СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Разноуровневые упражнения на уроках английского языка

Нажмите, чтобы узнать подробности

Даны примеры разноуровневых упражнений на уроках английского языка для 3, 4, 5 и 8 класса к УМК "Rainbow English".

Просмотр содержимого документа
«Разноуровневые упражнения на уроках английского языка»

Разноуровневые задания к учебнику «Rainbow English».

  1. Разноуровневые задания на говорение



Unit 5 «From Place to Place» (Form 5)

1st group

Read the dialogue and act them out.

A: Excuse me, can you help me?

B: Certainly. What’s the matter?

A: Is there a market near here?

B: Yes, there is. Walk straight on and then turn left. You can’t miss it.

A: Thank you very much.

B: You are welcome.

2nd group

Complete the dialogue and act out it.


Sorry. Excuse me. Thank you. Certainly. … left. What’s the way …




A: _________________, can you help me?

B: ________________ . What’s the matter?

A: __________________ to the city centre?

B: Walk straight on and turn __________ . There is a bus stop there. You can’t miss it. Take Bus 37. It goes to the city centre.

A: ________________. Did you say Bus 37?

B: Yes, I did.

A: _____________________ .

B: You are welcome.



3rd group

Think of and act out your own dialogue.

Look at the map. You are in the park. You need to get to the sport centre.





2. Разноуровневые лексико-грамматические задания

Unit 5 «I Love Food» (раздел New vocabulary) (Form 4)

1. Complete the words:

bre__d, c __ cumber, veget __ ble, but_er, p__tato, chi __ ken, c __ rn fl __ kes, s __ gar.

2. Match the words to the pictures.

1. chocolate a)

2. pizza b)

3. tomato c)

4. salad d)

5. omelette e)

6. juice f)

7. yougurt g)

3. Match the word and its definition:

1) porridge a) You eat them cold, often with milk or yogurt.

2) cream b) It’s white in colour and has a lot of fat.

3) cornflakes c) You eat it hot, usually for breakfast.

4. Choose the suitable word:

1) She drinks (a lot of/many) tea.

2) My mother (cook/cooks) breakfast every day.

3) There (is/ are) some apples on the plate.

5. Put questions to the sentences starting with the words:

1) Ben drinks tea for breakfast. (When?)

2) Sally is eating soup now. (What?)

3) My granny drinks two cup of tea in the morning. (How many?)



Unit 2 «Performing Arts: Theatre» (Form 8) (раздел New vocabulary)

Уровень А

1. Make up a word

i, c, l, r, c, e (circle)

t, l, s, s, a, l (stalls)

a, n, c, i, u, t, r (curtain)

o, k, o, c, r, a, l, o, m (cloakroom)

c, t, i, k, t, e (ticket)

o, b, e, f, c, o, f, i, x (box office)

2. Write the names of some places in the theatre.





Уровень В

Word formation. Change the word

to connect - ______________ (n.)

cruelty - _________________ (adj.)

devotion - _______________ (v)

thrilling - ________________ (v)

important - _______________ (n)

preference - ______________ (v)

Уровень С

Translate into English

1. принимать посетителей

2. необычайные декорации

3. дорогие билеты

4. главный герой фильма

5. ряды мест

6. древние боги

7. купить программу у капельдинера (билетера)



Unit 4 «How Many» (Form 3)

Уровень А

1. Point and say the numbers (укажи и произнеси числа)


15



11


18


20



17


13


16



12


19



2. Write the numbers

1. twelve –

2. nineteen –

3. eleven –

4. thirteen –

5. twenty –

6. fourteen –

7. eighteen –

Уровень В

Count and write in words (Посчитай и запиши ответ словом)

8 + 7 =

15 – 10 =

9 + 11 =

19 – 17 =

Уровень С

Find a mistake and correct it (Найди ошибку и исправь ее)

nin

sewen

too

teen

tvelfe

forteen

eiht