СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Методический семинар в КОИРО совместно с Языковой школой "Эксперт" 24-26 июня 2024 г.

Нажмите, чтобы узнать подробности

Методический семинар в КОИРО совместно с Языковой школой "Эксперт"  24-26 июня 2024 г.

С 24 по 26 июня 2024 г. я участвовала в очном семинаре на ангийском языке в КОИРО г.Калининграда. Преподаватели из языковой школы "Эксперт " Анастасия Зубовская, Ольга Лептина и Наталья Ондруп  провели семинар в КОИРО на английском языке с 24 по 26 июня 2024 г.

Просмотр содержимого документа
«Методический семинар в КОИРО совместно с Языковой школой "Эксперт" 24-26 июня 2024 г.»



Методический семинар в КОИРО совместно

с языковой школой «Эксперт»



В методических семинарах, организованных КОИРО совместно с языковой школой «Эксперт» c 24 по 26 июня 2024 г., обсуждались вопросы в области обучения и научно-педагогического сопровождения педагогических работников г.Калининграда и области. Научно-педагогическое сопровождение педагогов включает:

- профессиональная переподготовка

- педагогические изменения (измерения)

- цифровизация образования

- квалификации

- повышение качества образования

- развитие наставничества

24 июня 2024 г. педагоги прослушали лекции методистов Анастасии Зубовской и Натальи Онтруп на английском языке на тему: “Presenting Grammar”и выполняли задания в области грамматики и аудирования английского языка; методах и приёмах, подходах и продуктивных видах деятельности. Обсуждали стадии урока:

- Lead in. Building Context. Audio

- Listening for gist. Listen to journalist talking about.

- Work individually. Listen again and fill the gips with wrds.

- Check your answers.

- Highlighting the target.

- Guided discovery. Clarifying TL. Meaninng and form CCOs.

- Language practice: controlled practice (focus on accuracy).

25 июня 2024 г. преподаватели Языковой школы «Эксперт» Анастасия Зубовская и Ольга Лептина обсуждали тему: “ Teaching reading”.

- How many different texts have you read so far today?

– Massages

Principles that help boost reading skills?

  1. Reading is a purposeful enterprise.

  2. Appropriateness to student’s level

  3. Vocabulary knowledge

  4. Integration of skills

  5. Reading skills

  6. Reading strategies (predicting)

  7. Text type (stories, articles)

  8. Reading a lot.

Stages “In the classroom”

How to teach reading (the stages)?

Pre-reading

Prepare students for reading

While reading

Word clouds

Knowledge ( education)

Wisdom learning

KWL chart

K (know) W (want to know) L (learned)

While-reading activities

Connect students prior guide students towards

Skimming Scanning Reading for details

Comprehension questions / Yes/No

True/false Multiple-choice questions

Post reading activities

What I learned? Discussion Summarizing

Retelling the story Think – Pair stories

Drawing Seach guest Videos

Presentation Peer teasting



Then we wrote about the National holiday we celebrated. I wrote about the Victory Day on the 9-th of May 2024 and about the Day of Russia on the 12 of June 2024.

Teaching listening skills

What does listening involve?

Listening is the most challenging of the skill.

Main difficulties learners face:

  • Catching the sounds

  • Understanding every word

  • Understanding fast natural speech

  • Catching the main ideas

  • Understanding natural accents

  • Interpreting intonation

Different ways of listening

  • Listening children a clear purpose in mind

  • Dealing with unfamilia vocabulary

(pre-teaching)

The stages of a listening lesson

Before:

Lead-in: engage to repeat the listening several times with a series of listen tasks.

After:

Language focus: you might choose to focus on some of the language in the text, such as new vocabulary expressions, or a particular structure of function.

26 июня 2024 г. в третий день семинар преподаватель Языковой школы Наталья Онтруп представила нам для обсуждения тему: “Developing productive skills. Speaking and writing.

1 часть: теоретическая

2 часть: практическая

Warm-up: We walked around the room and talked to as many different teachers as possible. Then we asked questions to find 3 teachers that we had at least 3 things in common with during 10 min.

Warm-up: reflect

  • What can we (teachers) assume about language level and learners?

  • What skills does this activity practice?

  • What is the teacher’s role here?

  • Would this activity be appropriate for the learners that you teaching?

  • If you used the activity, how would you round it off?

The skills

  • How does a person develop a speaking skill?

  • Listen – speak - read – write

  • Listen to those around us

  • Speak – read – write



The skills we teach:



2 types: Receptive skills – reading and speaking

Productive skills – listening and writing



Developing Productive skills lesson



Why do we speak , or write each other?

A need to achieve a goal.

Accuracy vs Fluency

And what? Accuracy=?

How Fluency=?

  • What is more important: accuracy or fluency?

  • At what stages of a lesson do we focus or either accuracy or fluency? Or both?

  • Accuracy = correct usage of grammar and vocabulary

  • Fluency=ability to speak without stopping to think

  • Study – Accuracy

  • Activate – Fluency

Speaking or Writing activities

by creating exercices/pracrice exercices

by creating exercices/practice exercices

controlled – used in the study phase

Guided – used in the study or the Activate phase



Speaking or writing skills lesson



  • Create a need or desire

  • Make sure they have the language knowledge

  • Use pairs/groups in speaking activities to allow interaction and reduce stress

Speaking or writing lesson stages

  • Before the lesson:

  1. What do you want them to do and why?

  2. What do they know?

Engage: general interest, get information on the topic

Study phase: - pre-teach gaps in knowledge in grammar or vocabulary

  • do some activities

Activate (main speaking/writing activities

  • for pairs

  • for clear information

Writing skills lesson

Handwriting spelling punctuation - correcting

Spelling or writing lesson stages - feedback

Different speaking activities – working

Challenging

Types of writing

Situational: What could their teachers do to help?

Mary used to hate speaking lessons when the teacher made me speak. I was scared!

Ann: My teacher often asks me to talk about what I think about politics or crime. I don’t really like talking about things like that.

Vera: I think I learn much from discussion in class: the teacher never corrects us when we make mistakes.

Sergey: I don’t like speaking lessons much because the other students are much better than me and I don’t get a chance to say very much.

В заключение семинара методисты Языковой школы «Эксперт» Анастасия Зубовская и референт Наталья Онтруп выдали присутствующим на семинаре учителям г.Калининграда Сертификаты о прохождении обучения в КОИРО 24-26 июня 2024 г.на тему: « Тренировка обучающихся в продуктивных и рецептивных видах деятельности для успешной подготовки к государственной итоговой аттестации» в объёме 12 часов.



Урсова Надежда Аркадьевна- учитель английского языка МАОУ СОШ №29 г. Калининграда









7