СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Конспект урока №41 Тема: Подростковые комплексы. Письмо-совет

Нажмите, чтобы узнать подробности

Просмотр содержимого документа
«Конспект урока №41 Тема: Подростковые комплексы. Письмо-совет»

Конспект урока №41

Тема: Подростковые комплексы. Письмо-совет.

Тип урока: рефлексия

Цели урока: развитие коммуникативной деятельности учащихся

Задачи: предметные

  1. Освоить во всех видах речевой деятельности новые лексические единицы по теме "Будь собой»

  2. Развитие навыков монологической речи: рассказывать о способах решения проблемных ситуаций

  3. Развитие навыков написания письма-совета

План- конспект урока

Good morning, boys and girls! I’m glad to see you! I think you are ready to work hard. Sit down , please. Let’s start our lesson. Who is absent? What day is it today? What date is it today

How are you ? Отвечают на вопросы учителя


  1. Введение темы (4мин)

Look please at the screen. What is written there?

Do you understand this statement? What does it mean?

Let`s think, what topic are we going to discuss. Let`s think what objectives can we reach during this letter. Give me a fish and I eat for a day. Teach me to fish and I eat for a life time", отвечают на вопросы, формулируют тему урока и ставят задачи на урок

  1. Активизация темы урока (7 мин)

P 66 ex.1

  • What problem has Stuart got

  • What should he do?

  • What problem has David got?

  • What should he do?

  • What problem has Sarah got?

  • What should she do?

  • What problem has Karen got?

  • What should she do?

Well. what kind of problems can we deal with every day?

Дети отвечают на вопросы, основываясь на уже прочитанный дома текст работают с диаграммой

Фронтальный опрос( метод, предполагающие взаимные действия 9 мин.

  1. Основной этап урока ( 10 мин)

And now you try to receive different problems: At first we divide in 3 groups, we discuss our problems and write the advice and the solution.

Решают проблему в группах


  1. Представление результатов ( 6 мин)

Let`s work out these problems. The first group present us this situation, find the problem and show us a resolution. Then the second.....

And other groups Listen, ask the questions and fill the table.

Дети показывают свою проблему и пути решения из нее, другая группа задает вопросы по теме и оценивает работу группы

Домашнее задание (8 мин)

Well, we’ve studied different problems. We work hard in groups and at home you should write a letter of advice. But before doing it, let`s remember the rules of writing this letter.


Вспоминают правила написания письма. Записывают дом. задание.

Подведение итогов (1 мин)


Let’s go back to our objectives. What have we done at our lesson?

Students (возвращаются к задачам урока, которые поставили в начале урока):

  • We have learnt about conflicts

  • We have worked in groups.

  • We have resolve problems

And now tell me what do you think about this statement.

T: The lesson is over, thanks for your active work.




Приложение 1



1I got bad marks in my exams and now my parents want me to quit the football team. Football is my life! Help!!!



2 I don`t like the way I look. I hate the pimples on my skin and I have gained a lot of weight! What can I do?

3I want to go on holiday this summer. My parents say it`s too expensive and I`m too young to go on my own. Any advice?