СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Презентация "А давай… Степени сравнения прилагательных".

Нажмите, чтобы узнать подробности

Презентация по теме "Степени сравнения прилагательных" Spotlight 6.

Просмотр содержимого документа
«Презентация "А давай… Степени сравнения прилагательных".»

Shall we? Comparisons T: Goodafternoon, pupils! I’m glad to see you. I hope you are all fine and are ready to work hard at your English lesson. What day is it today? Who is absent today?

Shall we?

Comparisons

T: Goodafternoon, pupils! I’m glad to see you. I hope you are all fine and are ready to work hard at your English lesson. What day is it today? Who is absent today?

 Read the box and sentences and answer the questions:  1) Which form do we use to compare two people/things?  2) Which form do we use to compare two or more people/things?   T: Today we are going: to listen, to read and to speak about warnings to compare different places and things T: So, let’s start. Look at the slide and answer two questions Ученики отвечают на вопросы и ищут примеры в тексте

Read the box and sentences and answer the questions: 1) Which form do we use to compare two people/things? 2) Which form do we use to compare two or more people/things?

T: Today we are going:

to listen, to read and to speak about warnings

to compare different places and things

T: So, let’s start. Look at the slide and answer two questions

Ученики отвечают на вопросы и ищут примеры в тексте

t he most expensive more expensive than more relaxing cheaper than quieter than the tastiest
  • t he most expensive
  • more expensive than
  • more relaxing
  • cheaper than
  • quieter than
  • the tastiest
Односложные и двусложные прил. Прилагательное в сравнит. степени + than Прилагательные с – y long +er The + прилагательное в превосх. степени Прилагательные с - e +est prett y y – i +er  long er Прил. с краткой гласной + согласная y – i +est e +er nic e long est prett i er prett i est e  +est big согл. удваивается +er Многосложные прил. nic er Исключения согл. удваивается +est nic est bi gg er glamorous more good bi gg est the most more glamorous bad the most glamorous better little worse the best the worst much/many less more the least the most Now, there are some rules to form comparisons in English. Look at the table and fill in examples. Учитель раздает таблицу степени сравнения ученикам. Глядя на Слайд 4, учащиеся изучают список прилагательных и выводят закономерности образования степеней сравнения. Выводят совместно с учителем, а также ученики вносят в свои таблицы примеры. Open your books p.79, ex. 4. Complete the gaps. (Ученики выполняют задание устно)

Односложные и двусложные прил.

Прилагательное в сравнит. степени + than

Прилагательные с – y

long

+er

The + прилагательное в превосх. степени

Прилагательные с - e

+est

prett y

y – i +er

long er

Прил. с краткой гласной + согласная

y – i +est

e +er

nic e

long est

prett i er

prett i est

e +est

big

согл. удваивается +er

Многосложные прил.

nic er

Исключения

согл. удваивается +est

nic est

bi gg er

glamorous

more

good

bi gg est

the most

more glamorous

bad

the most glamorous

better

little

worse

the best

the worst

much/many

less

more

the least

the most

Now, there are some rules to form comparisons in English. Look at the table and fill in examples.

Учитель раздает таблицу степени сравнения ученикам. Глядя на Слайд 4, учащиеся изучают список прилагательных и выводят закономерности образования степеней сравнения. Выводят совместно с учителем, а также ученики вносят в свои таблицы примеры.

Open your books p.79, ex. 4. Complete the gaps. (Ученики выполняют задание устно)

Look at the signs. In which of the places in Ex.1,p.78 can you see them? What do they mean? Park – You mustn’t step on the grass. Well, let’s train more about warnings. Look at the signs. In which of the places in Ex.1,p.78 can you see them? What do they mean? На доске записаны слова, которые ученики могут использовать во время описания знаков: premise, animals, object. Theatre, library, gallery, cinema… - You mustn’t smoke in the premise.

Look at the signs. In which of the places in Ex.1,p.78 can you see them? What do they mean?

Park – You mustn’t step on the grass.

Well, let’s train more about warnings. Look at the signs. In which of the places in Ex.1,p.78 can you see them? What do they mean?

На доске записаны слова, которые ученики могут использовать во время описания знаков: premise, animals, object.

Theatre, library, gallery, cinema… - You mustn’t smoke in the premise.

Swimming pool, restaurant… - You mustn’t bring food or drink in this area. Zoo, gallery – You mustn’t touch animals/objects. Under the picture you can see the possible answer and check yourself. Ученики озвучивают свои идеи и сверяются с возможными ответами.

Swimming pool, restaurant… - You mustn’t bring food or drink in this area.

Zoo, gallery – You mustn’t touch animals/objects.

Under the picture you can see the possible answer and check yourself.

Ученики озвучивают свои идеи и сверяются с возможными ответами.

Zoo – You mustn’t feed the animals.

Zoo – You mustn’t feed the animals.

Listen and say which things Peter and Sharon must or mustn’t do at the zoo. must do mustn’t do pay for an entrance ticket keep the grounds clean speak quietly eat in there take pictures feed animals T: We’ve got today a task for listening. In your books Ex.6, p.79. Ученики переводят предложения перед началом прослушивания. T: Let’s listen to the audio. Ученики прослушивают и помечают предложения. T: Help me please to fill the table . Ученики говорят свои ответы из прослушанного диалога и сверяются

Listen and say which things Peter and Sharon must or mustn’t do at the zoo.

must do

mustn’t do

  • pay for an entrance ticket
  • keep the grounds clean
  • speak quietly
  • eat in there
  • take pictures
  • feed animals

T: We’ve got today a task for listening. In your books Ex.6, p.79.

Ученики переводят предложения перед началом прослушивания.

T: Let’s listen to the audio. Ученики прослушивают и помечают предложения.

T: Help me please to fill the table . Ученики говорят свои ответы из прослушанного диалога и сверяются

Homework:  -W.B. p.48 ex. 1  - to learn the rule of comparison - Can you compare people or things? - Can you talk about signs and what they mean?   Домашнее задание So, our lesson is over. Write down your homework: W.B. p.48 ex. 1  and to learn the rule of comparison s

Homework: -W.B. p.48 ex. 1 - to learn the rule of comparison

- Can you compare people or things?

- Can you talk about signs and what they mean?

  Домашнее задание

So, our lesson is over. Write down your homework: W.B. p.48 ex. 1 and to learn the rule of comparison s