4 класс Тема. Моя любимая еда
Цель урока: обобщить и систематизировать знания учащихся по теме "Food"
Задачи урока:
Образовательные: закрепление лексических единиц и грамматического материала,развитие навыков говорения и аудирования по теме "Food "; отработка произносительных навыков.
Развивающие: развитие мотивации к изучению иностранного языка, навыка языковой догадки, интеллекта, памяти, совершенствование внимания.
Воспитательные: cоздание условий для формирования ясных представлений школьника о здоровом питание; воспитание умений работать, группах, самостоятельно.
Тип урока: Урок закрепления знаний.
Ход урока
I. Организационный момент.
Учитель: Good morning, dear girls and boys!
Учитель: I am glad to see you, too! Sit down, please. How are you?
Учитель: I’m OK too. Who is on duty today? Who is absent today? What date is it today? What day of the week is it today? What season is it now?
II. Сообщение цели урока.
- Today we shall have a lesson our topic “Food” and we shall speak about tasty, healthy and not healthy food.
- And now let’s start our work.
III. Фонетическая зарядка.
- Let’s train our tongues and practice the English sounds. Look at the blackboard carefully and read the words with sounds.
[ae] ham, jam, apple…
[i:] tea, cheese, eat, meat…
[e] vegetable, egg, breakfast…
[o] coffee, porridge, orange…
IV. Речевая разминка.
- Now, remember the words according to our topic. Now I will read you Russian rhymes and you must finish them in English.
Вкуснотища! Very Good!
Пищу называем Food
Для Шарика, для друга
Припас я сахар- sugar
Всегда ты сладкий ждешь сюрприз
Конфетки по-английски –sweets
Это вовсе не каприз:
Сыр мы называем cheese
Мясо жарится, шкварчит,
Мясо по- английски meat
Рыбу ловишь- не шумишь,
Рыба по- английски fish
Молоко я пить привык
Молоко иначе milk
Вини-Пуха нет ли с вами
А- то спрячу мед свой- honey
Масло нужно всем ребятам
Масло по-английски butter
На кухне- повар,
В рубке- мичман,
Мы кухню называем kitchen.
V. Закрепление лексических единиц по теме «Food». Proverbs about food
- There are a lot of English and Russian proverbs connected with food. Look at the screen and try to match English proverbs to their Russian equivalents.
•Tastes differ
•An apple a day keeps the
doctor away.
•The appetite comes with
eating.
•Every vegetable has its
season.
•After dinner sit a while,
after supper walk a mile.
•Too much butter won’t
spoil the porridge.
•Аппетит приходит во
время еды.
•Кашу маслом не
испортишь.
•О вкусах не спорят.
•Кто по яблоку в день
съедает, у того доктор
не бывает.
•После обеда посиди
немного, после ужина с
милю пройдись.
•Каждый овощ имеет
своё время года
6.Проверка д з .Чтение и перевод текста во 2 группе проект - любимое блюдо семьи
7.Работа по карточкам у доски по очереди - здоровая пища и не здоровая
Физкультминутка
-And now it’s time to have a rest. Stand up please and listen to the task: Clap your hands when you hear the names of vegetables step your feet when you hear the names of fruits.
• a banana;
• a carrоt;
• tea;
• milk;
• an apple;
• cabbage;
• an orange;
• a potato;
• lemonade;
• fruit;
• coke;
•a plum;
• juice;
• coffee;
• a tomato.
8.Развитие навыков аудирования и говорения
1. It is a fruit. It is red or yellow, sometimes green. It is very tasty. Children like to eat it very much. …apple
2. It is a vegetable. It is orange. It is sweet. It is good for vegetable soup or salad. It is good to eat. …carrot
3. It is white or brown. It is good to eat with meat soup or vegetable soup. It is good to eat with butter or jam. It may be toast….bread
4. It is a very tasty thing. Everybody usually buys it for a birthday party. …cake
5. It is white. It is oval. It is good to eat for breakfast. It comes from a hen. …egg
6. It is a drink. It is white. Children like to drink it. It comes from a cow. …milk
Составление тематического рассказа по группам.
-You have to make up a story using words.
Words for the first team: lunch, chicken, every day, rice, eat, a bowl of soup, bread, a glass of juice.
Words for the second team: fish, salad, dinner, eat, every evening, potato, a cup of tea, sweets.
Words for the third team: a bottle of cola, cake, biscuits, birthday party, hamburgers, ice- cream, sweets, cook.
XI. Подведение итогов урока, рефлексия.
-Did you like our lesson?
-What did you like best?
-What new things have you learnt at the lesson?
-Will you eat healthy food for breakfast?
- Dear children! You’ve worked hard and you have good results! Your home task is to prepare an ideal menu for breakfast.
- The lesson is over. Goodbye!