СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Разработка урока по теме "Eating Out" для 5 класса к УМК Rainbow English О.В. Афанасьева и И.В. Михеева

Нажмите, чтобы узнать подробности

Урок для 5 класса "В кафе". Содержит, план фрагмента урока, презентацию к уроку, раздаточный материал,самоанализ.

Просмотр содержимого документа
«раздаточный материал»




шоколад chocolate

мороженое ice cream

йогурт yoghurt

пудинг pudding

пирог pie

торт cake

кофе coffee

леденец lollipop

конфета sweet

булочка roll

варенье jam

кока-кола coke

сок juice

лимонад lemonade

минеральная вода mineral water

чай tea

курица chicken




















juicetoastorangerollpietartsweetjamchocolatelollipopyoghurtpuddingcheesecarrot





















































In the Smiths' kitchen

Закончите данный текст, вписывая слова, изображённые на картинках.




There is a lot of food in the Smiths’ kitchen. In the ……………… there is some



………………, a lot of ……………… , sseveral ……………… .



There is ……………… and ………………. . On the



……………… there are some ……………… . And ……………… and a


……………… . And on the ……………… near the ………………



there is some ………… . The Smiths can’t be hungry!








































Pizza

Choco Pie

Fruit Salad

Ice Cream

Chocolate

Lollipop

Sweet

Yoghurt

Tea

Orange Juice

Pineapple Juice

Mineral Water



















breakfast lunch dinner milk eggs yoghurt toast juice bananas ham salad cheese

chicken soup cake

sandwich spaghetti tea salad meat coke

fish potatoes sausage

carrots



Просмотр содержимого презентации
«семинар»

Презентация учителя английского языка МБОУ ТСОШ№1имени А.А.Мезенцева Барановой Елены Сергеевны

Презентация

учителя английского языка

МБОУ ТСОШ№1имени А.А.Мезенцева

Барановой Елены Сергеевны

The Topic of our lesson is « Eating out »

The Topic of our lesson is

« Eating out »

The aim of the lesson is:

The aim of the lesson is:

  • To speak about Food and Drinks
  • To learn to make an oder in a cafe
chocolate

chocolate

Ice cream

Ice cream

yuoghurt

yuoghurt

pudding

pudding

pie

pie

cake

cake

lollipop

lollipop

sweet

sweet

roll

roll

jam

jam

juice

juice

lemonade

lemonade

mineral water

mineral water

1) bread 2) rice 3)cheese

1) bread 2) rice 3)cheese

bread

bread

1)bread 2)sausages 3)pasta

1)bread 2)sausages 3)pasta

sausages

sausages

1)fish 2)meat 3)butter

1)fish 2)meat 3)butter

butter

butter

1)rice 2)cereal 3) soup

1)rice 2)cereal 3) soup

rice

rice

1)rice 2)pasta 3)pizza

1)rice 2)pasta 3)pizza

pizza

pizza

1)meat 2) chicken 3)sausage

1)meat 2) chicken 3)sausage

chicken

chicken

1) water 2)milk 3)juice

1) water 2)milk 3)juice

milk

milk

1)coffee 2) milk 3)tea

1)coffee 2) milk 3)tea

tea

tea

Read and translate the dialogue  In the café  Waiter: Hello! Can I help you? Customer: I would like some_______ Waiter: Here you are! Customer: Thank you.

Read and translate the dialogue

In the café

Waiter: Hello! Can I help you?

Customer: I would like some_______

Waiter: Here you are!

Customer: Thank you.

Set the table

Set the table

  • What do people usually have for breakfast/lunch/dinner/supper
  • For breakfast people have…
  • For lunch people have…
  • For supper people have...
A red apple: the information is interesting, there are no problems,  easy to understand and useful for practice.

A red apple: the information is interesting,

there are no problems,

easy to understand

and useful for practice.

A green apple: the information is interesting, there are some problems to use it in practice.

A green apple: the information is interesting,

there are some problems to

use it in practice.

A brown apple: the information is difficult to understand, there are problems to use it in practice .

A brown apple: the information is difficult to understand, there are problems

to use it in practice .

Добиться прогресса в английском можно придерживаясь двух правил: Первое — Говорить на английском не стесняясь. И второе – полюбить его.

Добиться прогресса в английском можно придерживаясь двух правил:

Первое — Говорить на английском не стесняясь. И второе – полюбить его.