Урок по английскому языку "Развитие навыков чтения «Газеты. Журналы»" - 6-й класс
Тема урока: Газеты. Журналы. Развитие навыков чтения и устной речи.
Цели урока:
1. Обучающие:
– развивать навыки чтения и устной речи.
2. Развивающие:
– активизировать внимание учеников на занятии, создавать благоприятный психологический климат;
– развивать умения обобщать; развивать память;
– развивать умения познавательной деятельности.
3. Воспитывающие:
– воспитывать у учащихся интерес к изучению газет и журналов Англии.
Задачи:
- Активизировать употребление лексики по теме: «Газеты. Журналы".
- Развитие навыков устной речи.
- Развитие социокультурной компетенции.
- Расширение общего и страноведческого кругозора учащихся.
Методы: объяснительно-иллюстративный, репродуктивный, частично-поисковый.
Формы: коллективная, индивидуальная работа.
Оборудование: Компьютер, мультимедийный проектор, презентация слайдов в Power Point, слайды, тетради.
Структура урока:
Организационный момент. Объявление темы и цели урока.
Введение в тему урока. Фонетическая зарядка.
Речевая зарядка.
Развитие навыков чтения. Чтение текста «Sport».
Развитие навыков устной речи по теме: «Газеты. Журналы».
Проверка понимания прослушанного. Самостоятельная работа по карточкам.
Физкультминутка
Викторина по теме: «Do You Know London?»
Домашнее задание: найти материал и подготовить сообщение об интересных фактах.
Рефлексия
Ход урока.
Организационный момент. Объявление темы и цели урока.
Good morning, boys and girls!
Good morning, teacher!
Glad to see you again, sit down, please!
Today we'll speak about “The sights of London.’’
Фонетическая зарядка.
Look at the slide. Listen to me and repeat after me these sounds and words:
Учащиеся слушают учителя и повторяют за ним звуки и слова с этими звуками. Затем учащиеся самостоятельно произносят звуки и читают слова.
Речевая зарядка.
Did you guess the topic of our lesson? I think you did. Today we’ll speak about London’s places of interest. But it is necessary for me to understand what do you thing about these.
1. What places of interest do you know?
2. Would you like to visit London? Why?
4. Развитие навыков чтения. Чтение текста «Sport in London».
Read and understand the text.
There are a sport of interest in London.
5. Развитие навыков устной речи по теме: «Гфзеты. Журналы».
Проверка понимания прослушанного.
Самостоятельная работа по карточкам.
7. Физкультминутка.
Stand up, please. Listen to me and repeat after me the poem and imitate my actions.
Hands up! Clap! Clap! Clap!
Hands down! Shake! Shake! Shake!
Hands on hips! Jump! Jump! Jump!
Hop! Hop! Hop! Stop! Stand still!
Good! Sit down, please!
8.Викторина по теме: "Do You Know London?"
Now look at the slide. Here is the quiz: «Do You Know London?» Can you answer these questions?
Who gave London its first name? (the Romans)
What is the name of the underground system in London? (the Tube)
What river runs through London? (the Thames)
What birds according to the legend protect the Tower of London? (ravens)
What is the only London bridge that can be raised? (Tower Bridge)
What is the London Eye? (an observation wheel)
What is a "double-decker"? (a bus)
What is the famous airport in London? (Heathrow)
His monument stands in the centre of Trafalgar Square. (Horatio Nelson)
Who was called "An Iron Lady"? (Margaret Thatcher)
The English author known as the Queen of Crime. (Agatha Christie)
The most illustrious and exclusive department store in London. (Harrods)
A busy square in central London known for the statue of Eros. (Piccadilly Circus)
The oldest London park with excellent views of Buckingham Palace. (St. James's Park).
Домашнее задание: найти материал и подготовить сообщение о Лондоне.
Рефлексия.
And now we know about places of interests in London. We know how to find a way. Our lesson is over. Thank you for our lesson.
See you soon later. Good buy.
Приложения
Задания для самостоятельной работы
For a long time The Tower of London___a fotress, a prison, and a palace. Many queens and kings ___there. In the Tower you __ _see the famous Beefeaters and ravens. The legend says,”Only so long as the ravens___ , will the White Tower ___”The raven master is a person who ___them food.
Was , stay, stands ,can, lived ,gives |
Beefeaters – (буквально мясоеды) стражники лондонского Тауэра, которые носят средневековую форму.
Key:
1. was;
2. lived;
3. can;
4. stay;
5. stand;
6. gives.
Викторина «Do You Know London?»
Who gave London its first name? (the Romans)
What is the name of the underground system in London? (the Tube)
What river runs through London? (the Thames)
What birds according to the legend protect the Tower of London? (ravens)
What is the only London bridge that can be raised? (Tower Bridge)
What is the London Eye? (an observation wheel)
What is a "double-decker"? (a bus)
What is the famous airport in London? (Heathrow)
His monument stands in the centre of Trafalgar Square. (Horatio Nelson)
Who was called "An Iron Lady"? (Margaret Thatcher)
The English author known as the Queen of Crime. (Agatha Christie)
The most illustrious and exclusive department store in London. (Harrods)
A busy square in central London known for the statue of Eros. (Piccadilly Circus)
The oldest London park with excellent views of Buckingham Palace. (St. James's Park)
Литература
1. УМК Кузовлев
2 Васильев М. В. Достопримечательности Лондона / London's Places of Interest изд. Айрис-Пресс
3. Гацкевич М.А « English» изд. « Каро» Санкт- Петербург.
4. Журналы Speak Out
5. Старков А.П. « English» изд. « Специальная литература» Санкт- Петербург
Интернет-ресурсы.