| Дернинъ этаплары | Формируемые УУД | Оджанинъ иджады | Талебелернинъ иджады | Иш формалары |
1. | Тешкилий моменти | регулятив усуллары | Оджа тешкилендире | Талебелер окъув елларыны бельгилейлер | суаллер (фронталь суретинде) |
2. | Дерснинъ макъсадлары | бильги, регулятив, шахсий, | Бильги эмиетини котерюв махсады | Дерснинъ вазифелериненъ таныш олалар ве лугъат сезлерине эмиет берелер | индивидуаль иши, фронталь иши |
3. | Талеберенинъ актуаль бильгисини пекивтю | бильги, коммуникатив, шахсий, | Эпиграф суретине коре дерснинъ макъсады | Озь фикирлеринен болюшелер | бильги фикирлеринен болюшелер |
4. | Янъы бильгилерини минимсемек | регулятив, бильги, | Дерснинъ тешкелий организацион ишлери – шаирнинъ биографиясына коре малюмати | Языджы аккъында янъы малюмат тапалар. Индивидуаль суретте эевельден эв ишини беджерелер) | Фронталь, индивидуаль ишлери |
5. | Талебернинъ коррекцион бильгелирини биринджи суретте пекитюви | бильги, регулятив, | Талебелернинъ билигисине коре актуаль ишлерини актив суретте пеките | Сезь байлыгъыны ве тиль инкишафыны колемений кенълештирелер. | фронталь иши |
6. | Янъы бильгирини тешкилий суретте пекитюви ве талебелернинъ янъы дерснинъ мевзусына коре контроли | коммуникатив, шахсий, бильги, | Шиирнинъ тексти боюнджа талили, лугъат ишини алып бармакъ | Текстнинъ анализы | Бильги фикирлеринен болюшелер |
7. | Контроль | бильги | Шиирнинъ эсас гъаесине коре мевзусыни анлатмакъ, шиирде къырымтатар тилининъ байлигъыны анълатмакъ | Нетидже чыкъаралар | фронталь иши |
8. | Талебелернинъ дуйгъулары ве дерс боюнджа иджадий фикирлери ( рефлексия) | коммуникатив, шахсий | Эр бир талебенинъ нокътаи назарыны коре менфий фикирлерини эдебий иджады боюнджа бельгилемек | Дерсте алгъан озь бильгилеринен пайлашалар | мустакъиль иши |
9. | Дерс нетиджеси | шахсий, бильги, | Теклиф: Инша язмакъ «Ана тилим-гъурурым», | Инша язалар | индивидуаль иши |
| Этап | Формируемые УУД | Деятельность учителя | Деятельность учеников | Формы работы |
1. | Организационный | Регулятивные | Организует учащихся на работу | Настраиваются на учебную деятельность | Фронтальная |
2. | Целеполагание и мотивация | Познавательные, регулятивные, личностные | Стимулирует познавательную деятельность через слово | Знакомятся с заданием, формулируют цель урока по опорным словам | Индивидуальная, фронтальная |
3. | Актуализация знаний /субъектного опыта учащихся | Познавательные, коммуникативные, личностные | Мотивирует к диалогу через знакомство с эпиграфами к уроку | Делятся впечатлениями о прочитанном | Совместная мыследеятельность |
4. | Усвоение новых знаний и способов действий | Регулятивные, познавательные | Организует работу с информацией – биографией автора | Узнают новое об авторе, работают с информацией. Индивидуальная работа (работа в группе с домашним заданием на опережение) | Фронтальная, индивидуальная |
5. | Первичная проверка понимания и коррекция усвоения учениками нового материала | Познавательные, регулятивные | Актуализирует знания учащихся об изученном материале | Уточняют свои знания, расширяют словарный запас | Фронтальная |
6. | Закрепление знаний и способов действий, самопроверка знаний | Коммуникативные, личностные, познавательные | Управляет обсуждением, анализом текста. Организует словарно-орфографическую работу | Анализируют текст | Совместная мыследеятельность |
7. | Контроль и самоконтроль | Регулятивные | Предлагает определить основную идею стих., раскрыть значение родного языка, | Делают вывод, соотносят полученные знания с текстом | Фронтальная |
8. | Рефлексия | Личностные, коммуникативные | Создает ситуацию, которая позволяет каждому понять и пережить положительные эмоции от литературного творчества | Делятся своими впечатлениями и эмоциональными переживаниями, полученными на уроке | Самостоятельная работа |
9. | Домашнее задание контрольного характера | Познавательные, личностные | Предлагает составить развернутое сообщение на тему: “Ана тилим-гъурурым» (Мой язык - моя гордость») | Составляют сообщение либо сочинение-миниатюру | Индивидуальная |