Внеклассное мероприятие
по английскому языку
« The Smart Train”
6 класс
( на основе материала учебника Spotlight)
Цель игры:
Повышение интереса и мотивации к изучению предмета «Английский язык».
Задачи:
Образовательные задачи:
1. В ходе индивидуальной и групповой работы учащихся с помощью разнообразного арсенала дидактических материалов и наглядных пособий, применяя творческий подход, закрепить знания учащихся по изученным темам и расширить общий кругозор.
2. Обобщить знания обучающихся в области страноведения.
Развивающие задачи:
Развивать умение работать как самостоятельно, так и в коллективе и принимать решение;
Развивать положительные личностные качества (ответственность, доброжелательность, чувство взаимопомощи).
Развивать и тренировать внимание, память, мышление.
Воспитательные задачи:
Воспитывать уважение к культуре своей страны и стран изучаемого языка.
Воспитывать чувства уважения и толерантности друг к другу.
Сценарий. (Script)
Teacher:
Good day, children and our guests! I’m very happy to see you here. We are going to organize a quiz-competition which is called “ The Smart Train”. Three teams will take part in a game of the smartest students. Today all of you have a good opportunity not only to show your knowledge but also to improve your English during the game. Now imagine that all of you are passengers of the train. During your travelling in this train you’ll have to do some stops. These stops mean stations where you have to do some tasks. The game has 6 stations. Well, I wish you success.
( The signal of the train after the teacher’s words)
Station 1:«Food».
Finish the sentences.
1) Пять часов уже почти… ждёт нас всех горячий ...(tea)
2) Ростом я своим горжусь –с детства пил томатный ...(juice)
3) Я его хоть банку съем -из клубники вкусен ...(jam)
4) Прежде чем пойти в свой колледж, съешь тарелку манной ...(porridge )
5) От жары сейчас сгорим! Ох, подайте нам ...(ice-cream)
6) Запах чудесный, нельзя ошибиться! Это ж, друзья, итальянская ...(pizza )
7) Её мы не сыпем ну только лишь в торт - супы и котлеты безвкусны без ...(salt)
8) Пил я чай в гостях у друга, всыпал в чай шесть ложек ...(sugar)
9) В клетке лев рычит, шумит,чтоб на ужин дали ...(meat)
10) Сажая её, вы трудитесь, потейте - по осени будет к обеду ...(potato)
11) Скорлупа бела, как снег, нам снесла наседка ...(egg)
12) Знают дети: обезьяна любит фрукт, что звать ...(banana)
13) Подкислит нам крем он - сочный, кислый ...lemon - лимон)
14) Взрослые, детки, ни капли не врут: нужны для здоровья и роста вам ...(fruit)
15) Нужен всем нам на обед пышный, вкусный, свежий ...(bread)
16) Хлеб им мажут все ребята, нам даёт корова ...(butter )
17) Всех фотографов каприз - нам сказать всем слово ...(cheese)
Station 2: Country studying
1. What is the official name of Great Britain?
2. How many countries does the United Kingdom consist of?
3. Name the 4 countries of the UK.
4. What is the capital of the UK?
5. What is the capital of Scotland?
6. What is the capital of Wales?
7. What is the capital of Northern Ireland?
8. What is the capital of England?
17. Which holiday is on the 25th of December? (X-mas)
Station 3:“Proverbs and tongue twisters”
Students are given proverbs on mixed papers ( beginnings of the proverbs are separated from the endings and mixed). The winner is a team that is the quickest in matching all the proverbs .
1.No news is good news
2.Home sweet home
3.Don’t trouble trouble till trouble troubles you
4.Who makes no mistakes makes nothing
5.Kindness gives birth to kindness
6.It’s never too late to learn
7.East or west home is best
8.Think before you speak
Tongue twisters. Who is the best in pronouncing?
Cob is Dob's dog , Tob is Momb's dog.
A girl sees three big grey geese.
Fat Pat had a fat cat.Pat's fat cat sat in Pat's hat.
Station 4: Grammar station
Correcting the mistakes ( Pay attention only at Present Simple and Present Continuous)
Students are given papers with the following sentences and each team have to correct the mistake.
1.Tom like eating apples.
2.He always eating apples when he visits his Grandma.
3.He is eats a big apple right now.
4.My little brother believe in Santa Claus.
5.They is going to the cinema tonight.
6.I works hard at school.
7.I always eat fish. I hate it.
8.Does they go hiking every weekend?
9.Are you going with me? – Yes, I am not.
10.Hurry up! It’s half past seven! (6:30)
Станция 5:“Word Station”. Find the word “ Transport” in each line and write down on your papers.
1.TAIRPLANESTUNABFLUGZEUGISTJ
2.FRAMMUXBOATTNIJBOOTFGYPAOBNI
3.SCHIFFOLRESHIPTVZOTHOSAPMEW
4.XYZZUGIGHTTRAINRSDRBOEFANMOM
5.DEFSPULFERRYSPWFÄHREZURHOATI
6.LMNOKUTSCHEWYKLPYGCOACHMKI
7.NJRLPFFAHRRADLMNOBICYCLE
8.VCARBXDFYZTAAUTOICUPDB
9.HIJBREBUSDOVWFRBUSTUCKLYUC
Here we are coming to the last station. I hope you enjoyed our travelling
Musical station 6. Let’s all together sing a song.
Singing a song “ Jingle bells”.( It can be any other song)