СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Урок-повторение перед контрольной 2 класс

Нажмите, чтобы узнать подробности

Просмотр содержимого документа
«Урок-повторение перед контрольной 2 класс»

a the  Тема: Артикли в английском языке 2 класс

a

the

Тема: Артикли в английском языке

2 класс

Приветствие Good morning, good morning! Good morning to you! Good morning, good morning! I’m glad to see you! Answer my questions:  -Who is on duty today? - Who is absent today? - What day of the week is it today?

Приветствие

Good morning, good morning!

Good morning to you!

Good morning, good morning!

I’m glad to see you!

Answer my questions:

-Who is on duty today?

- Who is absent today?

- What day of the week is it today?

Phonetic activities    Meet Mr Tongue, please.  Mr Tongue: Repeat the sounds and the words after me: [æ] – rabbit, cat;   [e] – hen, red; [ɔ] – dog, frog;   [ʌ] – run, jump; [ı] – skip, stick;   [ð] – mother, father; [eı] – grey, name;   [w] – what, when.

Phonetic activities

Meet Mr Tongue, please.

Mr Tongue: Repeat the sounds and the words after me:

[æ] – rabbit, cat; [e] – hen, red;

[ɔ] – dog, frog; [ʌ] – run, jump;

[ı] – skip, stick; [ð] – mother, father;

[eı] – grey, name; [w] – what, when.

Read and translate the words in transcription [kæt] [greɪ] [pig] [pink] [seɪ] [stik] [frɔg] [sæd] [skip] [ræbit] [hæt] [bæd] [red] [dɔg]

Read and translate the words in transcription

  • [kæt]
  • [greɪ]
  • [pig]
  • [pink]
  • [seɪ]
  • [stik]
  • [frɔg]
  • [sæd]
  • [skip]
  • [ræbit]
  • [hæt]
  • [bæd]
  • [red]
  • [dɔg]

Name the sounds [k] [t] Назовите пары по глухости/звонкости [t]-[d]; [p]-[b]; [k]-[g]; [s]-[z]; [f]-[v]. [s] [z] [f] [v] [b] [p] [d] [g]

Name the sounds

[k]

[t]

  • Назовите пары по глухости/звонкости
  • [t]-[d]; [p]-[b]; [k]-[g]; [s]-[z]; [f]-[v].

[s]

[z]

[f]

[v]

[b]

[p]

[d]

[g]

Name the animals

Name the animals

Назови рифму Rat Frog Fair Doll Hare Trip House Boy Crew Cat Dog Hair Ball Bear Skip Mouse Toy Blue

Назови рифму

  • Rat
  • Frog
  • Fair
  • Doll
  • Hare
  • Trip
  • House
  • Boy
  • Crew
  • Cat
  • Dog
  • Hair
  • Ball
  • Bear
  • Skip
  • Mouse
  • Toy
  • Blue
Учим правило  Артикль – это маленький ярлычок, который приклеивается к существительному и ставится перед ним. Если мы называем предмет или животное первый раз, то используется артикль a . Если слово-существительное уже упоминалось, то ставится определённый артикль the . Имена, клички животных употребляются без артиклей.

Учим правило

Артикль – это маленький ярлычок, который приклеивается к существительному и ставится перед ним. Если мы называем предмет или животное первый раз, то используется артикль a . Если слово-существительное уже упоминалось, то ставится определённый артикль the . Имена, клички животных употребляются без артиклей.

Прочитайте предложения из  «Старинного свитка» It’s a b oat. It’s an a pple. It’s a t able. It’s an e lephant.  It’s a h ouse. It’s an u mbrella.  It’s a s helf. It’s an o ctopus.

Прочитайте предложения из «Старинного свитка»

It’s a b oat. It’s an a pple.

It’s a t able. It’s an e lephant. It’s a h ouse. It’s an u mbrella. It’s a s helf. It’s an o ctopus.

Прочитайте предложения с артиклем a , а затем –с артиклем an  1. It’s a dog. 5. It’s a goat.  2. It’s an apple. 6 .It’s a rabbit.  3. It’s an insect. 7 .It’s an igloo.  4. It’s a cat. 8. It’s an uniform.

Прочитайте предложения с артиклем a , а затем –с артиклем an

1. It’s a dog. 5. It’s a goat. 2. It’s an apple. 6 .It’s a rabbit. 3. It’s an insect. 7 .It’s an igloo. 4. It’s a cat. 8. It’s an uniform.

Артикль аn перед словами, начинающимися с букв  an a u e o i a nt u mbrella i nsect o wl e lephant

Артикль аn перед словами, начинающимися с букв

an

a

u

e

o

i

a nt

u mbrella

i nsect

o wl

e lephant

Вставьте a или an a an It’s …fox. It’s … apple. a an It’s …book. It’s … ant. an a It’s …wolf. It’s … umbrella.

Вставьте a или an

a

an

It’s …fox.

It’s … apple.

a

an

It’s …book.

It’s … ant.

an

a

It’s …wolf.

It’s … umbrella.

Вставьте a или an an a It’s …insect. It’s …chair. an a It’s … line. It’s …elephant. an an It’s … owl. It’s … octopus.

Вставьте a или an

an

a

It’s …insect.

It’s …chair.

an

a

It’s … line.

It’s …elephant.

an

an

It’s … owl.

It’s … octopus.

Обведи нужное слово и впиши в пропуски артикль a или an 4 … umbrella / bed 1 … door / apple 5 … desk / book  2 … elephant / chair 3 … phone / computer 6 … octopus / fish

Обведи нужное слово и впиши в пропуски артикль a или an

4 … umbrella / bed

1 … door / apple

5 … desk / book

2 … elephant / chair

3 … phone / computer

6 … octopus / fish

Ключи an 4 … umbrella / bed an 1 … door / apple a an 5 … desk / book  2 … elephant / chair a an 3 … phone / computer 6 … octopus / fish

Ключи

an

4 … umbrella / bed

an

1 … door / apple

a

an

5 … desk / book

2 … elephant / chair

a

an

3 … phone / computer

6 … octopus / fish

Новые слова kind добрый good хороший stupid глупый angry злой

Новые слова

  • kind
  • добрый
  • good
  • хороший
  • stupid
  • глупый
  • angry
  • злой
1 2 kind angry 3 good 4 stupid

1

2

kind

angry

3

good

4

stupid

Прочитай и найди героя Malvina is kind . Baba- Yaga is angry . Little Red Riding Hood is good . Ivanushka is stupid.

Прочитай и найди героя

  • Malvina is kind .
  • Baba- Yaga is angry .
  • Little Red Riding Hood is good .
  • Ivanushka is stupid.

На этом уроке я узнал…………… На этом уроке я научился………. Мне запомнилось…………. Этот урок мне…………
  • На этом уроке я узнал……………
  • На этом уроке я научился……….
  • Мне запомнилось………….
  • Этот урок мне…………
Thank you for your work! Do you like our lesson? That’s all for today’s lesson. You may collect your things. Will you stand up, please?      Don’t run in school,      Always walk.      Listen to the teacher,      Please, don’t talk.

Thank you for your work!

Do you like our lesson?

That’s all for today’s lesson.

You may collect your things.

Will you stand up, please?

Don’t run in school,

Always walk.

Listen to the teacher,

Please, don’t talk.