5»

23–28

82- 58 %

«4»

15–22

57-50 %

«3»

Менее 15

Менее 50 %

«2»









Промежуточная аттестация по английскому языку для учащихся 6 класса

Вариант 1



I. Reading

Task 1. Read the text and put the missing sentences (A-D) in the correct spaces (1-4).

A. But recently some scientists have come up with another idea.

B. People used to think pigeons navigated by looking for familiar landmarks.

С. It's almost as if the bird has a built-in compass.

D. Some of those feet belonged to dogs.

Mail Carriers

Before trucks, trains and airplanes were invented to move the mail from place to place, messages had to travel by foot. (1)_. Dogs were especially popular as message carriers during wars.

The most famous mail carriers have feathers instead of fur - they are carrier pigeons. (2)_. But even when scientists blocked pigeons' eyesight by fitting them with frosted contact lenses, the pigeons still found their way home.

Some people think pigeons use their sense of smell or hearing to guide them. (3)_. They have discovered that pigeons' heads contain a substance called magnetite. This magnetite may allow the pigeon to use the Earth's magnetic field as a navigation aid. (4)__.

Task 2. Choose the correct answer:

1) In the past people used to travel from place to place to bring letters.

a. Right b. Wrong с. Doesn't say

2) People used different kinds of animals to carry mail.

a. Right b. Wrong с. Doesn't say

3) During wars people sent mail only by planes.

a. Right b. Wrong с. Doesn't say

4) Pigeons can find the way home by recognizing some places.

a. Right b. Wrong с. Doesn't say

5) Scientists did a lot of experiments to know how pigeons find their ways.

a. Right b. Wrong с. Doesn't say

6) The Earth's magnetic field helps the pigeons not to get lost.

a. Right b. Wrong с. Doesn't say



II. Use of English (Grammar/Vocabulary)

Task1. Choose the right answer:

  1. These are _ bags.

  1. ladies’s b) ladies’

  1. She is as _ as her sister.

  1. tall b) taller c) the tallest

  1. His brother’s hair is a bit _ than his.

  1. dark b) darker c) the darkest

  1. His father is much _ than his son.

  1. fat b) fatter c) the fattest

  1. She is much _ in the photo.

  1. beautiful b) more beautiful c) the most beautiful

  1. He wears _ .

  1. a smart long yellow thick jacket b) a yellow long smart thick jacket

  1. I _ a new blue jacket now.

  1. am wearing b) wear

  1. It often _ in autumn.

  1. is raining b) rains

  1. A lot of _ live in the house.

  1. mouses b) mouse c) mice

  1. Prehistoric _ had flat _ and strong _ .

  1. woman foot leg; b)woman feet legs c)women feet legs

  1. The boy has got _ flue.

  1. a b) - c) the

  1. I’ve got _ headache.

  1. a b) - c) the

  1. She’s got _ appendicitis.

  1. a b) – c) the

  1. It is _ .

  1. snow b) snowy c) snows

  1. There is _ .

  1. snow b) snowy c) snows

  1. It _ .

  1. snow b) snowy c) snows

  1. If it _ I’ll make a snowman.

  1. snows b)will snow c) snowy

Task2. Which word doesn’t fit:

  1. attractive; handsome; good-looking; ugly

  2. careful; cheerful; helpful; serious

  3. appendicitis; a backache; a toothache; a cut

  4. rain; rainy; sun; snow



















Промежуточная аттестация по английскому языку для учащихся 6 класса

Вариант 2



I. Reading

Task 1. Read the text and put the missing sentences (A-D) in the correct spaces (1-4).

  1. Lions live in more or less open country and not in forests.

  2. The males are larger than the females.

  3. Unlike other cats, it doesn’t purr and rarely climbs trees.

  4. Sometimes a lion will attack a giraffe, but it won’t attack an elephant, rhinos or hippopotamus.

KING OF BEASTS

Throughout the history of man, the lion has been the symbol of strength . We say ‘strong as a lion’, or ‘lion-hearted’. But this was not because a lion can defeat all other animals, but because lions strike terror in man and other beasts.

Lions are members of the cat family. An average grown-up lion is about nine feet long and weighs between 400 and 500 pounds.(1)_. The lion’s voice is a roar or a growl.(2)_. Unlike other cats, too, it can swim in deep water.

(3)_. And because they drink once a day, they always live near some water. Lions may live alone or in pairs, or in groups which are known as ‘prides’.

Lions rest by day and do their hunting by night. The main food supply of lions comes from zebras, gazelles, and antelopes. (4)_. When a lion isn’t hungry, he pays no attention to other animals.

Task 2. Choose the correct answer:

1) Lion is a symbol of strength because it is very big

a. Right b. Wrong с. Doesn't say

2) The length of a lion is nine feet long.

a. Right b. Wrong с. Doesn't say

3) It is different from other cats because it is very smart.

a. Right b. Wrong с. Doesn't say

4) Lions prefer to live in the open country.

a. Right b. Wrong с. Doesn't say

5) Lions usually hunt during the day.

a. Right b. Wrong с. Doesn't say

6) When a lion isn’t hungry, he sleeps a lot.

a. Right b. Wrong с. Doesn't say

II. Use of English (Grammar/Vocabulary)

Task1. Choose the right answer:

  1. _ books are on the desk.

  1. children’ b) children’s

  1. She is as _ as her mother.

  1. nice b) nicer c) the nicest

  1. I’m a bit _ than my friend.

  1. young b) younger c) the youngest

  1. My brother is much _ than my sister.

  1. strong b) stronger c) the strongest

  1. My grandfather was much _ when he was young.

  1. handsome b) more handsome c) the most handsome

  1. He has _ .

  1. lovely thick brown hair b) brown lovely thick hair

  1. I usually_ a nice blue jacket.

  1. am wearing b) wear

  1. It _ now.

  1. is raining b) rains

  1. Her _ are white.

  1. teeth b) tooth

  1. Their _ have blue _.

  1. child eye; b)child eyes c)children eyes

  1. The girl has got _ flue.

  1. the b) - c) a

  1. I’ve got _ cold.

  1. the b) - c) a

  1. He’s got _ AIDS.

  1. the b) – c) a

  1. It is _ .

  1. rain b) rainy c) rains

  1. There is _ .

  1. rain b) rainy c) rains

  1. It often _ in autumn.

  1. rains b) rainy c) rain

  1. If it _ they’ll go to the beach.

  1. is sunny b)will be sunny c) sunny

Task2. Which word doesn’t fit:

  1. jeans; trainers; sweater; T-shirt

  2. clever; careless; funny; friendly

  3. sunny; windy; cloudy; rain

  4. an arm; a leg; a body; vitamins






Ключи:

Вариант 1.

I. Reading:

Task 1: 1-D; 2-B; 3-A; 4-C

Task 2: 1-right; 2-doesn’t say; 3-wrong; 4- wrong; 5-doesn’t say; 6- right

II. Use of English:

Task 1: 1-b 2-a 3-b 4-b 5-b 6-a 7-a 8-b 9-c 10-c 11-c 12-a 13-b 14-b 15-a 16-c 17-a

Task 2: 1-ugly; 2-serious; 3-a cut; 4-rainy



Вариант 2.

I. Reading:

Task 1: -B; 2-C; 3-A; 4-D

Task 2: 1- wrong; 2- right; 3- doesn’t say; 4- right; 5- wrong; 6-doesn’t say

II. Use of English:

Task 1: 1-b 2-a 3-b 4-b 5-b 6-a 7-b 8-a 9-a 10-c 11-a 12-c 13-b 14-b 15-a 16-a 17-a

Task 2: 1-trainers; 2-careless; 3-rain; 4-vitamins