Просмотр содержимого документа
«Мероприятие на тему: "The Crimea is a mysterious place"»
МУНИЦИПАЛЬНОЕ БЮДЖЕТНОЕ ОБЩЕОБРАЗОВАТЕЛЬНОЕ УЧРЕЖДЕНИЕ «СРЕДНЯЯ ОБЩЕОБРАЗОВАТЕЛЬНАЯ ШКОЛА – ДЕТСКИЙ САД КОМБИНИРОВАННОГО ВИДА № 6 С УГЛУБЛЕННЫМ ИЗУЧЕНИЕМ АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА» МУНИЦИПАЛЬНОГО ОБРАЗОВАНИЯ
ГОРОДСКОЙ ОКРУГ СИМФЕРОПОЛЬ
РЕСПУБЛИКИ КРЫМ
ВНЕКЛАССНОЕ МЕРОПРИЯТИЕ на тему:
The Crimea is a mysterious place
Коваленко Яна Евгеньевна
г.Симферополь
Внеклассное мероприятие по английскому языку
Класс: 5-6 класссы
Дата: 23-25.11.2020
Тема: The Crimea is a mysterious place
Цели: развитие коммуникативной компетенции учащихся, совершенствование навыков устной речи.
Задачи:
1.Обучающие – обучение ведению дискуссии по теме; совершенствование устной монологической; расширение словарного запаса при обсуждении темы.
2.Воспитательные - воспитание положительных качеств характера: толерантности и любви к родному краю.
3. Развивающие – развивать умения логически мыслить, обобщать, делать выводы и заключения.
Оборудование: презентация PowerPoint, раздаточный материал, видеоматериал, доска.
Ход мероприятия:
ОРГМОМЕНТ. Слайд 1. Слово учителя. Good afternoon, dear guests, girls and boys. Let's start our usual "unusual" lesson. Firstly, I'd like you to answer my question. Where were you born? Were you born in the Crimea? Отвечают несколько учеников. I see that most of you were born in the Crimea. Now look at the pictures and say what can you see? So what are we going to speak about today?
Ответ обучающихся.
You are right. Watch a video about our Crimea.
ВЫЗОВ. Слайд 2. Ассоциативный ряд. What is your region associated with when you hear its name? Переход к рассказам обучающихся о регионе (история, герб, и тд.). So today the aim of our lesson is to visit different places of the Crimea and to discover lots of interesting facts about our region. Let’s start with the common information of the Crimea. Listen and complete the text but at first read and translate the words. Слайд 3.
Раздаточный материал.
Let’s check your answers. Дети отвечают.
Great job! It’s time to listen to your projects about our region. Let’s start with the general information about the peninsula.
Доклад обучающегося.
You know, there are many nations live here, let’s speak about them.
Доклад обучающегося.
If many nations live here, so we have varied cuisine.
Доклад обучающегося.
It’s a well-known fact that we have a lot of beautiful places…
Доклад обучающегося.
It is not a surprise such a beautiful place has got a lot of famous people!
Доклад обучающегося.
РЕФЛЕКСИЯ. Слайд 4,5,6. Now, children, you have heard a lot of information, let’s sum it all up. Let’s write a cinquain. At first, I want to tell you the rule of writing it. It has got five lines. The first line has one word (the title). The second line has two words (adjectives). The third line has three words (verbs). The fourth line has the sentence (your feeling). The fifth line has one word (synonym). Look at the example. So start composing your poems. Проверка синквейнов.
Слайд 7. The lesson is over. Thanks for your job. See you.