СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Lewis Carroll 'Through the Looking Glass'

Нажмите, чтобы узнать подробности

Презентация к уроку Lewis Carroll "Through the Looking Glass'

Просмотр содержимого документа
«Lewis Carroll 'Through the Looking Glass'»

   ‘ Through the Looking Glass’  by Lewis Carroll Льюис Кэрролл «Алиса в Зазеркалье»

Through the Looking Glass’

by Lewis Carroll

Льюис Кэрролл

«Алиса в Зазеркалье»

Reading for brain is the same that training for body Joseph Addison Part 1

Reading for brain is the same that training for body

Joseph Addison

Part 1

Keys: 10 5 4 1 7 8 2 3 9 6

Keys:

10

5

4

1

7

8

2

3

9

6

Literature of nonsense   Nonsense – чепуха, ерунда, бессмыслица 'Twas brillig, and the slithy toves Did gyre and gimble in the wabe: All mimsy were the borogoves, And the mome raths outgrabe.       (‘Jabberwocky’) Варкалось. Хливкие шорьки Пырялись по наве, И хрюкотали зелюки, Как мюмзики в мове.

Literature of nonsense

Nonsense – чепуха, ерунда, бессмыслица

'Twas brillig, and the slithy toves

Did gyre and gimble in the wabe:

All mimsy were the borogoves,

And the mome raths outgrabe.

(‘Jabberwocky’)

Варкалось. Хливкие шорьки

Пырялись по наве,

И хрюкотали зелюки,

Как мюмзики в мове.

Part 3 -friendly -happy -lucky -kind -real UN- birthday present – un birthday present

Part 3

-friendly

-happy

-lucky

-kind

-real

UN-

birthday present – un birthday present

Warm up   /tw/, /dl/, /tl/: Tweedledum and Tweedledee Agreed to have a battle; For Tweedledum said Tweedledee Has spoiled his nice new rattle.

Warm up

/tw/, /dl/, /tl/:

Tweedledum and Tweedledee

Agreed to have a battle;

For Tweedledum said Tweedledee

Has spoiled his nice new rattle.

Humpty Dumpty (Шалтай-Болтай) Humpty Dumpty sat on a wall, Humpty Dumpty had a great fall. All the king's horses, And all the king's men, Couldn't put Humpty together again (English traditional nursery rhyme)

Humpty Dumpty (Шалтай-Болтай)

Humpty Dumpty sat on a wall,

Humpty Dumpty had a great fall.

All the king's horses,

And all the king's men,

Couldn't put Humpty together again

(English traditional nursery rhyme)

Cravat - [krəˈvæt] – шейный платок  I beg your pardon? – Прошу прощения?  To be offended – быть обиженным/оскорбленным

Cravat - [krəˈvæt] – шейный платок

I beg your pardon? –

Прошу прощения?

To be offended – быть обиженным/оскорбленным

Keys Cravat - [krəˈvæt] – шейный платок  No, it isn’t The White King and the White Queen He can get them 364 a year

Keys

  • Cravat - [krəˈvæt] – шейный платок
  • No, it isn’t
  • The White King and the White Queen
  • He can get them 364 a year
Reflection 1 Синквейн – это не простое стихотворение, а стихотворение, написанное по следующим правилам: 1 строка – одно существительное, выражающее главную тему cинквейна. 2 строка – два прилагательных, выражающих главную мысль. 3 строка – три глагола, описывающие действия в рамках темы. 4 строка – фраза, несущая определенный смысл. 5 строка – заключение в форме существительного (ассоциация с первым словом). Мой пример: Жизнь. Счастливая. Открытая.

Reflection 1

Синквейн – это не простое стихотворение, а стихотворение, написанное по следующим правилам:

1 строка – одно существительное, выражающее главную тему cинквейна.

2 строка – два прилагательных, выражающих главную мысль.

3 строка – три глагола, описывающие действия в рамках темы.

4 строка – фраза, несущая определенный смысл.

5 строка – заключение в форме существительного (ассоциация с первым словом).

Мой пример:

Жизнь.

Счастливая. Открытая.

Home assignment Choose: Variant I Sb: p.53 ex.3 (read an extract and answer the questions) Variant II Sb:p.53 ex.4 (list of presents to the members of your family) Variant III Read Chapter II or III of the book by Lewis Carroll ‘Through the looking glass’ and share your opinion.

Home assignment

Choose:

Variant I

Sb: p.53 ex.3 (read an extract and answer the questions)

Variant II

Sb:p.53 ex.4

(list of presents to the members of your family)

Variant III

Read Chapter II or III of the book by Lewis Carroll ‘Through the looking glass’ and share your opinion.