СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Разработка урока "Животные"

Нажмите, чтобы узнать подробности

Помощь при подготовке к уроку.Разнообразие дидактического материала.

Просмотр содержимого документа
«Разработка урока "Животные"»





Конспект урока «Животные»

3 класс(8-9 лет)











































Оборудование и материалы: диск с видеоуроками к УМК «Английский в фокусе» ,картинки с животными, «билеты на поезд»- карточки с заданиями(распечатываются на бумаге трёх цветов, для деления детей на группы, например билеты с тигром -на красной бумаге, с лисой- на жёлтой, с волком –на зелёном). Парты ставятся таким образом, чтобы было удобно работать трём группам. На партах ставятся три флажка, один красного, второй жёлтого, третий зелёного цвета. Билеты складываются, дети в ходе урока открывают их постепенно, задание за заданием. На обложке билета указан номер места, с одного до четырёх.

Communication objective:

Pp will be able to describe animals

Education objective:

Pp will learn to describe animals

Skills development:

Pp will practice

1. Listening for specific information;

2. Asking and answering;

3. describing animals;

4. writing about animals

1. Greeting

( in a semi- circle near the board)



T.: Good morning

Ps.: Good morning

Good morning, good morning to you

Good morning, good morning to you, I am glad to see you.

T: I am glad to see you too.

T: I am fine? Thank you. And how are you?

T: I am OK? Thank you.

Today we are going on a trip.


Whole class

2. Warm- up

Let’s get on the train.

We need ticket. Answer the questions and get your ticket.

What’s your name? Seat 1

What’s your name?

How old are you?

Where are you from?

What school do you go to?

What has your schooll got?

What’s your favourite subject?

What’s your favourite food?

What’s your favourite drink?

What’s your favourite fruit?

What’s your favourite animals?

(children get red, yellow or green tickets and take there seats in a red, yellow or green compartment)





Whole class. Individually.

3. Objective

What can we see on the farm?

What shall we do today?

Right. We are going to learn new words, write, read, and speak to learn to describe animals.


Whole class.

4. New words Leading-in.

Every animals has got parts of the body. What have we got?

  1. Stand up. Show me a head/ ears /ears/mouth/nose/body/legs. Very good. (дети показывают то, что называет учитель и проговаривает слова за учителем, как эхо)

  2. Show me a big head/…

  3. What has an animal got? Look. Say.

(описывают слона)


Whole class.

5. Singing a song

Чтобы сделать дорогу веселее ,споём. Let, s sing!


Whole class.

6. Listening comprehension

Very good! Our train is on the way to the farm.

Look out of the window. It’s Snowdonia. Larry and going to the farm, too.

What animals can they see on the farm? Take your train tickets and tick the animals. Let’s see if you are right.

1. What the episode.

2. Look at your tickets. Ex 1. Tick the animals you’ve just watched.

What animals have you ticked?

Compare your answer.

3.Open your books. Page 75 ex. 6. Look through the text and correct the sentence.

Work in pairs.

4. Let’s see what you’ve got.

5. You know a lot about sheep and cows. Do you know forest animals?

Can you guess my animals?

It is behind the bush. It’s brown. It’s got a fat body, four legs and a short tail.

Whole class. Individually.

Pairs.


7. Dialogues

Make riddles. What are your animals?

(раздать карточки с картинками загадывают загадки друг другу)

Pairs.


8. Writing

We are in the forest now. There are different animals in the forest. Look at their photos in you train tickets.

1.Circle the right words to make up a story.

2. Finish the story.

Groups. Individually.

9. Monologues

Ready?

Numbers 1. Stand up. Join. Tell your stories to each member of your group. Put marks. (Дети, у которых совпадают номера мест на билетах, объединяются в одну группу. Таким образом, вместо трёх первоначальных групп образуются четыре)

Let’s listen to your information.

All the rest’ listen. Whose story is the best?

Groups

10. Feedback

Что научились делать?

Насколько хорошо вы научились рассказывать о животных?

Оцени себя.

Whole class.

11. Home- task

Вы справились , значит вам можно доверить серьёзное задание.

Make up a story about these monsters.

Choose one you like best. Draw and write about it.




Литература:

1.Учебник «Английский в фокусе» ("Spotlight") (авторы Н. И. Быкова, Д. Дули, М. Д. Поспелова, В. Эванс)

2. Приложение к УМК «Английский в фокусе» ("Spotlight") (авторы Н. И. Быкова, Д. Дули, М. Д. Поспелова, В. Эванс):

1) CD ;

2) DVD-видео;

3) Методические рекомендации к учебнику с плакатами (Teacher’s Book+Posters);

4) Раздаточный материал (Picture Flashcards)