СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Конспект урока. Reading for specific information. Тема "Studying abroad"

Нажмите, чтобы узнать подробности

By the end of the lesson, the students will feel more confident about reading texts for specific information and talking about the benefits of studying English abroad

Просмотр содержимого документа
«Конспект урока. Reading for specific information. Тема "Studying abroad"»

Aims of the reading / listening materials By the end of the lesson, the students will feel more confident about reading texts for specific information and talking about the benefits of studying h

English abroad h

Students’ age, level, interests 12-16 year old students, A2-B1, 12-14 years of age: increasing career interests, movement toward independence; 15-16 years of age: effort to make new friends, intellectual interests gain importance y

Text chosen (title, type, authenticity, topic, content International summer school, Internet article, authentic text about studying English abroad g

Reading / Listening subskills developed reading for specific information h




Phase

Procedure and instructions

Aims

Личностные результаты

Метапредметные результаты

Pre-reading

1.Answer the following questions:

a) How do you usually spend your summer?


b) What do you think about people who use their holidays to improve their English?


c) What are the benefits of studying English in Great Britain?


2. Look at the logo and say what the text is about. What would you like to know about International Summer School? Write some questions.



Warm up to intrigue students/have the students discover the theme of the class (studying English language abroad)




Lead in/get the students talking about the possibilities to study English abroad

Формирование ответственного отношения к учению, готовности и способности обучающихся к саморазвитию и самообразованию на основе мотивации к обучению и познанию;

формирование целостного мировоззрения, соответствующего современному уровню развития науки и общественной практики.

Развитие умения самостоятельно определять цели своего обучения, ставить и формулировать для себя новые задачи в учебе и познавательной деятельности, развивать мотивы и интересы своей познавательной деятельности;

Развитие умения самостоятельно планировать пути достижения целей;

ориентироваться в содержании текста и понимать его целостный смысл:  предвосхищать содержание предметного плана текста по заголовку и с опорой на предыдущий опыт.

While-reading

3. Read and say if the statements are true (T) or false (F).

1. International Summer School is recognized by British Council. (T)

2. They offer host family accommodation.(F)

3. They offer year round courses. (F)

4. The staff share the spare time with students.(T)

5. Their aim is to make the language course interesting and enjoyable. (T)

6. Learners participate in events and experience more than just learning English. (T)

7. Moira House centre is within walking distance of the seaside. (T)

8. Bethany Centre is surrounded by woodland. (T)

9. The Eastbourne centre opened in 2010.(F)


4. Return to your questions and say if you miss some information. Where can you find the extra information?


By the end of the second stage, the students will have had practice in reading for specific information to understand the text.

Формирование ответственного отношения к учению, готовности и способности обучающихся к саморазвитию и самообразованию на основе мотивации к обучению и познанию;

формирование целостного мировоззрения, соответствующего современному уровню развития науки и общественной практики.

Развитие умения ориентироваться в содержании текста и понимать его целостный смысл. Находить в тексте требуемую информацию.

Post-reading

5. Work in groups. Imagine that you’ve already visited one of these centres. You share your experience with your classmates and persuade them to go there with you next year.

By the end of the third stage, the students will be able to talk about the benefits of studying English abroad.

Формирование ответственного отношения к учению, готовности и способности обучающихся к саморазвитию и самообразованию на основе мотивации к обучению и познанию;

Формирование коммуникативной компетентности в общении и сотрудничестве со сверстниками.

Развитие умения организовывать учебное сотрудничество и совместную деятельность с учителем и сверстниками;

умение осознанно использовать речевые средства в соответствии с задачей коммуникации для выражения своих чувств, мыслей и потребностей.