Просмотр содержимого документа
«Методическая разработка внеклассного мероприятия "Дом, квартира."»
Методическая разработка внеклассного мероприятия на английском языке по теме "Дом, квартира ".
Цели: обобщение изученного материала по теме «Дом. Квартира»; развитие аудитивных, грамматических и лексических навыков; развитие интереса учащихся к изучению английского языка.
Оборудование: таблички с номерами от 1 до 7 по количеству участников.
Ход мероприятия
1 ТУР
-Good morning, dear children! I am glad to see you. I hope you are fine. Today we will play the game “Star Hour”. Our topic is “The Place We Live In”. There is no place like home. The English people say, “East or West, home is best”. Let’s remember the names of the rooms and furniture we have in our houses and flats.
- I want you to listen to my stories. I shall describe different kind of flat. You can see the numbers of the different kind of flat on the blackboard and you will use the cards with the numbers on your desks.
Учитель зачитывает небольшие стихи— описание различных предметов в комнатах. Ученик, прослушав рассказ, поднимает табличку с номером — названием предмета. Если ответ ученика правильный, то он получает звездочку. По окончании первого тура ученик, у которого оказалось меньше звездочек, выбывает из игры.
Запись на доске:
1 - a chair
2 - a clock
3 - a fridge
4 - a lamp
5 - a kitchen
6 - a TV set
7 - an arm-chair
I am made of wood.
I have four legs.
You can sit on me.
I’m often in the kitchen.
What am I?
(ANSWER: a chair)
I am usually round.
I have two hands.
I hang on the wall.
I can tell you the time.
What am I?
(ANSWER: a clock)
I’m in the kitchen.
I’m usually white.
I’m cold.
I have food and drink in me.
What am I?
(ANSWER: a fridge)
I stand on a table.
Or hang on the wall.
Or stand on the floor.
I give light.
What am I?
(ANSWER: a lamp)
I am a room.
I have a sink.
I have a stove.
You use me to cook.
What am I?
(ANSWER: a kitchen)
I’m in the living-room.
I’m boxy or flat.
You can watch me.
You use me in your free time.
What am I?
(ANSWER: a TV set)
I’m in the living-room.
You can sit in me.
I am soft.
I have arms.
What am I?
(ANSWER: an arm-chair)
I’m made of glass.
I hang on the wall.
You often look at me.
You can see yourself in me.
What am I?
(ANSWER: a mirror)
2 ТУР
Look at the blackboard. You can see different words. Make up as many sentences as you can.
Дети составляют как можно больше предложений из данных слов.
Слова на доску
door
house
kitchen
bed
behind
in front of
window
upstairs
downstairs
bathroom
living room
in
next to
table
chair
3 ТУР
Will you look at the blackboard, please? You'll have to put the letters in the words on the topic "Flat. House" in a logical order. We shall check up the task in 2 minutes.
Ученики выполняют письменно на листочках следующее задание: поставь буквы в правильном порядке и запиши слова. Учитель может вывесить на доске картинки с изображением зашифрованных предметов. Время на выполнение задания – 2 минуты. Задания на листочках проверяется членами жюри. Ученики, выполнившие задание было без ошибок награждаются звездочками, а учащиеся, допустившие большое количество ошибок или выполнившие задание не полностью, выбывают из игры.
Слова на доске:
ticomtipeon (competition)
uoshe (house)
btlae (table)
robodme (bedroom)
chenkit (kitchen)
carmhiar (armchair)
edgfri (fridge)
4 ТУР
The next task for you to make up as many words as possible
Учащимся предлагается составить как можно больше слов из одного длинного
ORGANISATION
За 2 минуты ученики, которые вышли в финал составляют слова из данного слова. Затем по очереди они называют свои слова. Каждое слово можно использовать только один раз. В финале выигрывает ученик, который назвал слово последним.