Министерство образования и науки Республики Казахстан
Управление образования Карагандинской области
Темиртауский высший политехнический колледж
Утверждаю
Зав.методическим кабинетом
___________Жандильдина С.А
План открытого занятия
по дисциплине иностранный язык в группе ПОВТ-2018-2
«Modern technology in medicine. The Infinitive»
Разработка рассмотрена и утверждена
на заседании ЦМК
Протокол № от 2016г.
Зав.кафедрой иностранных языков ________Курман Ж.
Занятие по данной разработке провела:
преподаватель Моисеева А.Г
Темиртау 2019г.
Дата проведения занятия: 28.11.2016
Курс:2
Группа: ТОРА-2015-2.
Дисциплина : Профессиональный иностранный язык.
Темазанятия: “ Interiorcarparts. The instrumentpanel.”
Тип занятия: Занятие изучения нового лексического материала по специальности.
Вид занятия: Практическое занятие
Задачи занятия:
1. Образовательная:
расширить словарный запас по теме “Автомобиль. Салон автомобиля”.
совершенствовать ранее сформированные знания по теме “Автомобиль”;
2. развивающая
развивать:
умения и навыки аудирования текста;
умение извлекать необходимую информацию при прослушивании текста;
умения и навыки говорения при обсуждении вопросов, связанных с темой.
3. воспитательная
развивать коммуникативную культуру, интерес к профессии.
Оснащение урока: компьютер с проектором, Презентация в “Powerpoint”, раздаточный материал.
Методы обучения: коммуникативный, репродуктивный, частично-поисковый
Форма организации деятельности: Парная, фронтальная.
Межпредметные связи: «Устройство автомобилей».
План занятия:
1.Организационный момент
1.1 Проверка посещаемости и готовности к занятию.
1.2 Студенты смотрят видео и пытаются угадать тему занятия.
1.3 Преподаватель сообщает цели занятия.
2. Основной этап занятия:
2.1 Last lesson we talked about the exterior of automobile. Проверка домашнего задания проводится фронтально. Match a word in A with a word in B.
A | B |
1.Капот | a. rear bumper |
2.шина | b. boot |
3.крыло | c. bonnet |
4.лобовое стекло | d. windscreen |
5.дворники | e. windscreen wiper |
6.передний бампер | f. front bumper |
7.багажник | g. door |
8.дверь | h. door handle |
9.дверная ручка | i. exhaust pipe |
10.выхлопная труба | j. rear light |
11.задний бампер | k. areal |
12.задняя фара | l. badge |
13.антенна | m. wing mirror |
14.эмблема | n. side window |
15.боковое зеркало заднего вида | o. number plate |
16. боковое окно | p. wing |
17. номерной знак | q. tyre |
2.2 Изучение нового материала.
Введениеновойлексики. Listen and repeat new words after me. Say it all together.(2 times).Приложение№1
Airvent [‘eәvent] вентиляционное отверстие |
Accelerator [әk’selәreitә] педаль газа |
Airbag [‘eәbag] подушка безопасности |
Ashtray [‘aʃtrei] пепельница |
Brake pedal [breik ,pedәl] педальтормоза |
Car seat (headrest) [‘ka:,si:t] подголовник |
Cigarette lighter [sigә’ret ,laitә] прикуриватель |
Clutch pedal [klᴧʧ,pedәl] педальсцепления |
Cup holder [kᴧp, houldә] подстаканник |
Dashboard [daʃbo:d] приборнаядоска |
Door handle [do:’handl] двернаяручка |
Door tray [do:’trei] двернойлоток |
Gearstick [‘giә,stik] рычаг переключения передач |
Glove compartment [‘glᴧv,kәm’pa:tmәnt] бардачок |
Hand brake [hand,breik] ручнойтормоз |
Hands-freetelephone [handz-fri:’telifoun] телефон с беспроводной системой громкой связи, громкоговорящий телефон. |
Horn [‘ho:n] гудок автомобиля |
Ignition [Ig’niʃәn] зажигание |
Rear-viewmirror [‘riә-’vju:,mirә] зеркало заднего вида |
Seatbelt [‘si:t,belt] ремень безопасности |
Steering wheel [stiәriη,wi:l] руль |
Sun visor [‘sᴧn,vaizә] солнцезащитныйкозырек |
Fuelgauge [‘fjuәl,geiʤ] указатель уровня топлива в баке |
Rev counter [‘rev,kauntә] тахометр |
Speedomete [‘spi:’domitә] спидометр |
Voltmeter [‘voul,mi:tә] вольтметр |
Coolant temperature gauge [ku:lәnt ,temprәʧә,geiʤ]термометрсистемыохлаждения |
Driver information system [draivә,infә’meiʃәn]-системаинформированияводителей |
Engine oil temperature gauge [enʤin oil geiʤ]-указательтемпературымасладвигателя |
Hazard warning/indicator lights [‘hazәd,wo:niη/indikeitә,laits]-аварийнаясигнализация/сигналповорота |
2.3 Первичноезакрепление:
Look at the picture and label the parts of the car.

Complete the sentences with words from ex.1 .Приложение№2
Match the numbers with the names of the instruments

Look at the picture in exercise 3.Which instrument: Приложение№2
2.4 Совершенствованиенавыковаудирования:
1.Ролеваяигра.Приложение№3
Let’s divided into 2 teams .A and B and using cards and language box write some sentences and get ready to take part in a role play. You have 3 minutes for this task.
2.Listen to and complete the following dialogue between driving inspector and a learner taking a first driving lesson.Приложение №4

2.5 Закреплениеизученногоматериала.
Complete the puzzle.The answers are all words from this unit.Приложение№5

3.Подведениеитоговзанятия
3.1 Рефлексия.Now we’ll see how well do you know new words.
Преподаватель проверяет знание новой лексики. Фронтальные опрос.
3.2Комминтирование оценок.
3.3 Домашнее задание.
Take cards with new words ,write down words in your dictionary and make 5 sentences using new words.
Have a nice day. See you next lesson.
План занятия:
Элемент занятия | Деятельность преподавателя | Деятельность студентов | время |
1.1 Проверка посещаемости и готовности к занятию | Преподаватель приветствует студентов: Goodmorningdear, students! I am glad to see you. Sit down, please. What the date is it today? How are you today? Who is absent today? | Студенты отвечают на вопросы: Goodmorningteacher. We are ok, good, so so. .…is absent today. Today is the 28Th of November. | 2 min. |
1.2 Teacher’s introductory words. | Video “The car with the best interior”Постарайтесьугадатьтемузанятия:Watch a video and try to guess the theme of our lesson. Please answer my question: What is the theme of the lesson? Yes you are right the theme is ‘The interior of the car”. | Студенты смотрят видео и угадывают тему занятия. The theme of the lesson is “The interior of the car” | 3min. |
1.3 Цели: | Преподавательсообщаетцелизанятия: Today (you saw it in the video) we shall talk about the interior of the car, dashboard parts and in the end of the lesson I hope you will learn almost all words from this lesson. Your marks will depend on your activity. You need to be very active to get excellent marks. | Студентыслушают. Students listen to the teacher. | 2min. |
2.1 Проверка домашнего задания. | Let’s check up your homework. What was your homework? Words from the unit №2.Lets check up your homework in this way: Match a word in A with a word from B. | Our homework was to learn by heart words from the second Unit. | 5 min |
2.2 Изучение нового материала | Карточкисословами I shall give you cards with new words. Please listen to me and repeat it after me. Say it all together. | Students repeat after me and try to remember the pronunciation of the words.. | 5 min |
Введение новой лексики по специальности | Look at the picture and label the parts of the car. | The students try to label the parts of the car interior. | 5 min |
2.3 Первичноезакрепление | Read, translate and complete the sentences with new words.If you want to answer –raise your hand. | The students read and complete sentences with the words from exercise 1 | 7min. |
| Look at the picture and match the number with the names of the instruments. | Students try to analyze the picture and name all parts of the dashboard | 5 min. |
| Look and guess which instrument do this and that. Use dashboard parts. | Students look at picture and try to guess instruments. | 5 min. |
2.4 Совершенствование навыков аудирования. Audingpractice. | Work with a partner to do the following role play.Use cards and language box. First, read the task and write some statements. Get ready to take part in a role play | Students follow teacher’s instructions and make statements using language box and cards. | 10min. |
Listen to and complete the following dialogue between a driving instructor and learner taking a first driving lesson. Ok now let’s read the dialogue. Who wants to read? | Students listen to dialogue and try to hear missing words and name it. They read the dialogue. | 11min. |
2.5 Закрепление изученного материала. | Complete the puzzle. The answers are all words from this unit. If you want to answer- raise your hand and answer. | Students help each other to complete the puzzle. | 11min. |
3.1 Рефлексия | Let’s summarize everything we’ve learned today. Did you like the way we have worked today? What is for English...... | Students translate words from Russian into English. | 4min |
3.2 Выставление оценок | You have got an excellent mark because you were very active during the lesson.You have got good mark because you were active but you make many mistakes. You have got satisfactory mark,you were not very active and make many mistakes. thank you for your participation. | Thank you for marks. | 4 min |
3.3 Выдача домашнего задания | Thank you for your work today.And here is your task.You have to make 5 sentences using words from this lesson.Is everything clear?See you next lesson.Have a nice day. | Thank you and see you next lesson.bye.You too. | 1 min. |