СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Презентация Present Simple

Нажмите, чтобы узнать подробности

Презентация помогает пятиклассникам привести в систему разрозненные знания по теме Present Simple в систему. Учащиеся осознают речевую ситуацию употребления времени, повторяют правила построения отрицания и вопросов, маркеры. предложены тренировочные упражнения.

Просмотр содержимого документа
«Презентация Present Simple»

Present Simple ! ? Wednesday, the 19 th of October. My spare time. ?

Present Simple

!

?

Wednesday, the 19 th of October.

My spare time.

?

Why? Зачем?  - to speak about actions we do regularly   что бы рассказывать о действиях, которые мы совершаем регулярно My father plays chess every evening.  My sisters dance every day.

Why? Зачем?

- to speak about actions we do regularly

  • что бы рассказывать о действиях, которые мы совершаем регулярно

My father plays chess every evening.

My sisters dance every day.

How? как?  We use the basic form of the verb : V or V s I play football every day. You play basketball twice a week. He play s football every Monday. We play rugby every week. They play football very often. Основной глагол бери в первой форме напиши, После he и после she окончанье –s пиши

How? как?

We use the basic form of the verb : V or V s

I play football every day.

You play basketball twice a week.

He play s football every Monday.

We play rugby every week.

They play football very often.

Основной глагол бери в первой форме напиши,

После he и после she окончанье –s пиши

How? как?   - to make negative form we use do  not ( don’t ) and does  not ( doesn’t ) I don’t play hockey. She doesn’t play hockey. We don’t play hockey . - to make questions we use do and does before a subject Do we play hockey? Does she play hockey? В отрицанье и в вопросе do и does поставить просим

How? как?

- to make negative form we use do not ( don’t ) and does not ( doesn’t )

I don’t play hockey.

She doesn’t play hockey.

We don’t play hockey .

- to make questions we use do and does before a subject

Do we play hockey? Does she play hockey?

В отрицанье и в вопросе do и does поставить просим

Markers: always всегда often часто usually обычно sometimes иногда seldom never изредка никогда every day каждый день every week каждую неделю every month каждый месяц every year каждый год on Mondays по понедельникам at weekends по выходным

Markers:

always

всегда

often

часто

usually

обычно

sometimes

иногда

seldom

never

изредка

никогда

every day

каждый день

every week

каждую неделю

every month

каждый месяц

every year

каждый год

on Mondays

по понедельникам

at weekends

по выходным

I know how to use Present Simple : get s He ___________ (get) up at 7.  Mike ___________ (work) every day.  Не ___________   (speak) English to Sullivan.  They _________  (play) board games in the afternoon.  Sometimes Mike and Sally  _________  (swim) in the  lake.  6. Friends often  ________ (go) hiking. work s speak s play swim go

I know how to use

Present Simple :

get s

  • He ___________ (get) up at 7.

  • Mike ___________ (work) every day.

  • Не ___________   (speak) English to Sullivan.

  • They _________  (play) board games in the afternoon.

  • Sometimes Mike and Sally  _________  (swim) in the

lake.

6. Friends often  ________ (go) hiking.

work s

speak s

play

swim

go

LET’S PRACTICE:   Write likе or like s . I _______ quiz shows. He _______ horror films. She _______  music  programmes. My parents _______  the news. My friend Nastya _______  cartoons. All my friends  _______ nature  programmes. My grandad _______  sports programmes.

LET’S PRACTICE:

  Write likе or like s .

  • I _______ quiz shows.
  • He _______ horror films.
  • She _______  music  programmes.
  • My parents _______  the news.
  • My friend Nastya _______  cartoons.
  • All my friends  _______ nature  programmes.
  • My grandad _______  sports programmes.